Rereformed schreef: ↑18 feb 2025 05:43
Mus schreef: ↑17 feb 2025 20:13Precies we helpen hem niet door voortdurend in zijn valletjes te trappen waarmee we zonder dat we dat willen de mallemolen draaiende houden, het wordt tijd dat dat stopt
en hem te erkennen in de diepe pijn die hij ervaart.
Wow, diepe bewondering voor deze uitspraak.
Nou dat hoeft nu ook weer niet want ik zat zelf ook op dit mallemolen, mee met de reactieve kudde hier. Ik werd wakker, en dat wil ik toch even kwijt, doordat jij, geloof ik, zei dat we niet verder kwamen - iets in die geest, nu in mijn eigen woorden gezegd. Het drong tot me door dat je gelijk had. Dus time for change. De ogen open, want belangrijker nog is: dat er niks zal veranderen tenzij we allemaal ook de eigen reaktieve valletjes aanpakken waardoor je van de mallemolen kan stappen. Wat is bv jou reden dat jij de
Palestijnen zo graag wilt redden?
In mijn geval en dat klinkt mss vreemd in jou oren, hoef ik geen
Palestijnen te redden van een zekere ondergang, ook geen Israëli overigens. Wat ik wel wil is dat mijn mensen dat terug krijgen waar ze recht op hebben en dat wil zeggen dat ik me in zal zetten voor bewustwording mbt de oorzaak van dit hele conflict met begrip voor alle partijen want ik snap de zgn “de andere kant”, ik snap waar ze bang voor zijn en dus wat maakt dat zij doen wat zij doen. In het andere geval blijft het tafeltennis in de zin van: zij doen zus dus doe ik zo, zij doen zus dus doe ik zo, ect. Men maakt hier symptomen belangrijk en gaan daar een oplossing bij zoeken, wat het tafeltennissen mogelijk maakt, zoals de twee staten oplossing of de
Palestijnen cq Israëli moeten helemaal weg, goedschiks danwel kwaadschiks terwijl het feitelijk om de wortel, de oorzaak van deze ziekte gaat. Dus snap je - ik zit hier naar, in mijn ogen een stelletje waanzinnige mensen te kijken die aan de lopende band symptomen en daarmee ‘elkaar’ aan het ‘bestrijden’ zijn terwijl er niks aan de hand zou zijn wanneer men dus naar de wortel van het probleem zou gaan en die zouden erkennen, daar stopt de mallemolen.
Dingetje gewijzigd die me irriteerde….
Ik hoop dat ik niet te veel ben doorgedraafd met dit verhaaltje, het wilde verteld worden.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.