Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Ik zou wel eens willen weten hoeveel van de beloofde vrachtwagens er daadwerkelijk Gaza inrijden.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Zowel witteboordenterroist als witteboordenterrorist zijn niet bestaande woorden.Mus schreef: ↑22 feb 2025 14:25
Een terrorist met een witte boord is ook gewoon een terrorist met dit verschil dat de witteboordenterroist mensen met oogluikende toestemming van de internationale gemeenschap al heel wat decennia ongestraft op walgelijke wijze mag terroriseren en dat is waar we hier tegen aan zitten te kijken.
Terrorisme is helder en vanuit verschillende percepties gedefinieerd,
en een terrorist met een witte boord is uiteraard ook een terrorist,
net als een terrorist met een zwarte boord ook een terrorist is.
Een essentiële eigenschap van een terrorist is echter, dat een terrorist
illegaal geweld gebruikt, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers.
Hoewel ik warm voorstander ben van neologismen, werkt bovenstaande omschrijving
van wat bedoeld wordt met het niet bestaande woord witteboordenterrorist verwarring
in de hand. Het bestaande woord 'onderdrukkers' dekt de lading voldoende.
- wat is jouw reden om onderdrukkers tot terrorist te 'bevorderen'?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
.
Hele goede vraag en de moeite waard om uit te zoeken.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Nee dat moet dus helemaal niet:
ik veroordeel 'Operatie al-Aqsa Storm'. PUNT!
Ik kan ook geen enkele reden bedenken waarom dat niet zou mogen!
Van jou hoor ik ook geen enkel geldig argument waarom zulks zou moeten ...
En dat had makkelijk anders gekund dan via 7 oktober, denk je ook niet?Mus schreef: ↑22 feb 2025 15:50
Voor nu heeft e.e.a. het Palestijnse volk zoveel gebrachtHoeveel meer mensen moeten het slachtoffer worden
van dit soort geweld met als argument dat de ander het ook doet?
En wat heeft het Palestijnse volk hier precies aan?
dat ze op de agenda staan bij het gewone volk
waar ze dat eerder niet stonden en dat levert protest op
voor een volk dat tot nu toe min of meer een soort van
onder het kleed geschoven leefde bij het grote publiek.
BTW, alle ellende die sinds 7 oktober het Gazaanse volk is overkomen negeer je?
- Die ellende is namelijk het directe gevolg
van de oorlogsverklaring door Hamas&Co aan het adres van Israël op 7 oktober,
hoe je het ook went of keert en waar je Israël ook van beschuldigt!
Stilte voor de storm denk ik. Zo angstvallig stil is het daarover overigens niet hoor.Mus schreef: ↑22 feb 2025 15:50
Ondertussen vraag ik me af hoe het komt dat alle media aandacht uitgaat naar de bevrijde Israëli’s en we steeds maar niks horen over de Palestijnse mensen die vrijgelaten zouden worden door de Israëli. Je zou toch verwachten dat daar de vrije pers daar ook wel bovenop zou zitten maar het blijft angstvallig stil, hoe kan dat.
Althans, ik heb in de vrije pers gelezen:
Het zal mij niets verbazen als Netanyahu dit aan zal grijpenDefense Minister Israel Katz says the murder of Shiri Bibas and her two young sons Ariel and Kfir in captivity will “not be taken lightly.”
“The return of Eliya, Omer, Hisham, Avera, Omer, and Tal is an exciting and joyous moment for their families and for all the people of Israel, which is also accompanied by deep pain over the fate of Shiri Bibas and her sons Ariel and Kfir, who were brutally murdered by Hamas and their partners,” he says in a statement.
“This horrible and horrific act will not be taken lightly,” Katz says.
Israel says forensic details show captors killed the three with their bare hands
and then tried to cover it up.
His statement comes amid reports Israel has delayed the release
of Palestinian security prisoners until a consultation to be headed
by Prime Minister Benjamin Netanyahu later this evening.
om groen licht te geven voor voortzetting van de oorlog, vandaar:
- "Stilte voor de storm!"
.
.
Het laatste nieuws wat betreft de 602 vrij te laten Palestijnen:
Times Of Israel - 4:51 pm
Release of 602 Palestinian prisoners delayed as Israel indicates it is weighing next steps
.
.
Die oorlog gaat hoe dan ook verder. Kwestie van tijd
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Allereerst sorry: ik zie dat een zin heel anders is overgekomen door een onhandige woordvolgorde. De boodschap die ik wilde brengen (in een logischere woordvolgorde), was:Mus schreef: ↑22 feb 2025 15:50En het bijna 80 jaar doorgaande geweld tegen Palestijnen vind jij helemaal oké, zo begrijp ik?Natuurlijk! Zoals ik dat diverse keren in de afgelopen 600 bladzijden heb gedaan. Het geweld tegen burgers van Israel is volkomen fout.
Nee, jij vergoeilijkt hier niet het decennia lange geweld tegen de Palestijnen zoals je hierboven min of meer impliciet laat blijken? Ik zie dat als vergoeilijking met uw welnemen.Maar ik ga niet mee in redeneringen dat het ene geweld het andere vergoeilijkt. Hoe begrijpelijk ik de emoties ook vind.
" Het geweld van Israel tegen burgers is volkomen fout"
Ik veroordeel iedere vorm van geweld dat Israel tegenover burgers heeft begaan, zowel nu als in het verleden.
Ik kan de redenen goed begrijpen waarom iemand zich aansluit bij Hamas of Jihad.Wat het er toe doet? Het doet er in zoverre toe dat het gemakkelijk oordelen is wanneer je niet in die situatie zit. Er is al bijna 80 jaar oorlog in dat gebied Palestijnen worden elke dag geconfronteerd met het geweld van de Israëlische staat dat doet wat met mensen, dus voor je over gaat tot veroordelen zou je je eerst eens kunnen verdiepen in hoe het komt dat een mensen over gaan op wat in de ogen van de buitenstaanders ontoelaatbaar gedrag is. Dat heeft niks met vergoelijken te maken maar wel met proberen iets van begrip te hebben.
Wie weet, zou ik als jongere hetzelfde hebben gedaan als ik in die situatie was geweest.
Maar iets begrijpen en tegelijk veroordelen kan samen gaan. Uiteindelijk heeft elk mens een keuze. Er zijn ook Palestijnen en Israeliers die niet in haat verzanden maar zich inzetten voor vrede.
Zuid Afrika domineerde ook het wereldnieuws, en dat zonder moordpartijen van Hamas. Zou het kunnen dat de aanhoudende steun voor Israel het gevolg is van het terrorisme van de andere partij?Voor nu heeft e.e.a. het Palestijnse volk zoveel gebracht dat ze op de agenda staan bij het gewone volk waar ze dat eerder niet stonden en dat levert protest op voor een volk dat tot nu toe min of meer een soort van onder het kleed geschoven leefde bij het grote publiek. Het heeft idd wat gekost want wij kennen de tijd nog dat het ophangen van een Palestijnse vlag een grote schande was en het e.e.a. aan bedreiging opleverde.Hoeveel meer mensen moeten het slachtoffer worden van dit soort geweld met als argument dat de ander het ook doet?
En wat heeft het Palestijnse volk hier precies aan?
De (westerse) wereld heeft nu de keuze tussen een (enigszins) democratische bondgenoot en een theocratische dictatuur. 80% van de hulp voor Gaza komt uit het westen en is deels besteed aan tunnels en raketten.
Ik weet wel zeker dat met deze strategie het regime van Zuid Afrika niet zo geisoleerd zou zijn geraakt.
Kappen met terreur zou wel eens het krachtigste wapen kunnen zijn.
Deze begrijp ik niet. Ik schrijf hierboven letterlijk dat ook Mandela geweld gebruikte.Wat ik wilde zeggen is dat de situatie in zuid-Afrika ten tijde van de tijd dat Nelson Mandela vrij kwam al heel anders was dan nu in Palestina, of zijn we vergeten hoe de blanke overheerser met de tot slaafgemaakten om gingen. Denk je nu echt dat de inheemse bevolking van zuid-Afrika geen geweld hebben gebruikt tegen de blanke overheerser?Klopt, ook Nelson Mandela gebruikte geweld.
Maar had hij lukraak zoveel mogelijk mensen vermoord, dan had hij vast niet de sympathie van de wereld gehad die hem hielp om een gruwelijk regime te beeindigen.
Ik ben er van overtuigd, gezien de miljarden aan hulp die tot 2022 jaarlijks naar Gaza gingen. Maar alleen als de strategie van Hamas stopt. Je kunt niet verwachten dat het Westen Israel laat vallen om de club te helpen die haar wil vernietigen.Dus met betrekking tot de situatie Palestina/israel kunnen we ook alleen maar wachten tot de Israëli en de internationale gemeenschap gaat wakker worden, en dat beste gerard_m zie ik voorlopig nog niet gebeuren, jij wel?
Deels omdat Hamas er een flinke show van weet te maken.
Ondertussen vraag ik me af hoe het komt dat alle media aandacht uitgaat naar de bevrijde Israëli’s en we steeds maar niks horen over de Palestijnse mensen die vrijgelaten zouden worden door de Israëli. Je zou toch verwachten dat daar de vrije pers daar ook wel bovenop zou zitten maar het blijft angstvallig stil, hoe kan dat.
‘Hoe kan dat’ toegevoegd.
Verder is het inderdaad zeer schrijnend dat vele Palestijnse gevangenen zonder proces jarenlang hebben vastgezeten.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Er is niet heel veel reden tot optimisme vrees ik.
Ik hoop dat iets onverwachts gebeurt, zoals ook ooit het communisme en de Apartheid instortten zonder dat mensen het zagen aankomen.
Uiteindelijk staan hopelijk meer gematigde leider op aan beide kanten die inzien dat haat het antwoord niet is.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
-
ChaimNimsky
- Superposter
Dat de mogelijkheid tot reactie daarna niet meer mogelijk zal zijn, is simpel een kwestie van realisme. Al hebben het hekje, de checkpoints en veilige zones het aantal zelfmoordaanslagen met 90-95% teruggebracht, toch hebben deze - zeer voorspelbaar - niet genoeg geholpen. Het lijkt me logisch dat Israel na het tijdelijke staakt-het-vuren en het voortzetten van de oorlog veel drastischere maatregelen gaat nemen.Mus schreef: ↑17 feb 2025 19:12 Na aanleinding van deze post even een korte vraag aan ieder die zich aangesproken voelt. Heeft iemand een idee waarom ChaimNimsky zich zo extremitisch uit op dit forum en wat daar mogelijk achter zit en zo ja, bestaat er de mogelijkheid daar enig begrip voor op te brengen? Oprechte nieuwsgierigheid
Wat een sentimenteel gezever zeg... hem te erkennen in de diepe pijn die hij ervaart.
Heb in conflicten verscheidene mensen zien sterven; ook mensen die me lief waren -- ja, dat doet wel pijn, maar oorlog is iets waar dat gebeurt. Dat is iets van een volledig andere dimensie dan het feestgedruis en gedans waarmee die Jihadistische terroristen menselijk lijden vierden in naam van Allah.
Heb geen probleem naast iemand te wonen die per ongeluk onschuldige burgers heeft gedood bij een actie die bedoeld was voor een terrosist, maar een mens die intens geniet van het doden, martelen en verkrachten van onschuldige vrouwen en kinderen, heb ik liever niet als buur.
Zionist
-
ChaimNimsky
- Superposter
Er wordt niet gesproken over DE moslims, maar over "Weer een doorgedraaide moslim die denkt dat hij in het land waar hij aankomt hetzelfde bewind kan maken van het land waar hij vandaan komt!". Solingen, München, Wenen.... En het gaat maar door: de man die gisteren bij het Holocaustmonument in Berlijn een 30-jarige toerist neerstak, is een 19-jarige vluchteling uit Syrië (Bron: NOS). En ook vandaag weer: Dode bij mesaanval in Franse stad Mulhouse, Macron spreekt van terreurdaad; hij viel agenten aan met een mes terwijl hij "Allahoe akbar" riep, een 69-jarige Portugees die tussenbeide probeerde te komen, werd ook aangevallen en overleed. Volgens Le Figaro zijn twee agenten ernstig gewond en drie agenten lichtgewond (Bron: NOS).dikkemick schreef: ↑14 feb 2025 06:40DE joden..... Antisemiet.lost and not found yet! schreef: ↑13 feb 2025 22:58 Dus eigenlijk heb je het hier over bijkomende schade? Collateral damage! Maar dat is in een oorlog niet te voorkomen en ik ga niet weer beginnen over het feit dat de IDF de mensen in Gaza gewaarschuwd heeft dat ze worden aangevallen! Als je het hebt over een terreuraanslag in een stad denk ik meer aan wat er vandaag is gebeurd in München. Weer een doorgedraaide moslim die denkt dat hij in het land waar hij aankomt hetzelfde bewind kan maken van het land waar hij vandaan komt! Islam is vrede hè? Dat politici daar nog steeds intrappen en uiteindelijk mee wegkomen, verschrikkelijk! En links maar klagen dat de AFD het zo goed doet! Sorry, voor 80% offtopic, als de moderatie hier wat aan doet, geen probleem!
DE moslims...,.. Geen probleem natuurlijk, want gelukkig was het in München een moslim!
Tsja, Europa - vooral Duistland en Frankrijk - heeft enorme hoeveelheden moslims binnengehaald en de gevolgen waren m.i. te verwachten. Niet echt een verrassing dat rechts het nu een stuk beter doet in Europa, wel?
Zionist
Thanks, dat is al heel wat om te horen.gerard_m schreef: ↑22 feb 2025 17:46
Allereerst sorry: ik zie dat een zin heel anders is overgekomen door een onhandige woordvolgorde. De boodschap die ik wilde brengen (in een logischere woordvolgorde), was:
" Het geweld van Israel tegen burgers is volkomen fout"
Ik veroordeel iedere vorm van geweld dat Israel tegenover burgers heeft begaan, zowel nu als in het verleden
Natuurlijk heeft elk mens een keuze, maar op basis waarvan wordt die keuze gemaakt?Ik kan de redenen goed begrijpen waarom iemand zich aansluit bij Hamas of Jihad.
Wie weet, zou ik als jongere hetzelfde hebben gedaan als ik in die situatie was geweest.
Maar iets begrijpen en tegelijk veroordelen kan samen gaan. Uiteindelijk heeft elk mens een keuze. Er zijn ook Palestijnen en Israeliers die niet in haat verzanden maar zich inzetten voor vrede.
Beetje warrig hier. Een groot verschil met de bevrijding van Zuid-Afrika en nu is dat er toen nog geen internet was en nu wel.Zuid Afrika domineerde ook het wereldnieuws, en dat zonder moordpartijen van Hamas. Zou het kunnen dat de aanhoudende steun voor Israel het gevolg is van het terrorisme van de andere partij?
De (westerse) wereld heeft nu de keuze tussen een (enigszins) democratische bondgenoot en een theocratische dictatuur. 80% van de hulp voor Gaza komt uit het westen en is deels besteed aan tunnels en raketten.
Ik weet wel zeker dat met deze strategie het regime van Zuid Afrika niet zo geisoleerd zou zijn geraakt.
De steun voor Israël bestaat al sinds de oprichting van deze bezettingsstaat. De internationale gemeenschap vond het prima dat de Palestijnen werden afgemaakt door het nieuwe regime. Het blijft me toch steeds weer verbazen hoe weinig men hier van de geschiedenis weet mbt hoe het één naar het ander heeft geleid. De Palestijnen waren geen terroristen het waren verzetstrijders. Dat de staat Israël en de internationale gemeenschap hen geframed hebben als terrorist heeft vooral te maken met het rechtvaardigen van de eigen misdaden tegen de menselijkheid maar dat is iets dat netjes onder de pet moet blijven. Maar goed sta jij vooral stil bij het gevolg , waaronder Hamas en de tunnels e.d. en niet bij de oorzaak, je bent de enige niet zoals gezegd.
Idd, dat zou mooi zijn. Ik zie het echter niet gebeuren wanneer de staat Israël niet de verantwoording neemt met betrekking tot de oorzaak van al deze ellende. Want ik herhaal het nog maar een keer: Hamas is slechts een symptoom van een iets dat veel dieper en veel vroeger in de geschiedenis ligt. We zullen blijven schreeuwen zolang dat mogelijk is al zijn er nog zoveel mensen die ons op welke wijze ook de mond willen snoeren.Kappen met terreur zou wel eens het krachtigste wapen kunnen zijn.
Nelson was één man, ik heb in het kader van dit onderwerp de zaak voorbij die ene man die gevangen heeft gezeten getrokken.Deze begrijp ik niet. Ik schrijf hierboven letterlijk dat ook Mandela geweld gebruikte.
Wederom terug naar de oorzaak. Wat neeft er voor gezorgd dat er organisaties zijn die de staat Israël willen vernietigen, zoiets is niet zomaar uit de lucht komen vallen hé. En ja, we kunnen best verwachten dat het westen stopt met de steun aan een bezetter. De voortdurende steun van het westen, vanaf de afspraak (1917) dat de staat Israël Palestina wel mocht vernietigen, want dat was de consequentie van deze afspraak en gebeurde bij de oprichting van deze staat in 1948, heeft bijgedragen aan de ellende die we nu zien. Gaat die steun aan de bezetter stoppen? Nee, natuurlijk niet want het slachtoffer is nog niet dood genoeg, we moeten nog even wachten op Trumpetter die gazastrand nog effetjes moet schoonvegen voor Israëli alwaar zij met de dikke reet zich kunnen laten bedienen door Palestijnen die braaf doen wat de meester van hen verwacht want anders kunnen ze verwachten naar de vakantieoorden, speciaal ontworpen voor Palestijnen die het wagen een weerwoord te geven, gestuurd te worden, de brave new world.Ik ben er van overtuigd, gezien de miljarden aan hulp die tot 2022 jaarlijks naar Gaza gingen. Maar alleen als de strategie van Hamas stopt. Je kunt niet verwachten dat het Westen Israel laat vallen om de club te helpen die haar wil vernietigen.
Denk je dat nu werkelijk? Zou het mogelijk kunnen zijn dat er andere reden zijn dat we er nauwelijks iets van horen in de mainstream media. Ik doe ff een gooitje. Iets van framing bv of het gegeven dat de Israëlische staat controleert wat internationale journalisten wel of niet kunnen rapporteren en/of het gegeven dat deze gegijzelden vaak s’nachts plaatsvind. Wat is de reden dat het allemaal zo in het geniep moet gebeuren. Dat Hamas er een grote show van maakt is geen excuus om de andere kant onder te belichten, dat ben ik tenminste van mening wanneer het om evenwichtige journalistiek gaat, but who m’iDeels omdat Hamas er een flinke show van weet te maken.
IddVerder is het inderdaad zeer schrijnend dat vele Palestijnse gevangenen zonder proces jarenlang hebben vastgezeten.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Ja, het arme Israël, het blijft voorlopig nog even dweilen met de kraan open zolang ze de toekomstig verzetsstrijders zo goed blijven trainen. En ondertussen maar blijven mekkeren hoe het toch komt dat ze het slachtoffer blijven van die “terroristen”. Nee, ik snap het ook niet.ChaimNimsky schreef: ↑22 feb 2025 20:32 Dat de mogelijkheid tot reactie daarna niet meer mogelijk zal zijn, is simpel een kwestie van realisme. Al hebben het hekje, de checkpoints en veilige zones het aantal zelfmoordaanslagen met 90-95% teruggebracht, toch hebben deze - zeer voorspelbaar - niet genoeg geholpen. Het lijkt me logisch dat Israel na het tijdelijke staakt-het-vuren en het voortzetten van de oorlog veel drastischere maatregelen gaat nemen.
Ik ben een vrouw sentimentaliteit is mij niet vreemd.Wat een sentimenteel gezever zeg.
Ik heb je degelijk goed gehoord ChaimNimsky. Alleen iemand die diepe pijn ergens bij ervaart kan catharsis ervaren bij de idee van wraak. Die dansende vrouwen, mannen en kinderen ervoeren ook catharsis. Weet je wat het is ChaimNimsky, jou clubje doet e.e.a. In het geniep buiten het oog van de buitenwereld, jou clubje is geen haar beter en brengt mijn mensen linea recta naar Hamas, sterker nog Hamas heeft een kans gekregen dankzij de strategie van jou clubje.En ook daar sla je de plank volledig mis; notabene nadat het was uitgelegd. Ik ervoer pijn en diep verdriet na het zien van de videos vanwege het intense genot dat werd tentoongespreid bij de meest afzichtelijke daden, waartbij Allah onophoudelijk werd aangeroepen en waarbij vrouwen, mannen en kinderen dolblij stonden te zingen en te dansen. Maar ik ervaar catharsis door de acties van het IDF dat afrekent met die terroristen.
Oh, ja? Dan weet ik niet waar jij hebt gezeten maar al sinds mensenheugenis wordt feestgevierd wanneer men in conflicten een zgn vijand gevangen heeft genomen, en alle Israëli behoren tot de vijand. Zo viert jij feest bij elke Palestijn die aan de hoogste paal wordt opgehangen, doe maar niet alsof dat niet zo is.Heb in conflicten verscheidene mensen zien sterven; ook mensen die me lief waren -- ja, dat doet wel pijn, maar oorlog is iets waar dat gebeurt. Dat is iets van een volledig andere dimensie dan het feestgedruis en gedans waarmee die Jihadistische terroristen menselijk lijden vierden in naam van Allah.
Je behoort tot een clubje dat er intens geniet van al het bovenstaande, niet om één of ander.Heb geen probleem naast iemand te wonen die per ongeluk onschuldige burgers heeft gedood bij een actie die bedoeld was voor een terrosist, maar een mens die intens geniet van het doden, martelen en verkrachten van onschuldige vrouwen en kinderen, heb ik liever niet als buur.
Jij zit tot ver over je nek zo vol haat. dat je jouw eigen mensen tot vijand verklaart.
Het is kennelijk waar, haat maakt mensen dom!
Alle inwoners van Israël zijn Israëli:
- ook Arabieren, voornamelijk Palestijnen, Druzen, Bedoeïenen en andere minderheden.
.
.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Buitenproperioneel slaat niet op de intentie van de wraaknemer of de kwaliteit van de slachtoffers, maar alleen op de proportie(het aantal!) er van.gerard_m schreef: ↑22 feb 2025 11:10
De actie van Hamas was juist zeer buitenproportioneel omdat deze vrijwel 100% gericht was op lukraak vermoorden van burgers.
De enige militairen die aangevallen werden, waren degenen die de grenzen bewaakten - dus in de weg stonden - en degenen die na urenlange moordpartijen kwamen ingrijpen.
Je maakt de zéér gebruikelijke vergissing om meer slechte eigenschappen aan de slechterikken toe te kennen, dan logisch is. Dat doen de meeste mensen. . .
Ik wens u alle goeds
- Peter van Velzen
- Site Admin
En maar blijven zeuren over debedoeling van een ander forumlid. Mus beschreef een denktrant van veel Palestijnen, niet die van haarzelf. Ze is minder dom dan jij denkt!
Ik wens u alle goeds