Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mus
Diehard

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 26 feb 2025 11:50 Ik kan me namelijk geen enkele reden bedenken, waarom er beleid zou zijn
dat Palestijnse Israëli uitsluit om als cipier werkzaam zijn, jij wel?
Maar als puntje bij paaltje komt heb je wel gelijk natuurlijk:
  • een veronderstelling waar geen bron voor is, dat is een verzinsel!
Kort door de bocht, dat laatste.
Laten we even logisch nadenken. Denk je nu echt dat er Israëlische/Palestijnse cipiers in de detentiecentra speciaal voor Palestijnen werken? Denk je dat echt? Vooral wanneer we in beschouwing gaan nemen hoe deze staat over Palestijnen in het algemeen denkt, dus ze zullen vast zeggen:” ja hoor, ga jij maar lekker werken in onze gevangenissen speciaal voor jou volk, vertrouwen je voor de volle honderd procent waar het om onze vriendelijke ondervraging-methoden en onze omgangsvormen, e.d. gaat ”. En afgezien daarvan, stel dat Israëlisch/Palestijnse cipiers zouden zijn toegestaan in deze instellingen, denk je dan dat welk één Palestijn daar dan überhaupt zou willen gaan werken? Vermoedelijk weet zo’n beetje elke Palestijn, of ze moeten van een andere planeet komen en/of onder een steen hebben geleefd, hoe het er daar aan toe gaat, denk dus ff logisch na wil je? Beeld je even in dat jij een Palestijn bent, zou jij bereid zijn mee te werken aan de martelpraktijken, en nu niet gaan drammen over bronnen, er staan er zat op internet, in deze detentiecentra? Wat denk je nu zelf? Denk niet 1x na, denk niet 2x na maar denk diverse keren na voor je weer met één of ander kul antwoord komt om één en ander voor jezelf in het voordeel van de staat Israël te kunnen blijven draaien in de zin van:” zo erg is het niet want…., blabla” want daar ben je een meester in.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... -gaza.html

Meer dan 40.000 mensen op de Westelijke Jordaanoever zijn uit hun huizen verdreven sinds het staakt-het-vuren in Gaza op 19 januari inging. Het geweld in het gebied is de afgelopen weken flink toegenomen vanwege wat Israël een "antiterrorismeoperatie" noemt.

Mag ik nu zo onderhand het blad voor mijn mond wegnemen en zeggen: "Wat een ter.....klerelijers"
AntiterrorismeOPERATIE my ASS!

Dit is puur pikken, rollen, verduisteren, weghalen, jatten, klauwen, plunderen, ontvreemden, kapen, roven, snaaien, wegnemen, wegkapen, bietsen, gappen, verdonkeremanen, schoepen, jatmozen, rausjen, jatmouzen, zich toe-eigenen, achteroverdrukken, weggappen, kaaien, ratsen, rauzen, snezen.

Maar deze mening maakt van mij natuurlijk weer een antisemiet!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 26 feb 2025 17:44 https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... -gaza.html

Meer dan 40.000 mensen op de Westelijke Jordaanoever zijn uit hun huizen verdreven sinds het staakt-het-vuren in Gaza op 19 januari inging. Het geweld in het gebied is de afgelopen weken flink toegenomen vanwege wat Israël een "antiterrorismeoperatie" noemt.

Mag ik nu zo onderhand het blad voor mijn mond wegnemen en zeggen: "Wat een ter.....klerelijers"

Dit is puur pikken, rollen, verduisteren, weghalen, jatten, klauwen, plunderen, ontvreemden, kapen, roven, snaaien, wegnemen, wegkapen, bietsen, gappen, verdonkeremanen, schoepen, jatmozen, rausjen, jatmouzen, zich toe-eigenen, achteroverdrukken, weggappen, kaaien, ratsen, rauzen, snezen.

Dat verwijt krijg ik ook vaak te horen.

Het is iets zonder inhoud geworden dus trek het je niet aan.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 26 feb 2025 17:44 https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... -gaza.html

Je zal het wel niet 1 op 1 met elkaar kunnen vergelijken, maar Israël doet lokaal toch zo ongeveer hetzelfde als in Gaza.
Er wás al een rijke historie van door kolonisten vernielde olijfboompjes, het inkomen van veel Palestijnen.
Het is zeer onzeker wat daar nog van over is.

Het is helaas dezelfde taktiek: maak ze het leven onmogelijk tot aan boodschapje doen in de buurt toe. Straat kapot gehaakt met de machine, als het niet met bommen gaat.
Het is ook in mijn ogen niet 'verdedigen tegen terreur' hoewel dat steeds als reden opgevoerd wordt om de omgeving van de Palestijn op zoveel mogelijk plekken onmogelijk te maken. Netanyahu en Trump kunnen tevreden zijn want ook de Westbank zal wel een heeeeel mooi iets moeten worden. Ik denk niet dat het ook Amerikaans wordt zoals Trump met toekomstig lustoord de Gaza-Riviera wil.
¥¥
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 26 feb 2025 18:04

Dat verwijt krijg ik ook vaak te horen.

Het is iets zonder inhoud geworden dus trek het je niet aan.
Zelfs als Netanyahu je buurman is hoor je dit ten zeerste af te keuren! Arresteren die man!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Gerard R. schreef: 26 feb 2025 18:10 Het is ook in mijn ogen niet 'verdedigen tegen terreur' hoewel dat steeds als reden opgevoerd wordt om de omgeving van de Palestijn op zoveel mogelijk plekken onmogelijk te maken.
Het is duidelijk hoe het gaat:

De Zionisten terroriseren de Palestijnen en als die zich dan verzetten wordt met groot geweld opgetreden.
Men stuurt duidelijk aan op het etnisch zuiveren van het gewenste Groot Israël.

Helaas zitten velen daar niet mee, alhoewel ze te laf zijn om uit te spreken dat ze zo'n staat willen.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 26 feb 2025 18:45Helaas zitten velen daar niet mee, alhoewel ze te laf zijn om uit te spreken dat ze zo'n staat willen.
Heb er geen probleem mee te zeggen dat ik het niet verkeerd zou vinden als de Palestijnen elders hun toevlucht zoeken. Ik vermoed dat na 7 oktober de meerderheid van de Israeli's er zo over denkt. Een "Groot Israel" is wat overdreven, aangezien er nog geen 10 miljoen Israeli's wonen, maar een probleem zou ik er niet mee hebben.

Het waren vooral de kibboetsniks die het voor de Palestijnen opnamen met hun vlieger-festivals en vrede-concerten en opkwamen voor de rechten van de Palestijnen, maar juist zij waren het slachtoffer van de terroristen op 7 oktober.
Zionist
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mus schreef: 26 feb 2025 12:56 Thanks.
Erkenning van de fouten die gemaakt zijn zou nog maar het begin zijn,
daarna zou het hele systeem dat in principe gebouwd is op een leugen moeten worden afgebroken, waarbij ik hoop dat langzamerhand groepen als Hamas en co steeds minder ruimte gaan krijgen omdat de toevoer van leden langzamer maar zeker zal stoppen. Dit is een rudimentair plan dat alleen kans van slagen heeft wanneer er erkenning komt. Het is geen kwestie van een quick fix maar één van de lange adem omdat er zoveel beschadigd en kapot gemaakt.

Dat is mijn droom. Maar ja zolang er nog mensen zijn die denken dat de zwarte bladzijde van de staat Israël enkel maar verzonnen is door kwaadwillende geesten die de staat in een kwaad daglicht willen zetten, dan…..
Keep the dream alive... Het lijkt me een heel mooi scenario dat helaas ook heel ver weg lijkt.

De hardliners hebben de wind mee. Maar ook het tijdperk van Netanyahu en Trump gaat een keer voorbij.
Soms gaat het ineens snel, bijvoorbeeld als maar genoeg mensen een keer klaar zijn met het geweld en een nieuwe generatie leiders opstaat.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 26 feb 2025 21:05
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 26 feb 2025 18:45Helaas zitten velen daar niet mee, alhoewel ze te laf zijn om uit te spreken dat ze zo'n staat willen.
Heb er geen probleem mee te zeggen dat ik het niet verkeerd zou vinden als de Palestijnen elders hun toevlucht zoeken. Ik vermoed dat na 7 oktober de meerderheid van de Israeli's er zo over denkt. Een "Groot Israel" is wat overdreven, aangezien er nog geen 10 miljoen Israeli's wonen, maar een probleem zou ik er niet mee hebben.

Het waren vooral de kibboetsniks die het voor de Palestijnen opnamen met hun vlieger-festivals en vrede-concerten en opkwamen voor de rechten van de Palestijnen, maar juist zij waren het slachtoffer van de terroristen op 7 oktober.
En de wereld is te klein als ik zeg dat ik er geen probleem mee zou hebben als de Israëlisch elders hun toevlucht zoeken.
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 26 feb 2025 21:05
Heb er geen probleem mee te zeggen dat ik het niet verkeerd zou vinden als de Palestijnen elders hun toevlucht zoeken.
Ik heb er geen probleem mee om te zeggen dat heel veel Palestijnen waarschijnlijk het zelfde denken over jullie en zij hebben de oudste rechten boven die van de onderdrukker cq kolonisator. Wanneer ik me goed herinner stonden er nog wat opties open waar jullie mensen naar toe konden ten tijde deze opties er als voorstel lagen, dus misschien wanneer jullie het lief vragen ligt daar nog steeds een mogelijkheid.

Oops, mag niet gezegd worden natuurlijk, want dat stukje heilige grond -ja God had er een belangrijke rol in zo zegt men - met groeimogelijkheden is natuurlijk van jullie en alleen van jullie met jullie steeds maar dikker wordende derrière waar jullie maar schaamteloos alles en iedereen in de omgeving mee blijven verstikken en dan hebben we het nog niet gehad over parfum die vrijkomt bij jullie overmatige last van flatulatie, het vraagt een sterk mens om die toch wat overheersende geur te blijven weerstaan .

Ik heb gezegd.
:wink:
Laatst gewijzigd door Mus op 26 feb 2025 23:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

This was just posted on President Trump’s Truth Social account.

Guardian News - 26 feb 2025 schreef:
Donald Trump shares bizarre AI-generated video of 'Trump Gaza'

The US president posted the clip, which appears to have been published
beforehand by accounts unaffiliated with the White House, on the site
Truth Social on Wednesday.

It features Trump and the Israeli prime minister, Benjamin Netanyahu,
sunbathing in a Dubai-style resort while Elon Musk is showered with
bank notes while walking on a beach. The clip echoes Trump's recent
comment on Gaza when he said:
  • 'We have an opportunity to do something that could be phenomenal …
    the Riviera of the Middle East, it could be so magnificent'

Trump says US will ‘take over’ Gaza Strip in shock announcement

VIDEO duurt 30 seconden:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

gerard_m schreef: 26 feb 2025 21:28 Keep the dream alive... Het lijkt me een heel mooi scenario dat helaas ook heel ver weg lijkt.

De hardliners hebben de wind mee. Maar ook het tijdperk van Netanyahu en Trump gaat een keer voorbij.
Soms gaat het ineens snel, bijvoorbeeld als maar genoeg mensen een keer klaar zijn met het geweld en een nieuwe generatie leiders opstaat.
Ja, dat laatste is het idd wachten op en ondertussen probeer ik hier zo goed en zo kwaad als mogelijk, naast al het verbale geweld, mijn eigen kleine steentje, in de geest van het citaat Einstein waar je eerder mee kwam, bij te dragen om die droom uiteindelijk tot werkelijkheid te laten komen, en wie weet…..

That’s me, die met alles wat in me is de staat Israël in een zo’n kwaad mogelijk daglicht probeer te zetten met onwaarheden en verzinsels, zo zegt men, tja… :(

Sorry
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Lees zojuist de nieuwe naam voor het Gaza van Trump/Netanyahu:

Mass-a-graf.
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 27 feb 2025 06:43 Lees zojuist de nieuwe naam voor het Gaza van Trump/Netanyahu:

Mass-a-graf.
Dat is toch wel met twee maten meten.

Biden liet dit excrs meer dan een jaar lang voort woekeren maar werd in dit verband niet genoemd.
Trump krijgt nu ineens de volle laag waar men de daden van Biden verzweeg.

Ik vind wie zweeg over Biden moet wel een beetje Dimmen als het om Trump gaat.
Peter_1
Forum fan

Bericht door Peter_1 »

Mus schreef: 21 feb 2025 18:09
Peter_1 schreef: 21 feb 2025 16:55

1: Ja, op die manier kan je alles in een psychologisch jasje stoppen. Dan is de Israelische reactie ook wraak. Want het misschien ook wel was/is, maar mij lijkt het eerder zaak om zulk buitenproportioneel geweld te veroordelen.

En ik moet in alle eerlijkheid bekennen dat ik mij geen situatie kan voorstellen dat ik op een lijk van een lijk ga slaan. Maar jij wel? vertel !

2: Best goed. Als in: relatief goed.

Mensen leefde er. Er was hoge werkeloosheid, maar met lokaal ondernemen had men een plek om te leven. Bovendien weet je toch dat 'Gaza' nooit soeverein is geweest?
1. A. Ik heb wat moeite met het woord veroordelen. Ik kan geen mensen die niet weten wat ze doen veroordelen. Deze mensen weten naar mijn idee dus niet waar ze mee bezig zijn, wisten dat wel dan zou de hele zaak binnen no-time zijn opgelost. Is het belangrijk dat ze zich er wel van bewust worden? Zeker, maar ik zie dat niet gebeuren zolang de staat Israël gewoon de goddelijke gang kan gaan waar het om Palestijn gaat.

1.B. Het verbaast me niet dat jij je dat niet kan voorstellen, je bent dan ook zeer vermoedelijk niet opgegroeid bij een volk dat al bijna 80 jaar in onderdrukking leeft, dat doet namelijk iets met een mens. Wanneer het zo is dat elk spoortje van verzet kan betekenen dat je op afgrijselijke wijze wordt afgestraft dan ben je blij met een lijk van de vijand die daar niet toe in staat is en dus sleep je het door de straten en dus schop en sla je er tegen, kan kinderachtig lijken maar zo werkt het. Alles wat we zien is een afreageren op de onderdrukker via een lijk veel meer is het niet. Men staat echt niet stil bij wat dat betekent voor evt nabestaanden die dergelijke beelden voorbij zien komen en de nabestaanden die iets dergelijks zien begrijpen niet waarom gebeurd wat gebeurd met hun geliefde. Nu, dat is dan nu uitgelegd.

2. Wederom een blik die van buiten komt.

3. Dat Palestijnen in de Gazastrook nooit soeverein zijn geweest zegt dan ook alles.
1: Deze manier van dehumaniseren is voor mij te grotesk. Ik zie ze wel als mensen met verantwoordelijkheden.

1 B: : Je hebt het waarschijnlijk zelf niet door, maar je doet aan discriminatie van de lage verwachtingen. Verzet is logisch, en in bepaalde gevallen zelfs noodzaak. Maar er is geen reden om te gaan slaan op het lijk van een jonge dame. Dat is pervers, in welke situatie de daders dan ook zitten.

2: Dat gaat op voor ons allen. Of type jij dit vanuit Gaza?

3: Zeker. Ten dele ook dat Hamas tunnels van groter belang heeft gevonden.
Gesloten