Ongemak hierover is er zelfs bij de UN! En bij het het Rode Kruis, de uber taxi van Hamas! Waarom nog steeds een terroristische organisatie de hand boven het hoofd houden die de totale vernietiging van een bevriende staat voor ogen heeft? Waarom de Gazanen als grootste vijand nog steeds voorzien van gas, water en andere eerste levensbehoeften? Niemand doet dat met z’n grootste vijand! Alsof Rusland gratis gas aan Oekraine geeft!B.S. schreef: ↑23 feb 2025 18:25 Iemand bij alle beelden één 'Palestijn' aan een hoge boom zie hangen? Weinige hoge bomen in de omgeving... vrij stupide beeldspraak ook...
Krijgen Gazanen een katharsis bij het dansen en juichen om doodskisten of mensen als Mus? Beetje raar om zoiets überhaupt te opperen.
Het is de Hamas-doodscultus in optima forma hier. Ongemak hierover zou zelfs groeien in Saoedie-Arabië en de VAE.
Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Allereerst waar in mijn quote ‘verzetsstrijder’ stond moest ‘Hamasstrijder’ staan, denkt dat het autocorrectie was en ik heb het niet gezien. Verder jij hanteert een ander ‘ normaal’ dan ik. Ik vind het überhaupt geschift dat mensen elkaar het licht in de ogen niet gunnen en menen dat de ander ergens geen recht op heeft omdat de één of ander God heeft gezegd dat dat stukje grond van jou is, schiet mij maar lek.ChaimNimsky schreef: ↑23 feb 2025 17:44 Dat iemand twijfelt aan je nuchterheid, als je denkt dat jouw antwoord een inhoudelijke reactie zou zijn op de claim dat de mogelijkheid tot een Palestijnse reactie tegen Israel daarna niet meer mogelijk zal zijn en Israel drastischere maatregelen zal nemen, lijkt me niet meer dan normaal. Cognitieve dissonantie op speed, xtc, cocaïne, ... (of gewoon teveel heineken)?
Ik heb de filmpjes niet gezien die jij hebt gezien. Wat ik wel weet is dat in een oorlog men niet zo fijn omgaat met de vijand dood of levend.De Palestijnse vrouwen, mannen en kinderen die feestvieren bij het zien van doodgemartelde, verkrachte en afgeslachte onschuldige Joden, zijn ziek vanwege jarenlange indoctrinatie, net als die ISIS-terroristen. Andere volken doen dat niet.
En overigens wat de doen met al die onschuldig Palestijnen die gemartel en verkracht om de dood smekend maar die niet krijgen omdat er plezier wordt gehaald uit nog meer marteling en verkrachting in die fijne vakantieoorden daar in Israël. Is dat minder erg omdat het in het geniep gebeurd?
Oh, zo. Jij bent toch degene die net iets te euforisch reageert wanneer het Israëlische leger grootscheepse aanvallen doet op de Palestijnen, ik zal me vergist hebben dan. Dus ik denk dat hier toch echt een gevalletje projectie aan de gang is, want ik heb dat gevoel van euforie nog niet ervaren, en ga dat meer dan waarschijnlijk ook niet ervaren het enige wat ik eigenlijk vooral ervaar is volstrekte verbijstering bij zoveel waanzin en dat al een flink aantal jaren, but who m’iJe hebt een bijzondere manier om mensen te beschuldigen van zaken waar je zelf vol mee blijkt te zitten.
Precies, echter, gezond of niet, de naakte waarheid is dat de meeste mensen wel blijdschap ervaren wanneer het over de “vijand” gaat want wordt opeens een stuk minder erg.Een gezond mens voelt geen blijdschap om de dood van onschuldige burgers, laat staan bij het zien van bewust doodmartelde en verkrachte lichamen.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
wat zijn we grappig idd.
Geen idee, dat zul je aan de Palestijnen die op het kapot geschoten stukje land wat men de Gazastrook noemt moeten vragen. Wanneer je het mij persoonlijk vraagt. Ik heb niet zo veel met stoffelijke resten, ik hecht er geen waarde aan, het is leeg, de’r zit niks meer in, wat moet je ermee? Met andere woorden wanneer een familielid van mij vermoord is geworden door “de vijand” wil ik er wel graag bevestiging van,maar dat is dan ook het enige. Ik zeg dus rustig:” doe er mee wat je wil, stel het ten toon, hang er een boodschap aan voor de vijand, mij heb je er niet mee, ik vind e.e.a. vooral heel sneu, zeg maar zielig, niet de moeite waard om me pissig over te maken. Verder leeft mijn geliefde in mijn hart en daar kan verder niemand bij en is me genoeg, stoffelijke resten of niet. Wanner anderen dat anders beleven dan is dat zo.Krijgen Gazanen een katharsis bij het dansen en juichen om doodskisten of mensen als Mus? Beetje raar om zoiets überhaupt te opperen.
Een ander verhaal wordt het overigens wanneer het gaat om de manier waarop iemand gestorven is want in principe wens ik iedereen een vredige dood toe.
Noem het een schande.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Intenties zijn helaas niet te meten, dus als je die "meeweegt" ben je helaas niet objectief.gerard_m schreef: ↑23 feb 2025 12:51Nee, ik laat de intentie meewegen in de beoordeling welk geweld " binnen proporties" is. " Buitenproportioneel" is doorgaans een beoordeling dat het geweld buiten proporties, een stap te ver, is gegaan.Peter van Velzen schreef: ↑23 feb 2025 01:09
Buitenproperioneel slaat niet op de intentie van de wraaknemer of de kwaliteit van de slachtoffers, maar alleen op de proportie(het aantal!) er van.
Je maakt de zéér gebruikelijke vergissing om meer slechte eigenschappen aan de slechterikken toe te kennen, dan logisch is. Dat doen de meeste mensen. . .
Als alleen aantallen meewegen, is elke vorm van geweld buitenproportioneel zodra je meer slachtoffers maakt dan de tegenstander.
Zoals het geweld van Oekraine tegen Rusland.
Dat maakt bijvoorbeeld ook het optreden van de geallieerden tegen Nazi-Duitsland dus ook buitenproportioneel?
Het geweld van Oekraine tegen rusland (op russisch grondgebied) heeft zover ik weet niet meer slachtoffers gemaakt dan het geweld van Rusland tegen Oekraïne(op Oekraïns grondgebied.
Ik vergelijk niet het aantal dode aanvallers met het aantal dode verdedigers. Dat zou inderdaad vrij dwaas zijn. Beter is het om het totale aantal slachtoffers te tellen, van elke offensieve actie.
Volgens mij zijn er in WOII slechts 9 milioen Duitsers omgekomen (waarvan ongeveer de helft soldaten) en hebben de Nazis 17 millioen slachtoffers gemaakt. Volgens mij was het optreden van de geallieerden dus absoluut niet buitenproporioneel.
Hoe dan ook, de reden om een daad te veroordelen is niet zozeer omdat het buitenproportioneel zou zijn, maar omdat die daad meer mensen dood of ernstig beschadigd dan men er (naar alle waarschijnlijkheid) mee redt. Dat Israël zowel in 2008/2009 als in 2014 meer ongewapende Palestijnen had gedood dan Hamas op 7 oktober ongewapende Israëlis vermoordde, is wel een verklaring voor de aanval, maar geenszins een rechtvaardiging.
Ik wens u alle goeds
-
ChaimNimsky
- Superposter
Proportionaliteit verwijst naar het beginsel dat militaire acties in verhouding moeten staan tot het beoogde legitieme militaire doel en niet tot het aantal slachtoffers dat de vijand heeft gemaakt.Peter van Velzen schreef: ↑24 feb 2025 02:07Intenties zijn helaas niet te meten, dus als je die "meeweegt" ben je helaas niet objectief.gerard_m schreef: ↑23 feb 2025 12:51 Nee, ik laat de intentie meewegen in de beoordeling welk geweld " binnen proporties" is. " Buitenproportioneel" is doorgaans een beoordeling dat het geweld buiten proporties, een stap te ver, is gegaan.
Als alleen aantallen meewegen, is elke vorm van geweld buitenproportioneel zodra je meer slachtoffers maakt dan de tegenstander.
Zoals het geweld van Oekraine tegen Rusland.
Dat maakt bijvoorbeeld ook het optreden van de geallieerden tegen Nazi-Duitsland dus ook buitenproportioneel?
Het geweld van Oekraine tegen rusland (op russisch grondgebied) heeft zover ik weet niet meer slachtoffers gemaakt dan het geweld van Rusland tegen Oekraïne(op Oekraïns grondgebied.
Ik vergelijk niet het aantal dode aanvallers met het aantal dode verdedigers. Dat zou inderdaad vrij dwaas zijn. Beter is het om het totale aantal slachtoffers te tellen, van elke offensieve actie.
Volgens mij zijn er in WOII slechts 9 milioen Duitsers omgekomen (waarvan ongeveer de helft soldaten) en hebben de Nazis 17 millioen slachtoffers gemaakt. Volgens mij was het optreden van de geallieerden dus absoluut niet buitenproporioneel.
Hoe dan ook, de reden om een daad te veroordelen is niet zozeer omdat het buitenproportioneel zou zijn, maar omdat die daad meer mensen dood of ernstig beschadigd dan men er (naar alle waarschijnlijkheid) mee redt. Dat Israël zowel in 2008/2009 als in 2014 meer ongewapende Palestijnen had gedood dan Hamas op 7 oktober ongewapende Israëlis vermoordde, is wel een verklaring voor de aanval, maar geenszins een rechtvaardiging.
Zionist
Zie de reacties van Mus hierboven. Waarom wil mijn buurman mij vernietiging? Omdat ik altijd zo gastvrij ben geweest of omdat hij nu nog op zijn toilet leeft en ik de regels in zijn huis bepaal ?lost and not found yet! schreef: ↑23 feb 2025 22:32En terecht! Je KUNT NIET onderhandelen met mensen die ten koste van alles jou ondergang en vernietiging op het oog hebben! PS, wat zou jij doen met jou buurman die jouw totale vernietiging op het oog heeft? Die elimineer je toch? Of je probeert het!
Ik bepaal of hij wc papier krijgt!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ja, in Libanon heb je kunnen zien dat Hezbollah (het gedachtegoed) volledig proportioneel weg gebombardeerd is.ChaimNimsky schreef: ↑24 feb 2025 02:27 Proportionaliteit verwijst naar het beginsel dat militaire acties in verhouding moeten staan tot het beoogde legitieme militaire doel en niet tot het aantal slachtoffers dat de vijand heeft gemaakt.
NOT! Toen Israël heel provocatief laag met 3 straaljagers over de herdenking heen vloog, overstemde het geschreeuw van de aanhang de herrie van de straaljagers .
Lekker proportioneel bezig Israël! Wellicht andere opties dan bommen?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Het militaire doel in Libanon was: het stoppen van de raket-aanvallen en het terugdrijven van Hezbollah over de Litani rivier. Dat is een groot succes geworden. Als klap op de vuurpijl is de gehele leiding, ervaren strijders, hun opvolgers, de opvoelgers van hun opvolgers en de opvolgers van de opvolgers van hun opvolgers allemaal naar de andere wereld gewerkt of hebben hun ogen, oren, handen of testikels verloren: Israel heeft er bewust voor gekozen ze te verminken, omdat ze dan zowel uitgeschakeld zijn als een kostenpost voor levenslange zorg. Tenslotte zijn ze - net als Hamas - logistiek volledig afgesloten van wapentoevoer en is hun Syrische bondgenoot Assad vervangen voor een vijandig Soenitisch regime.
Israel heeft in Libanon alle doelen behaald en er veel meer uigesleept dan iemand had kunnen dromen. Iran zal het volgende doelwit zijn. Daarmee zal overigens tevens de genadeklap aan Hezbollah worden toegebracht. Genieten!
En natuurlijk zal Hamas worden vernietigd en zullen de Palestijnen nooit meer wraak kunnen nemen; hoeveel ze ook mogen haten.
Ik vind het knap dat ze het stadium niet plat hebben gebombardeerd. Zou een peulenschilletje zijn geweest.NOT! Toen Israël heel provocatief laag met 3 straaljagers over de herdenking heen vloog, overstemde het geschreeuw van de aanhang de herrie van de straaljagers .
Klopt. Als gezegd, verwijst proportionaliteit naar het beginsel dat militaire acties in verhouding moeten staan tot het beoogde legitieme militaire doel en niet tot het aantal slachtoffers dat de vijand heeft gemaakt.Lekker proportioneel bezig Israël!
Zionist
Blijf maar intens genieten Nimsky. Je hebt het tij mee op dit moment.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
En ineens barste ik vanochtend in schaterlachen uit over dat ‘ er in blijven hangen: nee’. Oh mijn god wie heeft het hier over ergens in blijven hangen. Ik noem even een paar cijfertjes. 2000 jaar en bijna 80 jaar, tis ff een verschilletje, een verschil van 1920 jaar om precies te zijn. Wat nu ergens niet in blijven hangen? Met excuses, de Joodse stam van Sem is ergens meer dan 2000 jaar in blijven hangen en daarom zucht vandaag de dag Palestijnse stam van Sem al bijna 80 jaar onder de meer dan 2000 jaar oude en vermeende rechten van de Joodse tak van de zonen van Sem - god heeft immers gezegd…en wij hebben veiligheid nodig dus….- die 2000 jaar ergens in zijn blijven hangen. Nou, dit beseffende ik blijf nog ff een paar jaar ergens in hangen want 80 jaar is een peulenschil vergeleken bij die 2000.
Laten we zeggen dat we over 2000 jaar nog eens verder praten met de nazaten van de Palestijnen van nu of die ook zo stupide zijn dat ze naar 2000 jaar nog steeds menen dat het voormalige Palestina van hun is en dat daarom dus de inheemse bevolking maar heeft op te rotten naar een uithoek ergens.
Man wat een zotteklap.
Laatst gewijzigd door Mus op 24 feb 2025 11:47, 3 keer totaal gewijzigd.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Absoluut, Israel heeft het tij altijd mee, en dat zal evenmin veranderen. Dansen als Hamas en Hezbollah worden ingemaakt.
Zionist
Van onderdrukking naar bevrijding, naar welvaart, naar overvloed en onverschilligheid naar het verlies van vrijheden en terug naar onderdrukking.
Een bekend fenomeen! Maar dans zolang het kan.
Een bekend fenomeen! Maar dans zolang het kan.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Er is geen scenario waarin Israel verliest
Zionist
Kan jij hier even het woord 'elimineren' exact verduidelijken? Heet klinkt heel eng.lost and not found yet! schreef: ↑23 feb 2025 22:32En terecht! Je KUNT NIET onderhandelen met mensen die ten koste van alles jou ondergang en vernietiging op het oog hebben! PS, wat zou jij doen met jou buurman die jouw totale vernietiging op het oog heeft? Die elimineer je toch? Of je probeert het!
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
We weten hoe Nimsky denkt en wat hij met elimineren bedoeld. Wat dat betreft een ware oprechte Israëliër.Bonjour schreef: ↑24 feb 2025 17:38Kan jij hier even het woord 'elimineren' exact verduidelijken? Heet klinkt heel eng.lost and not found yet! schreef: ↑23 feb 2025 22:32En terecht! Je KUNT NIET onderhandelen met mensen die ten koste van alles jou ondergang en vernietiging op het oog hebben! PS, wat zou jij doen met jou buurman die jouw totale vernietiging op het oog heeft? Die elimineer je toch? Of je probeert het!
Einstein/Mick
Einstein/Mick