Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Bevlogen

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door lost and not found yet! »

Dikkemick schreef:
Voorlopig voer genoeg om over van gedachten te wisselen.

Na ruim 2,5 maand loopt immers het staakt-het-vuren tussen Israël en Hezbollah vandaag af. Normaliter zou dat betekenen dat Israël zijn legertroepen terugtrekt uit de Zuid-Libanese grensdorpen, waarna het Libanese leger daar als neutrale partij positie moet innemen.

Maar maandag verklaarde een Israëlische legerwoordvoerder dat de troepen op vijf plekken aanwezig zullen blijven

Ja, Israël zal de vredige optie verkiezen. Israël kan weer ongestraft (en met Amerikaanse steun) toeslaan waar het dreigingen ziet of meent te zien.
Voor een staakt het vuren heb je twee partijen nodig die zich aan de afspraak houden toch? En heeft Hezbollah zich al achter de
Litani rivier teruggetrokken? Zo niet dan is het heel wenselijk dat Israël op bepaalde strategische punten in Zuid Libanon aanwezig blijft voor de eigen bescherming van het noorden van Israël. Daarbij is het Libanese leger nog lang niet opgewassen tegen de terroristische Hezbollah beweging.

PS, het Libanese leger een neutrale partij? :mrgreen:
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Wat zeggen de onafhankelijke waarnemers in het gebied?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

'Aan beide kanten sneu' - lekker blijven denken dat je zo aan de 'goede kant' blijft.

Leg eens uit Dikkemick waar op de wereld jouw ideale land zou geplaatst moet worden voor het Joodse volk. Madagascar? Alaska? Groenland? Midden in Australië? Ergens in Siberië (nou wil het geval.. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Birobidzjan )? Polen? Alle Joden op tijd naar de VS geëmigreerd? Suriname? Ergens anders? Had allemaal zonder problemen gekund...?

Wat betreft Libanon - daar kon je op wachten.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

B.S. schreef: 18 feb 2025 19:58 'Aan beide kanten sneu' - lekker blijven denken dat je zo aan de 'goede kant' blijft.

Leg eens uit Dikkemick waar op de wereld jouw ideale land zou geplaatst moet worden voor het Joodse volk. Madagascar? Alaska? Groenland? Midden in Australië? Ergens in Siberië (nou wil het geval.. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Birobidzjan )? Polen? Alle Joden op tijd naar de VS geëmigreerd? Suriname? Ergens anders? Had allemaal zonder problemen gekund...?

Laat ze lekker zitten waar ze zitten, maar laten ze met de tengels van Gaza en westbank (en Libanon en Syrië) afblijven.
Maar ALS er al een volk.moet verhuizen (etnische zuivering) waarom dan de Palestijnen?
Beste oplossing: 1 grote regio waar een ieder tevreden is en met elkaar kan samenleven. Geen Hamas, geen ultra nationalistische rechtse über-regering.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Bonjour schreef: 18 feb 2025 19:49 Wat zeggen de onafhankelijke waarnemers in het gebied?
Mag dat wel van Israël? :?
¥¥
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Gerard R. schreef: 18 feb 2025 20:12 Mag dat wel van Israël? :?
Vast niet. Afgelopen week vertelde een journaliste nog dat er op de pers werd geschoten door het IDF op de Westoever.
Rest dus te kiezen uit welke propaganda je hoort. En sommigen propaganderen dan dat als waarheid, zoals een jehova zijn ideeën verkondigd. Maar echte Freethinkers weten beter.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Bonjour schreef: 18 feb 2025 20:24
Vast niet. Afgelopen week vertelde een journaliste nog dat er op de pers werd geschoten door het IDF op de Westoever.
Rest dus te kiezen uit welke propaganda je hoort. En sommigen propaganderen dan dat als waarheid, zoals een jehova zijn ideeën verkondigd. Maar echte Freethinkers weten beter.
Wat er niet in een paar jaren kan gebeuren...
Nog een paar jaar en dan hebben we toch een ramp van een wereld... eh,,, nee.. het gaat sneller, vrees ik. #-o
¥¥
lost and not found yet!
Bevlogen

dikkemick schreef: 18 feb 2025 20:10
B.S. schreef: 18 feb 2025 19:58 'Aan beide kanten sneu' - lekker blijven denken dat je zo aan de 'goede kant' blijft.

Laat ze lekker zitten waar ze zitten, maar laten ze met de tengels van Gaza en westbank (en Libanon en Syrië) afblijven.
Maar ALS er al een volk.moet verhuizen (etnische zuivering) waarom dan de Palestijnen?
Beste oplossing: 1 grote regio waar een ieder tevreden is en met elkaar kan samenleven. Geen Hamas, geen ultra nationalistische rechtse über-regering.
Zoals de Gazanen en Hamas ook met hun tengels van de kibbutzen dichtbij de Gaza postzegel zijn afgebleven? En heb je een idee waarom het IDF in Libanon aanwezig was? Wat jij als zogenaamde beste oplossing aandraagt gaat niemand op dit forum in real life meemaken! En tevens, Hezbollah in Libanon was van plan om terwijl Hamas de kibbutzen dicht bij Gaza zou overvallen het noorden van Israël aan te vallen.

Ps, ik vraag me nog steeds af of Hamas en Hezbollah in jouw ogen terroristische organisaties zijn! Uit je berichten blijkt dat namelijk niet, verre van dat zelfs!

Ps2, je zou je eens moeten verdiepen in het feit hoe Libanezen over Hezbollah denken. Er kan in de eerste plaats alleen vrede komen als Hamas en Hezbollah ontmanteld worden en in de verdere onderhandelingen niet meer ter sprake komen en uitgesloten worden! Dat is mijn idee! Hoe? Dat ligt aan de bevolking van Gaza en de sterkte van het Libanese leger!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
lost and not found yet!
Bevlogen

Inderdaad, een journaliste op de Westbank! Een onafhankelijke in jou ogen? Wie was het?
We will dance again!
🔱
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Bonjour schreef: 18 feb 2025 20:24:scissors:
Maar echte Freethinkers weten beter.
Echte Freethinkers? Nou, nou ...
Laatst vroeg je mij ook al of ik de gaskamers al klaar had!

Verder alles goed met jou en die andere echte Freethinkers?
Je weet wel, de 'beterwetenden' ...
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
lost and not found yet!
Bevlogen

Waarom niet? Afgelopen week vertelde een journaliste nog dat er op de pers werd geschoten door Hamasleden in Gaza! Rest dus te kiezen uit welke propaganda je hoort. En sommigen propaganderen dan dat als waarheid, zoals een Jehova’s getuige zijn ideeën verkondigt. Weten echte Freethinkers echt beter?
We will dance again!
🔱
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Dikkemick schreef laatst ineens iets als 'ik ben voor Israël maar de plaats waarop (dwz. waar het thans ligt, bestaat) is stupide.' Tja.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Rereformed schreef: 18 feb 2025 05:43
Mus schreef: 17 feb 2025 20:13Precies we helpen hem niet door voortdurend in zijn valletjes te trappen waarmee we zonder dat we dat willen de mallemolen draaiende houden, het wordt tijd dat dat stopt en hem te erkennen in de diepe pijn die hij ervaart.
Wow, diepe bewondering voor deze uitspraak. :sunny:
Nou dat hoeft nu ook weer niet want ik zat zelf ook op dit mallemolen, mee met de reactieve kudde hier. Ik werd wakker, en dat wil ik toch even kwijt, doordat jij, geloof ik, zei dat we niet verder kwamen - iets in die geest, nu in mijn eigen woorden gezegd. Het drong tot me door dat je gelijk had. Dus time for change. De ogen open, want belangrijker nog is: dat er niks zal veranderen tenzij we allemaal ook de eigen reaktieve valletjes aanpakken waardoor je van de mallemolen kan stappen. Wat is bv jou reden dat jij de Palestijnen zo graag wilt redden?
In mijn geval en dat klinkt mss vreemd in jou oren, hoef ik geen Palestijnen te redden van een zekere ondergang, ook geen Israëli overigens. Wat ik wel wil is dat mijn mensen dat terug krijgen waar ze recht op hebben en dat wil zeggen dat ik me in zal zetten voor bewustwording mbt de oorzaak van dit hele conflict met begrip voor alle partijen want ik snap de zgn “de andere kant”, ik snap waar ze bang voor zijn en dus wat maakt dat zij doen wat zij doen. In het andere geval blijft het tafeltennis in de zin van: zij doen zus dus doe ik zo, zij doen zus dus doe ik zo, ect. Men maakt hier symptomen belangrijk en gaan daar een oplossing bij zoeken, wat het tafeltennissen mogelijk maakt, zoals de twee staten oplossing of de Palestijnen cq Israëli moeten helemaal weg, goedschiks danwel kwaadschiks terwijl het feitelijk om de wortel, de oorzaak van deze ziekte gaat. Dus snap je - ik zit hier naar, in mijn ogen een stelletje waanzinnige mensen te kijken die aan de lopende band symptomen en daarmee ‘elkaar’ aan het ‘bestrijden’ zijn terwijl er niks aan de hand zou zijn wanneer men dus naar de wortel van het probleem zou gaan en die zouden erkennen, daar stopt de mallemolen.

Dingetje gewijzigd die me irriteerde….

Ik hoop dat ik niet te veel ben doorgedraafd met dit verhaaltje, het wilde verteld worden.
Laatst gewijzigd door Mus op 19 feb 2025 00:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Rereformed schreef: 18 feb 2025 07:33
Je laat je nu zien als een heel wijs persoon waar ik enkel maar naar kan luisteren. Wat je hier schrijft is bijzonder waardevol.
Je wilt toch niet zeggen dat ik mezelf uit het water geblazen heb ? :wink:

Deze wijze persoon is bij mij altijd aan ook als het lijkt alsof dat niet zo zou zijn. Mijn uitdaging is dat ik mijn behoefde aan geliefd willen zijn overwin en ik ben mede dankzij 🙏 dit forum heel goed onderweg. Leren bij mezelf te blijven wat er ook gebeurd.

Dus zo zie je dat zelfs een topic als dit zinvol is in elk geval wel voor mij.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Rereformed schreef: 17 feb 2025 09:44
Peter van Velzen schreef: 17 feb 2025 07:02 En ik vind het moreel verwerpelijk om naar aanleiding van enkele duizenden moorden enkele tienduizenden mensen tot niets ontziende moordmachine te bestempelen.
Hamas heeft na de aanslag gezegd dat ze het opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw zullen doen. Zo'n organisatie dan een "niets ontziende moordmachine" te noemen lijkt me een nogal feitelijke omschrijving indien men weet dat de organisatie enkele tienduizenden omvat.
Je sprak uit logica te willen volgen, maar een moraalprediker schijnt het te beletten.
MIjn bericht had niet betrekking op Hamas of op haar leiders of haar woordvoerders.
Ik reageerde op dit bericht:
ChaimNimsky schreef: 16 feb 2025 17:53
Mus schreef: 16 feb 2025 07:39 Goed lezen HierEnNu, goed lezen. Je komt niet aan mijn neefje ander krijg je idd met een pissig mus te maken. Ik heb me hier op dit forum uitermate kwetsbaar opgesteld en ik pik het niet wanneer daar misbruik van wordt gemaakt.
Als gezegd, is het m.i. moreel verwerpelijk om je eigen neefje als argumentum ad misericordiam in te zetten om je punt te maken en tegelijkertijd anderen te beschuldigen van harteloosheid als ze terecht Hamasterroristen, niets ontziende moordmachines - zoals blijkbaar je eigen neefje - liever vernietigd zien. Als je je argument niet kunt maken zonder emotionele chantage, heb je simpelweg geen poot om op te staan.
"Goed lezen" zou ik in navolging van Mus zeggen.
In dit bericht noemt ChaimNimsky niet zozeer Hamas een "niets ontzienende moordmachine", maar elk van haar tienduizenden leden.
Veruit de meesten er van hebben nog niet één moord op hun geweten.
Ze te willen uitroeien is een even begrijpelijke reactie, als het besluit van het neefje van Mus om zich bij Hamas aan te sluiten, maar net als de meeste leden van de IDF hebben de meeste hamas strijders nog niet één persoon om het leven gebracht. Ondertussen verdedigen de vrienden van Israël het compleet willen uitroeien van alle Hamas strijders, en accepteren niet dat iemand daar kritiek op heeft, en noemt een er van iemand zelfs een anti-semiet.

Ik zou evengoed mijn morele afkeuring uitspreken over iemand die alle IDF-soldaten zou willen uitroeien of die wens ook maar verdedigt. Het feit dat er 10 keer zoveel zijn als er Hamas-strijders zijn, en dat ze logischerwijs ook (ruim) 10 keer zoveel menden hebben gedood. Is voor mij alleen maar 9 keer méér reden om zulks moreel af te keuren.
Ik wens u alle goeds
Gesloten