HierEnNu schreef: ↑09 nov 2023 19:55
Berjan schreef: ↑09 nov 2023 17:57
Tuurlijk man, kies maar de makkelijke weg... Jij zou
etc ... etc ...
Ik zou
etc ... etc ...?
Kennelijk volhard jij in die mening en
ik accepteer zulks als zijnde jouw mening. OK?
Wat ik niet begrijp is dat jij het nodig vindt om mijn schrijfsel in zijn geheel te quoten,
terwijl je telkens klaagt dat je mijn schrijfsel te lang vindt
te meer daar je er verder niet op ingaat,
anders dan verder jouw stokpaardjes te berijden.
Volgens mij verwart je mij met iemand anders. Want ik vond het juist irritant dat jij stukjes quote waardoor je de context verloor. Of dat je een vraag stelde welke ik een alinea verder (wat jij niet quote of even verderop quote) al beantwoord had.. Maar je hebt hier zoveel tegenhangers dat je waarschijnlijk vergeten bent wie wat schreef?
Verrassend is dat echter niet ...
Indonesische vrijheidsstrijders heb ik nergens terrorist genoemd, wellicht ben je in de WAR en verwissel je mij met mijn Pa die zo rabiaat racistisch was geworden door zijn belevenissen tijdens de Politionele Acties in Nederlands Indië dat hij sindsdien iedere iets donkerder getinte man Plopper noemde. Is de rest van jouw stal vol stokpaardjes inmiddels opgebruikt dat je er Indonesische vrijheidsstrijders bij sleept of zo? Wel een interessant onderwerp voor een ander topic overigens, ik zie uit naar jouw OP daarover ...
Je snapt toch wel waarom ik dit erbij haal of niet? Ik schreef het nog op ook. Wij in NL noemde die indonestische strijders terroristen terwijl zij zichzelf verzetshelden of vrijheidsstrijders noemden. En nu noemen we hen ook vrijheidsstrijders en zijn ze in ere hersteld (terwijl wat zij deden meer doden opbracht dan wat Hamas op 7 oktober deed in Israel, en ook met onschuldige burgers als slachtoffers). Daarom is het juist een heel goed voorbeeld..
Als je dit niet snapt, dan ben ik bang dat de rest van dit conflict ook langs je heen gaat..
Maar goed, jij wilde ook niet naar de geschiedenis kijken om 7 Oktober te snappen.
Één van de huidige kopstukken van Hamas is jaren geleden uit de Israëlische gevangenis kunnen
'ontsnappen' vanwege de deal destijds rondom Gilad Shalit in 2006.
- Op 11 oktober 2011 maakte de Israëlische premier Benjamin Netanyahu bekend dat zijn regering en Hamas een overeenkomst hadden getekend voor de vrijlating van Shalit in ruil voor duizend Palestijnen die in Israël gevangen werden gehouden. Een lijst van 1027 gevangenen die zouden worden vrijgelaten werd op 16 oktober vrijgegeven.
Op 18 oktober werd Shalit vrijgelaten, in ruil voor 1027 Palestijnse gevangenen.
Één van die 1027
Palestijnen was één van de huidige kopstukken van Hamas die de plannen voor
'Operatie al-Aqsa Storm' heeft helpen ontwikkelen en daar bere trots op is.Toen hij destijds nog in Israël gevangen zat moest men hem regelmatig in de isoleer plaatsen vanwege zijn gedrag jegens mede
Palestijnen die naar zijn zin te gematigd waren, Hij ging daarbij soms zo ver dat hij het gezicht van een medegevangene vilde door de opperhuid eraf te schuren door het hoofd langs een muur te blijven wrijven.
- Jammer dat men geen zelfmoord op hem gepleegd heeft destijds ...
Wat wil je hier precies mee zeggen?
En hoe kan "men" precies zelfmoord op "hem" plegen?
Waarom heb je het over
'ene bijgoogem' [wie en/of wat is een bijgoogem?] Scheldt je mij daar uit voor bijgoogem of waar ben je mee bezig? Voor jouw duidelijkheid:
- ik heb 'DE Palestijnen' [welke?] nooit verweten dat ze in 2006(?) op Hamas hebben gestemd. Integendeel zelfs, want ik had begepen dat slechts een kleine meerderheid van de Gazanen op Hamas had gestemd als proteststem vanwege de naar hun mening te gematigde houding van Mahmoud Abbas, de president van de Palestijnse Autoriteit
Met bijgoogem had ik het over ChaimNisky. Maar ik kon de naam niet meer herinneren. Vooral de spelling van de naam.
Dat had je ook wel kunnen snappen, want waarom zou ik in een reactie op jou niet jij zeggen maar bijgoogem?
Ik plaats Israël niet heel makkelijk op een voetstuk, hoe kom je daarbij? Uit je grote duim?
Laat je onderbouwing maar achterwege zoals gewoonlijk,
anders haal je er Indonesië weer bij of zo ...
Ik geef Hamas niet overal de schuld van:
- ik houd Hamas verantwoordelijk voor 'Operatie al-Aqsa Storm' EN
alle gevolgen van dien!
Indonesie haalde ik erbij om uit te leggen dat de term terrorist en vrijheidsstrijder afhangt van perspectief. Zoals sluipschutter en scherpschutter ook te maken heeft met van welke kant je het bekijkt.. Ik hoop dat je dit eindelijk gaat begrijpen..Maar ik vrees ervoor.
Tevens houdt je dus wel Hamas overal verantwoordelijk voor. Als je zegt "met alle gevolgen van dien". Dat is hetzelfde als Israel onvoorwaardelijk steunen. Wat ze ook doen, het is de schuld van Hamas..
Jij vind de reactie van de Duitsers op
de aanslag bij Putten waarschijnlijk ook enkel en alleen de schuld van het verzet in die contreien?