Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 25 feb 2025 11:09 Voor mij liggen de criteria anders. Het feit dat we ons allemaal mensen noemen, doet niets af aan het gegeven dat ik het meest houdt van m'n familie, vrienden, kennissen en andere dierbaren.
Dat doe ik ook en ik denk Peter (en de rest) ook!
Maar collectieve haat is wat anders. Waar is dat goed voor? Onderdrukken van een minderheid?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

lost and not found yet! schreef: 24 feb 2025 22:03 de Gazanen baren kinderen die opgroeien als terroristen! Geven ze zelf toe! Vertel me even hoe een westers land met zulke mensen, zijn het wel mensen, moet omgaan?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Operatie al-Aqsa Storm

ging niet over het onderdrukken van een minderheid. De reactie van Israël gaat niet over het onderdrukken van een minderheid. Hamas en HezboAllah functioneren ook helemaal niet als traditionele minderheden. Het zijn proxylegers van Iran. Ze onderdrukken, beroven en indoctrineren een heel volk, met als doel de Islamistische ideologie met geweld te verspreiden. Dit beperkt zich niet tot de Levant, en het terug onderbrengen van grondgebied Israël in de Oemma,
maar vormt een serieuze wereldwijde bedreiging.

Bewegingen zoals Hamas en Hezbollah dienen niet slechts onderdrukt te worden,
maar actief te worden bestreden. Wat mij betreft volledig geëlimineerd te worden,
oftewel met wortel en tak uitgeroeid te worden.

Dat is waar Israël mee bezig is en door de internationale gemeenschap
in gesteund zou moeten worden, in plaats van tegen gewerkt!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 25 feb 2025 11:09 . "אלוהים סולח, אנחנו לא" ("God vergeeft, maar wij niet").
Dan zou ik durven zeggen dat God in dit geval wijzer is dan de mens ( in zijn/haar algemeenheid voor men weer gaat denken in partijdigheid ) een flapdrol. Ik vergeef u bij deze uw flapdrolligheid, we doen er nog even een zegeningetje of 2, 3, 4, of meer van onze lieve heer bij bovenop want je zult het nodig hebben in deze tijd :D

En door…..

Zwaait af, de schaduw in….

:lol:
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 25 feb 2025 11:17
ChaimNimsky schreef: 25 feb 2025 11:09 Voor mij liggen de criteria anders. Het feit dat we ons allemaal mensen noemen, doet niets af aan het gegeven dat ik het meest houdt van m'n familie, vrienden, kennissen en andere dierbaren.
Maar collectieve haat is wat anders. Waar is dat goed voor? Onderdrukken van een minderheid?
Welke collectieve haat? Het haten van Hamas-terroristen, Hezbollah-terroristen,...?
Zionist
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

appelfflap schreef: 25 feb 2025 11:30
lost and not found yet! schreef: 24 feb 2025 22:03 de Gazanen baren kinderen die opgroeien als terroristen! Geven ze zelf toe! Vertel me even hoe een westers land met zulke mensen, zijn het wel mensen, moet omgaan?
Men geeft zichzelf te kennen door de manier waarop hun binnenste naar buiten komt, appelfflap. :cry:
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 25 feb 2025 11:54
Operatie al-Aqsa Storm

ging niet over het onderdrukken van een minderheid. De reactie van Israël gaat niet over het onderdrukken van een minderheid. Hamas en HezboAllah functioneren ook helemaal niet als traditionele minderheden. Het zijn proxylegers van Iran. Ze onderdrukken, beroven en indoctrineren een heel volk, met als doel de Islamistische ideologie met geweld te verspreiden. Dit beperkt zich niet tot de Levant, en het terug onderbrengen van grondgebied Israël in de Oemma,
maar vormt een serieuze wereldwijde bedreiging.

Bewegingen zoals Hamas en Hezbollah dienen niet slechts onderdrukt te worden,
maar actief te worden bestreden. Wat mij betreft volledig geëlimineerd te worden,
oftewel met wortel en tak uitgeroeid te worden.

Dat is waar Israël mee bezig is en door de internationale gemeenschap
in gesteund zou moeten worden, in plaats van tegen gewerkt!
Stel

Stel dat Hamas en Hezbollah morgen ophouden te bestaan.
Denk jij dan dat alles vergeven en vergeten is?
Alle pesterijen, onderdrukking, ontberingen, annexaties, arrestaties, gewonden, doden (kinderen )en vernielingen.

Zou jij zulks vergeven en vergeten?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

ChaimNimsky schreef: 25 feb 2025 12:13
dikkemick schreef: 25 feb 2025 11:17
Welke collectieve haat? Het haten van Hamas-terroristen, Hezbollah-terroristen,...?
De ellende is dat Israël iedere Palestijn vanaf geboorte beschouwd als terrorist, zoals dat hier op het forum geuit wordt met "de Gazanen baren kinderen die opgroeien als terroristen! "
De Gazanen maken van hun kinderen geen terrorist. Dat doen de Israëliërs met hun bombardementen met veel te veel burgerslachtoffers.

Elimineer dat volk maar. Jullie je zin. Maar kom dan nooit meer aan vanaf Joodse zijde dat de Holocaust zo erg was, want dan is er iets van geleerd.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Bonjour schreef: 25 feb 2025 12:30
ChaimNimsky schreef: 25 feb 2025 12:13 Welke collectieve haat? Het haten van Hamas-terroristen, Hezbollah-terroristen,...?
De ellende is dat Israël iedere Palestijn vanaf geboorte beschouwd als terrorist,
zoals dat hier op het forum geuit wordt met
"de Gazanen baren kinderen die opgroeien als terroristen!"
:scissors:

Als Israël werkelijk iedere Palestijn vanaf de geboorte als terrorist zou beschouwen,
hoe kan het dan dat er 2 miljoen Palestijnen in Israël zelf wonen?
Je verdraait bovendien wat er geschreven en bedoeld werd. Er werd níet beweerd:
  • "Alle kinderen die Gazanen baren groeien op als terroristen!"
Wat helaas wél een feit is, dat is dat een groot deel van de jeugd in Gaza door Hamas&Co
op jonge leeftijd wordt gerekruteerd en geïndoctrineerd, onder andere in speciale
trainingskampen. Die rekruten zijn uiteraard geboren uit Gazaanse moeders. Sommige
ouders sturen hun kinderen bewust naar Hamas&Co toe, anderen wellicht onder dwang
of omdat ze weinig keuze hebben omdat die kids daar zelf voor kiezen.

Waarom als een onnozole blijven ontkennen dat de rekruten van Hamas
gebaard werden door Gazaanse vrouwen? Hoe anders kan Hamas voort
blijven bestaan, als daar niet telkens vers kanonnenvlees geleverd wordt?
Zonder nieuwe rekruten zou Hamas&Co al lang verslagen zijn. Die nieuwe
rekruten werden toch echt door Gazaanse vrouwen gebaard en afgestaan hoor!

Gelukkig zijn er nog steeds veel ouders in Gaza die hun kinderen een vreedzame
toekomst willen bieden. Maar het blijft een probleem dat een aanzienlijk aantal
kinderen wordt opgevoed in een systeem dat hen richting geweld en terrorisme drijft.
Geef voor mijn part Israël daar de schuld van,
maar dat feit ontkennen is Oost-Indische blindheid.
.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

HierEnNu schreef: 25 feb 2025 13:37 Als Israël werkelijk iedere Palestijn vanaf de geboorte als terrorist zou beschouwen,
hoe kan het dan dat er 2 miljoen Palestijnen in Israël zelf wonen?
Een kind gooit een steen naar een legervoertuig van het IDF en wordt doodgeschoten. Is dat een normale reactie?
Er zijn ook verslagen bekend dat burgers onlangs gedood ijn en 's avonds in de lijst met gedode terroristen terecht komen.
HierEnNu schreef: 25 feb 2025 13:37 Wat helaas wél een feit is, dat is dat een groot deel van de jeugd in Gaza door Hamas&Co
op jonge leeftijd wordt gerekruteerd en geïndoctrineerd, onder andere in speciale
trainingskampen.
Dat is wel erg gemakkelijk gezegd en riekt naar Israëlische propaganda. Kinderen die lekker naar school gaan, perspectief hebben laten zich niet zo gemakkelijk rekruteren. Als je net een broer, oom of neef verloren hebben of in het vakantiekamp van Israël gezeten hebben wordt het gemakkelijker. En je hoeft niet veel te doen.

Waarom dit soort onnozele bijdragen?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

Bonjour schreef: 25 feb 2025 12:30:scissors:
Elimineer dat volk maar. Jullie je zin. Maar kom dan nooit meer aan vanaf Joodse zijde dat de Holocaust zo erg was, want dan is er iets van geleerd.
Israëlhaters beweren telkens dat Israël 'dat volk' wil elimineren, maar Israël wil
Hamas&Co en HezboAllaH, de terroristen, elimineren. Het komt daardoor op mij over
alsof veel Israëlhaters de terroristen Hamas&Co en HezboAllaH steunen, omdat zij als
oplossing zien, dat de staat Israël moet verdwijnen, daar zij er van uitgaan dat de
stichting van Israël de oorzaak van 'Operatie al-Aqsa Storm' is.
Alsof de terroristen naar vrede streven en
de vrede uit zou breken als Isaël niet meer zou bestaan ... #-o

Het telkens de Holocaust er bij slepen, en suggereren dat Joden de Holocaust niet erg
zouden mogen vinden vanwege het beleid van Netanyahu, daar is een woord voor,
maar dat woord schrijf ik niet op, ook niet in hoofdletters.
.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 25 feb 2025 13:37

Als Israël werkelijk iedere Palestijn vanaf de geboorte als terrorist zou beschouwen,
hoe kan het dan dat er 2 miljoen Palestijnen in Israël zelf wonen
Google eens even op bv Levensstandaard en/of discriminatie van Palestijnen in Israël. Wat je dan te zien krijgt is ook een 🥳-je. Discriminatie op alle mogelijke vlakken is aan de orde van de dag. Dat sommige van deze mensen lamgeslagen zijn door deze, in mijn ogen, misdadige staat, ik zou er voor geen goud willen wonen, zou mij vervolgens ook niks verbazen. Leef in zo’n vijandige sfeer en je gaat het afschuwelijk genoeg normaal vinden dat je tot op het bot wordt gediscrimineerd 👍🏻 ( top, niet waar)

Ho, wacht, er wordt waar mogelijk toch ook geprotesteerd, getverdekse Palestijnen, geen steen gooien hoor, niet doen…..

Aanvulling en aanvulling op deze aanvulling.
Laatst gewijzigd door Mus op 25 feb 2025 14:57, 3 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Maria schreef: 25 feb 2025 12:14
appelfflap schreef: 25 feb 2025 11:30
Men geeft zichzelf te kennen door de manier waarop hun binnenste naar buiten komt, appelfflap. :cry:
zou je het als moderator tolereren als iemand dit over Joden zou schrijven?
dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 25 feb 2025 14:30
Bonjour schreef: 25 feb 2025 12:30:scissors:
Israëlhaters beweren telkens dat Israël 'dat volk' wil elimineren, maar Israël wil
Hamas&Co en HezboAllaH, de terroristen, elimineren. Het komt daardoor op mij over
alsof veel Israëlhaters de terroristen Hamas&Co en HezboAllaH steunen, omdat zij als
oplossing zien, dat de staat Israël moet verdwijnen, daar zij er van uitgaan dat de
stichting van Israël de oorzaak van 'Operatie al-Aqsa Storm' is.
Alsof de terroristen naar vrede streven en
de vrede uit zou breken als Isaël niet meer zou bestaan ... #-o

Het telkens de Holocaust er bij slepen, en suggereren dat Joden de Holocaust niet erg
zouden mogen vinden vanwege het beleid van Netanyahu, daar is een woord voor,
maar dat woord schrijf ik niet op, ook niet in hoofdletters.
Nog 1 keer, omdat je het zo vriendelijk vraagt.

Ik haat Israël niet, ik keur het extreem nationalistische rechtse onderdrukkende en verwoestende beleid af.
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Bonjour schreef: 25 feb 2025 13:48 Als je net een broer, oom of neef verloren hebben of in het vakantiekamp van Israël gezeten hebben wordt het gemakkelijker. En je hoeft niet veel te doen.
Laten we ook de vrouwen niet vergeten die ook vaak om niks, de Israëli verzinnen wel de één of ander smoes om e.e.a. te rechtvaardigen, worden gevangen gezet in een zelfde soort van heerlijke vakantiekampen waar verkrachting en andere verschillende afschuwelijke soorten van marteling de normaalste zaak van de wereld zijn, vaak een vergeten groep, wilde ik hier toch ook even kwijt.

Dit is nog afgezien van de mensen die sterven als gevolg van marteling in deze vakantieoorden.

Laatste zin toegevoegd.
Laatst gewijzigd door Mus op 25 feb 2025 15:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Gesloten