Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

lost and not found yet! schreef: 10 nov 2023 22:04
HierEnNu schreef: 10 nov 2023 20:21
appelfflap schreef: 10 nov 2023 20:03 ik weet niet meer wie met mijnenveld en luchtafweergeschut rond gaza kwam, waarschijnlijk nimsky
Je hebt er geen gedacht van hoe blij ik ben dat je erkend dat er een blokkade is in Gaza :)
:scissors:
Iemand blij maken doet mij altijd weer deugd:
  • zover mij bekend legt Israël om moverende redenen sinds 2007
    een lucht-, land- en zeeblokkade op aan de Gazastrook.
Heel logisch ook. Als je ziet hoe Hamas hun medelanders, Palestijnen, behandelen zou ik daar als Israël zijnde ook niets mee te maken willen hebben. Nogmaals, Hamas is terreur, zelfs tegen de burgers waar ze zogenaamd voor inzetten. Lees het interview even terug wat Hamas aan de New York Times gaf, wat ik in deze draad plaatste. Hamas geeft er geen flikker om of er 100.000 of 300.000 Palestijnen omkomen! Kinderen, baby’s, ouderen, gehandicapten. Niets, nada! Ik vraag me af of dat hier beseft wordt maar krijg er geen reactie op. Zegt genoeg denk ik.
Egypte blokkeerde destijds de zuidgrens van de Gazastrook.
Die blokkades werden niet voor de LoL opgericht,
maar omdat Hamas een rabiate moordlustige terreurorganisatie is.

Met de kennis van nu durf ik te stellen dat de internationale gemeenschap destijds zijn verantwoording had moeten nemen en toen al Hamas had moeten vernietigen.
Dan was die blokkade ook niet langer nodig geweest.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 11 nov 2023 00:17
Ik denk dat er een andere reden was. Hamas was een product was van de Moslimbroederschap ook toen deze organizatie nog vrijwel geweldloos was werd zij al door de militaire leiders van de meeste Arabische landen fanatiek bestreden. Zij werd oorspronkelijk gesteund door Saudi Arabië. Hamas was bij haar oprichting in 1985 en ook in 2007 nog lang niet zo rabiaat moordlustig als op 7 oktober jongstleden. (en wordt nu gesteund door Iran, en niet door Saudi Arabië)
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 10 nov 2023 21:56
dikkemick schreef: 10 nov 2023 19:55
HierEnNu schreef: 10 nov 2023 19:19....
mits de Gazanen bereid zijn om Israël te erkennen,
mits de Gazanen bereid zijn het bestaansrecht van Israël te erkennen.
Mits alle Palestijnen zich vrijwillig naar de woestijn laten verbannen.
Mits de westelijke Jordaan oever volledig geannexeerd kan worden.
Mits de Palestijnen accepteren dat ze derderangs burgers zijn.
Kom eens met bewijzen dat dit zo zou gaan. Of zit het alleen in jouw hoofd? Waar zegt iemand, wie dan ook, dat alle Palestijnen naar de woestijn worden verbannen?
Waar zegt iemand, wie dan ook, dat de Westbank geannexeerd gaat worden?
Waar zegt iemand dat Palestijnse burgers derderangs burgers zijn. Jij bent de enige die Palestijnse burgers derderangs burgers noemt.

Ps, erken jij de staat Israël wel?
Erken jij het bestaansrecht van de staat Israël wel?
Ik erken een staat zoals ik de meeste Europese staten erken. Op voorwaarde (mijn voorwaarde) dat de staat rechtvaardig is. Sociaal en begaan met de inwoners onafhankelijk van diens afkomsten of religieuze overtuigingen.
Daarbij ga ik er (noem t naïef) vanuit dat er democratisch geregeerd en besloten wordt. Verder (noem dat nog naïever) wil ik dat heilige grond ontheiligd wordt. Aperte waanzin.
Als laatste blijf je met je staats-poten van andermans eigendommen af!
M a.w: 1 grote staat Israël/Palestina (Palestina/Israël), Pisraël van mijn part waar iedereen mag wonen, werken en in en uit mag gaan.
Verder hoef ik voor mijn beweringen geen bewijzen aan te dragen omdat de regering Netanyahu zelfbewijzend is gebleken. Nog steeds luistert deze dictator naar niemand en gaat geheel zijn eigen Israëlische gang.
Israël wordt nu nl geregeerd door een verbond van erg rechts met extreem- rechts. Zeloten als minister Itamar Ben-Gvir (Nationale Veiligheid) en Bezalel Smotrich (Financiën) menen dat de Joden een door God gegeven recht hebben op al het land van de rivier tot de zee. Mocht daar al plek zijn voor Palestijnen, dan alleen als tweederangs burgers.
En daar ben ik TEGEN!!!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 11 nov 2023 08:55
lost and not found yet! schreef: 10 nov 2023 21:56
dikkemick schreef: 10 nov 2023 19:55

Mits alle Palestijnen zich vrijwillig naar de woestijn laten verbannen.
Mits de westelijke Jordaan oever volledig geannexeerd kan worden.
Mits de Palestijnen accepteren dat ze derderangs burgers zijn.
Kom eens met bewijzen dat dit zo zou gaan. Of zit het alleen in jouw hoofd? Waar zegt iemand, wie dan ook, dat alle Palestijnen naar de woestijn worden verbannen?
Waar zegt iemand dat Palestijnse burgers derderangs burgers zijn. Jij bent de enige die Palestijnse burgers derderangs burgers noemt.

Ik erken een staat zoals ik de meeste Europese staten erken. Op voorwaarde (mijn voorwaarde) dat de staat rechtvaardig is. Sociaal en begaan met de inwoners onafhankelijk van diens afkomsten of religieuze overtuigingen.
Daarbij ga ik er (noem t naïef) vanuit dat er democratisch geregeerd en besloten wordt. Verder (noem dat nog naïever) wil ik dat heilige grond ontheiligd wordt. Aperte waanzin.
Als laatste blijf je met je staats-poten van andermans eigendommen af!
M a.w: 1 grote staat Israël/Palestina (Palestina/Israël), Pisraël van mijn part waar iedereen mag wonen, werken en in en uit mag gaan.
Verder hoef ik voor mijn beweringen geen bewijzen aan te dragen omdat de regering Netanyahu zelfbewijzend is gebleken. Nog steeds luistert deze dictator naar niemand en gaat geheel zijn eigen Israëlische gang.
Israël wordt nu nl geregeerd door een verbond van erg rechts met extreem- rechts. Zeloten als minister Itamar Ben-Gvir (Nationale Veiligheid) en Bezalel Smotrich (Financiën) menen dat de Joden een door God gegeven recht hebben op al het land van de rivier tot de zee. Mocht daar al plek zijn voor Palestijnen, dan alleen als tweederangs burgers.
En daar ben ik TEGEN!!!
Het eerste wat in me opkomt na het lezen is:
Dikkemick erkent de Palestijnse staat niet en
de Gazastrook al helemaal niet als zodanig!
Bovendien erken je in die regio kennelijk geen enkele staat!
Het is echter alleen Israël waar je tegen fulmineert.

Heilige grond als aperte waanzin beschouwen en zulks uiten is je goed recht [in Nederland!]
maar oproepen tot ontheiliging van Heilige grond gaat zelfs mij te ver!
Sterker nog, zulks is niet alleen respectloos maar riekt naar extremisme!
Wat vind jij van grafschenners en schenners van gedenkmonumenten?

Wat betreft met staats-poten van andermans eigendommen afblijven:
Nederland en andere EU staten zijn voortdurend bezig met onteigenen!

Wil jij echt 1 grote staat Nederland, Pisland voor mijn part,
waar iedereen mag wonen, werken en in en uit mag gaan?
Wil jij echt dat Hamas naar jou dorpje emigreert met alle gevolgen van dien?
.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

en blokkade betek"nt verhinderen dat levensnoodzakelijke goederen binnen raken, denk aan water, medicijnen voedsel, ...
een bewijs dat je dus eveneens erkend dat Gaza simpelweg bezet gebied is,

om Nimsky blij te maken
https://euromedmonitor.org/en/article/5 ... lear-bombs
Geneva - Israel has dropped more than 25,000 tons of explosives on the Gaza Strip since the start of its large-scale war on 7 October, equivalent to two nuclear bombs, Euro-Med Human Rights Monitor said in a press release issued today.
https://www.aljazeera.com/news/longform ... estruction
klein overzichtje,

Volgens al shifa gebruikt Israel witte fosfor in haar bombardementen op ziekenhuis

is het echte werk nu begonnen?
Laatst gewijzigd door appelfflap op 11 nov 2023 11:09, 2 keer totaal gewijzigd.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 11 nov 2023 02:00
HierEnNu schreef: 11 nov 2023 00:17
Ik denk dat er een andere reden was. Hamas was een product was van de Moslimbroederschap ook toen deze organizatie nog vrijwel geweldloos was werd zij al door de militaire leiders van de meeste Arabische landen fanatiek bestreden. Zij werd oorspronkelijk gesteund door Saudi Arabië. Hamas was bij haar oprichting in 1985 en ook in 2007 nog lang niet zo rabiaat moordlustig als op 7 oktober jongstleden. (en wordt nu gesteund door Iran, en niet door Saudi Arabië)
Hamas is oorspronkelijk opgericht om de staat Israël desnoods met geweld te ontmantelen. Uit het originele handvest wordt duidelijk dat Hamas dat volledige gebied wil veroveren en er vervolgens een Islamitische staat op wil vestigen. Dat zou de facto betekenen dat Israël niet meer zou bestaan.

Waarom noem jij zulks vrijwel geweldloos? Omdat ze zo sluw zijn niet letterlijk op te schrijven dat ze bereid zijn tot acties zoals daadwerkelijk op 7 oktober jongstleden plaatsvonden?

Hamas heeft vanaf diens prille ontstaan aanslagen op Israëlische soldaten en burgers gepleegd. Tactieken zijn onder meer zelfmoordaanslagen, en sinds 2001, raketaanvallen. Het rakettenarsenaal van Hamas is geëvolueerd van een kort bereik, zelfgemaakte Qassam-raketten, tot langeafstandswapens die grote Israëlische steden zoals Tel Aviv en Haifa kunnen bereiken. De aanvallen op burgers werden veroordeeld als oorlogsmisdaden en misdaden tegen de mensheid door mensenrechtenorganisaties zoals Human Rights Watch.
Waarom noem jij zulks vrijwel geweldloos?

Hamas was een product was van de Moslimbroederschap. De Moslimbroederschap als moederkloek die eieren legt zoals Hamas. De Moslimbroederschap heeft meerdere Jihadachtige terreurorganisaties gebaard. De Moslimbroederschap heeft een heldere ideologie:
  • Ideologie
    De Moslimbroederschap streeft ernaar om een in haar ogen rechtvaardig islamitisch rijk en soennitisch kalifaat te stichten met de sharia dat de hele islamitische wereld omspant, met het plan om stapsgewijs de islamisering van in meerderheid islamitische naties na te streven met alle wettelijke middelen die daartoe ter beschikking staan.
Die ideologie is de spreekwoordelijke kop van de slang, die slang die eieren legt zoals Hamas en uit die eieren groeien de monsters die met geweld de weg banen voor de uiteindelijk 'vreedzame'[?] ideologie van De Moslimbroederschap: Al-oemma al-islamiyya

De Moslimbroederschap is een in schaapskleren vermomde wolf,
een wolf die bereid is op termijn ALLe [Allah's?] schapen op te vreten,
zodat uiteindelijk een vreeTzame IslamisTische Utopie kan ontstaan ...
Waarom noem jij zulks vrijwel geweldloos?
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 11 nov 2023 10:59
en blokkade betek"nt verhinderen dat levensnoodzakelijke goederen binnen raken, denk aan water, medicijnen voedsel, ...
een bewijs dat je dus eveneens erkend dat Gaza simpelweg bezet gebied is,
:roll:
'Quaestio decisis'

Nee, dat is geen bewijs dat ik erken dat Gaza simpelweg bezet gebied is en
bovendien verhinderde de blokkade NIET dat levensnoodzakelijke goederen zoals water, medicijnen en voedsel binnen raakten. Hamas verhinderde en verhindert nog steeds dat levensnoodzakelijke goederen zoals water, medicijnen en voedsel bij de Gazaanse bevolking terecht komt door zulks te confisqueren en voor zichzelf te gebruiken
terwijl ze hun eigen bevolking laten creperen!
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Had je je bedacht appelfflap? EERST denken dan versturen!
NIET eerst versturen, dan denken, en dan verwijderen!
.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

appelfflap schreef: 10 nov 2023 20:03
(3) Zie bericht van HierEnNu hierboven: Hamas ontfermt zich graag over wat binnenkomt. Al decennia krijgt Gaza enorme bedragen aan hulp uit het westen. Dat wordt besteed aan tunnels en raketten. HierEnNu stelt terechte vragen.
Klopt als een bus en is 100% volledig juist.
Hamas is met het Geld van onder andere de EU weg en Israel bombardeert de burgers meedogenloos. Wat moeten of kunnen de Palestijnse burgers daartegen doen en wat verwijt je hen nu juist op dit puntje?
Ik verwijt de bewoners van Gaza niets. Zoals in elke oorlog zijn de burgers slachtoffer zonder schuld aan het conflict. Ongetwijfeld willen de meeste Gazanen gewoon hun leven leiden.

Hooguit kun je vaststellen dat de steun voor Hamas vrij breed lijkt en er onder de afgelopen 17 jaar Hamas bewind geen enkel zichtbaar protest is geweest tegen de dictatuur. Maar wellicht is de onderdrukking zodanig dat ze er ook geen gelegenheid toe hadden.
Vandaag voerde Israel oorlog tegen de ziekenhuizen.
Ik werk zelf in een ziekenhuis en vind het hartverscheurend.
Maar ik geloof niet dat tegen ziekenhuizen oorlog wordt gevoerd maar tegen hamas strijders die de ziekenhuizen gebruiken. Niet omdat Israel zo veel geeft om Palestijnse patienten, maar wel omdat zij geen enkel militair belang hebben bij puur ziekenhuizen aanvallen. Het leidt slechts tot heel veel imago schade.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

gerard_m schreef: 11 nov 2023 11:54 Zoals in elke oorlog
Dit is geen oorlog meer,
aan dit soort bruut geweld heeft elke Europese koloniale macht zich schuldig gemaakt en veel van die landen hebben hun eigen geschiedenis op dat vlak nog neit verteerd. Ik denk aan Belgie in de Kongo of Oostenrijk en Duitsland in wo2.

koloniale machten hadden altijd een reden als ze wilden slachten
hier was er een verbod op vergadering bv. Dus ze waren gewaarschuwd, net zoals de vluchtelingen in de ziekenhuizen weken gelden al gewaarschuwd werden
Laatst gewijzigd door appelfflap op 11 nov 2023 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 11 nov 2023 11:02 Hamas is oorspronkelijk opgericht om de staat Israël desnoods met geweld te ontmantelen. Uit het originele handvest wordt duidelijk dat Hamas dat volledige gebied wil veroveren en er vervolgens een Islamitische staat op wil vestigen. Dat zou de facto betekenen dat Israël niet meer zou bestaan.

Waarom noem jij zulks vrijwel geweldloos? Omdat ze zo sluw zijn niet letterlijk op te schrijven dat ze bereid zijn tot acties zoals daadwerkelijk op 7 oktober jongstleden plaatsvonden?
Ik noemde niet Hamas vrijwel geweldloos, maar de moslimbroederschap. Dat verschillen takken zich af hebben gesplitst en wél geweld gebruikten, neemt niet weg dat met name de militaire machthebbers haar fanatiek bestreden, terwijl de broederschap zelf - zover ik weet - (nog) vrijwel geen geweld pleegde.

Hamas was vanaf haar oprichting van mening dat de stichting van de staat Israel volkenrechtelijk niet juist was. Dat klopt. Veel landen die zelf ooit gekolonialiseerd werden, delen deze mening en beschouwen het bestaan van Israel zuiver als westers kolonialisme.

Alleen westerse mogenheden denken dat niet. Wij (het westen) zijn vaak zo arrogant om te denken dat de mening van niet westerse staten (en die van hun bevolking) niet meetelt. Daarmee maken wij ons niet populair.

Ik wilde voornamelijk aangeven dat de Egyptische blokkade wellicht helemaal niets te maken had met de bloeddorstigheid van Hamas.

Verderdere overeenkomsten tussen Hamas (2006) en de Moslimbroederschap (2011) was dat beiden een separate partij op hebben gericht om aan de verkiezingen mee te doen en dat allebei die partijen de verkiezingen wonnen en dat vervolgens de militaire machthebbers in beide gevallen de uitslag niet hebben gerespecteerd. Israel arresteerde de gekozen parlementariërs, de PLO greep de macht op de Westelijke jordaanoever en het Egyptische leger zette de gekozen president binnen twee jaar weer af.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 11 nov 2023 10:15 Het eerste wat in me opkomt na het lezen is:
Dikkemick erkent de Palestijnse staat niet en
de Gazastrook al helemaal niet als zodanig!
Bovendien erken je in die regio kennelijk geen enkele staat!
Het is echter alleen Israël waar je tegen fulmineert.

Heilige grond als aperte waanzin beschouwen en zulks uiten is je goed recht [in Nederland!]
maar oproepen tot ontheiliging van Heilige grond gaat zelfs mij te ver!
Sterker nog, zulks is niet alleen respectloos maar riekt naar extremisme!
Wat vind jij van grafschenners en schenners van gedenkmonumenten?

Wat betreft met staats-poten van andermans eigendommen afblijven:
Nederland en andere EU staten zijn voortdurend bezig met onteigenen!

Wil jij echt 1 grote staat Nederland, Pisland voor mijn part,
waar iedereen mag wonen, werken en in en uit mag gaan?
Wil jij echt dat Hamas naar jou dorpje emigreert met alle gevolgen van dien?
Ik erken LAND. Land waar links en rechts, jong en oud, jood en Palestijn naast elkaar leven. Ik fulmineer tegen een rechts nationalistische dictatuur. Ik fulmineer tegen Netanyahu. Ik fulmineer tegen oorlog en ik fulmineer tegen heilige grond. Onteigening ten slotte doe je ook niet, dus ook daar fulmineer ik tegen. Of Israel het doet of jij bij je buurman.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

lost and not found yet! schreef: 09 nov 2023 22:04 Zie hierboven hoe ze rekening houden met burgerslachtoffers. Terwijl Hamas bewust de Palestijnen de dood in jaagt door ze te belemmeren naar het zuiden te vluchten. Eigenlijk is Hamas de grootste vijand van het Palestijnse volk en dat is het totaal onmenselijke eraan! En helemaal door het feit, zie hierboven in The New York Times dat ze dat ook zelf toegeven. Ze willen geen beter leven voor “hun” Palestijnen. Chaos, dat is wat ze willen, lees maar na.
O, ze sturen flyers.. Nou nou, wat hebben ze het goed voor met de burgers! Echt, chapeau...

Is het niet tot je doorgedrongen dat ze mensen waarschuwen die geen kant op kunnen? Dat ze ziekenhuizen waarschuwen en zeggen "evacueer" terwijl het daar om zwaargewonden gaat die niet binnen een kwartier (!) weg kunnen komen?

En wie gooien precies de bommen op de huizen van de Palestijnen? Zijn dat de Israëliërs of zijn dat de terroristen van Hamas?

Ze weten met hun propaganda de goedgelovigen wel erg te pakken te nemen.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

lost and not found yet! schreef: 10 nov 2023 21:56 Kom eens met bewijzen dat dit zo zou gaan. Of zit het alleen in jouw hoofd? Waar zegt iemand, wie dan ook, dat alle Palestijnen naar de woestijn worden verbannen?

Niemand zegt iets, maar ze doen het. En ik zou persoonlijk liever hebben dat iemand iets zegt en het tenslotte niet doet..

Als je ook maar een beetje ingelezen hebt in de Westbank dan weet je dat die wel degelijk geannexeerd gaat worden. Door kolonisten die daar huizen afpakken, afbreken, Palestijnen vermoorden. En allemaal met wapens van de rechtse dictator van Israel en diens maatjes. Zogenaamd om zich te verdedigen. Maar in de praktijk vooral gebruikt om aan te vallen.. En het leger van Israel staat erbij en kijkt ernaar en "zag dat het goed was".
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Berjan schreef: 11 nov 2023 13:03 Ze weten met hun propaganda de goedgelovigen wel erg te pakken te nemen.
Dat is denk ik een misvatting.
De personen doen vooral aan zelfbedrog en dat is ook hier heel sterk aanwezig.
Men voert zelf een eigen pseudo-logica in.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gesloten