Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Bonjour
Moderator

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Bonjour »

Rereformed schreef: 14 feb 2025 10:49
Mus schreef: 14 feb 2025 10:34 Prachtig verhaaltje wat je hier afsteekt Rereformed. Ben ook bereid dat af te steken tegen mijn neefje (14 jaar was hij) dat om niks naar die fantastische vankantieoorden van de Israëli is afgevoerd, ik denk dat vanuit het diept van zijn hart zal bedanken vanuit zijn Hamas bunker. En hij is daar niet omdat wij dat zo graag willen hoor of dat wij hem daar de weg naar toe hebben gewezen daar mogen wij de Israëlische vakantieoorden voor bedanken, wij hadden hem ook liever gezond naar, lijf, leden maar vooral van geest terug gehad, maar dat kan zeer waarschijnlijk niks schelen als ik jou verhaaltje mag geloven.
Natuurlijk! Want kiezen voor het alternatief, oftewel een uitzichtloze strijd dat nooit en tenimmer iets positiefs voor jullie volk oplevert, is het allerdomste dat jullie kunnen doen.
Maar indien je neefje zich bij de doodscultus Hamas heeft aangesloten valt er uiteraard weinig meer met hem te praten. Willens en wetens kiezen voor haat totdat de dood erop volgt is menselijk gedrag waar ook de wijste woorden weinig of geen uitwerking meer hebben. En het is sowieso voor hem nu te laat, want Israel maakt een eind aan Hamas.

Maar zie je nog steeds niet hoe je zwelgt in grieven? Je komt met deze bijdrage, terwijl het punt dat ik opnieuw en opnieuw maak, de aartsdomheid van Hamas, en eeuwig geweld tegen Israel, door jou volkomen genegeerd wordt.
Heb je wel door wat voor afschuwelijke reactie je hier plaatst?
We hebben het tijden gehad over de vrije wil. Hoe iemand gevormd wordt door de indrukken die hij mee maakt. Het 'vakantieoord' heeft hem blijkbaar zo geraakt dat hij vond dat hij bij Hamas moest. Je hebt geen idee wat hem dreef. Wellicht wraak. Wellicht ook de hoop dat hij iets kon doen om een andere 14-jarige hetzelfde lot te besparen. En de Hamas strijders zijn geen liefertjes, maar de IDF soldaten ook niet.

Een oom van mij was in de oorlog bij SS gegaan. Hoorde ik pas na zijn dood. Hele leuke man, ik hoorde pas na zijn dood deze geschiedenis en wat hem dreef. Je moet het volledige verhaal kennen voordat je iemand veroordeeld.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 16 feb 2025 23:18
HierEnNu schreef: 16 feb 2025 23:03
Mus schreef: 16 feb 2025 22:57:scissors:
Ps: wanneer je wilt weten hoe mus er over denkt vraag even:
” en hoe denkt jij daar dan over mus”,
dan is mus gaarne bereid daar antwoord op te geven.
:lol:
Oh, en jij denkt dat er nu gelachen kan worden HierEnNu? Ik heb met jou nog een klein appeltje te schillen, ik moet er even aan toe komen een eerder postje van jou dat ik wil beantwoorden in het kader van dat appeltje. Ik beloof je alvast dat het leuk wordt.
Serieus? Hoe denk jij daar dan over Mus?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 16 feb 2025 10:30
... want ik schreef:
HierEnNu schreef: 16 feb 2025 07:26:scissors:
Hierbij spreek ik dan ook de hoop uit, dat ook Moderating vindt dat jij alle perken van Freethinkers hiermee te buiten bent gegaan, want zulks hoort hier niet thuis. Niet alleen omdat zulks dit forum onwaardig is, maar kennelijk besef je zelf niet eens dat je aan het dreigen bent. Of toch wel?
Ik lees daar geen dreiging, maar een mening. En boverndien schreef ik niet
dat ik van mening ben dat de moderatie jou van dit forum moet verwijderen. Jij wel?

Wat mij betreft geeft Moderating jou zelfs geen waarschuwing, maar ik hoop wel dat ze
jou tot de orde roepen en nog veel liever heb ik dat je stopt met dreigende taal. Dan
hoeft Moderating sowieso niets te overwegen, toch? Ik heb geen melding gemaakt hoor!
Ik heb wel degelijk dreiging ervaren al zal jij misschien niet zo hebben bedoelt. Ik zal je een verhaaltje vertellen voor je weer begint te schreeuwen. Mijn ouders komen van de westbank zij zijn daar geboren opgegroeid en getrouwd. Ze hadden daar een leuk boerderijtje tot op een dag een paar Israëlische soldaten vonden dat ze maar moesten vertrekken, ze kregen daarbij een heel fijne geweerloop tegen hun hoofd geduwd. Zij zijn gevlucht met alleen wat zij aan kleren aan hun lijf hadden, ze zijn uiteindelijke Nederland terecht gekomen en daar werd de kleine mus geboren. De kleine mus werd opgevoed door haar zwaar getraumatiseerde ouders die brute wijze gedwongen waren te vertrekken van hun hometown. En toen trof deze mus op zomaar een ochtend ene HierEnNu die in haar ogen dreigende taal begon uit te slaan en iets in deze mus werd getriggert en maakt haar bang dat ze van dit forum geflikkerd zou worden omdat heel waarschijnlijk de dreigende taal van deze HierEnNu eerder zou worden aangenomen cq geloofd dan die van de kleine mus. Nu kwam de kleine mus terug van haar werk en ging naar bed maar kon de slaap niet vatten want ze was tot op het bot gespannen. Waarom kan ik niet slapen dacht de kleine mus. En ineens ging haar een licht op dit forum was op dat moment van de dreiging haar kleine thuisland ( die van haar ouders) en dat kon nu elk moment van haar worden afgenomen ( hadden haar ouders meegemaakt) en dus probeerde ze uit alle macht dit kleine thuis vast te houden met haar kleine knuistjes. Dit beseffende zei de grote mus tegen de kleine mus: mus je bent veilig, dit is Nederland hier wordt je niet zomaar je huis uitgezet. Nu de kleine mus vertrouwde het allemaal niet zo wat grote mus ook tegen haar zei. Hoe dan ook in de kleine gestolen momentje dat de kleine mus even iets minder alert was was er een moment dat de slaap kon toeslaan, wel met nachtmerries maar niettemin slaap. Ik heb de hele dag dat ik had kunnen slapen angstig in mijn bed gelegen met de idee dat ik strak niet meer welkom zou zijn hier, het heeft me e.e.a.gekost voor ik mijn tablet durfde openslaan maar hier ben ik en mag er nog zijn.

Wat is nu de clou van dit verhaal? Moeten we HierEnNu dankbaar zijn voor alle dreigende taal die was als het geweer op haar ouders hoofden waardoor deze vergeten herinnering de kans kreeg op te stijgen of moeten we e.e.a. buiten onszelf leggen en HierEnNu aan de schandpaal nagelen. Denk, denk, denk…..

Omdat ik een tof mens ben kies ik voor dankbaarheid want het trauma was vergeten mocht dankzij zijn handelen omhoog komen zodat ik me er van bewust werd en en iets mee kan uiteindelijk, Dus dank HierEnNu.

En nog is de spanning niet weg want ook nu ben ik angstig dat deze post ongeoorloofd is, zo werkt trauma.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 16 feb 2025 19:36 Voor je neefje is het niet moreel verwerpelijk, maar wel voor je discussiepartners. Echter, indien je het okay vindt dat anderen aangeven te hopen dat het IDF zo'n nietzontziende Hamas-moordmachine binnenkort neutraliseert, is het jouw eigen verantwoordelijkheid hem bij deze discussie te betrekken.
Ik heb nu toch al verschillende keren deze zin gelezen maar ik snap niet zo goed wat jij bedoelt met het laatste gedeelte. Vooralsnog denk ik dat je bedoelt te zeggen dat ik verantwoordelijk ben voor het gegeven hem te benoemen in de deze discussie. In dit dat geval: natuurlijk neem ik daar de verantwoordelijkheid voor, lijkt me logisch, bij die verantwoordelijkheid hoort ook dat ik voor hem op kom wanneer er gezegd wordt dat voor Hamas zijn leven niks waard is. Dat klopt idd, dat zal voor Hamas zo zijn, het is echter niet nodig nog eens extra in te wrijven echter wat mij hierin veel meer triggert is dat mijn neefje op een zelfvernietiging pad loopt dat zijn weerga niet kent omdat hij zijn eigen leven niet langer iets waard vindt en dat danken wij, zoals gezegd, aan hen die we hier maar even buiten beschouwing laten anders belanden we weer op een pad waar ik even geen trek in heb. En dus loop ik op het pad om dat aanhangig te maken, dat is ook mijn verantwoordelijkheid. En ja, dat heb ik al eerder benoemd verwacht ik hier niet direct meewind van de partijen bij wie ik dat aanhangig want e.e.a wordt maar al te graag ontkent en wil ook met alles wat in ze is blijven ontkennen. Dus ja ik verwacht stront en ik ben ook bereid dat te nemen, hoort er nu eenmaal bij.

Mbt het eerste gedeelte in de tweede zin: ChaimNimsky daar hebben we al uitgebreid over gehad en ik daar uitgebreid, in mijn idee, op geantwoord of wil je dat graag nog eens bevestigd zien? Nu, ik snap dat jij dat zo ziet en ook vanuit welk perspectief je dat zo ziet, er ander woorden het is voor mij gemakkelijk mij vanuit mijn positie in jou positie te plaatsen- want feitelijk staan we in de zelfde positie alleen is die diametraal - en dus kan en zal ik ook niks anders doen, laten we zeggen voor de tweede keer, bevestigen dat ik oké ben met hoe jij dat ervaart, sterker nog ik knipper niet eens met de ogen als ik jou te keer hoor gaan omdat ik het maar al te goed begrijp, wel jammer dat je zo kort van geheugen bent overigens want zo lang is het niet geleden dat we het hier over hadden, maar goed, het zij zo, bij deze de bevestiging.

Begrijp jij overigens dat jouw gesprekspartners, mij uitgesloten, dat wat jij uitspuugt aan taal amoreel vinden, cq afschuwwekkend, en zo ja, wat vind je daar dan van of hoe ervaar jij die mening van anderen, komt het überhaupt bij je binnen, ook een mogelijkheid? Ben ik oprecht nieuwsgierig naar.

Oh, en terwijl ik deze vragen stel besef ik dat ze wellicht te dichtbij komen voor je, dus laat maar zitten.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef: 16 feb 2025 17:53
Mus schreef: 16 feb 2025 07:39 Goed lezen HierEnNu, goed lezen. Je komt niet aan mijn neefje ander krijg je idd met een pissig mus te maken. Ik heb me hier op dit forum uitermate kwetsbaar opgesteld en ik pik het niet wanneer daar misbruik van wordt gemaakt.
Als gezegd, is het m.i. moreel verwerpelijk om je eigen neefje als argumentum ad misericordiam in te zetten om je punt te maken en tegelijkertijd anderen te beschuldigen van harteloosheid als ze terecht Hamasterroristen, niets ontziende moordmachines - zoals blijkbaar je eigen neefje - liever vernietigd zien. Als je je argument niet kunt maken zonder emotionele chantage, heb je simpelweg geen poot om op te staan.
En ik vind het moreel verwerpelijk om naar aanleiding van enkele duizenden moorden enkele tienduizenden mensen tot niets ontziende moordmachine te bestempelen en - al dan niet samen met hun familieleden - te willen uitroeien. Een machine kent geen emoties. Een moreel denkend mens wel!
Als je meent geweld te kunnen veroordelen of te verdedigen zonder emotie, dan ben je totaal niet in staat om een morele keuze te maken.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Nog steeds besteden de meeste berichten voornamelijk het intelectuele vermogens, om niet alleen een partij in het actuele conflict geheel en al te veroordelen, en de andere partij enigzins te verdedigen, maar ook om degene die de andere partij veroordeelt of verdedigt als persoon te veroordelen. (dat doe ik zelf ook wel eens) Vaak met onlogische argumenten. (ik hoop dat ik wél logisch blijf, maar ik ben ook enigzins blind voor mijn eigen tekortkomingen).

Het verhaal over het neefje van Mus, behoeft, noch enig bewijs, noch verdere argumentatie. Het is slechts een voorbeeld, dat uitlegt hoe een mens tot zijn - in vele opzichten zinloze - geweldskeuze komt. De nijging om dit te doen, zal even goed bij de andere partij voorkomen. Gelukkig maken we elkaar op dit forum slechts figuurlijk af, maar het heeft een soortgelijke oorzaak. We haten weliswaar geweld (ook verbaal geweld), maar in een verbale oorlog richten we ons verbale geweld net zo goed alleen op de "vijand" en zien we de balk in onze eigen ogen totaal niet.

We maken ook vaak de fout, te denken dat sommige dingen evident zijn, terwijl we datgene wat anderen als evident zien, totaal negeren, en verwijten dan de ander dat hij geen argumenten heeft.

Dientengevolgen kunnen in mijn ogen de meeste berichten in dit onderwerp beter in de prullemand gegooid worden. Ook de mijne, want ze worden vaak niet of niet goed gelezen.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 16 feb 2025 21:36
dikkemick schreef: 16 feb 2025 21:29 Oorzaak en gevolg Chaimnimsky

Kolonisatie/onderdrukking en de reactie daarop.

Helaas hebben diegene die fout zijn, de meeste bommen.
De mogelijkheid tot reactie zal daarna niet meer mogelijk zijn.
Als een oprechte dictator/keizer gesproken! Duim omlaag.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 17 feb 2025 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Peter van Velzen schreef: 17 feb 2025 08:04 Nog steeds besteden de meeste berichten voornamelijk het intelectuele vermogens, om niet alleen een partij in het actuele conflict geheel en al te veroordelen, en de andere partij enigzins te verdedigen, maar ook om degene die de andere partij veroordeelt of verdedigt als persoon te veroordelen. (dat doe ik zelf ook wel eens) Vaak met onlogische argumenten. (ik hoop dat ik wél logisch blijf, maar ik ben ook enigzins blind voor mijn eigen tekortkomingen).

Het verhaal over het neefje van Mus, behoeft, noch enig bewijs, noch verdere argumentatie. Het is slechts een voorbeeld, dat uitlegt hoe een mens tot zijn - in vele opzichten zinloze - geweldskeuze komt. De nijging om dit te doen, zal even goed bij de andere partij voorkomen. Gelukkig maken we elkaar op dit forum slechts figuurlijk af, maar het heeft een soortgelijke oorzaak. We haten weliswaar geweld (ook verbaal geweld), maar in een verbale oorlog richten we ons verbale geweld net zo goed alleen op de "vijand" en zien we de balk in onze eigen ogen totaal niet.

We maken ook vaak de fout, te denken dat sommige dingen evident zijn, terwijl we datgene wat anderen als evident zien, totaal negeren, en verwijten dan de ander dat hij geen argumenten heeft.

Dientengevolgen kunnen in mijn ogen de meeste berichten in dit onderwerp beter in de prullemand gegooid worden. Ook de mijne, want ze worden vaak niet of niet goed gelezen.
Zit veel waars in, maar is dat heden ten dage niet veel breder?

Het is bij sommige de gewoonte geworden anderen te verketteren en te demoniseren (omdat de boodschap ze niet aanstaat)
zonder nog inhoudelijk naar het verhaal te luisteren.
Er wordt enorm met twee maten gemeten (als er al gemeten wordt), ook hier op dit forum.

PS.
Je laatste opmerking is wel wat merkwaardig, zo van:
"ik geef de studenten geen college meer wat ze snappen het toch niet!!! en ik gooi geen parels voor de zwijnen! "
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 16 feb 2025 21:41
ChaimNimsky schreef: 16 feb 2025 21:36
dikkemick schreef: 16 feb 2025 21:29 Oorzaak en gevolg Chaimnimsky

Kolonisatie/onderdrukking en de reactie daarop.

Helaas hebben diegene die fout zijn, de meeste bommen.
De mogelijkheid tot reactie zal daarna niet meer mogelijk zijn.
Zou Hamas niet ergens anders zitten dan. Die blijven toch niet in Gaza?
Nee en wat te denken van sympathisanten? Zoals dat toontje waarmee Chaimnimsky de overheersing van Israël promoot. Dat zet kwaad bloed.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 16 feb 2025 21:48
ChaimNimsky schreef: 16 feb 2025 21:36 De mogelijkheid tot reactie zal daarna niet meer mogelijk zijn.
Indien de Palestijnen worden verplaatst naar andere landen, dan zal Hamas meegaan en zijn we van ze af. Indien ze de oorlog durven aan te gaan en niet vertrekken, zullen ze - samen met helaas naar schatting nog eens vele burgers - worden vernietigd (uit Gaza vertrekken is immers nog niet mogelijk), inclusief de gehele terroristische infrastructuur en de laatste wapen-opslagplaatsen. Wat er daarna met de Palestijnen gaat gebeuren, is nog niet zeker, maar wel staat vast dat ze nooit meer een gevaar kunnen vormen voor Israel.
De eerste keer dat ik over 'vernichten' van een volk hoorde was toen ik.het boek A. Hitler, de biografie las. Vernichtung van een heel volk. Ik vond dat dat niet zou moeten mogen. Anno 2025 leeft de gedachte nog steeds....
Laatst gewijzigd door dikkemick op 17 feb 2025 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 16 feb 2025 22:36
Bonjour schreef: 16 feb 2025 22:25 Het is wel bijzonder dat we klakkeloos overnemen dat de VS en Israël Hamas als terrorist hebben bestempeld. Gezien de hele situatie is dat net meer zo logisch.
Hamas is niet alleen een terroristische organisatie, maar een wrede sadistische terreurmachine die in 2026 zal zijn geneutraliseerd.
Dat eerste denk ik inmiddels van Israël (en straks wellicht Amerika). Nietsontziende terroristen.
Wij koloniseren Westbank en Gaza
Versus
Wij hebben recht op Groenland.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 17 feb 2025 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 16 feb 2025 22:40
Bonjour schreef: 16 feb 2025 22:22
lost and not found yet! schreef: 16 feb 2025 22:18 Of wil je ze als goede geste naar Nederland halen?
Netanyahu heeft wel een keuze. Die mag naar Nederland komen.
En gearresteerd worden door het internationale gerechtshof! Duh! Wat denk je zelf?
Uiteindelijk moet recht toch zegevieren? En N. IS veroordeeld door het internationaal gerechtshof.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 17 feb 2025 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 16 feb 2025 22:52
lost and not found yet! schreef: 16 feb 2025 22:18
Ik denk dat de leden van Hamas geen keus hebben! Niemand, maar dan ook echt niemand wil ze hebben! Zegt toch eigenlijk genoeg? Egypte wil ze niet, Jordanië wil ze niet, Quatar wil ze niet! Waar moeten ze dan heen? Of wil je ze als goede geste naar Nederland halen?
Ik wil ze wel hoor, op vrijwillige basis onder mijn voorwaarden!

In eerste instantie niet meer dan 1.000, en daarna bij succes per max 10.000, maar dan wel de jongste van de beschikbaren! Ik/mijn team bepaald wie van de vrijwilligers in aanmerking komt. Geef me daarbij Carte Blanche wat betreft survival training plus de nodige specialisten op deradicalisatie gebied, plus een licence to kill OF onvoorwaardelijk recht op doorplaatsing/overdracht van iedere vrijwilliger die wij bij nader inzien ongeschikt achten, naar EBI Vught TA/ZISZ, zodat de betreffende persoon onmiddellijk niet langer onder mijn verantwoordelijkheid valt! Zulks wordt de kweekvijver voor de Europese elitetroepen die Rusland gaan verdrijven uit Ukraïne! Mits de Europese oorlogsindusttrie eindelijk echt gestalte krijgt.

Kortom: als aan mijn voorwaarden wordt voldaan dan wil ik ze wel!
Zo wil ik de zionisten wel hoor om ze te leren de-koloniseren.
Om weer terug te geven wat van de ander was. Om ze mijn en dijn te leren.
Zulks zou mooi zijn. Hamas gederadicaliseerd en de Palestijnen weer hun eigen gedekoloniseerde grondgebied.
Zulks teken ik voor. Teken jij zulks mee?
Laatst gewijzigd door dikkemick op 17 feb 2025 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Bonjour schreef: 16 feb 2025 23:23...... Je hebt geen idee wat hem dreef. Wellicht wraak. Wellicht ook de hoop dat hij iets kon doen om een andere 14-jarige hetzelfde lot te besparen. En de Hamas strijders zijn geen liefertjes, maar de IDF soldaten ook niet.
Wraak, haat, gerechtigheid, onmacht tegen een overheerser? Waarom gingen mensen in de oorlog in het verzet?
Land werd ingepikt. Idem hier
Vrienden en familie werden opgepakt. Idem hier.
Kansloos tegen een militaire overmacht. Idem hier.

1 Ding moet ik corrigeren. Dat IDF geen lieverdjes zijn.

Zij flyeren alvorens ze je overhoop schieten! Dat doet Hamas niet.
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Bonjour schreef: 16 feb 2025 23:23
Rereformed schreef: 14 feb 2025 10:49
Mus schreef: 14 feb 2025 10:34 Prachtig verhaaltje wat je hier afsteekt Rereformed. Ben ook bereid dat af te steken tegen mijn neefje (14 jaar was hij) dat om niks naar die fantastische vankantieoorden van de Israëli is afgevoerd, ik denk dat vanuit het diept van zijn hart zal bedanken vanuit zijn Hamas bunker. En hij is daar niet omdat wij dat zo graag willen hoor of dat wij hem daar de weg naar toe hebben gewezen daar mogen wij de Israëlische vakantieoorden voor bedanken, wij hadden hem ook liever gezond naar, lijf, leden maar vooral van geest terug gehad, maar dat kan zeer waarschijnlijk niks schelen als ik jou verhaaltje mag geloven.
Natuurlijk! Want kiezen voor het alternatief, oftewel een uitzichtloze strijd dat nooit en tenimmer iets positiefs voor jullie volk oplevert, is het allerdomste dat jullie kunnen doen.
Maar indien je neefje zich bij de doodscultus Hamas heeft aangesloten valt er uiteraard weinig meer met hem te praten. Willens en wetens kiezen voor haat totdat de dood erop volgt is menselijk gedrag waar ook de wijste woorden weinig of geen uitwerking meer hebben. En het is sowieso voor hem nu te laat, want Israel maakt een eind aan Hamas.

Maar zie je nog steeds niet hoe je zwelgt in grieven? Je komt met deze bijdrage, terwijl het punt dat ik opnieuw en opnieuw maak, de aartsdomheid van Hamas, en eeuwig geweld tegen Israel, door jou volkomen genegeerd wordt.
Heb je wel door wat voor afschuwelijke reactie je hier plaatst?
Nee.
Daarentegen vind ik het afschuwelijk dat jij een bijdrage plaatst waarin je het betreurt dat "we klakkeloos overnemen dat Hamas een terreurorganisatie is". :shock:
Het beargumenteren door te verwijzen naar een "hele leuke" overleden oom van je die hele goede redenen bleek te hebben om zich bij de SS aan te melden laat blijkbaar zien dat je geen idee hebt wat een terreurorganisatie is.
We hebben het tijden gehad over de vrije wil. Hoe iemand gevormd wordt door de indrukken die hij mee maakt.
Inderdaad, het gedrag van iedereen die in de gevangenis belandt kan een psycholoog wel "uitleggen" oftewel verstandelijk begrijpen. Ja en? Wil je ze allemaal vrijspreken?
Het 'vakantieoord' heeft hem blijkbaar zo geraakt dat hij vond dat hij bij Hamas moest. Je hebt geen idee wat hem dreef. Wellicht wraak. Wellicht ook de hoop dat hij iets kon doen om een andere 14-jarige hetzelfde lot te besparen.
Wederom, ja en? De massamoord die Hamas uitvoerde heeft blijkbaar Israel zo geraakt dat ze drastisch vergelden. Wellicht wraak. Wellicht ook de hoop dat Israeliërs in de toekomst hetzelfde lot bespaard kan worden. Zoals gezegd kan ieder menselijk gedrag uitgelegd oftewel begrepen worden.

Je moet het volledige verhaal kennen voordat je iemand veroordeelt.
Zeker niet.
Daarentegen heeft iemand die niet in staat is de massamoord die Hamas uitvoerde te veroordelen geen enkel recht van spreken meer over wat redelijk, humaan of fair is.
Born OK the first time
Gesloten