Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Israël maakt Hamas in en een deel van Hamas..!! probeert Israël het hoofd te bieden. De rest zit nl. elders. De infrastructuur, gebouwen, ziekenhuizen en veel van die dingen moeten blijkbaar kapot gebombardeerd worden vanwege die tunnels en dan op een dag is de oorlog klaar. Hoera.
Kan iemand mij vertellen wat je dan nog met de ellende Gaza moet?
(Net zoiets als die Russen met Oost-Ukraine. Een en al puin en haat tegen de ene of de andere agressor alom. Goh wat is oorlog "toch goed voor de oplossing van zoveel problemen...") ????
De Palestijnen gaan niet weg van de wereld en ze zullen nu allemaal zonder uitzondering meer dan ooit Israël haten. Anderen dan Palestijnen ook... En ik denk dat dit nog heel lang gaat duren, nadat het al heel lang héeft geduurd.
Probleem dus.
Er zit dus vanuit de Israëlische manier van denken niet veel anders op dan opheffing van Gaza, schat ik maar zo in. Probleem is dan dat Israël dat lapje grond niet mag bezetten van de VS. Hebben ze meegedeeld. Wie gaat de 2 miljoen Gazanen besturen? Wie gaat het in leven houden van 2 miljoen mensen betalen? Produceren doen ze voorlopig niets meer. Enz. Hoe voorkomt Israël gebeurtenissen in de toekomst zoals nu? Oplossing gevraagd.
Ik heb geen idee. En kom niet met de VN, want die is zijn kracht en geloofwaardigheid helaas opnieuw volledig kwijt in mijn ogen. De VS zal het wel weer moeten zeggen...
Hopeloos.
Kan iemand mij vertellen wat je dan nog met de ellende Gaza moet?
(Net zoiets als die Russen met Oost-Ukraine. Een en al puin en haat tegen de ene of de andere agressor alom. Goh wat is oorlog "toch goed voor de oplossing van zoveel problemen...") ????
De Palestijnen gaan niet weg van de wereld en ze zullen nu allemaal zonder uitzondering meer dan ooit Israël haten. Anderen dan Palestijnen ook... En ik denk dat dit nog heel lang gaat duren, nadat het al heel lang héeft geduurd.
Probleem dus.
Er zit dus vanuit de Israëlische manier van denken niet veel anders op dan opheffing van Gaza, schat ik maar zo in. Probleem is dan dat Israël dat lapje grond niet mag bezetten van de VS. Hebben ze meegedeeld. Wie gaat de 2 miljoen Gazanen besturen? Wie gaat het in leven houden van 2 miljoen mensen betalen? Produceren doen ze voorlopig niets meer. Enz. Hoe voorkomt Israël gebeurtenissen in de toekomst zoals nu? Oplossing gevraagd.
Ik heb geen idee. En kom niet met de VN, want die is zijn kracht en geloofwaardigheid helaas opnieuw volledig kwijt in mijn ogen. De VS zal het wel weer moeten zeggen...
Hopeloos.
¥¥
-
appelfflap
- Banned
je ontkent gewoon dat Israel honger en dorst als wapen gebruikt en noemt dit onzin. Veel weerleggen doe je niet, inhoudelijk althans
ze leveren maar 5% vh water tov voor 7 oktober, ze blokkeren de toegang voor humanitaire vrachtwagens en voedsel, ze bombarderen sytematisch bakkerijen
...
dus verhongeren er vandaag mensen en Israel veroorzaakt dit
zoals altijd Gewoon ontkennen
- Peter van Velzen
- Site Admin
De doos van Pandora bevat altijd nog hoop, maar dat is alles. . .
Ik wens u alle goeds
Wat is jouw mening ten aanzien van Hamas wat dit thema betreft?appelfflap schreef: ↑10 nov 2023 12:29je ontkent gewoon dat Israel honger en dorst als wapen gebruikt en noemt dit onzin. Veel weerleggen doe je niet, inhoudelijk althans
ze leveren maar 5% vh water tov voor 7 oktober, ze blokkeren de toegang voor humanitaire vrachtwagens en voedsel, ze bombarderen sytematisch bakkerijen
...
dus verhongeren er vandaag mensen en Israel veroorzaakt dit
zoals altijd Gewoon ontkennen
Hoe sta jij tegenover de voorraden van Hamas die Hamas al die jaren inpikt voor eigen gebruik en dus al jaren onttrekt aan de bevolking van Gaza waar dat voor bedoeld is?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik vrees dat de hoop op een redelijke oplossing al heel lang geleden is vervlogen.Peter van Velzen schreef: ↑10 nov 2023 12:31 De doos van Pandora bevat altijd nog hoop, maar dat is alles. . .
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Is het echt zo raar dat ik haatgevoelens heb jegens Hamas omdat zij hun kinderen, de toekomst van Gaza, structureel opleiden tot Hamasterrorist en inzetten als kanonnenvlees?appelfflap schreef: ↑10 nov 2023 10:13communiceren met jou is lastig
de ene keer moet je lezen wat je letterlijk schrijft en de andere keer moet je maar begrijpen wat je bedoelt. spreek je over de dode kinderen en jij komt dan met hamasjugend? Eigenlijk ben je dan al volledig uitgepraat. pure pijnlijke beschamende ontmenselijkende haat.
![]()
Is het echt zo een wereldvreemd idee dat Hamas de jeugd die Hamas al van kinds af aan indoctrineert en militair traint en daar openlijk trots op is, dat diezelfde jeugd nu als kanonnenvlees wordt ingezet in de overlevingsstrijd van Hamas tegen Israël?
Waarom heeft Hamas er structureel voor gekozen om die Gazaanse jeugd en hun ouders klaar te stomen voor het martelaarschap denk jij? Zodat ze later als ze groot zijn goed zijn in een vak om Gaza tot welvaart te brengen? Is het echt zo een wereldvreemd idee dat er zich onder veel van de gesneuvelde kinderen gesneuvelde jeugdige Hamasstrijders bevinden?
.
.
-
appelfflap
- Banned
idem hier maar het lijkt je nog steeds te ontgaan dat ik over de burgers en kinderen schrijf. Mensen die men opsluit en dan massaal bombardeert.
jij gooit alle Palestijnen op 1 en dezelfde hoop. al de kinderen in de gaza is hamasjugend, een duidelijk verwijzing naar de nazi's en dus een perverse weerzinwekkende ontmenselijking van een paar honderdduizend jongeren in Gaza. Hun dood is dan plots een stuk minder erg want het zijn toch maar nazi's?
Moest je uitleg kloppen zou het hamasleger trouwens veel groter zijn als de geschatte 30 à 40 000 (1 miljoen inwoners in de gaza zijn jonger als 20)
soit
1 vd vele voorbeelden waar jij of Nimsky de Palestijnen op een verschrikkelijke manier ontmenselijken zoals we al zo vaak in de geschiedenis gezien hebben.
Ik heb dit nu een keer of 3 gedaan maar kennelijk wil je daar niet op in gaan, dus ik laat het daarbij.appelfflap schreef: ↑10 nov 2023 12:29je ontkent gewoon dat Israel honger en dorst als wapen gebruikt en noemt dit onzin. Veel weerleggen doe je niet, inhoudelijk althans
Als jij wilt blijven roepen dat door Israel 2.000.000 mensen verhongeren prima.
Bij sommige mensen verdwijnt iedere vorm van nuance bij dit onderwerp.
Is er dan toch iets magisch aan het reepje woestijn dat we Israel / Palestina noemen?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
-
appelfflap
- Banned
eventjes alle 3 zoeken dan
dit was je 1e keer
vroeger 500 per dag, nu 500 op 2 à 3 weken (uiteraard voldoende)Je weet (hopelijk) zelf ook wel dat dagelijks tientallen vrachtwagens met oa voedsel Gaza binnenrijden.
ach,
https://www.aljazeera.com/news/2023/11/ ... s%20(ICRC).
ook hulpkonvooien worden trouwens gebombardeerd
oa de watertoevoer met 95% verminderen noem jij dus schaarste of krapte.Ongetwijfeld is dat te weinig en is er schaarste, triest genoeg voor de bewoners.
Ik hou het bij honger als wapen gebruiken, spijtig genoeg
Het ontgaat mij helemaal niet dat jij bewust ontkent dat een groot deel van de Gazaanse burgers Hamas steunen, en ja, een groot deel van de Gazaanse bevolking zijn kinderen die Hamas niet alleen steunen, maar ook daadwerkelijk als Hamaslid gerecruteerd zijn. Het is heel erg dat Hamas die kinderen zulke dingen aandoet, maar het zijn feiten die jij blijft ontkennen.appelfflap schreef: ↑10 nov 2023 13:28idem hier maar het lijkt je nog steeds te ontgaan dat ik over de burgers en kinderen schrijf. Mensen die men opsluit en dan massaal bombardeert.
appelfflap schreef:jij gooit alle Palestijnen op 1 en dezelfde hoop.
'Quaestio decisis'
Onzin die jij dus niet aan kunt tonen, kom op, toon aan waar ik zulks schrijf met quote en link die verwijst naar de context! Maar nee, ondanks dat jij goed weet dat het niet waar is wat je uitkraamt blijf je zulke dingen toch herhalen:
- in mijn ogen ben jij daarom een leugenaar
want je brengt met opzet leugens aan de man!
Wat 'Quaestio decisis' betreft het volgende:
- Ik noemde jouw manier van discussiëren eerder framen,
maar de Latijnse term 'Quaestio decisis' past beter omdat die zich vertaalt naar- 'de besliste kwestie, de vraag is besloten, de vraag is opgelost '.
om aldoende de specifiek gewenste reactie te bewerkstelligen.
van Latijn ken ik nauwelijks iets:
- ken jij zelf een betere Latijnse term
voor deze tactiek van discussiëren die jij veelvuldig toepast?
Allemaal? Denk je echt? Nee, dat denk ik niet!appelfflap schreef:al de kinderen in de gaza is hamasjugend,
Maar toch wel de helft denk ik zo met de natte vinger ...
Die term had ik niet moeten gebruiken, sorry dat ik me door jou heb laten meeslepen doordat jij telkens Nazi retoriek gebruikt en daarbij Israëlisch neerzet alsof dat Nazi's zijn.
Als ik getrouwd was met Maxima zou zij zeggen:
- "Dat was een beetje dom van HierEnNu!"
hoe verwerpelijk is dat dan wel niet? Of gewoon, ook een beetje dom?
Dat schreef ik al: die term had ik niet moeten gebruiken! Te meer daar wat Hamas doet erger is, want het initiële doel van de Hitlerjugend was niet om er zelfmoordterroristen van te maken, maar meer enigszins ondersteundend personeel op de achtergrond, opgeleid tot ware Ariërs en dus echte Übermenschen, terwijl het doel van de opleiding van de Hamasjeugd[!] geen ander is dan het kweken van kanonnenvlees waarbij Hamas zover gaat dat het alles in het werk stelt om ouders te bewegen zo veel als mogelijk kinderen op het overbevolkte Gaza te zetten zodat de aanvoer van Hamasjeugd [kanonnenvlees!] gewaarborgd is!appelfflap schreef:een duidelijk verwijzing naar de nazi's
appelfflap schreef:en dus een perverse weerzinwekkende ontmenselijking van een paar honderdduizend jongeren in Gaza. Hun dood is dan plots een stuk minder erg want het zijn toch maar nazi's?
'Quaestio decisis'
Denk je echt? Nee, dat denk ik niet!appelfflap schreef:Moest je uitleg kloppen zou het hamasleger trouwens veel groter zijn als de geschatte 30 à 40 000 (1 miljoen inwoners in de gaza zijn jonger als 20)
Maar toch wel de helft denk ik zo met de natte vinger ...
... één van de hoofdredenen waarom het niet mee zal vallen om Hamas te vernietigen!
appelfflap schreef:soit
1 vd vele voorbeelden waar jij of Nimsky de Palestijnen op een verschrikkelijke manier ontmenselijken zoals we al zo vaak in de geschiedenis gezien hebben.
'Quaestio decisis'
.
.
Hamas hamstert al jaren grote voorraden voor zichzelf,
voorraden die bedoeld waren voor de Gazaanse burgers:
inderdaad verschrikkelijk om hun eigen bevolking van honger te laten verrekken,
terwijl ze zelf ondergronds in luxe leven!
Waarom geef je daar geen antwoord op:
- Wat is jouw mening ten aanzien van Hamas wat dit thema betreft?
Hoe sta jij tegenover de voorraden van Hamas die Hamas al die jaren inpikt voor eigen gebruik en dus al jaren onttrekt aan de bevolking van Gaza waar dat voor bedoeld is?
.
.
Iedereen met uitzondering van niemand heeft Hamas al veroordeeld!
Iedereen!!!
Iedereen!!!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Zevenhonderd doden in het westen van Darfur (dat is in Soedan, weet u nog) https://www.reuters.com/world/africa/ab ... 023-11-09/
And who gives a F*ck...
And who gives a F*ck...
In je samenvatting laat je wederom de feiten weg.
Op een rij:
(1) je bewering dat 2.000.000 mensen verhongeren, klopt feitelijk niet. Het aantal slachtoffers is 2.000 x lager dan jij beweert en valt door bombardementen; logisch gevolg van burgers als menselijk schild.
(2) er komt wel degelijk hulp Gaza binnen. Minder dan voor Hamas haar aanval op 7 oktober startte maar net als overal betekent minder aanvoer niet direct dat mensen verhongeren.
(3) Zie bericht van HierEnNu hierboven: Hamas ontfermt zich graag over wat binnenkomt. Al decennia krijgt Gaza enorme bedragen aan hulp uit het westen. Dat wordt besteed aan tunnels en raketten. HierEnNu stelt terechte vragen.
(4) Israel heeft overigens geen enkel belang bij het uithongeren van een volk, " bewust laten creperen" zoals jij beweert. Het enige effect is dat de wereld zich nog verder tegen hen keert. De enige partij die er belang bij heeft is Hamas.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Triest maar waar. Emoties zijn blijkbaar selectief.B.S. schreef: ↑10 nov 2023 15:48 Zevenhonderd doden in het westen van Darfur (dat is in Soedan, weet u nog) https://www.reuters.com/world/africa/ab ... 023-11-09/
And who gives a F*ck...
Darfur mist de gelikte propaganda die Hamas wel heeft. Geen camera's erop, geen dagelijkse update van slachtoffers.
Niet alleen de slachtoffers maar ook de daders zijn moslim, dus de islamitische wereld is niet verontwaardigd. Hetzelfde in Jemen, Pakistan, Afghanistan, Syrie, Libie, Algerije...