Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 23 feb 2025 01:26
HierEnNu schreef: 22 feb 2025 23:59
Mus schreef: 22 feb 2025 23:18:scissors:
alle Israëli behoren tot de vijand.
Jij zit tot ver over je nek zo vol haat. dat je jouw eigen mensen tot vijand verklaart.
Het is kennelijk waar, haat maakt mensen dom!

Alle inwoners van Israël zijn Israëli:
  • ook Arabieren, voornamelijk Palestijnen, Druzen, Bedoeïenen en andere minderheden.
En maar blijven zeuren over debedoeling van een ander forumlid. Mus beschreef een denktrant van veel Palestijnen, niet die van haarzelf. Ze is minder dom dan jij denkt!
Ze is niet dom, maar haar haat doet haar wel dom reageren vind ik!
Nou zeur je toch echt zelf over mijn bedoeling, want ik schreef "haat maakt mensen dom!",
en was zelf dus zelf dom want bedoelde zeker niet dat Mus dom is, eerder ... iets anders.

Voor mijn duidelijkheid,
verklaart ze volgens jou niet haar eigen mensen tot vijand, omdat ze schrijft:
  • "alle Israëli behoren tot de vijand."
of wat wil je me eigenlijk duidelijk maken in je poging de denktrant van Mus te duiden?

Ik vind het prima als jij haar spokesman wil zijn, aandoenlijk zelfs, leg me voortaan
maar uit wat ze volgens jou zoal nog meer uitkraamt aan liefdevolle zaken in plaats
van haat spuien zoals ik haar begrijp? Ik ging uit van wat zij daadwerkelijk schrijft,
niet van wat jij er van weet te maken, maar ga je gang!

Daar heb ik nog niet op gereageerd, dus leg me maar uit
wat met deze liefdevolle uitspraak vol slimheid bedoelt wordt dan:
Mus schreef: 22 feb 2025 23:18:scissors:
Zo viert jij feest bij elke Palestijn die aan de hoogste paal wordt opgehangen
Die hatespeech schrijft zij rechtstreeks aan een medeforummer!
Vandaar dat ik nu schrijf: "Het is kennelijk waar, haat verblind mensen!"
Misschien begrijp je ook dat als zeuren over de bedoeling?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ach ach, HierEnNu. Alsof jij de haat speeches van Mus niet doorziet. Ik verdenk je ervan dat je er echt wel doorheen kijkt, maar t gewoon op z'n HierEnNu 's niet wilt zien.
Wat brengt Mus tot deze reacties? Doe s een gooi. Jij kunt zulks!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

:roll:
@ Dikkemick

Verdachtmakingen door deze of gene?

Dat went en glijdt inmiddels van me af zoals vuil van de lotus afglijdt ... :idea:

Kennelijk bestaat er zelfs een 'op z'n HierEnNu 's niet willen zien'?
Ja, ik wil bezig zijn met en leven in 'mijn' hier en nu,
dus streef ik daarnaar en heb ik mijn account HierEnNu zo genoemd.

Wat Mus betreft, ik wil niet over haar praten, zeker niet met jou!
Wel wil ik graag met haar zelf discussiëren over wat zij ter discussie stelt.
Ik doe dan ook geen gooi naar wat Mus tot haar schrijfsels brengt,
tenzij zij zelf ter discussie stelt waar haar haat vandaan komt.

Ik reageer op wat zij daadwerkelijk schrijft en stel haar daar vragen over.
Dat zij zich meermaals verstopt achter haar vrouw zijn en daarmee
meent de verantwoordelijkheid te ontlopen voor haar sentimenteel gezever
omdat ze een vrouw is en sentimentaliteit haar dus niet vreemd zou zijn,
so be it. Ik vind zulks nogal een seksistische uitspaak.
Daar ga ik me verder echter niet in verdiepen,
dat laat ik graag aan anderen en de eventuele emo-voyeurs over! En ook aan jou ...
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

#-o
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mus schreef: 22 feb 2025 22:55
Ik ben er van overtuigd, gezien de miljarden aan hulp die tot 2022 jaarlijks naar Gaza gingen. Maar alleen als de strategie van Hamas stopt. Je kunt niet verwachten dat het Westen Israel laat vallen om de club te helpen die haar wil vernietigen.
Wederom terug naar de oorzaak. Wat neeft er voor gezorgd dat er organisaties zijn die de staat Israël willen vernietigen, zoiets is niet zomaar uit de lucht komen vallen hé. En ja, we kunnen best verwachten dat het westen stopt met de steun aan een bezetter. De voortdurende steun van het westen, vanaf de afspraak (1917) dat de staat Israël Palestina wel mocht vernietigen, want dat was de consequentie van deze afspraak en gebeurde bij de oprichting van deze staat in 1948, heeft bijgedragen aan de ellende die we nu zien. Gaat die steun aan de bezetter stoppen? Nee, natuurlijk niet want het slachtoffer is nog niet dood genoeg, we moeten nog even wachten op Trumpetter die gazastrand nog effetjes moet schoonvegen voor Israëli alwaar zij met de dikke reet zich kunnen laten bedienen door Palestijnen die braaf doen wat de meester van hen verwacht want anders kunnen ze verwachten naar de vakantieoorden, speciaal ontworpen voor Palestijnen die het wagen een weerwoord te geven, gestuurd te worden, de brave new world.
De meeste landen zijn op onrechtvaardige manier tot stand gekomen. Na de 2e wereldoorlog zijn miljoenen onschuldige burgers verdreven in Europa (Duitsers, Polen, Litouwers,...) en buiten Europa, waaronder Palestijnen. De oplossing voor geen van deze drama's is om terug te gaan naar de oorzaak: dan zouden alle grenzen verlegd moeten worden en ook dan kun je altijd weer terug naar een punt daarvoor waarin een ander volk werd verdreven.

De oplossing zit in naar voren kijken en - met alle begrip voor emoties en beweegredenen van mensen - dat kan en moet veel intelligenter dan met terreur. Natuurlijk was het einde van Apartheid een andere tijd, maar het zou een inspiratie kunnen zijn hoe een onderdrukt volk er uit kan komen.

Ik vrees overigens dat het nu te laat is.Helaas is de wereld de laatste maand totaal veranderd door Trump en dat is heel slecht nieuws voor de Palestijnen. :(

Vanaf 2006 had Gaza 17 jaar de kans om met Westerse steun te laten zien dat de Palestijnen ervoor willen gaan: geen raketten en tunnels maar scholen en bedrijven bouwen, geen Islamitische theocratie inrichten maar een plek waar ook ruimte is voor andersdenkenden. Geen haat kweken maar een poging tot verzoening doen. De wereld zou anders gereageerd hebben.

In plaats daarvan heeft Hamas de wereld uitgenodigd zich af te keren van de Palestijnen, zo erg dat zelfs de Arabische bondgenoten steeds meer richting Israel opschoven.

Als Palestijnse ben je (neem ik aan) ook niet voor een Islamitische theocratie als oplossing, mar gun je je volk iets beters?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Peter van Velzen schreef: 23 feb 2025 01:09
Buitenproperioneel slaat niet op de intentie van de wraaknemer of de kwaliteit van de slachtoffers, maar alleen op de proportie(het aantal!) er van.
Je maakt de zéér gebruikelijke vergissing om meer slechte eigenschappen aan de slechterikken toe te kennen, dan logisch is. Dat doen de meeste mensen. . .
Nee, ik laat de intentie meewegen in de beoordeling welk geweld " binnen proporties" is. " Buitenproportioneel" is doorgaans een beoordeling dat het geweld buiten proporties, een stap te ver, is gegaan.

Als alleen aantallen meewegen, is elke vorm van geweld buitenproportioneel zodra je meer slachtoffers maakt dan de tegenstander.
Zoals het geweld van Oekraine tegen Rusland.

Dat maakt bijvoorbeeld ook het optreden van de geallieerden tegen Nazi-Duitsland dus ook buitenproportioneel?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

gerard_m schreef: 23 feb 2025 12:46
De meeste landen zijn op onrechtvaardige manier tot stand gekomen. Na de 2e wereldoorlog zijn miljoenen onschuldige burgers verdreven in Europa (Duitsers, Polen, Litouwers,...) en buiten Europa, waaronder Palestijnen. De oplossing voor geen van deze drama's is om terug te gaan naar de oorzaak: dan zouden alle grenzen verlegd moeten worden en ook dan kun je altijd weer terug naar een punt daarvoor waarin een ander volk werd verdreven.
Met excuses maar dit is naar mijn idee echt een volstrekt kul argument. In het verleden was het zo dus hoeven we daar niks van te leren. Top, bye,bye voor iets wat we voortschrijdend inzicht zouden noemen.
Vanaf 2006 had Gaza 17 jaar de kans om met Westerse steun te laten zien dat de Palestijnen ervoor willen gaan: geen raketten en tunnels maar scholen en bedrijven bouwen, geen Islamitische theocratie inrichten maar een plek waar ook ruimte is voor andersdenkenden. Geen haat kweken maar een poging tot verzoening doen. De wereld zou anders gereageerd hebben.
Jij wenst het verleden niet te beschouwen dus ja ik snap dat jij tot die conclusie komt. Vooral niet kijken naar hoe een club als Hamas de kans heeft gekregen, het is idd volkomen krankzinnig daar eens naar te kijken.
Als Palestijnse ben je (neem ik aan) ook niet voor een Islamitische theocratie als oplossing, mar gun je je volk iets beters?
Wat een stomme vraag, met uw welnemen. Wat denk je zelf? Waar denk je dat ik hier op het forum mee bezig ben? Het promoten van welke religie dan ook? Er is maar één ding wat mij op dit forum, als een druppel op een gloeiende plaat, drijft en dat is de vrijheid en de bevrijding van mijn volk van oude en nieuwe onderdrukkers.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 23 feb 2025 13:48:scissors:
Er is maar één ding wat mij op dit forum, als een druppel op een gloeiende plaat, drijft
en dat is de vrijheid en de bevrijding van mijn volk van oude en nieuwe onderdrukkers.
Serieus? Ik nam je voorsteltopic weer ff door, gewoon ff checken of ik destijds iets gemist had, maar pas uit jouw potentiële afscheidstopic dd 12 feb 2025 19:41 kan ik zulks een klein beetje afleiden. Ik vind het wel handig dat je daar nu eerlijk voor uit komt en dat ik dit nu weet:
  • dan kan ik rekening houden met die uitgesproken éénzijdige bedoeling van je!
Goed om te weten wat jouw drijfveer is.
Nou begrijp ik beter vanuit welk perspectief je spreekt.

Hoe zie dat voor je, die vrijheid en de bevrijding
van jouw volk van oude en nieuwe onderdrukkers?
Bedoel je met jouw volk de Palestijnen en
met oude en nieuwe onderdrukkers de Joodse Israëli?
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mus schreef: 23 feb 2025 13:48
gerard_m schreef: 23 feb 2025 12:46
Met excuses maar dit is naar mijn idee echt een volstrekt kul argument. In het verleden was het zo dus hoeven we daar niks van te leren. Top, bye,bye voor iets wat we voortschrijdend inzicht zouden noemen.
Leren van het verleden: ja.
Erin blijven hangen: nee.

Er zit een groot verschil tussen die twee.

Wat stel je voor als alternatief?
Moeten we al die landen dan maar opheffen, of beter het verleden een keer los gaan laten en vooruit gaan kijken?
Jij wenst het verleden niet te beschouwen dus ja ik snap dat jij tot die conclusie komt. Vooral niet kijken naar hoe een club als Hamas de kans heeft gekregen, het is idd volkomen krankzinnig daar eens naar te kijken.
Huh? Vreemde zwart wit conclusie. Het kunnen verklaren van Hamas, is iets heel anders dan enige reflectie op wat in Gaza is gebeurd.
Ja, Israel heeft bijgedragen aan een voedingsbodem voor terrorisme, en dat dat nog steeds.
Maar is hamas een onvermijdelijk gevolg van de situatie? Ik geloof er geen moer van.
Waarom regeert dan geen Hamas in Zuid Afrika, Tibet, Zuid Soedan?

Wat een stomme vraag, met uw welnemen. Wat denk je zelf? Waar denk je dat ik hier op het forum mee bezig ben? Het promoten van welke religie dan ook? Er is maar één ding wat mij op dit forum, als een druppel op een gloeiende plaat, drijft en dat is de vrijheid en de bevrijding van mijn volk van oude en nieuwe onderdrukkers.
[/quote]
Ik stel de vraag omdat je Hamas als onvermijdelijke en logische uitkomst lijkt te zien van wat Israel doet en alle alternatieven lijkt af te wijzen.
Dan vraag ik me af wat je wilt.
Een oplossing wordt nooit bereikt door alleen de andere partij de schuld van alles te geven en iedere reflectie op de eigen partij af te wijzen.

Jammer van je vijandige toon overigens, maar no hard feelings. Ik begrijp de emotiues die het onderwerp bij je oproept.
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

Mus schreef: 23 feb 2025 13:48
gerard_m schreef:Vanaf 2006 had Gaza 17 jaar de kans om met Westerse steun te laten zien dat de Palestijnen ervoor willen gaan: geen raketten en tunnels maar scholen en bedrijven bouwen, geen Islamitische theocratie inrichten maar een plek waar ook ruimte is voor andersdenkenden. Geen haat kweken maar een poging tot verzoening doen. De wereld zou anders gereageerd hebben.
Je mist zijn punt. Er zijn meer reacties op onderdrukking mogelijk behalve enkel en alleen terreur. De Palestijnen hadden op enig moment in de geschiedenis ook hete kolen kunnen stapelen op de hoofden van de Israëli's. Gerard_m geeft mooie voorbeelden. Overigens heeft in het verleden niet alleen Hamas zich van terreur bediend. De PLO had er ook een handje van (vliegtuigkapingen, bloedbad München, etc.).
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Mus schreef: 22 feb 2025 23:18
ChaimNimsky schreef: 22 feb 2025 20:32 Dat de mogelijkheid tot reactie daarna niet meer mogelijk zal zijn, is simpel een kwestie van realisme. Al hebben het hekje, de checkpoints en veilige zones het aantal zelfmoordaanslagen met 90-95% teruggebracht, toch hebben deze - zeer voorspelbaar - niet genoeg geholpen. Het lijkt me logisch dat Israel na het tijdelijke staakt-het-vuren en het voortzetten van de oorlog veel drastischere maatregelen gaat nemen.
Ja, het arme Israël, het blijft voorlopig nog even dweilen met de kraan open zolang ze de toekomstig verzetsstrijders zo goed blijven trainen. En ondertussen maar blijven mekkeren hoe het toch komt dat ze het slachtoffer blijven van die “terroristen”. Nee, ik snap het ook niet.
Dat iemand twijfelt aan je nuchterheid, als je denkt dat jouw antwoord een inhoudelijke reactie zou zijn op de claim dat de mogelijkheid tot een Palestijnse reactie tegen Israel daarna niet meer mogelijk zal zijn en Israel drastischere maatregelen zal nemen, lijkt me niet meer dan normaal. Cognitieve dissonantie op speed, xtc, cocaïne, ... (of gewoon teveel heineken)?
Die dansende vrouwen, mannen en kinderen ervoeren ook catharsis..., sterker nog Hamas heeft een kans gekregen dankzij de strategie van jou clubje.
De Palestijnse vrouwen, mannen en kinderen die feestvieren bij het zien van doodgemartelde, verkrachte en afgeslachte onschuldige Joden, zijn ziek vanwege jarenlange indoctrinatie, net als die ISIS-terroristen. Andere volken doen dat niet.
Zo viert jij feest bij elke Palestijn die aan de hoogste paal wordt opgehangen, doe maar niet alsof dat niet zo is.
Je hebt een bijzondere manier om mensen te beschuldigen van zaken waar je zelf vol mee blijkt te zitten. Ik zal sinds 7 oktober geen traan laten om het lot van de Palestjinen -- ook niet als geen Palestijn het overleeft, maar dans slechts als Hamas en Hezbollah bij de duizenden worden ingemaakt en de economie en militaire capaciteiten van de Houthies in Jemen onder vuur worden genomen. Een gezond mens voelt geen blijdschap om de dood van onschuldige burgers, laat staan bij het zien van bewust doodmartelde en verkrachte lichamen.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Iemand bij alle beelden één 'Palestijn' aan een hoge boom zie hangen? Weinige hoge bomen in de omgeving... vrij stupide beeldspraak ook... :D
Krijgen Gazanen een katharsis bij het dansen en juichen om doodskisten of mensen als Mus? Beetje raar om zoiets überhaupt te opperen.
Het is de Hamas-doodscultus in optima forma hier. Ongemak hierover zou zelfs groeien in Saoedie-Arabië en de VAE.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 22 feb 2025 17:05
HierEnNu schreef: 22 feb 2025 16:08
  • "Stilte voor de storm!"
Die oorlog gaat hoe dan ook verder. Kwestie van tijd
En terecht! Je KUNT NIET onderhandelen met mensen die ten koste van alles jou ondergang en vernietiging op het oog hebben! PS, wat zou jij doen met jou buurman die jouw totale vernietiging op het oog heeft? Die elimineer je toch? Of je probeert het!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

gerard_m schreef: 23 feb 2025 15:27 Leren van het verleden: ja.
Erin blijven hangen: nee.

Er zit een groot verschil tussen die twee.
Moest ik toch ff een paar keer flink knipperen met de ogen. Staat dit er nu echt? Ja het staat er echt. Ik werkelijk met stomheid geslagen dus ik laat deze even aan me voorbij gaan. Erin blijven hangen: nee, zegt hij. Wow.
Wat stel je voor als alternatief?
Moeten we al die landen dan maar opheffen, of beter het verleden een keer los gaan laten en vooruit gaan kijken?
wanneer ik het voor het zeggen had zou ik wanneer ik de Israëlische staat was erkennen dat de manier waarop het land tot stand is gekomen een enorme fout was, vervolgens zou ik mijn excuus aanbieden aan het broedervolk dat ze als beesten hebben behandeld en daarna zou ik kijken hoe we op dat godvergeten stukje grond op gelijkwaardige wijze zouden kunnen samenwonen. Dat is wat ik beschaving noem. Maar helaas ontbreekt het daar ten ene male aan een dergelijke beschaving, het is niet anders.
Huh? Vreemde zwart wit conclusie. Het kunnen verklaren van Hamas, is iets heel anders dan enige reflectie op wat in Gaza is gebeurd.
Ja, Israel heeft bijgedragen aan een voedingsbodem voor terrorisme, en dat dat nog steeds.
Maar is hamas een onvermijdelijk gevolg van de situatie? Ik geloof er geen moer van.
Waarom regeert dan geen Hamas in Zuid Afrika, Tibet, Zuid Soedan?
Huh? Hamas zit er toch, dus er zal vast iets niet helemaal lekker hebben gezeten bij de Palestijnen in de gaza-strook dat ze voor een wolf in schaapskleren hebben gekozen.
Ik stel de vraag omdat je Hamas als onvermijdelijke en logische uitkomst lijkt te zien van wat Israel doet en alle alternatieven lijkt af te wijzen.
Dan vraag ik me af wat je wilt.
Een oplossing wordt nooit bereikt door alleen de andere partij de schuld van alles te geven en iedere reflectie op de eigen partij af te wijzen.
Huh? Hamas zit er toch dus was het kennelijk iets dat onvermijdelijk was anders zouden ze niet hebben gezeten.

Ik heb het overigens niet over schuld. Ik denk niet dat je kan zeggen dat handelen vanuit naïviteit 1917 en daarna de stichting in 1948 iets met schuld te maken heeft, dat kan gebeuren. Wat ik wel kwalijk vind is dat men nooit ergens in de tijd heeft overwogen dat er misschien wel eens iets niet zo goed zou hebben kunnen gaan met de manier waarop deze staat gesticht is dit gezien al het verzet en de weerstand, dat had toch iets van een teken aan de wand hebben moeten zijn. Maar nee, dat was het niet men ging en gaat, ten koste van een heel volk, gewoon met enorme oogkleppen op lustig door op de ingeslagen weg.
…. Ik begrijp de emotiues die het onderwerp bij je oproept.
thanks.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Gesloten