Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mus
Diehard

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 17 feb 2025 22:13
Mus schreef: 17 feb 2025 22:02 Het is mij duidelijk dat jou duidelijk is wat ik in jou ogen ben, staat
Luid en duidelijk op het witte blad vermeld, dus wat lekker je nu?

Ik verdenk jou er ondertussen van dat jij met het regelementenboek naast posten van forumleden zit te die niet naar jou pijpen wensen te dansen of die jou een scheet hebben dwarsgelegen om te kijken of je ze op een foutje kan betrappen volgens de regels zodat de moderatie ze eens fijn kunnen afstraffen. Good for you HierEnNu.
Ik heb de regels goed gelezen en onthouden, zouden meer mensen moeten doen!
Verder laat ik beslissingen gewoon over aan Moderating. Wat is daar mis mee?

De rest van jouw uitkraamsel beschouw ik als onderdeel van de intrigant spel en
opnieuw gepaard gaande met ongefundeerde en onjuiste beschuldigingen!

Ik wil helemaal niet dat Moderating iemand straft,
ik wil wel dat graag dat Regel E4 nageleefd wordt, belangrijke regel.
jij kennelijk niet om moverende redenen!

Mus schreef: 17 feb 2025 21:02:scissors:

Laatst gewijzigd door Mus op 17 feb 2025 21:31, 14 keer totaal gewijzigd.
14 keer gewijzigd nadat er reeds op werd gereageerd!

Jouw manier van discussiëren is behoorlijk onbehoorlijk!
Je kraamt van alles uit waar de honden geen brood van lusten,
en vervolgens, nadat op jouw uitlingen werd gereageerd verander je dat inhoudelijk!
Dat niet alleen, je voegt van alles toe aan de originele post waar op werd gereageerd!
Behoorlijk onbehoorlijk! Op die wijze verkracht je de discussie!
Oh, je kan de regeltjes wel onthouden maar mbt tot dingen die iemand schrijft alleen dat wat jou uit komt en de rest flikker je in de prullenbak? Hoe ik daar bij kom? Dat zal ik je zeggen? Nu daar kom ik bij wanneer iemand mij uitmaakt voor hamasstrijder e.d. En verder niks mis met zaken over te laten aan de moderatie, en ik heb er ook geen problemen mee wanneer ik terecht wordt aangesproken iets. En regel E4, nu ik ken het forum wetboek niet uit mijn hoofd, een kwalijke zaak, ik weet het, maar het is zo, vind ik toevallig wel heel belangrijk meestal ga ik zelfs niet in op dingen binnen post aan mij gericht waar men het ook over anderen heeft en het verleidelijk zou kunnen worden daar op in te gaan. In principe praat ik nooit over mensen want dat vind ik niet kunnen. Ik praat liever met mensen en gaat het mij aan mijn hart wanneer mensen harde oordelen hebben over andere mensen terwijl ze niet eens weten wat er speelt waarom iemand iets doet wat ie doet en dan plas ik eens een heel klein petieterig beetje buiten de pot, ik ga er niets eens lekker uitgebreid voor zitten, om dat duidelijk te maken, Denk eerst eens na voor voor je elkaar begint af te maken, wat speelt er eigenlijk bij die ander dat ie doet wat ie doet.

Oh, en niet om het één of ander, beste HierEnNu ik ben helemaal niet bezig de moderatie tegen elkaar uit te spelen, waar meen jij dat ik dat gedaan heb, bewijzen graag.

De rest laat ik gewoon aan jou, is ook maar mening waar ik me weinig tot niets van aantrek.

Oh, ja, ps: je mekkert zo vaak over emotionele reaktie e.d. wanneer jij ziet dat ik 14 x een post heb aangepast kun je vergif opnemen dat dat een emotionele reaktie is, onbehoorlijk inderdaad.

Oh en ps 2: je kunt mij gewoon persoonlijk aanspreken wanneer je mij iets ziet doen wat jij niet oké vind zonder gelijk met het wetboek in de hand direct bij de moderatie aan te kloppen. Of denk je dat ik een onredelijk mens ben die dat niet kan trekken, of iets, dat je daarom direct je eerste oplossing moderatie is? Het zou denk ik een hele hoop irritatie schelen wanneer je zelf, als volwassen mensen onder elkaar, eens wat dingen die jij niet oké vind zou proberen op te lossen, en dat kan echt wel op een vriendelijke manier zonder in de ene hand het wetboek van forum en aan de ander hand een prekerig vingertje, niet om’t één of ander.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 17 feb 2025 23:47:scissors:
De rest laat ik gewoon aan jou
Dat is sportief van je! Dankjewel, dan doe ik dat!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 18 feb 2025 01:58
Ik wacht op de bewijzen waar ik de moderatie tegen elkaar zou hebben uit gespeeld. En daarna ben ik klaar met jou.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Goed terug in topic dan maar want dit geneuzel heeft lang genoeg geduurd.

Wie heeft er nog even zin in een nieuw potje pingpong tussen Israël- ?

En maak u geen zorgen we hebben de batjes van flexibel materiaal gemaakt zodat er niemand gewond zal raken, veel plezier.
Laatst gewijzigd door Mus op 18 feb 2025 02:51, 1 keer totaal gewijzigd.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 18 feb 2025 02:24
Ik wacht op de bewijzen waar ik de moderatie tegen elkaar zou hebben uit gespeeld.
En daarna ben ik klaar met jou.
Dat laatste zou fijn zijn, bij voorbaat dank!
Dat andere heb ik meteen aangegeven toen ik veronderstelde dat het speelde:
  • ik vergis me wel vaker in wat mensen achteraf bedoelen.
Dus als jij nu beweert dat jij zulks niet deed, dan heb ik me kennelijk vergist!
.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 18 feb 2025 02:49
Mus schreef: 18 feb 2025 02:24
Ik wacht op de bewijzen waar ik de moderatie tegen elkaar zou hebben uit gespeeld.
En daarna ben ik klaar met jou.
Dat laatste zou fijn zijn, bij voorbaat dank!
Dat andere heb ik meteen aangegeven toen ik veronderstelde dat het speelde:
  • ik vergis me wel vaker in wat mensen achteraf bedoelen.
Dus als jij nu beweert dat jij zulks niet deed, dan heb ik me kennelijk vergist!
En dat maakt je valse beschuldigen goed denk je? Dacht het niet, hou jij je verontschuldig maar netjes in de zak, voor mij is die betekenisloos. Groet mus.

Oh er waren geen excuses, dat zal dan wel een wensdroom zijn geweest, zo heb ik er wel meer…. Oh en ChaimNimsky als je me op de bek wil slaan, ga je gang ik kan wel wat hebben.
Laatst gewijzigd door Mus op 18 feb 2025 03:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Zo en dan nu terug on topic. De tafeltennistafel staat al klaar. Have fun, lekker meppen allemaal
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 18 feb 2025 02:52
HierEnNu schreef: 18 feb 2025 02:49:scissors:
Oh en ChaimNimsky als je me op de bek wil slaan, ga je gang ik kan wel wat hebben.
Je bent met HierEnNu in discussie hoor!
Waarom zou ik je op je bek willen slaan! Je valt me toch niet fysiek aan?
Ik gebruik tegenwoordig alleen uit zelfverdediging geweld hoor!

Bovendien heb ik inmiddels gebruik leren maken van andere technieken,
waardoor er ook ter zelfverdediging nauwelijks geweld nodig is!
En na zulke overwinningen waarbij ieder er beter uitkomt dan na een fysieke botsing,
voel ik me duizend maal beter dan wanneer de ander de volgende dag
in het ziekenhuis wakker wordt en ik in de cel ...
.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Mus schreef: 17 feb 2025 19:47
Rereformed schreef: 17 feb 2025 19:24 Begrip ervoor opbrengen kan ik niet.
Dank je Rereformed. Goed dat je erkent dat je mogelijk wanneer het om jou land gaat je het zelfde zou kunnen reageren, want dat is de eerste stap naar begrip.
Zoals ik schreef wees ik begrip ervoor af.
Indien ik zo zou reageren zou ik geen enkel begrip hebben voor mijn haat, ik zou het beheerst worden door haat niet kunnen accepteren van mezelf. Ik zou verscheurd worden door zelfhaat. Ik zou mezelf onophoudelijk aanklagen, mezelf doodschamen, en er met alle macht tegen vechten. Ik zou mezelf een spreekverbod opleggen in plaats van opnieuw en opnieuw die haat eruit laten komen. Het allerbeschamendste voor mij zou zijn indien ik om mijn toestand te vergoelijken het zou presteren een loflied te schrijven over die haat. Als ik in die toestand was zou ik hopen dat er een rereformed-type rondloopt die mij op de meest hardhandige manier aanpakt, door elkaar rammelt, en zegt dat ik het niet van mezelf moet accepteren zo te zijn, en me eruit sleurt.

Maar goed, je bedoelt vast te zeggen de eerste stap naar toenadering tot elkaar. En ik denk dat je daarin gelijk hebt. :)
Ik begrijp ook dat mijn manier van reageren je verdrietig maakte echter ik zit liever naast iemand zonder hem of haar af te wijzen in de manier waarop hij/zij haar pijn uit en te laten zien zien dat hij/zij niet de enige is en dat ik het waarlijk begrijp door mezelf kwetsbaar op te stellen en te laten zien dat ik die plek heel goed ken. Je hebt gezien hoe ChaimNimsky daar op heeft gereageerd naar mij toe, de vijand notabene. We waren zelfs, bah, vies woord, liefdevol naar elkaar zonder enige vorm van vijandigheid, hoe zou dat zijn gekomen denk je Rereformed?
Omdat jullie verbondenheid ervoeren in het volkomen door haat overmand zijn. Jullie weten van elkaar dat jullie de enigen zijn die werkelijk weet hebben van hoe het voelt zo kapot gemaakt te zijn door haat. Het maakt een mens volkomen murw, lamgeslagen.

Dat is ook de reden waarom ik er uiteindelijk niet op kon reageren. Met geen woord. Alsof uit eerbied.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Mus schreef: 17 feb 2025 20:13Precies we helpen hem niet door voortdurend in zijn valletjes te trappen waarmee we zonder dat we dat willen de mallemolen draaiende houden, het wordt tijd dat dat stopt en hem te erkennen in de diepe pijn die hij ervaart.
Wow, diepe bewondering voor deze uitspraak. :sunny:
Born OK the first time
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Rereformed schreef: 18 feb 2025 05:37
Mus schreef: 17 feb 2025 19:47
Rereformed schreef: 17 feb 2025 19:24 Begrip ervoor opbrengen kan ik niet.
Dank je Rereformed. Goed dat je erkent dat je mogelijk wanneer het om jou land gaat je het zelfde zou kunnen reageren, want dat is de eerste stap naar begrip.
Zoals ik schreef wees ik begrip ervoor af.
Indien ik zo zou reageren zou ik geen enkel begrip hebben voor mijn haat, ik zou het beheerst worden door haat niet kunnen accepteren van mezelf. Ik zou verscheurd worden door zelfhaat. Ik zou mezelf onophoudelijk aanklagen, mezelf doodschamen, en er met alle macht tegen vechten. Ik zou mezelf een spreekverbod opleggen in plaats van opnieuw en opnieuw die haat eruit laten komen. Het allerbeschamendste voor mij zou zijn indien ik om mijn toestand te vergoelijken het zou presteren een loflied te schrijven over die haat. Als ik in die toestand was zou ik hopen dat er een rereformed-type rondloopt die mij op de meest hardhandige manier aanpakt, door elkaar rammelt, en zegt dat ik het niet van mezelf moet accepteren zo te zijn, en me eruit sleurt.

Maar goed, je bedoelt vast te zeggen de eerste stap naar toenadering tot elkaar. En ik denk dat je daarin gelijk hebt. :)
Ik begrijp ook dat mijn manier van reageren je verdrietig maakte echter ik zit liever naast iemand zonder hem of haar af te wijzen in de manier waarop hij/zij haar pijn uit en te laten zien zien dat hij/zij niet de enige is en dat ik het waarlijk begrijp door mezelf kwetsbaar op te stellen en te laten zien dat ik die plek heel goed ken. Je hebt gezien hoe ChaimNimsky daar op heeft gereageerd naar mij toe, de vijand notabene. We waren zelfs, bah, vies woord, liefdevol naar elkaar zonder enige vorm van vijandigheid, hoe zou dat zijn gekomen denk je Rereformed?
Omdat jullie verbondenheid ervoeren in het volkomen door haat overmand zijn. Jullie weten van elkaar dat jullie de enigen zijn die werkelijk weet hebben van hoe het voelt zo kapot gemaakt te zijn door haat. Het maakt een mens volkomen murw, lamgeslagen.

Dat is ook de reden waarom ik er uiteindelijk niet op kon reageren. Met geen woord. Alsof uit eerbied.
Dank je voor je post Rereformed. Ik zal je kort iets vertellen over mezelf en haat. Eens in mijn leven was ik zo wanhopig dat ik niets anders meer kon dan me overgeven aan de duivel in mezelf, ik zal je details besparen, het enige wat ik er over kan zeggen is dat ik er achter kwam dat er niets anders bestaat dan liefde en liefde alleen en daarmee werd ik bevrijd van haat, ik kon alleen maar liefde zijn. Daarom ben ik ook niet bang voor haat hoef ik haar niet veroordelen want ik weet wat ze is daarom hoef ook ChaimNimsky niet te veroordelen, ik zie liefde in hem binnen dit verband en omdat ik dat zie vallen alle verschillen weg en kan er een open en eerlijke communicatie plaats vinden wat niet wil zeggen dat ik iemand niet het vel over de oren zal halen, indien nodig, want ook dat is liefde, alles is liefde….

In elk geval ben ik nooit overmand door haat, ik kan haar ervaren, maar ik kan haar ook zo weer achter me laten. Wat ik een paar dagen geleden liet zien was de haat die mijn neefje ervaart, ik stapte even in zijn schoenen en dat werd zichtbaar, toen ik uit zijn schoenen stapte was het weg. In mijn gesprek met ChaimNimsky ervoer ik geen haat ik kon hem echter wel laten zien dat ik begreep wat hij zei over dat er liefde in haat zit en dat je haat kan lief hebben. En dat is prachtig want dat betekent dat er nog maar 1 stap te zetten is waar haat voorgoed in die vorm van het toneel verdwijnt, en daar bedoel ik mee dat je gaat beseffen dat er geen vijanden bestaan omdat er alleen maar liefde is welke rol je ook vervult of op je neemt.

En ja, ik bedoelde idd dat het een eerste stap betekent van toenadering, uit het oordeel stappen en begrip tonen omdat je je kan inleven in de ander, dat is het enige waar het om gaat in mijn ogen.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Mus schreef: 18 feb 2025 06:16 Dank je voor je post Rereformed. Ik zal je kort iets vertellen over mezelf en haat. Eens in mijn leven was ik zo wanhopig dat ik niets anders meer kon dan me overgeven aan de duivel in mezelf, ik zal je details besparen, het enige wat ik er over kan zeggen is dat ik er achter kwam dat er niets anders bestaat dan liefde en liefde alleen en daarmee werd ik bevrijd van haat, ik kon alleen maar liefde zijn. Daarom ben ik ook niet bang voor haat hoef ik haar niet veroordelen want ik weet wat ze is daarom hoef ook ChaimNimsky niet te veroordelen, ik zie liefde in hem binnen dit verband en omdat ik dat zie vallen alle verschillen weg en kan er een open en eerlijke communicatie plaats vinden wat niet wil zeggen dat ik iemand niet het vel over de oren zal halen, indien nodig, want ook dat is liefde, alles is liefde….

In elk geval ben ik nooit overmand door haat, ik kan haar ervaren, maar ik kan haar ook zo weer achter me laten. Wat ik een paar dagen geleden liet zien was de haat die mijn neefje ervaart, ik stapte even in zijn schoenen en dat werd zichtbaar, toen ik uit zijn schoenen stapte was het weg. In mijn gesprek met ChaimNimsky ervoer ik geen haat ik kon hem echter wel laten zien dat ik begreep wat hij zei over dat er liefde in haat zit en dat je haat kan lief hebben. En dat is prachtig want dat betekent dat er nog maar 1 stap te zetten is waar haat voorgoed in die vorm van het toneel verdwijnt, en daar bedoel ik mee dat je gaat beseffen dat er geen vijanden bestaan omdat er alleen maar liefde is welke rol je ook vervult of op je neemt.

En ja, ik bedoelde idd dat het een eerste stap betekent van toenadering, uit het oordeel stappen en begrip tonen omdat je je kan inleven in de ander, dat is het enige waar het om gaat in mijn ogen.
Je laat je nu zien als een heel wijs persoon waar ik enkel maar naar kan luisteren. Wat je hier schrijft is bijzonder waardevol.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Voorlopig voer genoeg om over van gedachten te wisselen.

Na ruim 2,5 maand loopt immers het staakt-het-vuren tussen Israël en Hezbollah vandaag af. Normaliter zou dat betekenen dat Israël zijn legertroepen terugtrekt uit de Zuid-Libanese grensdorpen, waarna het Libanese leger daar als neutrale partij positie moet innemen.

Maar maandag verklaarde een Israëlische legerwoordvoerder dat de troepen op vijf plekken aanwezig zullen blijven

Ja, Israël zal de vredige optie verkiezen. Israël kan weer ongestraft (en met Amerikaanse steun) toeslaan waar het dreigingen ziet of meent te zien.

EN: Sinds de val van het Assad-regime heeft Israël een strook land in Syrië ingenomen. 'Tijdelijk', zoals de regering-Netanyahu aanvankelijk zei.
De ontheemde bewoners zijn er niet gerust op.
Nee, want Israël blijkt niet te vertrouwen. Gelukkig hebben ze Bezalel Smotrich, de minister van Financiën. Israël moet volgens hem in alle windrichtingen uitbreiden, Syrië incluis, een idee dat hij naar eigen zeggen baseert op de Joodse Thora. 'Het staat geschreven', verklaarde Smotrich vorig jaar, 'dat Jeruzalem zich in de toekomst moet uitbreiden naar Damascus.'

Eindeloos dit!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gesloten