Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Berjan
Bevlogen

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Berjan »

gerard_m schreef: 09 nov 2023 22:57 Wat een niveautje =D>

En dat op Freethinker.
Freethinker is net zo menselijk als de rest van het wereldwijdeweb.

Jouw sarcasme kan ook niet bogen op een hoog niveau.

In plaats van Pipo de Clown zou je ook eens een goede documentaire kunnen bekijken.
Verzetsbewegingen proberen (om begrijpelijke redenen) bijna altijd burgerslachtoffers te vermijden. Enerzijds omdat ze voor die burgers opkomen en anderzijds omdat mensen als schild gebruiken meestal niet bijdraagt aan hun populariteit.
Wat bedoel je hier nu weer mee? Het gaat om de reactie van de vijand. En die kan geen enkele verzetsgroep van te voren zien aan komen. Maar er zullen weinig burgers zijn die de buitenproportionele reactie van de vijand als de schuld van de verzetsgroep zien. Zie daarvoor bijvoorbeeld het drama van Putten. Dat daar zoveel doden bij zijn gevallen (direct en indirect) is volledig op het conto van de nazi's te schrijven en niet op die van een verzetsdaad..

En zo kan je de buitensporige reactie van Israel ook enkel en alleen op het conto van Israel zetten en niet op die van Hamas. Terwijl een proportionele reactie van Israel alle schuld bij Hamas zou leggen en niet bij Israel.
Berjan
Bevlogen

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 09 nov 2023 19:55
Berjan schreef: 09 nov 2023 17:57 :scissors:

Tuurlijk man, kies maar de makkelijke weg... Jij zou
etc ... etc ...
:scissors:
Ik zou etc ... etc ...?
Kennelijk volhard jij in die mening en
ik accepteer zulks als zijnde jouw mening. OK?

Wat ik niet begrijp is dat jij het nodig vindt om mijn schrijfsel in zijn geheel te quoten,
terwijl je telkens klaagt dat je mijn schrijfsel te lang vindt te meer daar je er verder niet op ingaat,
anders dan verder jouw stokpaardjes te berijden.
Volgens mij verwart je mij met iemand anders. Want ik vond het juist irritant dat jij stukjes quote waardoor je de context verloor. Of dat je een vraag stelde welke ik een alinea verder (wat jij niet quote of even verderop quote) al beantwoord had.. Maar je hebt hier zoveel tegenhangers dat je waarschijnlijk vergeten bent wie wat schreef?

Verrassend is dat echter niet ...

Indonesische vrijheidsstrijders heb ik nergens terrorist genoemd, wellicht ben je in de WAR en verwissel je mij met mijn Pa die zo rabiaat racistisch was geworden door zijn belevenissen tijdens de Politionele Acties in Nederlands Indië dat hij sindsdien iedere iets donkerder getinte man Plopper noemde. Is de rest van jouw stal vol stokpaardjes inmiddels opgebruikt dat je er Indonesische vrijheidsstrijders bij sleept of zo? Wel een interessant onderwerp voor een ander topic overigens, ik zie uit naar jouw OP daarover ...
Je snapt toch wel waarom ik dit erbij haal of niet? Ik schreef het nog op ook. Wij in NL noemde die indonestische strijders terroristen terwijl zij zichzelf verzetshelden of vrijheidsstrijders noemden. En nu noemen we hen ook vrijheidsstrijders en zijn ze in ere hersteld (terwijl wat zij deden meer doden opbracht dan wat Hamas op 7 oktober deed in Israel, en ook met onschuldige burgers als slachtoffers). Daarom is het juist een heel goed voorbeeld..
Als je dit niet snapt, dan ben ik bang dat de rest van dit conflict ook langs je heen gaat..
Maar goed, jij wilde ook niet naar de geschiedenis kijken om 7 Oktober te snappen.

Één van de huidige kopstukken van Hamas is jaren geleden uit de Israëlische gevangenis kunnen 'ontsnappen' vanwege de deal destijds rondom Gilad Shalit in 2006.
  • Op 11 oktober 2011 maakte de Israëlische premier Benjamin Netanyahu bekend dat zijn regering en Hamas een overeenkomst hadden getekend voor de vrijlating van Shalit in ruil voor duizend Palestijnen die in Israël gevangen werden gehouden. Een lijst van 1027 gevangenen die zouden worden vrijgelaten werd op 16 oktober vrijgegeven.
    Op 18 oktober werd Shalit vrijgelaten, in ruil voor 1027 Palestijnse gevangenen.
Één van die 1027 Palestijnen was één van de huidige kopstukken van Hamas die de plannen voor 'Operatie al-Aqsa Storm' heeft helpen ontwikkelen en daar bere trots op is.Toen hij destijds nog in Israël gevangen zat moest men hem regelmatig in de isoleer plaatsen vanwege zijn gedrag jegens mede Palestijnen die naar zijn zin te gematigd waren, Hij ging daarbij soms zo ver dat hij het gezicht van een medegevangene vilde door de opperhuid eraf te schuren door het hoofd langs een muur te blijven wrijven.
  • Jammer dat men geen zelfmoord op hem gepleegd heeft destijds ...

Wat wil je hier precies mee zeggen?
En hoe kan "men" precies zelfmoord op "hem" plegen?

Waarom heb je het over 'ene bijgoogem' [wie en/of wat is een bijgoogem?] Scheldt je mij daar uit voor bijgoogem of waar ben je mee bezig? Voor jouw duidelijkheid:
  • ik heb 'DE Palestijnen' [welke?] nooit verweten dat ze in 2006(?) op Hamas hebben gestemd. Integendeel zelfs, want ik had begepen dat slechts een kleine meerderheid van de Gazanen op Hamas had gestemd als proteststem vanwege de naar hun mening te gematigde houding van Mahmoud Abbas, de president van de Palestijnse Autoriteit
Met bijgoogem had ik het over ChaimNisky. Maar ik kon de naam niet meer herinneren. Vooral de spelling van de naam.

Dat had je ook wel kunnen snappen, want waarom zou ik in een reactie op jou niet jij zeggen maar bijgoogem?

Ik plaats Israël niet heel makkelijk op een voetstuk, hoe kom je daarbij? Uit je grote duim?
Laat je onderbouwing maar achterwege zoals gewoonlijk,
anders haal je er Indonesië weer bij of zo ... #-o

Ik geef Hamas niet overal de schuld van:
  • ik houd Hamas verantwoordelijk voor 'Operatie al-Aqsa Storm' EN
    alle gevolgen van dien!
Indonesie haalde ik erbij om uit te leggen dat de term terrorist en vrijheidsstrijder afhangt van perspectief. Zoals sluipschutter en scherpschutter ook te maken heeft met van welke kant je het bekijkt.. Ik hoop dat je dit eindelijk gaat begrijpen..Maar ik vrees ervoor.

Tevens houdt je dus wel Hamas overal verantwoordelijk voor. Als je zegt "met alle gevolgen van dien". Dat is hetzelfde als Israel onvoorwaardelijk steunen. Wat ze ook doen, het is de schuld van Hamas..

Jij vind de reactie van de Duitsers op de aanslag bij Putten waarschijnlijk ook enkel en alleen de schuld van het verzet in die contreien?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 11 nov 2023 13:35:scissors:
dat je waarschijnlijk vergeten bent wie wat schreef?
Het forum vergeet niets:
alles wat daadwerkelijk geschreven en verstuurd werd staat er nog steeds!
Nou ja, bijna alles! Een enkeling lukt het om het reeds verstuurde te verwijderen ...
... maar ook dan geldt:
  • Big Brother is watching you!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 11 nov 2023 13:48
Het forum vergeet niets:
Nou ja, bijna alles! Een enkeling lukt het om het reeds verstuurde te verwijderen ...
... maar ook dan geldt:
Ik had het over jou, niet over het forum..
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 11 nov 2023 14:11
HierEnNu schreef: 11 nov 2023 13:48
Het forum vergeet niets:
... maar ook dan geldt:
Ik had het over jou, niet over het forum..
Ja dat begreep mijn hersencel wel hoor, nou en?
Hoeveel belang moet ik volgens jou hechten aan iemand die overal pipo's ziet?

Ik had het echter wel over het forum,
niet over jouw belabberde vooronderstellingen
vervuld van al dan niet heimelijk verborgen ad hominems.
Vind jij die zelf wel reactiewaardig dan? Goh ...
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

https://www.nu.nl/buitenland/6289283/ca ... babys.html

39 BABY's liggen er nog (levend). Israël weet van geen wijken en gaat door met t bombardement op ziekenhuizen.

Proportioneel....dat wel natuurlijk!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 11 nov 2023 14:56 Ja dat begreep mijn hersencel wel hoor, nou en?

Jij bent echt moeilijk om mee te praten, weet je dat?

Reageer gewoon eens inhoudelijk, dan kunnen we verder praten. Ik heb een half uur van mijn leven besteed om jouw reactie op mij te beantwoorden. Nu maak je je met een jantje van leiden ervan af..

Tevens begon ik over "misschien dat je vergeten bent...." en toen begon jij ineens over het forum. Dus inhoudelijk geen sterke reactie van jou.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 11 nov 2023 16:25
HierEnNu schreef: 11 nov 2023 14:56 Ja dat begreep mijn hersencel wel hoor, nou en?

Jij bent echt moeilijk om mee te praten, weet je dat?
We zijn niet aan het praten, we zijn aan het schrijven!
Berjan schreef:Reageer gewoon eens inhoudelijk, dan kunnen we verder praten. Ik heb een half uur van mijn leven besteed om jouw reactie op mij te beantwoorden. Nu maak je je met een jantje van leiden ervan af..
Sorry, maar net als jij kies ook ik zelf waar ik tijd van mijn leven aan besteed en
dat is gewoonlijk niet aan mensen die het willen hebben over Pipo en Jantje van Leiden.
Steek de hand eens in eigen boezem, heb ik ook gedaan en dat hielp!
Wie weet in de nabije toekomst? Ik ben niet wraakzuchtig ...
... althans niet op dit forum en ook niet jegens jou!
Berjan schreef:Tevens begon ik over "misschien dat je vergeten bent...." en toen begon jij ineens over het forum. Dus inhoudelijk geen sterke reactie van jou.
Eensch: dat was een uiterst belabberde reactie van me. :wink:
.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 11 nov 2023 17:27 We zijn niet aan het praten, we zijn aan het schrijven!
Wat een niveau :roll:

Sorry, maar net als jij kies ook ik zelf waar ik tijd van mijn leven aan besteed en
dat is gewoonlijk niet aan mensen die het willen hebben over Pipo en Jantje van Leiden.
Steek de hand eens in eigen boezem, heb ik ook gedaan en dat hielp!
Wie weet in de nabije toekomst? Ik ben niet wraakzuchtig ...
... althans niet op dit forum en ook niet jegens jou!
Sorry hoor, maar als jij denkt dat jij de hand in eigen boezem hebt gestoken dan heb je geen zelfkennis.
Tevens vind ik het ongepast en dom als mensen niet inhoudelijk willen reageren op iets waar de ander een half uur over heeft nagedacht. Dat doet me trollerig aan, en mensen die dat doen weten vaak ook dat ze inhoudelijk niks meer te vertellen hebben.

Eensch: dat was een uiterst belabberde reactie van me. :wink:
Dit schijnt humor te zijn? Of hoe moet ik die :wink: anders interpreteren?
Ik heb gelukkig een ander gevoel voor humor.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

dikkemick schreef: 11 nov 2023 16:19 https://www.nu.nl/buitenland/6289283/ca ... babys.html
39 BABY's liggen er nog (levend). Israël weet van geen wijken en gaat door met t bombardement op ziekenhuizen.
Proportioneel....dat wel natuurlijk!
elke koloniale macht heeft dit soort bloedbad aan zijn handen. meestal al x-aantal eeuwen geleden
voor elk Van die bloedbaden had de kolonist toen een heel gegronde en redelijke reden waarom hij totaal niet anders kon en waarom hem geen schuld trof
Het duurde dan eeuwen om zijn fout in te zien en tot op vandaag zijn veel vd koloniale grootmachten nog steeds niet in het reine met die eigen verschrikkelijke geschiedenis. meestal gebaseerd op een totale ontmenselijking vh volk dat onderdrukt werd
De inca's is het al verschrikkelijk vergaan, stel je voor date Spanjaarden toen de vuurkracht van vandaag hadden?

Op zo'n manier de ziekenhuizen aanvallen en de zwaksten vd zwaksten in 1 vd ergste gebieden op de planeet zo viseren? Dat heeft volstrekt neits meer met zelfverdediging of Hamas te maken. De soldaten die daar nu zitten en de bevelen uitvoeren om de ziekenhuizen aan te vallen. Watdrijft die mensen en hoe is die soldaten hun mindset
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 11 nov 2023 19:57 :scissors:
Watdrijft die mensen en hoe is die soldaten hun mindset
Will a former IDF soldier do?
Het zal jou zeker aanspreken wat hij naar voren brengt:

VIDEO duurt 12 minuten:
  • 7 nov 2023 #CNN #News
    CNN's Christiane Amanpour speaks with peace activist Benzi Sanders
    on Israel's ground incursion into Gaza.

Dit is actueler wat betreft de mindset van IDFers
die daadwerkelijk hun leven wagen om Hamas te vernietigen.

Het volgende spreekt mij dan weer aan,
maar kan wellicht voer zijn voor jouw afschuw jegens Israël:

The IDF Speech before Entering Gaza:

VIDEO duurt 3 minuten:
  • 30 October 2023
    Live Updates from the Frontlines in Judea -

.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Een video die aardig, zij het samenvattend, weergeeft
wat door dikkemick lyrisch 'landjepik' genoemd wordt:

Israeli settlements, explained | Settlements Part I

VIDEO duurt 8 minuten:

.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

HierEnNu schreef: 11 nov 2023 22:02 die daadwerkelijk hun leven wagen om Hamas te vernietigen.
Ik schaam me echt in jouw plaats nu ik weet dat je ind e zorg werkt.
Ik hoop echt dat je gewoon in de poets actief bent

https://www.aljazeera.com/news/liveblog ... -hospitals
Israeli tanks are just 20 metres (65 feet) away from al-Quds Hospital and firing at the facility with about 14,000 displaced people in a state of “extreme panic and fear”,
echt wel heel riskant
zijn op jouw materniteit de baby's in de couveuses ook zo gevaarlijk?

juist, bijna vergeten
hamas, terrorist, zelfverdediging, antisemitisme, jodenhaat, ... . wat gooi je naar mijn kop nu?
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 11 nov 2023 08:55
lost and not found yet! schreef: 10 nov 2023 21:56
dikkemick schreef: 10 nov 2023 19:55

Mits alle Palestijnen zich vrijwillig naar de woestijn laten verbannen.
Mits de westelijke Jordaan oever volledig geannexeerd kan worden.
Mits de Palestijnen accepteren dat ze derderangs burgers zijn.
Kom eens met bewijzen dat dit zo zou gaan. Of zit het alleen in jouw hoofd? Waar zegt iemand, wie dan ook, dat alle Palestijnen naar de woestijn worden verbannen?
Waar zegt iemand, wie dan ook, dat de Westbank geannexeerd gaat worden?
Waar zegt iemand dat Palestijnse burgers derderangs burgers zijn. Jij bent de enige die Palestijnse burgers derderangs burgers noemt.

Ps, erken jij de staat Israël wel?
Erken jij het bestaansrecht van de staat Israël wel?
Ik erken een staat zoals ik de meeste Europese staten erken. Op voorwaarde (mijn voorwaarde) dat de staat rechtvaardig is. Sociaal en begaan met de inwoners onafhankelijk van diens afkomsten of religieuze overtuigingen.
Daarbij ga ik er (noem t naïef) vanuit dat er democratisch geregeerd en besloten wordt. Verder (noem dat nog naïever) wil ik dat heilige grond ontheiligd wordt. Aperte waanzin.
Als laatste blijf je met je staats-poten van andermans eigendommen af!
M a.w: 1 grote staat Israël/Palestina (Palestina/Israël), Pisraël van mijn part waar iedereen mag wonen, werken en in en uit mag gaan.
Verder hoef ik voor mijn beweringen geen bewijzen aan te dragen omdat de regering Netanyahu zelfbewijzend is gebleken. Nog steeds luistert deze dictator naar niemand en gaat geheel zijn eigen Israëlische gang.
Israël wordt nu nl geregeerd door een verbond van erg rechts met extreem- rechts. Zeloten als minister Itamar Ben-Gvir (Nationale Veiligheid) en Bezalel Smotrich (Financiën) menen dat de Joden een door God gegeven recht hebben op al het land van de rivier tot de zee. Mocht daar al plek zijn voor Palestijnen, dan alleen als tweederangs burgers.
En daar ben ik TEGEN!!!
Inderdaad, je bent naïef.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Berjan schreef: 11 nov 2023 13:03
lost and not found yet! schreef: 09 nov 2023 22:04 Zie hierboven hoe ze rekening houden met burgerslachtoffers. Terwijl Hamas bewust de Palestijnen de dood in jaagt door ze te belemmeren naar het zuiden te vluchten. Eigenlijk is Hamas de grootste vijand van het Palestijnse volk en dat is het totaal onmenselijke eraan! En helemaal door het feit, zie hierboven in The New York Times dat ze dat ook zelf toegeven. Ze willen geen beter leven voor “hun” Palestijnen. Chaos, dat is wat ze willen, lees maar na.
O, ze sturen flyers.. Nou nou, wat hebben ze het goed voor met de burgers! Echt, chapeau...

Is het niet tot je doorgedrongen dat ze mensen waarschuwen die geen kant op kunnen? Dat ze ziekenhuizen waarschuwen en zeggen "evacueer" terwijl het daar om zwaargewonden gaat die niet binnen een kwartier (!) weg kunnen komen?

En wie gooien precies de bommen op de huizen van de Palestijnen? Zijn dat de Israëliërs of zijn dat de terroristen van Hamas?

Ze weten met hun propaganda de goedgelovigen wel erg te pakken te nemen.
En wie verschuilen zich onder de huizen en de ziekenhuizen van de Palestijnen? Precies! Het maakt Hamas, en dat geven ze ook toe in het interview met de New York Times wat ik al hierboven geplaatst heb dat het ze geen ene flikker interesseert hoeveel Palestijnen er om komen! Lees even terug! 100.000 doden? Het interesseert ze helemaal niets!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Gesloten