jij ontkent al de dode kinderen, minimaliseert zoals de betere negaitonist, en hierennu vind er niets beters op dan met woordje hamasjugend op de proppen te komen.
Nimsky was al een karikatuur
toch ontzettend pijnlijk allemaal
Moderator: Moderators
jij ontkent al de dode kinderen, minimaliseert zoals de betere negaitonist, en hierennu vind er niets beters op dan met woordje hamasjugend op de proppen te komen.
Je verbergt je gebrek aan inhoudelijke argumenten onder je ad-hominems. Nogmaals, Hamas heeft zeer recentelijk nogmaals verklaard 7 Oktober te blijven herhalen totdat ze heel Israel hebben. Niets doen of terugtrekken en de strijd staken zal voor Israel niets oplossen. De oorlog winnen is de enige realistische optie.
Doe niet zo kleinzielig, of was het zo ontzettend pijnlijk voor jou dat ik jouw bewering weerlegde waarmee je woorden in Netanyahu's mond legde die hij nooit zei?appelfflap schreef: ↑07 nov 2023 23:32 hierennu vind er niets beters op dan met woordje hamasjugend op de proppen te komen.
Hij begint met een sprookje (De exodus heeft waarschijnlijk nooit plaats gehad) en spelt het volk een nieuw sprookje op de mouw, zoals een rechts politcus betaamt! Hij kiest zelf voor een vreselijke oorlog, die reeds meer bewoners van de Gaza-strook het leven hebben gekost dan er Israeliërs sneuvelden in de zesdaagse oorlog en die van 1973 tesamen. Wel wie weet, Japan beleefde de zegeningen van een vrede na twee Amerkaanse oorlogsmisdaden die elk een complete stad vernietigden. Dus het zou kunnen . . .HierEnNu schreef: ↑07 nov 2023 03:54
Wat ik tijdens de speech hoor en begrijp is een Netanyahu die naar vrede streeft en heel trots verteld over hoe Israël zulks probeert te bewerkstelligen op zijn geheel eigen manier. Ik zal voor alle duidelijkheid ff vertaald in het Nederlandsn schrijven wat ik er zoal van begrijp, bijvoorbaat excuus voor eventuele [ver]taalfouten en daar waar ik er misschien niks van begrepen heb word ik graag gecorrigeerd:
00.00
- "Dank u, mijnheer de president. Dames en heren, meer dan drie millennia geleden sprak onze grote leider, Mozes, het volk van Israël toe terwijl ze op het punt stonden het Beloofde Land binnen te gaan. Hij zei dat ze daar twee bergen zouden vinden die elkaar aankijken. De plek waar een grote zegening zou worden uitgesproken en een andere berg, de plek van een grote vloek. Mozes zei dat het lot van het volk bepaald zou worden door de keuze die ze zouden maken tussen de zegening en de vloek. Diezelfde keuze heeft door de eeuwen geklonken, niet alleen voor het volk van Israël, maar voor de hele mensheid. Vandaag staan we voor zo'n keuze. Het zal bepalen of we kunnen genieten van de zegeningen van een historische vrede, van ongeremde voorspoed en hoop, of dat we het onheil van een vreselijke oorlog van terrorisme en vertwijfeling zullen doorstaan."
Hamas is de oorlog begonnen en vrede is geen realistische optie met een Hamas die zeer recentelijk nogmaals verklaard heeft 7 Oktober te blijven herhalen totdat ze heel Israel hebben. De oorlog winnen is de enige realistische optie, ook al verschanst de Hamas zich tussen de burgers waardoor een groot aantal burgerslachtoffers vrijwel onvermijdelijk is.Peter van Velzen schreef: ↑08 nov 2023 00:23 Hij kiest zelf voor een vreselijke oorlog, die reeds meer bewoners van de Gaza-strook het leven hebben gekost dan er Israeliërs sneuvelden in de zesdaagse oorlog en die van 1973 tesamen. Wel wie weet, Japan beleefde de zegeningen van een vrede na twee Amerkaanse oorlogsmisdaden die elk een complete stad vernietigden. Dus het zou kunnen . . .
Peter van Velzen schreef: ↑08 nov 2023 00:23Hij begint met een sprookje (De exodus heeft waarschijnlijk nooit plaats gehad) en spelt het volk een nieuw sprookje op de mouw, zoals een rechts politcus betaamt! Hij kiest zelf voor een vreselijke oorlog, die reeds meer bewoners van de Gaza-strook het leven hebben gekost dan er Israeliërs sneuvelden in de zesdaagse oorlog en die van 1973 tesamen. Wel wie weet, Japan beleefde de zegeningen van een vrede na twee Amerkaanse oorlogsmisdaden die elk een complete stad vernietigden. Dus het zou kunnen . . .HierEnNu schreef: ↑07 nov 2023 03:54
Wat ik tijdens de speech hoor en begrijp is een Netanyahu die naar vrede streeft en heel trots verteld over hoe Israël zulks probeert te bewerkstelligen op zijn geheel eigen manier. Ik zal voor alle duidelijkheid ff vertaald in het Nederlandsn schrijven wat ik er zoal van begrijp, bijvoorbaat excuus voor eventuele [ver]taalfouten en daar waar ik er misschien niks van begrepen heb word ik graag gecorrigeerd:
00.00
- "Dank u, mijnheer de president. Dames en heren, meer dan drie millennia geleden sprak onze grote leider, Mozes, het volk van Israël toe terwijl ze op het punt stonden het Beloofde Land binnen te gaan. Hij zei dat ze daar twee bergen zouden vinden die elkaar aankijken. De plek waar een grote zegening zou worden uitgesproken en een andere berg, de plek van een grote vloek. Mozes zei dat het lot van het volk bepaald zou worden door de keuze die ze zouden maken tussen de zegening en de vloek. Diezelfde keuze heeft door de eeuwen geklonken, niet alleen voor het volk van Israël, maar voor de hele mensheid. Vandaag staan we voor zo'n keuze. Het zal bepalen of we kunnen genieten van de zegeningen van een historische vrede, van ongeremde voorspoed en hoop, of dat we het onheil van een vreselijke oorlog van terrorisme en vertwijfeling zullen doorstaan."
We zijn het eens over de wandaden van Hamaslost and not found yet! schreef: ↑07 nov 2023 22:30 Ik heb nooit alles in de schoenen van Hamas geschoven. Ik ben ook fel tegen de ultra rechtse regering van Israel en tegen de bezetting door de kolonisten van de westbank. Die kolonisten zouden daar wat betreft de meeste Israelisch terug moeten naar Israel of het land waar ze vandaan komen. Het is inderdaad door de ultra rechtse politiek van de laatste 15 jaar in Israel die de meeste Israelisch haten, maar door Bibi aan elkaar werden gepraat om zijn eigen hachje te redden. Benieuwd hoe Chaimnimsky hierover denkt. Maar dat neemt nog steeds niet weg, dat ondanks de progroms in de tweede wereldoorlog er nu weer progroms aan de gang zijn. Misschien zou je jezelf eens moeten afvragen hoeveel Joden er door de progroms zijn omgekomen in de geschiedenis en hoeveel Gazanen er de laatste 75 jaar zijn omgekomen. Om het even over proporties te hebben dan. 4000 kinderen, niet geverifieerd, en jij blijft Hamas geloven? Die zoals bewezen is hun eigen vrouwen en kinderen gebruiken? Zelfs het woord “dierlijk” praat dit niet goed, er zijn gewoon geen woorden voor.
om te zorgen dat de wandaden van wo2 niet meer zouden gebeuren hebben we een hele nieuwe wereldorde gecreëerd (Vn, mensenrechten,..)dikkemick schreef: ↑08 nov 2023 08:24 Waar wringt de schoen? Is dat de proportionaliteit? Als je het gaat afzetten tegen WO2 (hetgeen ik niet wil doen) heb je gelijk en mogen waarschijnlijk alle Palestijnen om zeep worden gebracht.
Als we ons beperken tot deze huidige kwestie gaat Israël het proportionaliteitsboekje VER te buiten.
Wat mij opvalt aan die wereldordes is dat deze in onveranderbare onwrikbare procedurele machtsverhoudingen zijn gegoten waarbij veto's alle maatregelen, zelfs al zijn ze slechts symbolisch, blokkeren. Alleen machtspolitiek telt hier. Menselijkheid is reeds lang vetrokken.appelfflap schreef: ↑08 nov 2023 09:31om te zorgen dat de wandaden van wo2 niet meer zouden gebeuren hebben we een hele nieuwe wereldorde gecreëerd (Vn, mensenrechten,..)dikkemick schreef: ↑08 nov 2023 08:24 Waar wringt de schoen? Is dat de proportionaliteit? Als je het gaat afzetten tegen WO2 (hetgeen ik niet wil doen) heb je gelijk en mogen waarschijnlijk alle Palestijnen om zeep worden gebracht.
Als we ons beperken tot deze huidige kwestie gaat Israël het proportionaliteitsboekje VER te buiten.
Meestal vechten we net om deze waarden en wereldorde te beschermen, denk aan Oekraine
Door wat je nu van Israel tolereert begraaf je zelf heel die wereldorde
Ten aanzien van de Westelijke Jordaanoever zegt Netanyahu dat WEL. Alleen niet met woorden, maar met daden. De nederzettingenpolitiek van de (extreem-)rechtse regering Netanyahu zendt de ondubbelzinnige boodschap dat de Westelijke Jordaanoever Israël is, en zal blijven. De bewoners van de nederzettingen op de WJO zijn stemgerechtigde inwoners van Israël (woonachtig op de WJO) terwijl de Palestijnse bewoners van hetzelfde gebied geen Israëlische burgerrechten hebben (zoals Arabische inwoners van Israël buiten de bezette gebieden die wel hebben).HierEnNu schreef: ↑08 nov 2023 00:03Doe niet zo kleinzielig, of was het zo ontzettend pijnlijk voor jou dat ik jouw bewering weerlegde waarmee je woorden in Netanyahu's mond legde die hij nooit zei?appelfflap schreef: ↑07 nov 2023 23:32 hierennu vind er niets beters op dan met woordje hamasjugend op de proppen te komen.
Ik zelf vind dit echt beter hoor:
- Netanyahu zei NIET:
- "Gaza en Westbank zijn Israel
ik wil het land, niet de inwoners"
Jij beschrijft een mogelijke toekomst, vooral jouw 'nooit' klinkt als eeuwig,alpha Scorpii schreef: ↑08 nov 2023 13:32Ten aanzien van de Westelijke Jordaanoever zegt Netanyahu dat WEL. Alleen niet met woorden, maar met daden. De nederzettingenpolitiek van de (extreem-)rechtse regering Netanyahu zendt de ondubbelzinnige boodschap dat de Westelijke Jordaanoever Israël is, en zal blijven. De bewoners van de nederzettingen op de WJO zijn stemgerechtigde inwoners van Israël (woonachtig op de WJO) terwijl de Palestijnse bewoners van hetzelfde gebied geen Israëlische burgerrechten hebben (zoals Arabische inwoners van Israël buiten de bezette gebieden die wel hebben).HierEnNu schreef: ↑08 nov 2023 00:03Doe niet zo kleinzielig, of was het zo ontzettend pijnlijk voor jou dat ik jouw bewering weerlegde waarmee je woorden in Netanyahu's mond legde die hij nooit zei?appelfflap schreef: ↑07 nov 2023 23:32 hierennu vind er niets beters op dan met woordje hamasjugend op de proppen te komen.
- Netanyahu zei NIET:
Israël neemt dus wel het land, maar zal de Palestijnen die er wonen nooit staatsburgerschap geven. Om begrijpelijke redenen, maar als je de inwoners niet wilt, moet je hun land niet koloniseren.
Men zal er op den duur naar toe werken de Palestijnen er uit te werken.alpha Scorpii schreef: ↑08 nov 2023 13:32Ten aanzien van de Westelijke Jordaanoever zegt Netanyahu dat WEL. Alleen niet met woorden, maar met daden. De nederzettingenpolitiek van de (extreem-)rechtse regering Netanyahu zendt de ondubbelzinnige boodschap dat de Westelijke Jordaanoever Israël is, en zal blijven. De bewoners van de nederzettingen op de WJO zijn stemgerechtigde inwoners van Israël (woonachtig op de WJO) terwijl de Palestijnse bewoners van hetzelfde gebied geen Israëlische burgerrechten hebben (zoals Arabische inwoners van Israël buiten de bezette gebieden die wel hebben).HierEnNu schreef: ↑08 nov 2023 00:03Doe niet zo kleinzielig, of was het zo ontzettend pijnlijk voor jou dat ik jouw bewering weerlegde waarmee je woorden in Netanyahu's mond legde die hij nooit zei?appelfflap schreef: ↑07 nov 2023 23:32 hierennu vind er niets beters op dan met woordje hamasjugend op de proppen te komen.
- Netanyahu zei NIET:
Israël neemt dus wel het land, maar zal de Palestijnen die er wonen nooit staatsburgerschap geven. Om begrijpelijke redenen, maar als je de inwoners niet wilt, moet je hun land niet koloniseren.
Israël is een Joodse staat en zal dat willen blijven. Om begrijpelijke redenen.HierEnNu schreef: ↑08 nov 2023 14:16Jij beschrijft een mogelijke toekomst, vooral jouw 'nooit' klinkt als eeuwig,alpha Scorpii schreef: ↑08 nov 2023 13:32Ten aanzien van de Westelijke Jordaanoever zegt Netanyahu dat WEL. Alleen niet met woorden, maar met daden. De nederzettingenpolitiek van de (extreem-)rechtse regering Netanyahu zendt de ondubbelzinnige boodschap dat de Westelijke Jordaanoever Israël is, en zal blijven. De bewoners van de nederzettingen op de WJO zijn stemgerechtigde inwoners van Israël (woonachtig op de WJO) terwijl de Palestijnse bewoners van hetzelfde gebied geen Israëlische burgerrechten hebben (zoals Arabische inwoners van Israël buiten de bezette gebieden die wel hebben).HierEnNu schreef: ↑08 nov 2023 00:03
Doe niet zo kleinzielig, of was het zo ontzettend pijnlijk voor jou dat ik jouw bewering weerlegde waarmee je woorden in Netanyahu's mond legde die hij nooit zei?
- Netanyahu zei NIET:
ik zie echter ook andere potentiële mogelijkheden!
Ja, en dan weer een volgende stap? Uitbreiden? Nog meer oorlog? En weer uitbreiden? Westbank bv.? Bedoel je dat?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑08 nov 2023 15:28Men zal er op den duur naar toe werken de Palestijnen er uit te werken.alpha Scorpii schreef: ↑08 nov 2023 13:32Ten aanzien van de Westelijke Jordaanoever zegt Netanyahu dat WEL. Alleen niet met woorden, maar met daden. De nederzettingenpolitiek van de (extreem-)rechtse regering Netanyahu zendt de ondubbelzinnige boodschap dat de Westelijke Jordaanoever Israël is, en zal blijven. De bewoners van de nederzettingen op de WJO zijn stemgerechtigde inwoners van Israël (woonachtig op de WJO) terwijl de Palestijnse bewoners van hetzelfde gebied geen Israëlische burgerrechten hebben (zoals Arabische inwoners van Israël buiten de bezette gebieden die wel hebben).HierEnNu schreef: ↑08 nov 2023 00:03
Doe niet zo kleinzielig, of was het zo ontzettend pijnlijk voor jou dat ik jouw bewering weerlegde waarmee je woorden in Netanyahu's mond legde die hij nooit zei?
- Netanyahu zei NIET:
Eerst concentreren zoals dat in Gaza is gebeurd en dan wachten op een uitbarsting.
Dan heeft men weer en stok om de hond te slaan.
Je zakt iedere keer dieper in mijn achting. Prima, ga zo door!ChaimNimsky schreef: ↑06 nov 2023 07:56 Waren dat niet degenen die in 2006 de Hamas nog meet overweldigende meerderheid hadden gekozen? Enige dat ik relevant vind, is dat Israelische burgers nooit meer het slachtoffer zullen zijn van die Hamas-monsters. Locaties waar zich terroristen bevinden, zijn legitieme militaire doelwitten -- ook als er zich burgers bevinden, zolang het maar in proportie is met het beoogde militaire doel. Ik ben reuzetrots als ik zie dat ze Gaza Stad reeds omsingeld hebben en komeende week al kunnen beginnen de stad huis-voor-huis door te trekken.
Je blijft framen. Ze worden niet naar het zuiden gestuurd om er een bom op te gooien. Laat ze op hun eigen grond maar iets goeds opbouwen, zoals Israel dat lang geleden reeds heeft gedaan.Eerst verbannen, dan naar Gaza sturen en vervolgens een BOM erop!
Hamas is de regering in Gaza. Moeten ze de gijzelaars maar vrijlaten, dan hebben ze weer water en stroom. En aangezien ze de burgers als schild gebruiken, schat ik dat ze eveneens zo'n 100.000 van hun eigen burgers op hun geweten krijgen.Internationaal recht, mensenrechten, het recht op veiligheid, op water en stroom, humanitaire wetten, aansprakelijkheid, zaken die ze anders altijd belijden en die normaal voor ze zijn, tellen in Israël ineens niet meer. Het is absoluut frustrerend.