Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door appelfflap »

ChaimNimsky schreef: 09 nov 2023 10:46 Hoe noem je lieden die opzettelijk Joodse baby's in hun wiegjes verbranden, doelgericht Joodse kinderen doodmartelen in het bijzijn van hun ouders,
hetzelfde als lieden die opzettelijke Palestijnse Baby's opsluiten, massaal bombarderen, levend verbranden en begraven onder het puin in het bijzijn vna hun ouders.
Voor beiden gebruik ik hetzelfde woord en jij niet.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

appelfflap schreef: 09 nov 2023 11:28
ChaimNimsky schreef: 09 nov 2023 10:46 Hoe noem je lieden die opzettelijk Joodse baby's in hun wiegjes verbranden, doelgericht Joodse kinderen doodmartelen in het bijzijn van hun ouders,
hetzelfde als lieden die opzettelijke Palestijnse Baby's opsluiten, massaal bombarderen, levend verbranden en begraven onder het puin in het bijzijn vna hun ouders.
Voor beiden gebruik ik hetzelfde woord en jij niet.
Nee, nee, nee! Ze jagen op degenen die opzettelijk Joodse baby's in hun wiegjes verbrandden, doelgericht Joodse kinderen doodmartelden in het bijzijn van hun ouders, met opzet Joodse vrouwen verkrachtten en hun levenloze lichamen door de straten paradeerden onder luid feestgedruis. De reden dat er Palestijnse burgerslachtoffers vallen, is simpel te wijten aan het feit dat de daders hun bevolking als schild gebruiken, zich onder ziekenhuizen en scholen verschansen en er dus onder hun eigen bevolking - waar ze zelf de verantwoordelijkheid voor dragen als regerende instantie in de Gazastrook - een veelvoud aan doden valt.
Zionist
appelfflap
Banned

ChaimNimsky schreef: 09 nov 2023 13:37 Nee, nee, nee! Ze jagen op degenen
4000 dode kinderen, massaal scholen en ziekenhuizen bombarderen, vluchtelingenkampen bombarderen, uithongeren, opsluiten, ...

als jij dat op terroristen jagen noemt ...
goed, misschien is dit voor jou de enige manier om je geweten te kunnen sussen
ontmenselijken en ze allemaal op 1 en dezelfde hoop gooien. dan zijn er inderdaad gen burgers en is elke palestijn in gaza schuldig
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 nov 2023 09:04
Yep.
Het zal doorgaan totdat het gebied dat ze Zionisten opeisen volledig is gezuiverd van Palestijnen.
Dat is ze veel bloed waard en wat de wereld er van denkt zal ze aan hun reet roesten.
Je doet hier de aanname dat deze oorlog niet als doel heeft Hamas te vernietigen maar stiekem eigenlijk om alle Palestijnen te verjagen.

Los van het feit dat 20% van de bevolking van Israel Palestijns is - en kennelijk al 75 jaar lang niet wordt verjaagd- is dit niets meer dan een aanname. Ongetwijfeld zijn er Zionisten in Israel die het graag zouden willen, maar jij verheft deze wens van een minderheid in Israel tot een vaststaand feit.

Dit is zoiets als roepen dat enige beperking van de asielstroom in Nederland stiekem als doel heeft om alle buitenlanders eruit gaat gooien omdat een enkele partij dat misschien wil.

Zo ging het ook met de indianen in Noord Amerika:
een verdrag ----- geschonden door de blanken -------oorlog -------- nieuw onvoordeliger verdrag -------- geschonden door de blanken ------------------ .........
Wat de Indianen of de "blanken" (zoals jij ze noemt) te maken hebben met Israel en Palestina, is mij een raadsel. Als er Indiaanse bewegingen zouden bestaan die Amerika met veel geweld "from the river to the sea" willen zuiveren omdat het land oorspronkelijk van hen was, zou je een overeenkomst hebben.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Wapenfabriejk Hamas gevonden naast kinderverblijf/kinderslaapkamer https://m.jpost.com/arab-israeli-confli ... cle-772389

Berichten over baby's in ovens bij de aanval van 7 oktober zijn 'ingewikkeld' https://m.jpost.com/israel-news/article-772181
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

appelfflap schreef: 09 nov 2023 13:51 als jij dat op terroristen jagen noemt ...
Nogmaals, de reden dat er Palestijnse burgerslachtoffers vallen, is simpel te wijten aan het feit dat de terroristen hun bevolking als schild gebruiken, zich onder ziekenhuizen en scholen verschansen en er dus onder hun eigen bevolking - waar ze zelf de verantwoordelijkheid voor dragen als regerende instantie in de Gazastrook - een veelvoud aan doden valt.

Het betreft terroristen en degenen die op hen jagen -- aantallen doen de ethische ongelijkheid nergens teniet.
Zionist
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

ChaimNimsky schreef: 09 nov 2023 15:07Nogmaals, de reden dat er Palestijnse burgerslachtoffers vallen, is simpel te wijten aan het feit dat de terroristen hun bevolking als schild gebruiken, zich onder ziekenhuizen en scholen verschansen en er dus onder hun eigen bevolking - waar ze zelf de verantwoordelijkheid voor dragen als regerende instantie in de Gazastrook - een veelvoud aan doden valt.
Wellicht hebben de mensen die dit niet begrijpen een alternatief dat kan werken?
Of moet een oorlog gewoon maar stopgezet worden zodra de tegenstander zijn eigen burgers als schild inzet?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
VseslavBotkin
Diehard

Bericht door VseslavBotkin »

Palestijnse burgerslachtoffers zijn standard operating procedure in de Westerlijke Jordaanoever, kinderen oppakken zonder proces, politici op weg naar vergaderingen staande houden, dorpen omheinen met wegennetwerken die de oorspronkelijke bevolking niet mag betreden, ongewapende demonstranten doodschieten, orthodoxe kolonisten die stenen gooien terwijl de militairen die de apartheid handhaven een spreekwoordelijk oogje toeknijpen.

Hoe noem je dat ook alweer, geweld gebruiken om angst te zaaien en politieke doelen te bewerkstelligen?
"I'm forever near a stereo saying, 'What the fuck is this garbage?' And the answer is always the Red Hot Chili Peppers." (Nick Cave)

https://fanged-nominals.blogspot.com/
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 09 nov 2023 15:07
appelfflap schreef: 09 nov 2023 13:51 als jij dat op terroristen jagen noemt ...
Nogmaals, de reden dat er Palestijnse burgerslachtoffers vallen, is simpel te wijten aan het feit dat de terroristen hun bevolking als schild gebruiken, zich onder ziekenhuizen en scholen verschansen en er dus onder hun eigen bevolking - waar ze zelf de verantwoordelijkheid voor dragen als regerende instantie in de Gazastrook - een veelvoud aan doden valt.

Het betreft terroristen en degenen die op hen jagen -- aantallen doen de ethische ongelijkheid nergens teniet.
Oud verhaal:
Iedereen dient daar op elkaars lip te leven omdat er zeer veel te veel mensen op een postzegel moeten leven.
Als dát 'menselijke schilden gebruiken' heet... En dan moet je bij Israëli of de Westerse mogendheden zijn.
Die vonden Israëli in Palestina toch 'n goed idee. Wás het ook wellicht, maar dan moeten de buren wel een
beetje met elkaar willen werken en leven ipv. dat 1 partij vrijwel alles opeist en de ander weinig bijzonders overhoudt..
Met mensen explodeert dat ooit ergens.
¥¥
appelfflap
Banned

ChaimNimsky schreef: 09 nov 2023 15:07 Nogmaals, de reden dat er Palestijnse burgerslachtoffers vallen,
Jij mag dat nog 1000x herhalen

Je hongert 2 miljoen mensen uit om een paar duizend man te raken. dat is buiten alle proportie als je de Palestijnen als mens bekijkt.
jouw menselijk schild argument slaat hier nergens op. Israel hoeft in dit geval zelfs geen bommen te gooien, gewoon lang genoeg wachten, alles blijven blokkeren en alle 2 miljoen palestijnen creperen vanzelf
HierEnNu
Superposter

Re: Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 09 nov 2023 03:09
HierEnNu schreef: 08 nov 2023 02:21 Kennelijk bedoel je met nieuw sprookje:
  • "Vandaag staan we voor zo'n keuze. Het zal bepalen of we kunnen genieten van de zegeningen van een historische vrede, van ongeremde voorspoed en hoop, of dat we het onheil van een vreselijke oorlog van terrorisme en vertwijfeling zullen doorstaan."
Hoezo nieuw sprookje? Zulks is inmiddels harde praktijk,
want we zitten midden in een vreselijke oorlog van terrorisme en vertwijfeling ...
Wat ik een nieuw sprookje noem is niet de vreselijke oorlog, waarin Israel inmiddels meer kinderen heeft doen sterven dan er op 7 oktober jl mensen zijn gedood en ontvoerd door Hamas. Het is de historische vrede en haar zegeningen, die - naar ik vrees - des de onwaarschijnlijker wordt naarmate er meer burgerslachtoffers zullen vallen.
Het sprookje dat Netanyahu zijn publiek theatraal voorschotelde en waarvoor hij voortdurend applaus oogste bevatte ook[!] het onheil van een vreselijke oorlog van terrorisme en vertwijfeling als er een andere keuze gemaakt zou worden dan verdere uitbreiding van de Abraham Akkoorden die volgens Netanyahu historische vrede zou kunnen brengen voor alle landen in de regio, zelfs tussen Israël en de Palestijnen.

Dat sprookje werd als visie op de toekomst voorgespiegeld
  • een hele tijd vóór dat Hamas met 'Operatie al-Aqsa Storm'
    aan Israël de oorlog verklaarde en
    daarmee Netanyahu's sprookje bij voorbaat aan diggelen sloeg ...
Dat Netanyahu en zijn trawanten de daad bij het woord zouden voegen en met de gebruikelijke 'IJzeren Vuist' terug zouden slaan zal niemand hoeven verbazen, zeker Hamas zal zulks niet verbazen, al waren de Hamasleiders ongetwijfeld in eerste instantie wel verrast over het verregaande 'succes' van 'Operatie al-Aqsa Storm', een succes wat door heel[!] Gaza, en alle Palestijnen wereldwijd, uitbundig gevierd werd als een overwinning op de Joden, als een voorbode van de vernietiging van Israël, wat ook blijkt uit de oproep tot Jihad en oproepen tot geweld door middel van gebruikelijke kretologie zoals
  • "Palestina will be free.
    from the river to the see!"
tijdens zogenaamde 'vreedzame' demonstraties.

Ik zag en hoorde deze speech van Netanyahu pas recent op aangeven van appelfflap,
dus voor het eerst toen de oorlog al bezig was en ik dacht gelijk:
  • "Wist Netanyahu op het moment van die speech al af van de plannen van Hamas
    voor een op handen zijnde Invasie in Israël?"
Ik heb met name Netanyahu nog nooit zo bevlogen, bijna geëmotioneerd, horen oreren ten aanzien van zijn verlangen naar vrede,
al helemaal niet over mogelijkheden van vrede tussen Israël en de Palestijnen.
Een 'bekeerde' Netanyahu? Voor mij best wel verdacht dus!

Is er op 'hoog niveau' consensus ontstaan dat eerst Hamas [EN HezboAllaH? EN Iran? EN daarna Syrië?] geëlimineerd moest worden en heeft Netanyahu besloten dat hij bereid was daar vuile handen voor te maken? Voor zijn goede naam hoeft hij zulks niet te laten tenslotte ...
Peter van Velzen schreef:
Waarom je WOII en de op Japan ontplofte atoombommen erbij haalt weet ik niet,
en waarom je die ontplofte atoombommen heel stellig tot 'Amerkaanse oorlogsmisdaden' bestempelt weet ik ook niet, want zulks is onderwerp van debat en discussie. Zover ik weet is Amerika daar nooit voor veroordeeld door een onafhankelijk Rechter en/of Tribunaal en wordt het door velen juist gezien als de juiste militaire actie omdat zo bewerkstelligd werd dat Japan tot overgave werd gedwongen en aldus WOII tot een einde kon komen.
Waarschijnlijk had Japan zich al overgegeven als de VS tevoren hadden beloofd dat de keizer aan mocht blijven.
Verder is het vernietigen van twee complete steden om een regering tot een belslissing te dwing een terreurdaad, vergeleken waarbij zowel Hamas als Israel tot nu toe nauwelijks vergelijkbaar kwaad hebben gedaan.

Maar het staat je vrij daarover in debat te gaan in een daartoe geschikt topic in Etische dillemma's. Ik haalde het slechts aan, omdat deze geschiedenis heeft bewezen dat een sprookje zoals Netanjahu vertelde, soms werkelijkheid kan worden. Ook na (meer dan) honderdduizend burgerdoden.

Nog meer vragen?
Nee, geen vragen voor hier en nu in dit topic, maar in Ethische dilemma's ga ik er graag op verder, want de Moraal op basis van het Humanisme staat me wel aan, al twijfel ik aan de toepasbaarheid in de harde werkelijkheid, zeker in die regio waar nou eenmaal sinds mensenheugenis geen sprake is van Moraal op basis van het Humanisme.

Bedankt voor je heldere antwoorden!

Het is me een raadsel hoe jij al dat geduld opbrengt, in zijn algemeenheid hier op dit forum, maar zeker jegens mij in het bijzonder, mede gezien je weerstand [of zelfs gevoel van afkeer?] tegen mijn manier van discussiëren. Voel je vrij om mij openlijk aan te schrijven [op mijn manier van discussiëren en/of 'fout' woordgebruik], zoals eerder ook axxyanus en Maria al in alle openheid deden, ik voel mij daardoor geenszins beledigd of zo, dus ga vooral je gang want ik beschouw zulks als opbouwend bedoelde kritiek.

Sorry voor het feit dat mijn hersencel wat meer tijd nodig heeft dan gewenst voor het omschakelen naar een andere manier van communiceren, waarbij ik hoop dat inmiddels duidelijk wordt dat ik wat dat betreft wel degelijk mijn best doe.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

appelfflap schreef: 09 nov 2023 16:21 Je hongert 2 miljoen mensen uit ................ alles blijven blokkeren en alle 2 miljoen palestijnen creperen vanzelf
2 miljoen mensen zijn aan het verhongeren (Hamas zelf spreekt van 10.000 doden) en Israel wil vooral mensen laten creperen.

Demagogischer dan dit wordt het niet.
appelfflap
Banned

gerard_m schreef: 09 nov 2023 16:35 2 miljoen mensen zijn aan het verhongeren (Hamas zelf spreekt van 10.000 doden) en Israel wil vooral mensen laten creperen.
Demagogischer dan dit wordt het niet.
wat is er demagogisch aan?
alles wordt geblokkeerd en ondertussen worden hulpkonvooien ook al gebombardeerd. dan verhongeren mensen
een paar dagen geleden las ik iets dat er een paar bakkerijen tegelijk werden platgebombardeerd in de gaza. toeval of opzet en met welk doel?
honger?
bv https://www.oxfam.org/en/press-releases ... ians-oxfam

Wat Israel wil? kijk naar hun daden en trek je conclusies. is het voor jou legale zelfverdediging idat volledig binnen het oorlogsrecht valt? be my guest
HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 09 nov 2023 16:21
ChaimNimsky schreef: 09 nov 2023 15:07 Nogmaals, de reden dat er Palestijnse burgerslachtoffers vallen,
Jij mag dat nog 1000x herhalen

Je hongert 2 miljoen mensen uit om een paar duizend man te raken. dat is buiten alle proportie als je de Palestijnen als mens bekijkt.
jouw menselijk schild argument slaat hier nergens op. Israel hoeft in dit geval zelfs geen bommen te gooien, gewoon lang genoeg wachten, alles blijven blokkeren en alle 2 miljoen palestijnen creperen vanzelf
Jij mag dat nog 1000x herhalen,
maar het is een feit dat Hamas bulkt van de voorraden en vermogen die Hamas voor zichzelf gebruikt om in luxe te leven in hun tunnels terwijl de kopstukken elders in luxe vertoeven in verre vreemde landen, tewijl het Gazaanse volk onderdrukt wordt en zelfs standrechtelijk geëxecuteerd als men het gore lef heeft kritiek te uiten
of zelfs maar verdacht is van spionage of ander recalcitrant gedrag.

Het is Hamas die het Gazaanse volk laat verrekken door om moverende redenen te kiezen om al dat geld te besteden aan wapens en militaire opvoeding in plaats van te kiezen voor vreedzame coëxistentie en de Gazaanse jeugd uitzicht te bieden op een gezonde toekomst in plaats vanaf baby af aan de Jodenhaat met de paplepel in te gieten en diezelfde jeugd vervolgens psychisch te vernietigen door ze op slinkse wijze te dwingen te kiezen voor de militaire heropvoedingskampen zodat er een Hamasjeugd ontstaat die tot daden in staat is zoals we waar hebben kunnen nemen tijdens 'Operatie al-Aqsa Storm'

De omstandigheden waaronder de Gazaanse jeugd moet opgroeien, omstandigheden die veroorzaakt worden door Hamas, omstandigheden die door Hamas vervolgens gewetenloos worden uitgebuit zodat ze de Gazaanse jeugd op kunnen leiden tot kanonnenvlees en ontmenselijkte gehoorzame vechtmachines die Hamas dan daadwerkelijk kan en zal inzetten zoals we waar hebben kunnen nemen tijdens 'Operatie al-Aqsa Storm'.
Zulks is helder te zien in het volgende JoepTjoep filmke:

Inside the Hamas summer training camp for Gaza teens | ITV News:

VIDEO duurt 3 minuten:

Het is mijns inziens Hamas die om moverende redenen hun eigen 2 miljoen mensen uithongert en zulks is inderdaad buiten alle proportie aangezien de Gazanen mensen zijn, burgers! Helemaal totaal verwerpelijk en laf is het dat Hamas vanwege PR eerst de oorlog met Israël uitlokt door middel van 'Operatie al-Aqsa Storm' en vervolgens het eigen volk dehumaniseerd door die als menselijk schild te misbruiken, ook weer vanwege PR, maar ook vanwege hun laffe instelling die Hamas heeft doen besluiten om als ratten in tunnels te gaan leven met hoofdkwartieren bewust gebouwd onder ziekenhuizen,
onder scholen en zelfs onder hun Heilige Moskeeën!

Israel hoeft inderdaad geen bommen te gooien,
Israel kan inderdaad gewoon lang genoeg wachten
tot het de Islamisten eindelijk gelukt is
hun doel te bereiken en Israël vernietigd is ...
  • Heb jij dan ook eindelijk je zin?
Of had ik jou fout begrepen, dat jij van mening bent
  • dat de staat Israël daar niet thuishoort en
    daar beter kan verdwijnen
zo dat daar 'vrede' mogelijk wordt?

Weet je waarom ik vooral wil dat Hamas vernietigd wordt?
Omdat mijns inziens zulks de beste manier is om te voorkomen
dat alle Gazaanse burgers ander vanzelfs creperen ...
... nou ja, vanzelf? Voor alle duidelihjkheid:
  • anders zullen mijns inziens door toedoen van Hamas
    alle Gazaanse burgers als vanzelfs creperen!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 09 nov 2023 10:46
appelfflap schreef: 09 nov 2023 09:37 Palestijn, Moslim, Arabier, terrorist, vrijheidsstrijder, verzetsstrijder, ...
Hoe noem je lieden die opzettelijk Joodse baby's in hun wiegjes verbranden, doelgericht Joodse kinderen doodmartelen in het bijzijn van hun ouders, met opzet Joodse vrouwen verkrachten en hun levenloze lichamen door de straten paraderen onder luid feestgedruis? En hoe noem je mensen die erop jagen ondanks dat de daders hun bevolking als schild gebruiken, zich onder ziekenhuizen en scholen verschansen waardoor er onder hun eigen bevolking - waar ze zelf de verantwoordelijkheid voor dragen als regerende instantie in de Gazastrook - een veelvoud aan doden vallen?
En hioe noem je mensen die moedwillig bommen gooien op terrein waar 90% (minimaal) burger en 10% (maximaal) terrorist is dan? Ik noem hen massamoordenaars. Maar ook dat kennen we uit de Bijbel of Thora. Daar werden ook hele volkeren uitgeroeid omdat ze de Israëlieten met een scheef oog aankeken.

Voor de rest ben je echt een langspeelplaat en de energie van serieuze mensen niet waard...

Israel is verantwoordelijk op de manier waarop zij met de palestijnse burgers omgaan en niet Hamas. Zoals de nazi's verantwoordelijk waren voor hun buitenproportioneel geweld op acties van verzetsgroepen en niet de verzetsgroepen.
Gesloten