Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

Mus schreef: 17 feb 2025 20:05
dikkemick schreef: 17 feb 2025 19:51

Ik denk dat ik weet waar je heen wilt
Ik ben benieuwd. Waar wil ik volgens jou naar toe?
Dat mensen door emoties kunnen radicaliseren?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

gerard_m schreef: 17 feb 2025 20:36
Mus schreef: 17 feb 2025 20:27 Nou ik hoor hem anders heel hard schreeuwen hoor, zal misschien komen omdat mijn vrouwelijk oren iets subtieler zijn afgesteld dan die van bv de jouwe.
Overduidelijk inderdaad, zelfs ik hoor het zonder vrouwelijke oren.
Emotie en angst kun je afdoen met " valse macht" in een poging die te maskeren.
Dat werkt prima om te voorkomen dat je het moet doorvoelen.

Een begrijpelijke reactie, die echter uiteindelijk niemand verder helpt, vooral degene zelf niet.
Het levert bovendien vooral nog meer polarisatie op. De andere partij bestaat niet meer uit mensen maar uit slechts vijanden.
Iedereen die hierin vast is geraakt, gun ik het lef om de emotie niet weg te blijven drukken maar de ruimte te geven.

(dit is het enige wat ik erover ga schrijven want2 bladzijdes over een mede forummer schrijven vind ik niet zo netjes)
eerste stuk van post, need I say more Gerard R.

Mbt dat laatste Gerard_m, ben het normaal gesproken met je eens maar soms moet je onconventionele wegen bewandelen om iets te bereiken.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 17 feb 2025 19:12:scissors:
Na aanleinding van deze post even een korte vraag aan ieder die zich aangesproken voelt. Heeft iemand een idee waarom ChaimNimsky zich zo extremitisch uit op dit forum en wat daar mogelijk achter zit en zo ja, bestaat er de mogelijkheid daar enig begrip voor op te brengen? Oprechte nieuwsgierigheid
Dit is mijn antwoord op jouw korte vraag Mus:
  • Vanwege Regel E4 zou ik me nu via een PB tot jou moeten wenden. Echter,
    jouw impertinente en behoorlijk manipulatieve vraag die anderen aansproort om
    zich speculerend uit te spreken over de intenties van een medeforummer,
    beïnvloedt reeds de lopende discussie.
Vandaar dat ik dit zo aankaart, en ja: ik meld dit tevens bij Moderating
in de hoop dat zulks in de kiem kan worden gesmoord! :idea:

Regel E4 :: is heel duidelijk:
Als u op iemand persoonlijk kritiek wil uiten, dan kunt u zich tot deze persoon via een PB wenden. De inhoud van deze PB's mag nooit gedeeld worden op het forum zelf.
Topics die expliciet over andere gebruikers gaan mogen alleen door moderators of administrators aangemaakt worden.
Meestal is een dergelijk topic het resultaat van een afsplitsing. Klachten over individuele gebruikers kunt u sturen naar de forum administrators

(op het forum aangegeven met rode gebruikersnaam). Zij zullen dan vervolgens actie ondernemen.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 17 feb 2025 20:40
Mus schreef: 17 feb 2025 20:05
dikkemick schreef: 17 feb 2025 19:51

Ik denk dat ik weet waar je heen wilt
Ik ben benieuwd. Waar wil ik volgens jou naar toe?
Dat mensen door emoties kunnen radicaliseren?
Nee, dat soms mensen hun gevoelens en emoties niet anders kunnen uiten dan via radicalisatie. De radicalisatie is dus een symptoom van iets dat er onder ligt aan pijn.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 17 feb 2025 20:55
Mus schreef: 17 feb 2025 19:12:scissors:
Na aanleinding van deze post even een korte vraag aan ieder die zich aangesproken voelt. Heeft iemand een idee waarom ChaimNimsky zich zo extremitisch uit op dit forum en wat daar mogelijk achter zit en zo ja, bestaat er de mogelijkheid daar enig begrip voor op te brengen? Oprechte nieuwsgierigheid
Dit is mijn antwoord op jouw korte vraag Mus:
  • Vanwege Regel E4 zou ik me nu via een PB tot jou moeten wenden. Echter,
    jouw impertinente en behoorlijk manipulatieve vraag die anderen aansproort om
    zich speculerend uit te spreken over de intenties van een medeforummer,
    beïnvloedt reeds de lopende discussie.
Vandaar dat ik dit zo aankaart, en ja: ik meld dit tevens bij Moderating
in de hoop dat zulks in de kiem kan worden gesmoord! :idea:

Regel E4 :: is heel duidelijk:
Als u op iemand persoonlijk kritiek wil uiten, dan kunt u zich tot deze persoon via een PB wenden. De inhoud van deze PB's mag nooit gedeeld worden op het forum zelf.
Topics die expliciet over andere gebruikers gaan mogen alleen door moderators of administrators aangemaakt worden.
Meestal is een dergelijk topic het resultaat van een afsplitsing. Klachten over individuele gebruikers kunt u sturen naar de forum administrators

(op het forum aangegeven met rode gebruikersnaam). Zij zullen dan vervolgens actie ondernemen.
Jij bent ongelofelijk HierEnNu. Jij wenst gewoon door te gaan op de oude voet van oorlogsvoering. Voortdurend de goed bedoeling van iemand in twijfel blijven trekken en in diskrediet brengen met je zedenpreken, man wat bent je toch een ongelooflijke boer, sorry dat ik het zeg. Voordurend proberen een proces naar vrede in dit topic te boycotten. Ga lekker je gang met dat melden en blijven melden tot mensen naar jou persoonlijke pijpen gaan dansen, we wachten het maar weer af dan. Maw. Het gaat hier om begrip naar elkaar te kweken, om niks anders en te stoppen met voortdurend elkaar in het openbaar met naam en toenaam te bekogelen met shit omdat de ander anders denkt dan jij, ga verdomme eens proberen je te verdiepen in elkaar voor je een grote bek heb over een ander Of zie jij niet hoe hier over elkaar wordt gedacht en/of gesproken in dit onderwerp en je moet ergens beginnen en niet zoals jij mensen bij voortduring proberen de mond te snoere want de regeltjes dit of dat…..

En eerlijk gezegd denk ik dat met mijn optreden en kwetsbaar opstellen en mezelf in de wind zetten al meer bereikt heb in een paar dagen dan jij jezelf kan toerekening mbt dit onderwerp, dus hou gewoon eens op met je geouwehoer.

En verder tot slot, ik laat me nog liever van dit forum flikkeren dan me door jou te laten kapitelen, ik heb gezegd.

Bericht 14 keer gewijzigd, allemaal aanvullingen.
Laatst gewijzigd door Mus op 17 feb 2025 21:31, 14 keer totaal gewijzigd.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 17 feb 2025 20:36
Gerard R. schreef: 17 feb 2025 19:10:scissors:
Het is ooik een kwestie van principes.
Wat Rereformed wil is meewerken als je bezet bent door een 'onoverwinlijke staat'.
En ja, dat voorkomt veel brokken. Maar...
Zoals ik opmerkte, in de EU en wel elders denken en voelen wij niet op die manier.
Hoezo
  • "in de EU en wel elders denken en voelen wij niet op die manier."?
Jij denkt en voelt niet op die manier.! Prima!
Maar de manier waarop jij zulks schrijft, impliceert wel dat je vele anderen buitensluit,
alsof ik en vele anderen, waaronder Rereformed, niet bij 'jouw' EU zouden horen!

Maar ik en vele anderen, waaronder ook Rereformed,
wij denken en voelen wel degelijk zo:
  • in de EU denken en voelen wij dus wel degelijk op die manier!
Jij hebt het vaker over wij als je voor jezelf spreekt:
  • wie zijn in dit geval die wij waar jij op doelt?
Zie Parijs waar men bespreekt hoe je weerwerk kan bieden tegen de Russen.
¥¥ Van kwaad tot erger...
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 17 feb 2025 21:02:scissors:
Jij bent ongelofelijk HierEnNu.
Dat is uit jouw mond een mooi compliment voor me: dankjewel!
Mus schreef:Jij wenst gewoon door te gaan op de oude voet van oorlogsvoering.
[-X
Onzin! Hoe kom je daarbij? Ik ben juist voorstander van vrede!
Zelfs jouw grote vriend ChaimNimsky noemde mij ooit een laffe peacenick omdat ik voor vrede pleitte in in het Oekraïne topic en nou probeer jij mij in jouw typische intriganten stijl voor te stellen alsof ik gewoon wens door te gaan op de oude voet van oorlogsvoering? :lol:
Mus schreef:Voortdurend de goed bedoeling van iemand in twijfel blijven trekken en
in diskrediet brengen met je zedenpreken,
Maak jij jouzelf dat echt wijs? Ik zie iets anders, ik zie een intrigant die omdat ze er door middel van emotionele chantage en manipulatie niet in slaagt de discussie naar zich toe te trekken het wapen van sluipend intrgant spelen in de strijd gooit. Misschien vergis ik me, maar je doet regelmatig pogingen om het Moderatingteam onderling tegen mekaar uit te spelen en nu heb je het voor mekaar dat argeloze medeforummers pagina's lang jouw verlangen bevredigen door te speculeren over ChaimNimsky intenties. Bovendien constateerde ik plots een andere schrijfstijl en nauwelijks nog taal en spelfouten! Ik vroeg me daarbij meteen af:
  • "Goh, ze heeft een medestrijder gevonden, iemand die het Nederlands
    en sluipend intrgant spelen beter beheerst misschien?"
Maar dat zijn maar speculatieve gedachtes, zoiets schrijf je niet op als feit, toch?

Hoe zou jij het vinden als medeforummers op verzoek hier gaan opschrijven wat jouw motivatie en intentie is om het Moderatingteam onderling tegen mekaar uit te spelen en wat jouw motivatie en intentie is om als intrigantje met medestrijders als taalhulpje medeforummers tegen elkaar uit te gaan spelen door tegen de regels in anderen te verzoeken een virtueel mes in de rug te steken?
Mus schreef:man wat bent je toch een ongelooflijke boer, sorry dat ik het zeg. Voordurend proberen een proces naar vrede te boycotten. Nu we wachten het maar weer af dan. Maw. Het gaat hier om begrip naar elkaar te kweken, om niks anders en te stoppen met voortdurend elkaar te bekogelen met shit.
Als dat jouw motivatie zou zijn, waarom bekogel je me dan in dezelfde adem met al die shit:
  • misschien trapt de rest in jouw voortdurende act, sorry, ik niet!
Ik zie het anders dan jij, bovendien ben jij degene die opnieuw weer jouw overweldigende scheldproza uit de kast haalt, sorry dat ik door jouw masker heen kijk:
  • ik kan me prima in jouw verplaatsen en zowat alles wat jij zoal schreef tot nu toe
    bevestigd zulks voor mij en kan dienen tot onderbouwing van wat ik daar over denk:
    • mij is duidelijk waar jij mee bezig bent! :idea:
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 17 feb 2025 21:02:scissors:
Ik vraag jou wie is jouw wij, en dan is dat jouw antwoord? #-o
.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Het is mij duidelijk dat jou duidelijk is wat ik in jou ogen ben, staat
Luid en duidelijk op het witte blad vermeld, dus wat mekker je nu?

Ik verdenk jou er ondertussen van dat jij met het regelementenboek naast posten van forumleden zit te lezen die niet naar jou pijpen wensen te dansen of die jou een scheet hebben dwarsgelegen om te kijken of je ze op een foutje kan betrappen volgens de regels zodat de moderatie ze eens fijn kunnen afstraffen. Good for you HierEnNu maar ik ben echt heel blij dat ik niet in jou schoenen sta en gewoon en gelukkig mij ben 🌻

Maar goed ik zie dat mijn postje een beetje …. ach wat zal ik zeggen …. apart staan in dit mannenbolwerk. Ik snap nu dat mannen vrouwen alleen maar lastig vinden wanneer zij een gewichtig en belangrijk gesprek met elkaar voeren 🧐
Laatst gewijzigd door Mus op 17 feb 2025 22:12, 3 keer totaal gewijzigd.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 17 feb 2025 21:58
Gerard R. schreef: 17 feb 2025 21:02:scissors:
Ik vraag jou wie is jouw wij, en dan is dat jouw antwoord? #-o
Wij van de niet-collaboratie met een vijand/bezetter etc. #-o
¥¥ Van kwaad tot erger...
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 17 feb 2025 21:52.....
bevestigd zulks voor mij en kan dienen tot onderbouwing van wat ik daar over denk:
  • mij is duidelijk waar jij mee bezig bent! :idea:
[/list]
viewtopic.php?p=653731#p653731
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 17 feb 2025 22:02 Het is mij duidelijk dat jou duidelijk is wat ik in jou ogen ben, staat
Luid en duidelijk op het witte blad vermeld, dus wat lekker je nu?

Ik verdenk jou er ondertussen van dat jij met het regelementenboek naast posten van forumleden zit te die niet naar jou pijpen wensen te dansen of die jou een scheet hebben dwarsgelegen om te kijken of je ze op een foutje kan betrappen volgens de regels zodat de moderatie ze eens fijn kunnen afstraffen. Good for you HierEnNu.
Ik heb de regels goed gelezen en onthouden, zouden meer mensen moeten doen!
Verder laat ik beslissingen gewoon over aan Moderating. Wat is daar mis mee?

De rest van jouw uitkraamsel beschouw ik als onderdeel van de intrigant spel en
opnieuw gepaard gaande met ongefundeerde en onjuiste beschuldigingen!

Ik wil helemaal niet dat Moderating iemand straft,
ik wil wel dat graag dat Regel E4 nageleefd wordt, belangrijke regel.
jij kennelijk niet om moverende redenen!

Mus schreef: 17 feb 2025 21:02:scissors:

Laatst gewijzigd door Mus op 17 feb 2025 21:31, 14 keer totaal gewijzigd.
14 keer gewijzigd nadat er reeds op werd gereageerd!

Jouw manier van discussiëren is behoorlijk onbehoorlijk!
Je kraamt van alles uit waar de honden geen brood van lusten,
en vervolgens, nadat op jouw uitlingen werd gereageerd verander je dat inhoudelijk!
Dat niet alleen, je voegt van alles toe aan de originele post waar op werd gereageerd!
Behoorlijk onbehoorlijk! Op die wijze verkracht je de discussie!
.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Rereformed schreef: 17 feb 2025 18:53 Doel je op de vlucht van 100.000 Armenen in september 2023?
de armeense genocide een eeuw geleden. toen bleek hoe gastvrij de woestijn was, nu wil je blijkbaar de Palestijnen die gastvrijheid laten ontdekken
Er is niemand die het oneens is met je! Maar het punt dat ik je voorleg negeer je: prefereer je het alternatief van een oorlog, waarvan Armenië van tevoren weet dat het die zal verliezen? Armenië was wijs en koos van de twee kwaden voor het mindere kwaad, oftewel voor het gezond verstand.

verliezen of verliezen, wat een dilemma. zou je die vals kunnen noemen en zijn er echt geen andere opties?
. Rusland valt Oekraine binnen en per direct sluit Finland zich bij de nato aan, uiteraard speelt schrik geen rol.
Tsja, je moet wat verzinnen hè. :)
Ik antwoord enkel dat Finland al zeven maal achter elkaar tot happiest country in the world is uitgeroepen.
en dankzij de nato komen er nu vele jaartjes bij.

Finland kon onafhankelijk worden dankzij de chaos in Moskou. toch iets geleerd vandaag.
je ziet, ik maak je niet enkel slecht
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Wil iedereen stoppen met vragen en spreken over een medeforummer, die niet aanwezig is?
Als je uit pure positieve belangstelling meer wil weten over hemzelf van wat hij openbaar kwijt wil, dan kun je zijn berichten lezen.
Een kort antwoord om je daarbij te helpen via de zoekmachine is prima.
Ook al zijn de bedoelingen goed, en wordt openhartigheid als positief ervaren, we zijn hier geen therapeutische gespreksgroep.
Als je meer wil weten van hem, dan kun je contact opnemen per PB.
Of gewoon wachten tot hij weer present is en hem zelf vragen.

Antwoorden met speculatie over wat hem drijft vanuit zijn privé leven, is onethisch en zeer laakbaar. In goede Nederlands heet dat roddel of achterklap.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

HierEnNu schreef: 17 feb 2025 22:13
Mus schreef: 17 feb 2025 22:02 Het is mij duidelijk dat jou duidelijk is wat ik in jou ogen ben, staat
Luid en duidelijk op het witte blad vermeld, dus wat lekker je nu?

Ik verdenk jou er ondertussen van dat jij met het regelementenboek naast posten van forumleden zit te die niet naar jou pijpen wensen te dansen of die jou een scheet hebben dwarsgelegen om te kijken of je ze op een foutje kan betrappen volgens de regels zodat de moderatie ze eens fijn kunnen afstraffen. Good for you HierEnNu.
Ik heb de regels goed gelezen en onthouden, zouden meer mensen moeten doen!
Verder laat ik beslissingen gewoon over aan Moderating. Wat is daar mis mee?
.............
Begrijp je niet dat iedere moderatie ingreep een impact heeft op degene, die wordt aangesproken?
Je kunt gewoon meedoen aan de discussie en je mening uiten.
Het is aan het beheer om dat met zomin mogelijk verdere polarisatie en zoveel mogelijk begrip mogelijk te maken.
Wat uiteindelijk ten goede moet komen aan de sfeer en correct met elkaar omgaan.
Met zoveel mogelijk begrip, ook al brengen we ieder ons karakter en onze mening mee.
Een druk op de meldknop is voldoende.
Laat de rest voortaan aan ons aub.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Gesloten