alpha Scorpii schreef: ↑07 nov 2023 16:04
HierEnNu schreef: ↑07 nov 2023 03:54
Daarna spuit Netanyahu nog wat retoriek over Iran en
filozevert hij wat over AI ...
- ... maar NERGENS zegt Netanyahu:
- "Gaza en Westbank zijn Israel
ik wil het land, niet de inwoners"

Daden spreken luider dan woorden. Israël heeft Gaza indertijd tot 'buitenland' verklaard en daar nederzettingen van kolonisten ontruimd, maar de Westelijke Jordaanoever wordt verder en verder gekoloniseerd. Uit niets blijkt de wens om in de toekomst 'onze Palestijnse buren' ook een Palestijns buurland te gunnen.
Dat daden luider spreken dan woorden ben ik met jou eensch!
Hoeveel woorden zijn er die de leiders der
Palestijnen ooit uitkraamden ten aanzien van verlangen naar
leven in vrede met Israël? Van jongs af en aan worden Arabisch Islamitische kinderen, ook ver buiten die regio, met de paplepel vol haat jegens Joden EN Israël opgevoed. En zulks was al zo ver vóór de stichting van de huidige staat Israël, zoals het Heilige Boek van de Islam, de Koran, getuigt, die Koran die door Islamieten beschouwd wordt als het onbetwistbare Woord van Allah wat ze moeten volgen als gelovige Moslim[a].
De Islamisten, fanatiekelingen van de politieke Islam, maken misbruik van de kinderlijke overtuigingen van gewone mensen en vormen die gewone mensen om tot vecht- en haatmachines die bereid zijn hun eigen levens en dat van hun kinderen te offeren voor dat ene uiteindelijke doel, de voltooïng van Al-oemma al-islamiyya, al was het maar vanuit de overtuiging dat men zo voor eeuwig door Allah wordt opgenomen in het Rijk van Zijn Hemel, Allah's Paradijs de
Jannah Allah.
Islamisten beschouwen het gebied waar Israël werd gesticht als het eigendom van hun
[nationalistische!] Al-oemma al-islamiyya, en wel vanaf de rivier tot en met de zee en derhalve zijn er voor hen slechts twee keuzes: OF het lukt om alle niet Islamitische bewoners het water van de zee in te drijven OF het lukt Israël
om de Islamistische Jihadisten terug het zand van de woestijn in te drijven.
De terroristische daden die Hamas tijdens
'Operatie al-Aqsa Storm' pleegde
overstemmen inderdaad alle woorden van Israël
die bij monde van Netanyahu werden geuit:
- "Maar ik ben vastbesloten alles te doen wat ik kan
om deze obstakels te overwinnen,
om een betere toekomst te smeden voor Israël
en alle volkeren in onze regio."
En tevens overstemmen de terroristische daden die Hamas tijdens
'Operatie al-Aqsa Storm' pleegde de woorden die de
Palestijnen ooit uitten ten aanzien van verlangen naar vrede.
Daarom ben ik met jou eens dat daden luider spreken dan woorden ...