Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 24 feb 2025 19:01
Bonjour schreef: 24 feb 2025 17:38
lost and not found yet! schreef: 23 feb 2025 22:32 En terecht! Je KUNT NIET onderhandelen met mensen die ten koste van alles jou ondergang en vernietiging op het oog hebben! PS, wat zou jij doen met jou buurman die jouw totale vernietiging op het oog heeft? Die elimineer je toch? Of je probeert het!
Kan jij hier even het woord 'elimineren' exact verduidelijken? Heet klinkt heel eng.
We weten hoe Nimsky denkt en wat hij met elimineren bedoeld.
Wat dat betreft een ware oprechte Israëliër.
Jullie[?] weten hoe Nimsky denkt? Man, man: je weet kennelijk niet eens
dat het LANFY is die het daarover had, EN aan wie de vraag gesteld werd.

Voeg in plaats de daad bij het woord en leg het dan even uit aan Bonjour?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

2 Handen op 1 buik schat
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mus schreef: 24 feb 2025 11:42
Mus schreef: 23 feb 2025 22:52
gerard_m schreef: 23 feb 2025 15:27 Leren van het verleden: ja.
Erin blijven hangen: nee.

Er zit een groot verschil tussen die twee.
Moest ik toch ff een paar keer flink knipperen met de ogen. Staat dit er nu echt? Ja het staat er echt. Ik werkelijk met stomheid geslagen dus ik laat deze even aan me voorbij gaan. Erin blijven hangen: nee, zegt hij, wow
En ineens barste ik vanochtend in schaterlachen uit over dat ‘ er in blijven hangen: nee’. Oh mijn god wie heeft het hier over ergens in blijven hangen. Ik noem even een paar cijfertjes. 2000 jaar en bijna 80 jaar, tis ff een verschilletje, een verschil van 1920 jaar om precies te zijn. Wat nu ergens niet in blijven hangen? Met excuses, de Joodse stam van Sem is ergens meer dan 2000 jaar in blijven hangen en daarom zucht vandaag de dag Palestijnse stam van Sem al bijna 80 jaar onder de meer dan 2000 jaar oude en vermeende rechten van de Joodse tak van de zonen van Sem - god heeft immers gezegd…en wij hebben veiligheid nodig dus….- die 2000 jaar ergens in zijn blijven hangen. Nou, dit beseffende ik blijf nog ff een paar jaar ergens in hangen want 80 jaar is een peulenschil vergeleken bij die 2000.
Laten we zeggen dat we over 2000 jaar nog eens verder praten met de nazaten van de Palestijnen van nu of die ook zo stupide zijn dat ze naar 2000 jaar nog steeds menen dat het voormalige Palestina van hun is en dat daarom dus de inheemse bevolking maar heeft op te rotten naar een uithoek ergens.

Man wat een zotteklap. :lol:
Ik ben blij dat ik je een lach heb kunnen bezorgen in plaats van een bittere reactie.

Wellicht toch een overdenking (of wederom een schaterlach, beide is positief):

Blijven hangen in het verleden, geldt zeker ook voor degenen die een recht claimen van 2000 jaar oud. Of voor Israeliers die wraak willen na 7 oktober. Natuurlijk is het absurd als zij blijven hangen in het verleden.

Jazeker 80 jaar is minder dan 2000 jaar. Die anderen blijven nog erger hangen in het verleden , helemaal waar. En nu dan?
Dit is nu precies de kern van mijn opmerkingen: wat helpt zo'n constatering dat de andere dit nog meer doet, uiteindelijk jouw volk nu verder?
Je eigen gedrag meten aan dat van je vijand, lijkt me sowieso niet heel logisch: je wilt je toch niet tot dat niveau verlagen lijkt me?

Stel dat wij het volkomen eens zijn dat alle ellende van de Palestijnen door de Israeliers is veroorzaakt en dat hamas slechts het logische gevolg daarvan is.... Dan zou ik precies hetzelfde zeggen: niet blijven hangen in het verleden.
Tenminste: als je wilt dat de toekomst iets beters gaat brengen.

Dit is precies wat Nelson Mandela deed. De zwarte Zuid Afrikanen hadden hun ellende volledig te danken aan het Apartheids regime. Ze hadden alle redenen om haat te voelen, wrok te willen, ze waren slachtoffer van wat hen was aangedaan. Ze hadden kunnen kiezen voor een religieuze dictatuur als logisch gevolg van alle ellende die hen was aangedaan. Ze hadden de blanke zuid Afrikanen hetzelfde lot kunnen toewensen als vele zwarte Zuid afrikanen hadden ondergaan. Na 18 jaar gevangenschap op een eiland, had Mandela verder kunnen verbitteren en verkillen.
Hij koos een andere weg.

Einstein heeft ooit iets moois gezegd over hetzelfde blijven doen en een andere uitkomst verwachten.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 24 feb 2025 20:23 2 Handen op 1 buik schat
Schat? Niemand is jouw schat hier! Ga eens ergens inhoudelijk op in! Meer dan 640 pagina’s anti semiet! Moet je trots op zijn! Bescherm de zielige Gazanen maar, op de manier zoals ze onderdrukt worden door de terroristische organisatie van Hamas! Heb je echt te doen met hun? En wie ga je aanklagen voor het feit dat de Gazanen in 2007 voor Hamas hebben gekozen? Israël? De Gazanen hebben met hun keus voor Hamas hun eigen ondergang ingeluid! Dat kun jij zelfs niet ontkennen! Dus lekker slim hè, 07-10-2023! En jij bent toch de plaatjes verstrekker van Gaza? Kijk even wat 07-10-2023 opgeleverd heeft voor jouw zielige Gazanen! De meesten zouden het linia recta willen terugdraaien! Hadden ze tenminste hun eigen huizen nog! Maar blijf je lekker druk maken dikkemick! Voelt dat oke, jezelf druk maken terwijl het geen ene flikker helpt of uitmaakt? Succes verder!
Typefout gecorrigeerd.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
lost and not found yet!
Bevlogen

dikkemick schreef: 24 feb 2025 09:31
ChaimNimsky schreef: 24 feb 2025 02:27 Proportionaliteit verwijst naar het beginsel dat militaire acties in verhouding moeten staan tot het beoogde legitieme militaire doel en niet tot het aantal slachtoffers dat de vijand heeft gemaakt.
Ja, in Libanon heb je kunnen zien dat Hezbollah (het gedachtegoed) volledig proportioneel weg gebombardeerd is.

NOT! Toen Israël heel provocatief laag met 3 straaljagers over de herdenking heen vloog, overstemde het geschreeuw van de aanhang de herrie van de straaljagers .

Lekker proportioneel bezig Israël! Wellicht andere opties dan bommen?
Je blijft je haat tentoonspreiden hè? Zonder ook maar enige rem erop! Jammer………….
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
lost and not found yet!
Bevlogen

dikkemick schreef: 24 feb 2025 08:37
lost and not found yet! schreef: 23 feb 2025 22:32
dikkemick schreef: 22 feb 2025 17:05

Die oorlog gaat hoe dan ook verder. Kwestie van tijd
En terecht! Je KUNT NIET onderhandelen met mensen die ten koste van alles jou ondergang en vernietiging op het oog hebben! PS, wat zou jij doen met jou buurman die jouw totale vernietiging op het oog heeft? Die elimineer je toch? Of je probeert het!
Zie de reacties van Mus hierboven. Waarom wil mijn buurman mij vernietiging? Omdat ik altijd zo gastvrij ben geweest of omdat hij nu nog op zijn toilet leeft en ik de regels in zijn huis bepaal ?
Ik bepaal of hij wc papier krijgt!
En DAT is het verschil wat JIJ nog steeds NIET wilt begrijpen! De regels worden niet bepaald door Israël! Verre van dat! De Gazanen hebben voor een bestuur door Hamas gekozen, democratisch! En daarbij hadden ze alle giften, miljarden vanuit de hele wereld, kunnen investeren in huizen, een haven, een vliegveld, winkelcentra en zo voort! En WAT hebben ze gedaan?? En waarom?? Ja, precies DAT. Het enige wat Hamas en Hezbollah voor ogen hebben is de vernietiging van de democratische staat van Israël! Dat is hun doel en daar blijven ze voor gaan! Je hebt de bewijzen gezien, de Gazanen baren kinderen die opgroeien als terroristen! Geven ze zelf toe! Vertel me even hoe een westers land met zulke mensen, zijn het wel mensen, moet omgaan?
We will dance again!
🔱
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

lost and not found yet! schreef: 24 feb 2025 21:17
HierEnNu schreef: 24 feb 2025 19:29
dikkemick schreef: 24 feb 2025 19:01

We weten hoe Nimsky denkt en wat hij met elimineren bedoeld.
Wat dat betreft een ware oprechte Israëliër.
Jullie[?] weten hoe Nimsky denkt? Man, man: je weet kennelijk niet eens
dat het LANFY is die het daarover had, EN aan wie de vraag gesteld werd.

Voeg in plaats de daad bij het woord en leg het dan even uit aan Bonjour?
Zegt wel weer iets over de ontiegelijke HAAT die Dikkemick tentoonspreidt ten opzichte van Israël! Ik heb weer even genoeg van deze ANTISEMIET! Of zijn hoofdletters nu verboden?
Nee, hoofdletters is niet verboden, maar ik vind het het plaatsen met antisemitische opmerkingen net zo erg als het onterecht iemand antisemiet noemen, zeker als dat met hoofdletters gebeurt. Het gaat in dit topic niet over het gedrag van Joden, maar over het gedrag van Israëliërs. En het is diep, diep triest dat er dan termen vallen als eliminatie. Dan is er niets geleerd van de Holocaust! Het gebeurt dus gewoon weer overnieuw en wel door de mensen die het hard roepen dat het nooit meer mag gebeuren.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

B.S. schreef: 23 feb 2025 18:25 Krijgen Gazanen een katharsis bij het dansen en juichen om doodskisten of mensen als Mus? Beetje raar om zoiets überhaupt te opperen.
Ach lezen kan soms toch zo moeilijk zijn want ik had niet begrepen dat de vraag was of mensen zoals mus Katharsis zouden ervaren bij het dansen en juichen om doodskisten.

Gelukkig geeft je een voorzetje dat je vraag een beetje raar is want dat ie idd.

Kennelijk heb je een beeld bij ene mus en zijn er in dat idee ook nog mensen als deze mus. Ben ik toch benieuwd wat dat beeld dat jij voor jezelf van ene mus in elkaar gefabriceerd hebt, dat jij de vraag hebt of ene mus of mensen als mus katharsis krijgt bij het dansen en juichen om doodskisten.
Ik zal even gaan zoeken of ik een doodskist kan vinden waar ik evt omheen zou kunnen dansen en juichen waarna ik vervolgens een bij me zelf kan navoelen wat ik daarbij ervaar want you never know, een moment…….
Ik heb even goed gezocht en gekeken of er een doodskist in mijn nabije omgeving te vinden was.
Ik ben bang dat ik je moet teleurstellen B.S. geen doodskist te vinden in mijn omgeving dus ik kan je helaas ook niet vertellen of het een katharische ervaring zou zijn geweest mocht ik er omheen hebben kunnen dansen en juichen.

Tot zover de belachelijke suggestie dat mus evt. een katharsische ervaring zou kunnen hebben bij het zien van mensen die juichen en dansen om doodskisten, gelukkig ben ik iets bewuster dan dat en heeft mus iets dergelijks niet nodig, wat niet wil zeggen dat mus niet begrijpt waarom sommige mensen daar wel een soort van bevrediging uit kunnen halen. Het heeft, zo leert de ervaring, alles te maken met hechting en gehechtheid ergens aan en ik hecht me niet aan dit soort van zaken zoals in een eerder post benoemd.

Vergeten woord aangevuld
Laatst gewijzigd door Mus op 25 feb 2025 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

lost and not found yet! schreef: 24 feb 2025 21:14
dikkemick schreef: 24 feb 2025 11:39 Blijf maar intens genieten Nimsky. Je hebt het tij mee op dit moment.
Inhoudelijk ga je er helaas weer niet op in zoals gewoonlijk! HEB JIJ eigenlijk wel een eigen mening?? Het tij mee? Het tij wordt altijd veroorzaakt door omstandigheden en Nimsky heeft hier niets mee van doen! Net zo als jij er ook niets mee van doen hebt! Al meer dan 650 pagina’s heb jij er niets mee van doen! Je bent en blijft dat eeuwige irritante kereltje waar uiteindelijk iedereen een tering hekel aan heeft of aan krijgt! Succes met je medaille!
Heerlijk zo goed jij e.e.a. bij jezelf kan houden. Feitelijk zou je hier moeten zeggen dat jij dikkemick het eeuwige irritante kereltje vindt waar jij een tering hekel aan krijgt of hebt. En dat je een hekel aan hem lijkt te hebben blijkt wel uit al je postings gericht aan hem - want de woede druipt er aan alle kanten vanaf - waarbij ik wil opmerken dat iemand ant-semiet noemen in mijn idee een zwaktebod van jewelste is en eerlijk gezegd had ik je hoger ingeschat, maar ja, ik ben wel gekend als iemand die mensen meer krediet geeft dan ze werkelijk verdienen dus of jij je daar nu zoveel van moet aantrekken kun je afvragen, ‘k zou’t niet doen :wink:
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef: 24 feb 2025 02:27
Peter van Velzen schreef: 24 feb 2025 02:07 Hoe dan ook, de reden om een daad te veroordelen is niet zozeer omdat het buitenproportioneel zou zijn, maar omdat die daad meer mensen dood of ernstig beschadigd dan men er (naar alle waarschijnlijkheid) mee redt. Dat Israël zowel in 2008/2009 als in 2014 meer ongewapende Palestijnen had gedood dan Hamas op 7 oktober ongewapende Israëlis vermoordde, is wel een verklaring voor de aanval, maar geenszins een rechtvaardiging.
Proportionaliteit verwijst naar het beginsel dat militaire acties in verhouding moeten staan tot het beoogde legitieme militaire doel en niet tot het aantal slachtoffers dat de vijand heeft gemaakt.
Ik had het niet over proportioneel oorlogsgeweld, maar over proportionele wraak. Maar als het militaire doel van Hamas was om operaties zoals "Cast lead" en "protective edge" in de toekomst te voorkomen, dan was het aantal doden als gevolg van operatie; Al-Aqsa storm - volgens jou dus proportioneel?

Dat het slechts tot veel dodelijker acties van Israël zou leiden hadden wij (Ik, jij en Albert) op 8 oktober al door. Daarom interesseren doelen en intenties mij minder. Ze zijn voor mij allerminst een reden om geweld goed te keuren. Mijn afkeuring berust niet op militaire doelen, maar slecht op de vraag of het aantal gedode mensen groter was dan het aantal levens dat er waarschijnlijk door wordt gered. In de praktijk is niet gebleken dat er ook maar één leven door werd gered, wat het doel en de intenties ook waren.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 24 feb 2025 21:28
dikkemick schreef: 24 feb 2025 20:23 2 Handen op 1 buik schat
Schat? Niemand is jouw schat hier! Ga eens ergens inhoudelijk op in! Meer dan 640 pagina’s anti semiet! Moet je trots op zijn! Bescherm de zielige Gazanen maar, op de manier zoals ze onderdrukt worden door de terroristische organisatie van Hamas! Heb je echt te doen met hun? En wie ga je aanklagen voor het feit dat de Gazanen in 2007 voor Hamas hebben gekozen? Israël? De Gazanen hebben met hun keus voor Hamas hun eigen ondergang ingeluid! Dat kun jij zelfs niet ontkennen! Dus lekker slim hè, 07-10-2023! En jij bent toch de plaatjes verstrekker van Gaza? Kijk even wat 07-10-2023 opgeleverd heeft voor jouw zielige Gazanen! De meesten zouden het linia recta willen terugdraaien! Hadden ze tenminste hun eigen huizen nog! Maar blijf je lekker druk maken dikkemick! Voelt dat oke, jezelf druk maken terwijl het geen ene flikker helpt of uitmaakt? Succes verder!
Typefout gecorrigeerd.
Op je vorige 2 beledigende ad hominems niet gereageerd (wel gemeld)
Waarom stemmen mensen op Hamas?
Of waarom stemmen mensen op pvv? Afd?
Waarom is Trump president?

Omdat vele mensen het stemrecht ontnomen zou moeten worden omdat deze mensen die op deze partijen of figuren stemmen menen dat het beter wordt. Beter omdat ze ergens zwaar ontevreden over zijn.
En waarom zouden de onderdrukte Palestijnen toch ontevreden zijn? Ze hebben een prachtige gevangenis gekregen en aan de andere kant wordt bezit geannexeerd. Dan stem je op een partij die hier faliekant tegen is. Neem het die bevolking maar kwalijk!

Want wat lees ik nu?
Tienduizenden Palestijnen zijn de afgelopen maand uit hun huizen op de Westoever verdreven. Het leger heeft de overvolle vluchtelingenkampen ingenomen en voert daar operaties uit die doen denken aan de oorlog in Gaza. Huizen worden opgeblazen, straten vernield, gezinnen uit hun woningen verjaagd.
Waarom stemmen Palestijnen op een club die een bloedhekel aan Israël heeft? Je snapt het niet??

Zo is ook een deel van Syrië verwoest door dit humane leger.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

gerard_m schreef: 24 feb 2025 21:21✂️

Einstein heeft ooit iets moois gezegd over hetzelfde blijven doen en een andere uitkomst verwachten.
Een mooie uitspraak van Einstein, we gaan even een poging doen in zijn voetsporen te treden. Heb de rest met respect even geknipt.

Wat ik maar wilde zeggen is dat het idioot is om bij actieve oorlog die inmiddels bijna 80 jaar aan de gang is te melden dat er vooral niet in het verleden moet worden gehangen. Mijn enige doel, en eigenlijk het enige wat vanuit Nederland enigszins binnen mijn machtssfeer ligt, is proberen bewustzijn te creëren mbt wat de oorzaak is van deze oorlog waar die tot op de dag vandaag toe heeft geleid. Het zal je misschien verbazen dat je bewust ergens van zijn of worden - in dit geval de oorzaak van deze oorlog - uiteindelijk een deel van de oplossing is of in elk geval kan zijn. Dat Israël als staat probeert - of mensen op dit forum die bewustwording aan alle kanten bij zichzelf danwel bij de andere te blokkeren is geen reden om ons daar dan maar bij neer te leggen. Ik zal op dit forum blijven wijzen naar de oorzaak van deze oorlog en ik zal als gevolg daarvan blijven wijzen naar de misdaden tegen de menselijkheid van de staat Israël elke keer wanneer de escalatie van 7 okt 2023 wordt gebruikt als rechtvaardiging om een volk dat men mentaal al in alle toonaarden tot op de dag van vandaag heeft ontkent als rechtspersoon, we kunnen daar o.a. de bewijzen van op dit forum terug vinden, ik heb het namelijk nog al eens voorbij zien komen, nu ook fysiek van de kaart te willen vegen en het wordt tijd dat dat stopt. Dus mijn motto is en blijft terug naar de oorzaak van deze oorlog die uiteindelijk heeft geleid tot deze escalatie , is en blijft in mijn ogen een deel van de oplossing.

Ps: steeds die vinger op de pijnlijke plek kan men vervelend vinden maar dat is dan maar zo, stop maar een stok tussen de tanden en verbijt de pijn zo moeilijk is dat niet durf ik uit ervaring te zeggen.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

lost and not found yet! schreef: 24 feb 2025 21:28 Schat? Niemand is jouw schat hier! Ga eens ergens inhoudelijk op in! Meer dan 640 pagina’s anti semiet! Moet je trots op zijn! Bescherm de zielige Gazanen maar, op de manier zoals ze onderdrukt worden door de terroristische organisatie van Hamas! Heb je echt te doen met hun? En wie ga je aanklagen voor het feit dat de Gazanen in 2007 voor Hamas hebben gekozen? Israël? De Gazanen hebben met hun keus voor Hamas hun eigen ondergang ingeluid! Dat kun jij zelfs niet ontkennen! Dus lekker slim hè, 07-10-2023! En jij bent toch de plaatjes verstrekker van Gaza? Kijk even wat 07-10-2023 opgeleverd heeft voor jouw zielige Gazanen! De meesten zouden het linia recta willen terugdraaien! Hadden ze tenminste hun eigen huizen nog! Maar blijf je lekker druk maken dikkemick! Voelt dat oke, jezelf druk maken terwijl het geen ene flikker helpt of uitmaakt? Succes verder!
Typefout gecorrigeerd.
dikkemick schreef: 25 feb 2025 06:29 Op je vorige 2 beledigende ad hominems niet gereageerd (wel gemeld)
...........
En wat ik heb gehonoreerd.
De twee gemelde berichten richting Prullenbak wegens ordinaire scheldpartij.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Peter van Velzen schreef: 25 feb 2025 05:30 Ik had het niet over proportioneel oorlogsgeweld, maar over proportionele wraak.
Operatie Cheravot Barzel (IJzeren Zwaarden) is geen wraak. Wraak is - denk ik - gepland voor na de oorlog, die binnenkort weer zal verdergaan. "אלוהים סולח, אנחנו לא" ("God vergeeft, maar wij niet").
Maar als het militaire doel van Hamas was om operaties zoals "Cast lead" en "protective edge" in de toekomst te voorkomen, dan was het aantal doden als gevolg van operatie; Al-Aqsa storm - volgens jou dus proportioneel?
Allereerst is er geen aanwijzing dat de aanval specifiek gericht was op het voorkomen van toekomstige operaties zoals "Cast Lead" en "Protective Edge". Ten tweede beoordeelt het proportionaliteitsbeginsel of de verwachte hoeveelheid burgerslachtoffers buitensporig is ten opzichte van het te verwachten militaire voordeel. Het te verwachten percentage aan burgerslachtoffers was tegen de 90%, terwijl het te verwachten militaire voordeel van het voorkomen van toekomstige operaties zoals "Cast Lead" en "Protective Edge" vrijwel 0% is -- sterker: een nieuwe operatie was te verwachten; ook gezien het aantoonbare resultaat van eerdere terroristische aanvallen. Operatie Cheravot Barzel (IJzeren Zwaarden) is dan ook het resultaat.
Mijn afkeuring berust niet op militaire doelen, maar slecht op de vraag of het aantal gedode mensen groter was dan het aantal levens dat er waarschijnlijk door wordt gered. In de praktijk is niet gebleken dat er ook maar één leven door werd gered, wat het doel en de intenties ook waren.
Voor mij liggen de criteria anders. Het feit dat we ons allemaal mensen noemen, doet niets af aan het gegeven dat ik het meest houdt van m'n familie, vrienden, kennissen en andere dierbaren.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 25 feb 2025 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 25 feb 2025 09:57:scissors:
Wat ik maar wilde zeggen
Ik begrijp uit jouw schrijfsel het volgende en
zonder tegenspraak ga ik er van uit dat ik zulks goed begrijp:

Jij hebt kennelijk een analyse gemaakt van de historische oorzaken en vervolgens voor
jezelf bepaald wat de historische oorzaken van het Israël-Palestina conflict zijn. Jij geeft
nu te kennen dat jij voornemens bent zulks hier voortdurend te blijven benoemen.

Jouw missie en doel is dus om hier bewustwording te creëren over de oorzaken van dit
conflict, zoals jij die ziet omdat zulks jouw mening is, en omdat je gelooft dat zulks een
deel van de oplossing zou kunnen zijn. Je benadrukt dat sommige medeforummers deze
bewustwording proberen te blokkeren. Je hekelt het gebruik van de gebeurtenissen van
7 oktober 2023 als rechtvaardiging voor verder geweld tegen de Palestijnen, een volk dat
in jouw ogen al 80 jaar mentaal en juridisch wordt ontkend.

Je bent vastberaden je standpunten te blijven uitdragen en uit jouw slotopmerking
  • “steeds die vinger op de pijnlijke plek”
begrijp ik, dat je geenszins van plan bent jouw standpunten te veranderen.

Begrijp ik jouw schrijfsel zo correct, of dient daar nog enige
nuance aangebracht te worden? Zo ja, welke nuance dan?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
Gesloten