Lekker makkelijk, alleen deze zin uit mijn uitgebreide post pakken. Waarom zou wat Hamas naar buiten brengt wel waar zijn? En waar baseer JIJ dat op dan?appelfflap schreef: ↑07 nov 2023 23:32jij ontkent al de dode kinderen, minimaliseert zoals de betere negaitonist, en hierennu vind er niets beters op dan met woordje hamasjugend op de proppen te komen.
Nimsky was al een karikatuur
toch ontzettend pijnlijk allemaal
Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
- Bevlogen
Re: HierEnNu
Vrede is ook helemaal geen optie voor de kolonisten die land gewoon inpikken en inpikten op de Westbank! Dat zijn de grootste anti vrede Joden die er zijn. Het schuim der aarde niet waard! Waarom houden zij zich niet aan de afspraken die in 1947 gemaakt zijn? En wat doet die klote ultra rechtse regering? Die geeft hun wapens! Hoe verknipt wil je het hebben?ChaimNimsky schreef: ↑08 nov 2023 01:14Hamas is de oorlog begonnen en vrede is geen realistische optie met een Hamas die zeer recentelijk nogmaals verklaard heeft 7 Oktober te blijven herhalen totdat ze heel Israel hebben. De oorlog winnen is de enige realistische optie, ook al verschanst de Hamas zich tussen de burgers waardoor een groot aantal burgerslachtoffers vrijwel onvermijdelijk is.Peter van Velzen schreef: ↑08 nov 2023 00:23 Hij kiest zelf voor een vreselijke oorlog, die reeds meer bewoners van de Gaza-strook het leven hebben gekost dan er Israeliërs sneuvelden in de zesdaagse oorlog en die van 1973 tesamen. Wel wie weet, Japan beleefde de zegeningen van een vrede na twee Amerkaanse oorlogsmisdaden die elk een complete stad vernietigden. Dus het zou kunnen . . .
Maar over de Westbank ben je aardig stil. En nogmaals, ik begrijp je ongebreidelde woede en wraakzucht, maar zoals ik het nu zie en als we beiden het leven hebben gaat dezelfde discussie over 10 jaar weer opnieuw gebeuren.
We will dance again!
🔱
🔱
- Bevlogen
Klopt, 100% van de standpunten zijn we het over eens. Maar als je het dan over proportionaliteit wilt hebben ben je in eens niet thuis. Waarom niet? Wat is proportionaliteit eigenlijk en door wie wordt dat onafhankelijk bepaalt? Kortom, proportionaliteit bestaat alleen voor een individu of voor een gelijkgestemde groep. Proportionaliteit is niet universeel en daar begint het probleem. En hoe kun jij bepalen dat Israel het eigen proportionaliteitsboekje ver te buiten gaat? Dat kan alleen Israel bepalen. Dat de zogenaamde massa dat zegt, daar trekt Israel zich niets van aan.dikkemick schreef: ↑08 nov 2023 08:24We zijn het eens over de wandaden van Hamaslost and not found yet! schreef: ↑07 nov 2023 22:30 Ik heb nooit alles in de schoenen van Hamas geschoven. Ik ben ook fel tegen de ultra rechtse regering van Israel en tegen de bezetting door de kolonisten van de westbank. Die kolonisten zouden daar wat betreft de meeste Israelisch terug moeten naar Israel of het land waar ze vandaan komen. Het is inderdaad door de ultra rechtse politiek van de laatste 15 jaar in Israel die de meeste Israelisch haten, maar door Bibi aan elkaar werden gepraat om zijn eigen hachje te redden. Benieuwd hoe Chaimnimsky hierover denkt. Maar dat neemt nog steeds niet weg, dat ondanks de progroms in de tweede wereldoorlog er nu weer progroms aan de gang zijn. Misschien zou je jezelf eens moeten afvragen hoeveel Joden er door de progroms zijn omgekomen in de geschiedenis en hoeveel Gazanen er de laatste 75 jaar zijn omgekomen. Om het even over proporties te hebben dan. 4000 kinderen, niet geverifieerd, en jij blijft Hamas geloven? Die zoals bewezen is hun eigen vrouwen en kinderen gebruiken? Zelfs het woord “dierlijk” praat dit niet goed, er zijn gewoon geen woorden voor.
We zijn het eens over de wandaden van regering Netanyahu
We zijn het eens over dat schofterige annexeren
We zijn het misschien ook eens over het onmenselijke idee de Palestijnen te verbannen naar de Sinaï woestijn?
Waar wringt de schoen? Is dat de proportionaliteit? Als je het gaat afzetten tegen WO2 (hetgeen ik niet wil doen) heb je gelijk en mogen waarschijnlijk alle Palestijnen om zeep worden gebracht.
Als we ons beperken tot deze huidige kwestie gaat Israël het proportionaliteitsboekje VER te buiten.
We will dance again!
🔱
🔱
- Bevlogen
Een interessante column, gewoon om over na te denken. Inzicht vanuit een ander hoek:
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/94322 ... alestijnen
Voor degenen die de link niet kunnen openen:
Het gaat ze helemaal niet om de Palestijnen.
Door Rob Hoogland.
Kijk, tweespalt. Dat moeten we hebben. Israël zaait ongetwijfeld gretig mee: een Hamas-onderknuppel genaamd Abu Mohammed – hij zal es een keertje niet zo heten – klaagt dat zijn leiders de onderregionen van de club in de stront laten zakken.
Dóórgaan, leger van Israël (IDF), vooral zo dóórgaan!
In een Telegram-interview met The Daily Mail vertelde Abu dat het op 7 oktober oorspronkelijk het plan was ’een paar Israëlische soldaten te ontvoeren, maar dat de orders op het laatste moment door de Hamas-top waren gewijzigd om het bloedbad uit te voeren dat uiteindelijk op die tragische zaterdagochtend plaatsvond’, aldus de krant.
„En nu wordt Gaza zwaar gebombardeerd”, zegt deze Abu Mohammed. „Onze leiders zijn daar schuldig aan. Ismail Haniyeh en andere chefs wonen in weelde in het buitenland (Qatar, Libanon, Iran, Turkije - R.H.), terwijl wij hier van dadels en olijfolie moeten leven. Onze lokale leider Yahya Sinwar handelde als een straatvechter en zijn hoofdkwartier is nu van ons afgesneden. We hebben geen idee meer welk pad we moeten volgen. We worden vernietigd.”
Dóórgaan, IDF, vooral zo dóórgaan!
Nee, van mij hoeft u geen medelijden met dat islamitische terreurtuig te verwachten. U was daar waarschijnlijk al achter. Hoezeer ik het nederzettingenbeleid aan de andere kant, op de Westbank, ook verafschuw, ik zal nooit meehuilen met de schrikbarend veel naïeve Sonja Barend-types in dit land die het Israëlische leger smeken om te stoppen, of totaal geïndoctrineerd over proportionaliteit jeremiëren.
Ik schud meewarig het hoofd over het wapenstilstandpleidooi van Joe Biden (ja joh, geef dat laffe, sadistische gajes met schijt aan het eigen volk lekker de kans om zich in hun tunnels onder ziekenhuizen en overbevolkte flatgebouwen te hergroeperen). Ik knik instemmend als de Franse defensie-expert Xavier Tytelman zegt dat het door Hamas opgegeven aantal dodelijke slachtoffers in Gaza (meer dan 10.000, zeggen ze) door drie of vier moet worden gedeeld. Ik kots op een ’expert’ als Leo Lucassen, die in Trouw de gelegenheid kreeg te betogen dat de gebeurtenissen op 7 oktober geen pogrom mogen worden genoemd. Ik walg van de miljoenen jihadaanbidders – hun helden houden verdomme 250 mensen in gijzeling – die naar mijn overtuiging in georganiseerd verband, waarbij Rusland ook een rol speelt, schuimbekkend de straat op gaan, waarvoor ze komende zaterdag in Londen zelfs Remembrance Day willen misbruiken: wat hebben die mensen eigenlijk in het vrije, wél ontwikkelde Westen te zoeken? Ik stel maar één partij verantwoordelijk voor de ellende: Hamas (en op de achtergrond uiteraard Iran).
Het gáát ze niet om de Palestijnen (zie ook hoe de omringende landen met ze omgaan). Er is maar één ding dat ze drijft: Jodenhaat, pure Jodenhaat, die er al eeuwenlang wordt ingeramd omdat de Profeet de Joden die hem niet accepteerden nu eenmaal graag onthoofdde. De Joden – in alle opzichten hun meerderen, hetgeen extra steekt – moeten allemaal worden uitgeroeid.
We will dance again!
🔱
🔱
-
ChaimNimsky
- Superposter
Er zijn maar weinig inwoners van Israel die de kolonisten mogen (heb het in dit topic zelf apartheid genoemd) en eveneens Netanjahoe (die ik hier een misdadiger heb genoemd). Staat los van het feit dat Hamas de oorlog is begonnen en vrede geen realistische optie is met een Hamas die zeer recentelijk nogmaals verklaard heeft 7 Oktober te blijven herhalen totdat ze heel Israel hebben. De oorlog winnen is de enige realistische optie.
Zionist
-
ChaimNimsky
- Superposter
Goede column! De spijker op z'n kop.lost and not found yet! schreef: ↑08 nov 2023 22:26 Een interessante column, gewoon om over na te denken. Inzicht vanuit een ander hoek:
Het gaat ze helemaal niet om de Palestijnen.
Door Rob Hoogland.
Kijk, tweespalt. Dat moeten we hebben. Israël zaait ongetwijfeld gretig mee: een Hamas-onderknuppel genaamd Abu Mohammed – hij zal es een keertje niet zo heten – klaagt dat zijn leiders de onderregionen van de club in de stront laten zakken.
Dóórgaan, leger van Israël (IDF), vooral zo dóórgaan!
In een Telegram-interview met The Daily Mail vertelde Abu dat het op 7 oktober oorspronkelijk het plan was ’een paar Israëlische soldaten te ontvoeren, maar dat de orders op het laatste moment door de Hamas-top waren gewijzigd om het bloedbad uit te voeren dat uiteindelijk op die tragische zaterdagochtend plaatsvond’, aldus de krant.
„En nu wordt Gaza zwaar gebombardeerd”, zegt deze Abu Mohammed. „Onze leiders zijn daar schuldig aan. Ismail Haniyeh en andere chefs wonen in weelde in het buitenland (Qatar, Libanon, Iran, Turkije - R.H.), terwijl wij hier van dadels en olijfolie moeten leven. Onze lokale leider Yahya Sinwar handelde als een straatvechter en zijn hoofdkwartier is nu van ons afgesneden. We hebben geen idee meer welk pad we moeten volgen. We worden vernietigd.”
Nee, van mij hoeft u geen medelijden met dat islamitische terreurtuig te verwachten. U was daar waarschijnlijk al achter. Hoezeer ik het nederzettingenbeleid aan de andere kant, op de Westbank, ook verafschuw, ik zal nooit meehuilen met de schrikbarend veel naïeve Sonja Barend-types in dit land die het Israëlische leger smeken om te stoppen, of totaal geïndoctrineerd over proportionaliteit jeremiëren.
Ik schud meewarig het hoofd over het wapenstilstandpleidooi van Joe Biden (ja joh, geef dat laffe, sadistische gajes met schijt aan het eigen volk lekker de kans om zich in hun tunnels onder ziekenhuizen en overbevolkte flatgebouwen te hergroeperen). Ik knik instemmend als de Franse defensie-expert Xavier Tytelman zegt dat het door Hamas opgegeven aantal dodelijke slachtoffers in Gaza (meer dan 10.000, zeggen ze) door drie of vier moet worden gedeeld. Ik kots op een ’expert’ als Leo Lucassen, die in Trouw de gelegenheid kreeg te betogen dat de gebeurtenissen op 7 oktober geen pogrom mogen worden genoemd. Ik walg van de miljoenen jihadaanbidders – hun helden houden verdomme 250 mensen in gijzeling – die naar mijn overtuiging in georganiseerd verband, waarbij Rusland ook een rol speelt, schuimbekkend de straat op gaan, waarvoor ze komende zaterdag in Londen zelfs Remembrance Day willen misbruiken: wat hebben die mensen eigenlijk in het vrije, wél ontwikkelde Westen te zoeken? Ik stel maar één partij verantwoordelijk voor de ellende: Hamas (en op de achtergrond uiteraard Iran).
Het gáát ze niet om de Palestijnen (zie ook hoe de omringende landen met ze omgaan). Er is maar één ding dat ze drijft: Jodenhaat, pure Jodenhaat, die er al eeuwenlang wordt ingeramd omdat de Profeet de Joden die hem niet accepteerden nu eenmaal graag onthoofdde. De Joden – in alle opzichten hun meerderen, hetgeen extra steekt – moeten allemaal worden uitgeroeid.
Zionist
-
ChaimNimsky
- Superposter
Ook Douglas Murray slaat de spijker op de kop: https://www.youtube.com/watch?v=LoWViuG5VYs&t=1550s
Zionist
- Peter van Velzen
- Site Admin
Dat je aangevallen wordt, betekent nog niet dat je geen keuze hebt qua reactie.ChaimNimsky schreef: ↑08 nov 2023 01:14Hamas is de oorlog begonnen en vrede is geen realistische optie met een Hamas die zeer recentelijk nogmaals verklaard heeft 7 Oktober te blijven herhalen totdat ze heel Israel hebben. De oorlog winnen is de enige realistische optie, ook al verschanst de Hamas zich tussen de burgers waardoor een groot aantal burgerslachtoffers vrijwel onvermijdelijk is.Peter van Velzen schreef: ↑08 nov 2023 00:23 Hij kiest zelf voor een vreselijke oorlog, die reeds meer bewoners van de Gaza-strook het leven hebben gekost dan er Israelies sneuvelden in de zesdaagse oorlog en die van 1973 tesamen. Wel wie weet, Japan beleefde de zegeningen van een vrede na twee Amerkaanse oorlogsmisdaden die elk een complete stad vernietigden. Dus het zou kunnen . . .
Ik wens u alle goeds
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!
Wat ik een nieuw sprookje noem is niet de vreselijke oorlog, waarin Israel inmiddels meer kinderen heeft doen sterven dan er op 7 oktober jl mensen zijn gedood en ontvoerd door Hamas. Het is de historische vrede en haar zegeningen, die - naar ik vrees - des de onwaarschijnlijker wordt naarmate er meer burgerslachtoffers zullen vallen.HierEnNu schreef: ↑08 nov 2023 02:21 Kennelijk bedoel je met nieuw sprookje:Hoezo nieuw sprookje? Zulks is inmiddels harde praktijk,
- "Vandaag staan we voor zo'n keuze. Het zal bepalen of we kunnen genieten van de zegeningen van een historische vrede, van ongeremde voorspoed en hoop, of dat we het onheil van een vreselijke oorlog van terrorisme en vertwijfeling zullen doorstaan."
want we zitten midden in een vreselijke oorlog van terrorisme en vertwijfeling ...
Waarschijnlijk had Japan zich al overgegeven als de VS tevoren hadden beloofd dat de keizer aan mocht blijven.Waarom je WOII en de op Japan ontplofte atoombommen erbij haalt weet ik niet,
en waarom je die ontplofte atoombommen heel stellig tot 'Amerkaanse oorlogsmisdaden' bestempelt weet ik ook niet, want zulks is onderwerp van debat en discussie. Zover ik weet is Amerika daar nooit voor veroordeeld door een onafhankelijk Rechter en/of Tribunaal en wordt het door velen juist gezien als de juiste militaire actie omdat zo bewerkstelligd werd dat Japan tot overgave werd gedwongen en aldus WOII tot een einde kon komen.
Verder is het vernietigen van twee complete steden om een regering tot een belslissing te dwing een terreurdaad, vergeleken waarbij zowel Hamas als Israel tot nu toe nauwelijks vergelijkbaar kwaad hebben gedaan.
Maar het staat je vrij daarover in debat te gaan in een daartoe geschikt topic in Etische dillemma's. Ik haalde het slechts aan, omdat deze geschiedenis heeft bewezen dat een sprookje zoals Netanjahu vertelde, soms werkelijkheid kan worden. Ook na (meer dan) honderdduizend burgerdoden.
Nog meer vragen?
Ik wens u alle goeds
- Peter van Velzen
- Site Admin
Onthoudt van opmerkingen over Joden in het algemeen. Anders moet ik dat als anti-semitisch beschouwen en dat kan een ban betekenen!
Ik wens u alle goeds
Dus als Israël (de regering. Een groep mensen dus) een school met 100 kinderen bombardeert omdat er 1 Hamas terrorist zich in t gebouw bevindt, kun jij dit uit oogpunt van Israël proportioneel vinden?lost and not found yet! schreef: ↑08 nov 2023 22:18 Klopt, 100% van de standpunten zijn we het over eens. Maar als je het dan over proportionaliteit wilt hebben ben je in eens niet thuis. Waarom niet? Wat is proportionaliteit eigenlijk en door wie wordt dat onafhankelijk bepaalt? Kortom, proportionaliteit bestaat alleen voor een individu of voor een gelijkgestemde groep. Proportionaliteit is niet universeel en daar begint het probleem. En hoe kun jij bepalen dat Israel het eigen proportionaliteitsboekje ver te buiten gaat? Dat kan alleen Israel bepalen. Dat de zogenaamde massa dat zegt, daar trekt Israel zich niets van aan.
Heeft proportionaliteit dan niets met ethiek te maken? Hangt dat af van de persoon of regering? Dat het niet universeel is ben ik wel weer met je eens, maar wat nou als Israël een proportionele atoombom op Gaza (en dan maar gelijk 1 op de westelijke Jordaan oever) gooit en zegt dat dit proportioneel is?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Nee, je kunt er ook een hekje omheen zetten en je burgers uit laten moorden met een Hamas die zeer recentelijk nogmaals verklaard heeft 7 Oktober te blijven herhalen totdat ze heel Israel hebben en zich op hebben gespiltst in kleine autonoom-opererende cellen die van elkaar niet eens weten wat hun plannen zijn, laat staan dat Israel dat allemaal voortijdig te weten kan komen.Peter van Velzen schreef: ↑09 nov 2023 02:39Dat je aangevallen wordt, betekent nog niet dat je geen keuze hebt qua reactie.ChaimNimsky schreef: ↑08 nov 2023 01:14 Hamas is de oorlog begonnen en vrede is geen realistische optie met een Hamas die zeer recentelijk nogmaals verklaard heeft 7 Oktober te blijven herhalen totdat ze heel Israel hebben. De oorlog winnen is de enige realistische optie, ook al verschanst de Hamas zich tussen de burgers waardoor een groot aantal burgerslachtoffers vrijwel onvermijdelijk is.
Heb je niet gelezen met welke alternatieven de pro-Palestijnse lieden hier komen? Het laten vliegen van legio drones overal door Gaza met gezichtsherkennig die de terroristen, waarvan men meerderheid niet eens kent en waarvan een groot deel zich verschuilt in gebouwen, ondergrondse commando-centra en tunnels, allemaal uitschakelen. Of het idee dat de Mossad alle informatie zou hebben en elke aanval, zoals die van 7 Oktober, van tevoren reeds zou weten en kan voorkomen. Het is niet realistisch. Het winnen van de oorlog is de enige realistische optie. Dat daar vervolgens legio burgerdoden bij zullen vallen, aangezien de Hamas zich ertussen verschuilt, is realistisch gesproken helaas onvermijdelijk.
Zionist
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Yep.Gerard R. schreef: ↑08 nov 2023 19:14Ja, en dan weer een volgende stap? Uitbreiden? Nog meer oorlog? En weer uitbreiden? Westbank bv.? Bedoel je dat?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑08 nov 2023 15:28Men zal er op den duur naar toe werken de Palestijnen er uit te werken.alpha Scorpii schreef: ↑08 nov 2023 13:32
Ten aanzien van de Westelijke Jordaanoever zegt Netanyahu dat WEL. Alleen niet met woorden, maar met daden. De nederzettingenpolitiek van de (extreem-)rechtse regering Netanyahu zendt de ondubbelzinnige boodschap dat de Westelijke Jordaanoever Israël is, en zal blijven. De bewoners van de nederzettingen op de WJO zijn stemgerechtigde inwoners van Israël (woonachtig op de WJO) terwijl de Palestijnse bewoners van hetzelfde gebied geen Israëlische burgerrechten hebben (zoals Arabische inwoners van Israël buiten de bezette gebieden die wel hebben).
Israël neemt dus wel het land, maar zal de Palestijnen die er wonen nooit staatsburgerschap geven. Om begrijpelijke redenen, maar als je de inwoners niet wilt, moet je hun land niet koloniseren.
Eerst concentreren zoals dat in Gaza is gebeurd en dan wachten op een uitbarsting.
Dan heeft men weer en stok om de hond te slaan.
Het zal doorgaan totdat het gebied dat ze Zionisten opeisen volledig is gezuiverd van Palestijnen.
Dat is ze veel bloed waard en wat de wereld er van denkt zal ze aan hun reet roesten.
Zo ging het ook met de indianen in Noord Amerika:
een verdrag ----- geschonden door de blanken -------oorlog -------- nieuw onvoordeliger verdrag -------- geschonden door de blanken ------------------ .........
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
-
appelfflap
- Banned
de drogreden vd tegenvraag en uiteraard liegt Hamas dat ze zwart zien, Doen strijdende partijen altijd. Ik hecht wel waarde aan organisatie als HRW,VN, rode kruis, ...lost and not found yet! schreef: ↑08 nov 2023 22:00 Lekker makkelijk, alleen deze zin uit mijn uitgebreide post pakken. Waarom zou wat Hamas naar buiten brengt wel waar zijn? En waar baseer JIJ dat opdan?
Jij minimaliseert 4000 dode kinderen tem negationistisch ontkennen, ik vind dit bijzonder pijnlijk
interessant hoe taalgebruik dit conflict beïnvloedt
Iemand gebruikt hier het woord jood en heeft direct een waarschuwing vast.
Wat met de termen Israeli of zionist?
aan de andere kant?
Palestijn, Moslim, Arabier, terrorist, vrijheidsstrijder, verzetsstrijder, ...
-
ChaimNimsky
- Superposter
Hoe noem je lieden die opzettelijk Joodse baby's in hun wiegjes verbranden, doelgericht Joodse kinderen doodmartelen in het bijzijn van hun ouders, met opzet Joodse vrouwen verkrachten en hun levenloze lichamen door de straten paraderen onder luid feestgedruis? En hoe noem je mensen die erop jagen ondanks dat de daders hun bevolking als schild gebruiken, zich onder ziekenhuizen en scholen verschansen waardoor er onder hun eigen bevolking - waar ze zelf de verantwoordelijkheid voor dragen als regerende instantie in de Gazastrook - een veelvoud aan doden vallen?appelfflap schreef: ↑09 nov 2023 09:37 Palestijn, Moslim, Arabier, terrorist, vrijheidsstrijder, verzetsstrijder, ...
Zionist