HierEnNu schreef: ↑11 feb 2025 21:29
@ Voor degenen die zich ECHT bekommeren om de Gazanen!
Ik schreef dit eerder al als reactie op een zinvolle reactie van gerard_m:
HierEnNu schreef: ↑01 feb 2025 14:20
gerard_m schreef: ↑01 feb 2025 12:16
Zodra Egypte de hermetisch afgesloten grens zou openen, zullen ongetwijfeld veel
Palestijnen Gaza ontvluchten. Het zouden gewone vluchtelingen zijn die uit een verwoest gebied vertrekken. Velen zouden ongetwijfeld doorreizen naar West Europa.
Als tijdens een oorlog in Syrie een vluchtelingenstroom
naar Europa op gang komt, zeggen we " Wir schaffen das".
Zou dit vanuit Gaza gebeuren, dan is het een schandalig plan.
Merkwaardig dat degenen die Gaza als gevangenis beschouwen,
vinden dat de Gazanen daar perse moeten blijven.
NB: Gaza hoorde gewoon bij Egypte tot Irsael het veroverde.
Ook om dit reden zou het geen onlogische gedachte zijn
om het aan Egypte terug te geven.
Goed plan, vang die
Palestijnen die naar Europa willen in Egypte dusdanig op dat ze
niet verder Egypte in kunnen en dat zulks Egypte geen cent kost of zelfs een mooie cent
oplevert. Wat mij betreft kunnen die Syriërs die nu veilig terug kunnen keren naar Syrië
dan omgewisseld worden met
onschuldige vredelievende Palestijnen:
- hartelijk welkom en wij zullen dat schaffen!
De fout die bij de Syriërs is gemaakt echter niet herhalen:
grondige selectie procedures dus
vóór vertrek naar Europa,
en dus geen besmettelijke ziekte en/of terroristen Europa binnenhalen!
Nogmaals:
- Merkwaardig dat degenen die Gaza als gevangenis beschouwen,
vinden dat de Gazanen daar perse moeten blijven.
Wat betekent dat feitelijk? De Gazanen zijn ook daar in Gaza vluchtelingen!
Waarom is opvang door Europa van
onschuldige vredelievende Gazanen
die vrijwillig uit Gaza willen vertrekken zo een verwerpelijk idee?
Juist hun die de Gazanen het allerbeste toewensen zouden zulks toch toe
moeten juichen? Met een beetje geluk worden hun dan zelfs in staat gesteld
om
onschuldige vredelievende Gazanen in hun eigen woning op te vangen en
hen zelfs brood en bed te verschaffen. Of komt dat misschien te dichtbij?
- Of zit HET! zo diep, dat Israël geen vredig bestaan mag kennen?

Het probleem met dit hele plan is dat de
Palestijnen vanuit een geboorterecht evenzeer recht hebben terug te kunnen gaan naar het land dat van hen gestolen is. Of zit de haat tegen onschuldige
Palestijnen zo diep dat zij geen vrede mogen kennen op de grond die van hen gestolen is?
Zie je het probleem HierEnNu wat jij meent kan met gemak ook worden omgekeerd. Israël heeft door de jaren heen op alle mogelijke manieren de rechten van de
Palestijnen geschonden, wat dus wil zeggen dat er voor hen een taakje ligt en dat is dus onmiddellijk stoppen met vijandigheden naar de
Palestijnen en hen terug geven wat van hen is en dan heel erg hopen dat zij vergevingsgezinder zijn dan hun broeders die hen als zo lang als boksbal gebruiken om hun oorlogsfustratie op af te reageren. Ik zou aanraden dat de staat Israel als geheel eerst eens aan hun vermaledijde oorlogstrauma gaat werken voor ze nog één bom gooien, waarna ze onder ogen zullen moeten komen wie ze al die tijd het leven hebben zuur gemaakt, wat niet gemakkelijk zal zijn gezien het gegeven dat men zo lang met de kop in het zand van de ontkenning heeft gezeten. De schaamte zal diep zijn, heel diep, dus ik ben op geen enkele wijze jaloers, dat zul je begrijpen.
De enigen die Israël vrede kan geven is Israël zelf en daar zal het verwijderen van de
Palestijnen niet bij helpen want naast de
Palestijnen zijn er nog genoeg zondebokken die zij kunnen aanvallen als schuldigen aan hun ongeluk, en dat zullen zij dan ook zonder enige aarzelen doen leert de ervaring, de zaden, zo weten we, zijn er lang geleden al voor geplant.
Aan het einde van de dag is het altijd beter de mentale kanker in je hoofd te genezen dan oorlog voeren tegen onschuld, dus daar bid ik voor.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.