Heb je wel door wat voor afschuwelijke reactie je hier plaatst?Rereformed schreef: ↑14 feb 2025 10:49Natuurlijk! Want kiezen voor het alternatief, oftewel een uitzichtloze strijd dat nooit en tenimmer iets positiefs voor jullie volk oplevert, is het allerdomste dat jullie kunnen doen.Mus schreef: ↑14 feb 2025 10:34 Prachtig verhaaltje wat je hier afsteekt Rereformed. Ben ook bereid dat af te steken tegen mijn neefje (14 jaar was hij) dat om niks naar die fantastische vankantieoorden van de Israëli is afgevoerd, ik denk dat vanuit het diept van zijn hart zal bedanken vanuit zijn Hamas bunker. En hij is daar niet omdat wij dat zo graag willen hoor of dat wij hem daar de weg naar toe hebben gewezen daar mogen wij de Israëlische vakantieoorden voor bedanken, wij hadden hem ook liever gezond naar, lijf, leden maar vooral van geest terug gehad, maar dat kan zeer waarschijnlijk niks schelen als ik jou verhaaltje mag geloven.
Maar indien je neefje zich bij de doodscultus Hamas heeft aangesloten valt er uiteraard weinig meer met hem te praten. Willens en wetens kiezen voor haat totdat de dood erop volgt is menselijk gedrag waar ook de wijste woorden weinig of geen uitwerking meer hebben. En het is sowieso voor hem nu te laat, want Israel maakt een eind aan Hamas.
Maar zie je nog steeds niet hoe je zwelgt in grieven? Je komt met deze bijdrage, terwijl het punt dat ik opnieuw en opnieuw maak, de aartsdomheid van Hamas, en eeuwig geweld tegen Israel, door jou volkomen genegeerd wordt.
We hebben het tijden gehad over de vrije wil. Hoe iemand gevormd wordt door de indrukken die hij mee maakt. Het 'vakantieoord' heeft hem blijkbaar zo geraakt dat hij vond dat hij bij Hamas moest. Je hebt geen idee wat hem dreef. Wellicht wraak. Wellicht ook de hoop dat hij iets kon doen om een andere 14-jarige hetzelfde lot te besparen. En de Hamas strijders zijn geen liefertjes, maar de IDF soldaten ook niet.
Een oom van mij was in de oorlog bij SS gegaan. Hoorde ik pas na zijn dood. Hele leuke man, ik hoorde pas na zijn dood deze geschiedenis en wat hem dreef. Je moet het volledige verhaal kennen voordat je iemand veroordeeld.