Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

axxyanus schreef: 06 nov 2023 19:12 :scissors:
appelfflap schrijft daar niets over wat Netanyahu beweerde, hij heeft het enkel over de kaart die Netanyahu toonde op een vergadering van de V.N. Een kaart waarbij gaza, de westelijke jordaanoever en Oost-Jeruzalem allemaal inbegrepen zijn in wat Netanyahu blijkbaar als Israël beschouwt. Het is in verschillende nieuwsmedia terug te vinden. Hier de Jeruzalem Post
Als je naar de context terugklikt waar appelfflap dat beweerde waarover ik hem bevraag had je kunnen zien dat hij wel degelijk beweert dat Netanyahu in diens laatste speech beweerde dat Gaza en Westbank Israel zijn:
HierEnNu schreef: 05 nov 2023 21:54
appelfflap schreef: 05 nov 2023 21:30
ChaimNimsky schreef: 05 nov 2023 21:22 Je blijft framen, alsof Israel de westelijke Jordaan oever wil halveren.
de laatste speech van netanyahu was duidelijk
gaza en westbank zijn Israel

men wil het land, niet de inwoners
Heb je daar een quote van met een betrouwbare link?
Netanyahu is een door de wol geverfde politicus die,
al zou hij zulks menen, die zo een domme uitspraak niet doet.
Maar goed, jij hebt kennelijk iets gehoord wat er op lijkt,
of verspreid bewust nepnieuws, dat zou natuurlijk ook kunnen,
ik ben benieuwd!

Bovendien had je dan tevens kunnen constateren
dat ik zijn vraag over wat ik zie in appelfflaps blauwe vlekje reeds beantwoord heb!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
Gerard R.
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 06 nov 2023 20:54 Het VN-agentschap voor Palestijnse vluchtelingen UNRWA meldt inmiddels 88 gedode medewerkers door de oorlog tussen Israël en Hamas in de Palestijnse Gazastrook. Het Pentagon stelt dat het aantal burgerdoden in de Gazastrook "in de duizenden" loopt.

Ga zo door Israël! Je kan t. Nog een paar duizend!!

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... doden.html
Ik zie het al. Je bent een echte optimist...
¥¥
appelfflap
Banned

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door appelfflap »

HierEnNu schreef: 06 nov 2023 21:17 Bovendien had je dan tevens kunnen constateren
dat ik zijn vraag over wat ik zie in appelfflaps blauwe vlekje reeds beantwoord heb!
klopt
Voor wat het waard is:
ik zie op dat plaatje wat jij hebt geüpload
dat zich daar een blauw 'vlekje' bevindt.
In de werkelijkheid bevinden zich Gaza, de WestBank en Israël
op de plek waar dat 'blauwe vlekje' zich op dat fotoke zich bevindt.
yep, en het blauwe plekje heet, zoals je kunt lezen, Israel. in een tweestatenoplossing zou je 2 verschillende staten verwachten op dat blauwe vlekje.
De Golanhoogte hoort blijkbaar ondertussen ook bij Israel volgens dit kaartje

Het is alleszins interessant dat de Premier van Israel de landsgrenzen van zijn land neit kan aanduiden of kent.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Men blijft zijn argumenten maar herhalen en die van de anderen negeren, Ondertussen gaat het geweld gewoon door, en wordt de gewone: burger in Gaza niets gevraagd. Nou ja een enkele keer dan, een enkel vraagje en niet door Hamas of Israel.
Ik wens u alle goeds
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Peter van Velzen schreef: 06 nov 2023 22:00 Men blijft zijn argumenten maar herhalen en die van de anderen negeren,
yep
doen wel al zo lang
Ik hoop dat ze mekaar ooit (terug) als mens bezien. pas dan is een oplossing mogelijk
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 06 nov 2023 15:10
ChaimNimsky schreef: 06 nov 2023 14:51
dikkemick schreef: 06 nov 2023 14:46 https://www.nu.nl/buitenland/6288502/on ... lt-er.html

Pik Libanon ook maar gelijk in. Ff framen nog.
Waar zegt Israel dat? Je blijft framen.

Hezbollah moet uiteraard ook gedecimeerd worden en dat mag natuurlijk wat burgerslachtoffers kosten. Who cares? Als Israël maar kan groeien!
Waar zegt Israel dat? Je blijft framen.
Ik ken Israël, dus ik zeg dat inderdaad! Waar laat Israël anders zien dat ze tevreden zijn met wat ze aan grondgebied hadden/hebben? Die expansiedrift is al veel te lang aan de gang
Hoe kun je dit trouwens (al woon je in Israël) dit beleid accepteren? Wat is het verschil met Rusland dat Oekraïne binnenvalt? Zij doen dit tenminste openlijk!
Hier sla je de plank echt mis! Denk je echt dat Israël Libanon wil veroveren? Waar baseer je dat trouwens op met je Israël kennis? Je bent duidelijk nooit in Israël of de bezette gebieden geweest. Als Hezbollah een oorlog met Israël zou willen verdwijnt heel Libanon van de wereldkaart! Kijk hoe de bevolking staat ten opzichte van Hezbollah. Hezbollah, 100% gesteund en gefinancierd door Islamitisch Iran. En daarbij werd Israël aangevallen door Hamas op hun eigen grondgebied.

Wat je tweede punt betreft, over de oorlog tussen Rusland en Ukraine, dit zijn twee legers die tegen of met elkaar aan het vechten zijn. Israël valt tenminste openlijk Hamas aan maar Hamas is een terroristische organisatie die zich lafhartig verschuilt achter hun eigen burgers die zelf zogenaamd democratisch Hamas verkozen hebben. Als Gazaan maakt het helemaal niet meer uit, je hebt dezelfde kans om vermoord te worden door het IDF of door Hamas. Kom maar met een oplossing.

Ik heb helaas, na al die jaren, de moed opgegeven. Maar dat betekend niet dat ik niet achter mijn standpunten blijf staan.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Peter van Velzen schreef: 06 nov 2023 22:00 Men blijft zijn argumenten maar herhalen en die van de anderen negeren, Ondertussen gaat het geweld gewoon door, en wordt de gewone: burger in Gaza niets gevraagd. Nou ja een enkele keer dan, een enkel vraagje en niet door Hamas of Israel.
Dat geeft weer eens aan hoe terroristisch en levensverslindend Hamas is. Houden ook met echt niets rekening, misschien met het eigen gelijk om hun geïndoctrineerden nog verder te beïnvloeden . Wat ik al eerder aangaf, een doodscultuur, met voor de aanhangers in het hedendaagse leven een belofte voor het hiernamaals. Hoe zwart kan het zijn.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 06 nov 2023 22:49
Peter van Velzen schreef: 06 nov 2023 22:00 Men blijft zijn argumenten maar herhalen en die van de anderen negeren, Ondertussen gaat het geweld gewoon door, en wordt de gewone: burger in Gaza niets gevraagd. Nou ja een enkele keer dan, een enkel vraagje en niet door Hamas of Israel.
Dat geeft weer eens aan hoe terroristisch en levensverslindend Hamas is. Houden ook met echt niets rekening, misschien met het eigen gelijk om hun geïndoctrineerden nog verder te beïnvloeden . Wat ik al eerder aangaf, een doodscultuur, met voor de aanhangers in het hedendaagse leven een belofte voor het hiernamaals. Hoe zwart kan het zijn.
Maar het betekent ook dat de bewoners van Gaza meerendeels niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden, voor wat er op 7 october jongstleden gebeurde, maar zij lijden er wél onder! Zelfs in 2006 toen de helft van hen nog niet was geboren en 1/4 te jong was om te stemmen, stemde slechts 44% van de kiezers op de partij van Hamas. Het was het districtensysteem dat leidde tot de winst, NB doordat ze meer districten wonnen op de WEST-bank Niet in de Gaza-strook; onder anderen de 5 van de 6 zetels, die waren gereserveerd voor Christenen (de 6e was NB de enige in Gaza; die ging juist NIET naar Hamas!)
Dat Hamas de macht alleen kon grijpen in Gaza was omdat Fatah daar geen militaire macht had, niet omdat Hamas daar veel zetels won!
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Re: HierEnNu

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 06 nov 2023 19:01 https://youtu.be/kNH85jgzJ0Y?t=625

nogmaals
Hoezo nogmaals? :lol:

Maar toch bedankt dat je deze link voor de eerste keer geeft, mooi, daar kan ik wel wat mee. Maar waarom adresseer je mij zo apart door de topictitel te veranderen in HierEnNu? Heel apart hoor, zo met één oneliner JoepTjoep linkje
zonder verdere omschrijving behalve dan "nogmaals".

Nogmaals: Hoezo "nogmaals"? Had je deze JoepTjoep link al eerder geplaatst dan? Zou best kunnen hoor, want over deze reactie jouwerzijds heb ik ook een paar keer over heen gekeken. Maar goed, je hebt je dus vergist, want in de betreffende speech op 'jouw' JoepTjoep filmpje zegt Netanyahu nergens:
  • "Gaza en Westbank zijn Israel
    ik wil het land, niet de inwoners"
of iets in die strekking.

Wel wijst hij inderdaad op dat 'blauwe vlekje' terwijl hij al orerend refereert aan het feit dat Isaraël sinds de oprichting in 1948 een klein geïsoleerd land is omringd door grote vijandige Arabische landen en dat Israël vrede sloot met Egypte en Jordanië en in 2020 de Abraham Akkoorden sloot, vrede met nog vier andere Arabische staten. Hoopvol wijst hij op wat er gebeurt als Saoedi-Arabië vrede sluit met Israël
waardoor het hele Midden-Oosten zal veranderen.
  • Maar nergens zegt Netanyahu:

VIDEO duurt 25 minuten:

Wat ik tijdens de speech hoor en begrijp is een Netanyahu die naar vrede streeft en heel trots verteld over hoe Israël zulks probeert te bewerkstelligen op zijn geheel eigen manier. Ik zal voor alle duidelijkheid ff vertaald in het Nederlandsn schrijven wat ik er zoal van begrijp, bijvoorbaat excuus voor eventuele [ver]taalfouten en daar waar ik er misschien niks van begrepen heb word ik graag gecorrigeerd:

00.00
  • "Dank u, mijnheer de president. Dames en heren, meer dan drie millennia geleden sprak onze grote leider, Mozes, het volk van Israël toe terwijl ze op het punt stonden het Beloofde Land binnen te gaan. Hij zei dat ze daar twee bergen zouden vinden die elkaar aankijken. De plek waar een grote zegening zou worden uitgesproken en een andere berg, de plek van een grote vloek. Mozes zei dat het lot van het volk bepaald zou worden door de keuze die ze zouden maken tussen de zegening en de vloek. Diezelfde keuze heeft door de eeuwen geklonken, niet alleen voor het volk van Israël, maar voor de hele mensheid. Vandaag staan we voor zo'n keuze. Het zal bepalen of we kunnen genieten van de zegeningen van een historische vrede, van ongeremde voorspoed en hoop, of dat we het onheil van een vreselijke oorlog van terrorisme en vertwijfeling zullen doorstaan."
01.45
  • "Toen ik vier jaar geleden aan deze spreekstoel sprak, waarschuwde ik voor de tirannen van Teheran. Ze zijn niets dan een vloek, een vloek voor hun eigen volk, voor onze regio, voor de hele wereld. Maar toen sprak ik ook over een grote zegening die ik aan de horizon kon zien. Dit is wat ik zei. "De gemeenschappelijke bedreiging van Iran heeft Israël en veel Arabische staten dichter bij elkaar gebracht dan ooit tevoren, in een vriendschap die ik in mijn leven nog niet heb gezien. Ik zei dat de dag snel zou komen waarop Israël vrede zou kunnen sluiten met andere Arabische buren dan Egypte en Jordanië." In talloze ontmoetingen met wereldleiders heb ik bepleit dat Israël en de Arabische staten vele gemeenschappelijke belangen delen en dat ik geloofde dat deze gemeenschappelijke belangen een doorbraak konden faciliteren voor een breder vrede in onze regio."
Ik hoor luid applaus? Ja!

03.00
  • "Dank u. Nou, u juicht nu. Maar destijds verwierpen velen mijn optimisme als wensdenken. Hun pessimisme was gebaseerd op vijfentwintig jaar goede bedoelingen en mislukte vredesonderhandelingen. En waarom was dit, waarom faalden deze goede bedoelingen steeds? Omdat ze gebaseerd waren op één valse idee. Dat tenzij we eerst een vredesverdrag met de Palestijnen afsluiten, geen enkele andere Arabische staat zijn betrekkingen met Israël zou normaliseren. Ik heb lang getracht vrede te sluiten met de Palestijnen. Maar ik geloof ook dat we de Palestijnen geen veto moeten geven over nieuwe vredesverdragen met Arabische staten. De Palestijnen zouden aanzienlijk kunnen profiteren van een bredere vrede. Ze zouden deel moeten uitmaken van dat proces. Maar ze zouden geen veto moeten hebben over het proces. En ik geloof ook dat vrede sluiten met meer Arabische staten feitelijk de kansen zou vergroten om vrede te sluiten tussen Israël en de Palestijnen. Zie, de Palestijnen zijn slechts een klein percentage van de Arabische wereld. Zolang ze geloven dat de andere 90% in een oorlogszuchtige toestand met Israël zal blijven, kan die grotere massa, die grotere Arabische wereld uiteindelijk de Joodse staat wurgen, oplossen en vernietigen. Dus wanneer de Palestijnen zien dat het merendeel van de Arabische wereld zich verzoend heeft met de Joodse staat, zullen ze ook eerder de fantasie van het vernietigen van Israël laten varen en uiteindelijk een pad naar echte vrede met het omarmen."
Die Netanyahu ... heeft hij het nou over
dat Israël vrede wil sluiten met de Palestijnen? Ja!

05.00
  • "Nu, jarenlang werd mijn benadering van vrede verworpen door zogenaamde experts. Nou, ze hadden het mis. Onder hun benadering sloten we geen enkel vredesverdrag in vijfentwintig jaar. Toch, in 2020, onder de benadering die ik bepleitte, probeerden we iets anders. En binnen de kortste keren bereikten we een verbluffende doorbraak. We sloten vier vredesverdragen, in samenwerking met de Verenigde Staten, sloot Israël vier vredesverdragen in vier maanden met vier Arabische landen: de Verenigde Arabische Emiraten, Bahrein, Soedan en Marokko. De Abrahamakkoorden waren een keerpunt in de geschiedenis. En vandaag zien we allemaal de zegeningen van die akkoorden. Handel en investeringen met onze nieuwe vredespartners zijn in de lift. Onze landen werken samen op het gebied van handel, energie, water, landbouw, geneeskunde, klimaat en vele andere gebieden. Bijna een miljoen Israëli's hebben in de afgelopen drie jaar de Verenigde Arabische Emiraten bezocht. Elke dag besparen Israëli's tijd en geld door iets te doen wat ze 70 jaar niet konden: vliegen over het Arabische Schiereiland naar bestemmingen in de Golf, India, het Verre Oosten, Australië. De Abrahamakkoorden brachten nog een dramatische verandering. Het bracht Arabieren en Joden dichter bij elkaar. We zien het in de talrijke Joodse huwelijken in Dubai en de inwijding van een toeristenschool in een synagoge in Bahrein, in de bezoekers die toestromen naar het Museum van de Marokkaanse Jodendag in Casablanca. We zien het in de lessen die worden gegeven aan Arabische studenten over de Holocaust in de V.A.E. Er is geen twijfel dat de Abrahamakkoorden de dageraad inluiden van een nieuw tijdperk van vrede. Maar ik geloof dat we aan de vooravond staan van een nog dramatischere doorbraak. Een historische vrede tussen Israël en Saoedi-Arabië. Zo'n vrede zal er flink toe bijdragen het Arabisch-Israëlisch conflict te beëindigen. Het zal andere Arabische staten aanmoedigen hun betrekkingen met Israël te normaliseren. Het zal de kansen op vrede met de Palestijnen versterken. Het zal een bredere verzoening aanmoedigen tussen jodendom en islam, tussen de afstammelingen van Isaäk en die van Ismaël. Dit alles..."
Ik hoor weer luid applaus? Ja!
Die Netanyahu ... heeft hij het nou weer over
dat Israël vrede wil sluiten met de Palestijnen? Ja!

08.00
  • "Allemaal zijn dit enorme zegeningen. Twee weken geleden zagen we al een andere zegening die al in zicht was. Op de G-20 conferentie hebben President Biden, Premier Modi en Europese en Arabische leiders plannen aangekondigd voor een visionaire corridor die zich zal uitstrekken over het Arabisch Schiereiland en Israël. Het zal India verbinden met Europa via maritieme links, spoorverbindingen, energiepijpleidingen, en glasvezelkabels. Deze corridor zal maritieme controlepunten of knelpunten omzeilen en dramatisch de kosten van goederen, communicatie en energie verlagen voor meer dan twee miljard mensen. Wat een historische verandering voor mijn land. Zie je, het land Israël ligt op het kruispunt tussen Afrika, Azië en Europa. En eeuwenlang werd mijn land herhaaldelijk binnengedrongen door rijken die erdoorheen trokken in hun campagnes van plundering en verovering elders. Maar vandaag, nu we de muren van vijandschap afbreken, kan Israël een brug van vrede en voorspoed worden tussen deze continenten. Vrede tussen Israël en Saoedi-Arabië zal echt een nieuw Midden-Oosten creëren."
Ik hoor weer luid applaus? Ja!
Die Netanyahu ... heeft hij het nou echt over Israël
als een brug van vrede en voorspoed tussen continenten? Ja! Klinkt goed toch?

Met al die stenen die de Palestijnen op Israëliërs werpen
wil Israël bruggen bouwen ... kennelijk liever dan muren ... mooi!

09.30
  • "Om de omvang van de transformatie die we nastreven te begrijpen, laat me u een kaart tonen van het Midden-Oosten in 1948, het jaar waarin Israël werd opgericht. Hier is Israël in 1948. Het is een klein land, geïsoleerd, omringd door een vijandige Arabische wereld. In onze eerste 70 jaar sloten we vrede met Egypte en Jordanië en vervolgens, in 2020, sloten we de Abraham Akkoorden, vrede met nog vier andere Arabische staten. Kijk nu wat er gebeurt als we vrede sluiten tussen Saoedi-Arabië en Israël. De hele Midden-Oosten verandert. We breken de muren van vijandschap af, we brengen de mogelijkheid van welvaart en vrede naar de hele regio, maar we doen nog iets anders. Weet je, een paar jaar geleden stond ik hier met een rode stift om de vloek aan te duiden, een grote vloek. De vloek van een nucleair Iran. Maar vandaag, vandaag breng ik deze stift om een grote zegening aan te duiden, de zegening van een nieuw Midden-Oosten tussen Israël, Saoedi-Arabië en onze andere buren. We zullen niet alleen barrières tussen Israël en onze buren neerhalen, we zullen een nieuwe corridor van vrede en welvaart bouwen die Azië via de Verenigde Emiraten, Saoedi-Arabië, Jordanië, Israël, met Europa verbindt. Dit is een buitengewone verandering, een monumentale verandering. Nog een keerpunt in de geschiedenis."
En weer hoor ik luid applaus? Ja!

Die Netanyahu ... hij heeft het echt over Israël
dat de muren van vijandschap af wil breken, over Israël
dat een nieuwe corridor van vrede en welvaart wil bouwen!
Klinkt goed toch?

Met al die stenen die de Palestijnen op Israëliërs werpen
wil Israël bruggen bouwen ... kennelijk liever dan muren bouwen ... mooi!
  • Maar nergens zegt Netanyahu:
Toch is het wel degelijk een speech van belang.
Ik herken er zelfs de oorzaak/aanleiding in van 'Operatie al-Aqsa Storm'
Mijns inziens wil Iran de uitbouw van de Abraham Akkoorden voorkomen en is bereid om daartoe desnoods alle Gazanen ten offeren en Hamas gehoorzaamt Iran blindelings.
Maar goed dat is wat ik zie in mijn 'Glazen Bol' ...

11.30
  • "Nu, terwijl de kring van vrede zich uitbreidt, geloof ik dat een werkelijke weg naar een oprechte vrede met onze Palestijnse buren eindelijk kan worden bereikt. Maar er is een voorbehoud. Het moet hier krachtig gezegd worden. Vrede kan alleen worden bereikt als deze is gebaseerd op waarheid. Het kan niet gebaseerd zijn op leugens. Het kan niet gebaseerd zijn op eindeloze besmeuring van het Joodse volk. Mahmoud Abbas moet stoppen met het verspreiden van vreselijke antisemitische samenzweringen tegen het Joodse volk en de Joodse staat. [Applaus] Hij zei onlangs dat Hitler geen antisemiet was. Je kunt dit niet verzinnen. Maar hij heeft dat gezegd. Hij zei dat. En de Palestijnse autoriteit moet stoppen met het verheerlijken van terroristen, ze moeten stoppen met hun griezelige betalingen aan Palestijnse terroristen voor de moord op Joden. Dit is allemaal schandalig. Het moet nu stoppen om vrede te laten zegevieren. [Applaus] En antisemitisme moet worden afgewezen waar het ook verschijnt, of het nu ter linker- of ter rechterzijde is, in de gangen van universiteiten of in de gangen van de Verenigde Naties. [Applaus] Om vrede te kunnen laten zegevieren, moeten de Palestijnen stoppen met het spuien van Jodenhaat en zich eindelijk verzoenen met de Joodse staat. Hiermee bedoel ik niet alleen het bestaan van de Joodse staat, maar ook het recht van het Joodse volk om een staat te hebben in hun historische thuisland, het land van Israël. [Applaus] En laat me je vertellen, de mensen van Israël verlangen naar zo'n vrede. Ik verlang naar zo'n vrede. "

14.00
  • "Als jonge soldaat, meer dan een halve eeuw geleden, stonden mijn kameraden en ik in de speciale eenheden van Israël op veel fronten, op veel slagvelden, van de warme wateren van het Suezkanaal tot de bevroren hellingen, van de oevers van de Jordaan tot het asfalt van de luchthaven van Beiroet. Deze ervaringen en andere ervaringen hebben me de prijs van oorlog geleerd. Een medesoldaat werd naast me gedood, een ander stierf in mijn armen. Ik begroef mijn oudere broer. Degenen die persoonlijk de vloek van oorlog hebben geleden, kunnen het beste de zegeningen van vrede waarderen. Er zijn veel obstakels op de weg naar vrede, veel hindernissen op het buitengewone pad naar vrede dat ik zojuist heb beschreven. Maar ik ben vastbesloten alles te doen wat ik kan om deze obstakels te overwinnen, om een betere toekomst te smeden voor Israël
    en alle volkeren in onze regio."

Daarna spuit Netanyahu nog wat retoriek over Iran en
filozevert hij wat over AI ...
  • ... maar NERGENS zegt Netanyahu:
    :!: :!: :!:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 06 nov 2023 21:21
dikkemick schreef: 06 nov 2023 20:54 Het VN-agentschap voor Palestijnse vluchtelingen UNRWA meldt inmiddels 88 gedode medewerkers door de oorlog tussen Israël en Hamas in de Palestijnse Gazastrook. Het Pentagon stelt dat het aantal burgerdoden in de Gazastrook "in de duizenden" loopt.

Als je Israël een beetje kent, kun je daar alleen maar zwaar depressief pessimistisch van worden. Ze willen MEER, ze willen ALLES! Palestijnen horen niet in dat plan thuis.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 06 nov 2023 22:49
In combinatie met je vorige post, ga je ook hier alles weer in de schoenen van Hamas schuiven. Over eenzijdig gesproken.

Waarom heb je het nooit over het landjepik? Waarom bespreek je de gelijke rechten van Palestijnen in Gaza en westelijke Jordaan oever nooit? De expansiedrift van Israël? De oneerlijke verdeling van land en support wereldwijd (hetgeen nu dus kantelt)?
Waarom nooit kritiek op dat rechts nationalistische wanbeleid daar?
Alsof ik het beleid in Nederland nooit zou kunnen bekritiseren omdat ik Nederlander ben.
Als ik lees over plannen om Palestijnen te verplaatsen naar de Sinaï woestijn dan denk ik niet alleen aan Gaza maar ook aan de westelijke Jordaan oever en misschien later ook Libanon nog. Waarom niet? Rupsje Nooitgenoeg wil meer! En Rupsje Nooitgenoeg heeft immers een ijzersterk leger. En Rupsje Nooitgenoeg heeft (HAD) fiat van bijna het gehele westen.
Alleen heeft rupsje Nooitgenoeg z'n laatste troeven nu een beetje verspeeld.
Maar het lijkt wel dat als je pro Israël bent, je dit niet kunt of wilt zien.

En nog 1 laatste opmerking over proportionaliteit.
Als men een heel vluchtelingenkamp platbombardeert met de bedoeling om 1 terrorist uit te schakelen, dan denk ik niet dat dit nog proportioneel is! De teller staat nu op 4000 kinderen (niet geverifieerde bron overigens).
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 07 nov 2023 06:43
Gerard R. schreef: 06 nov 2023 21:21

Als je Israël een beetje kent, kun je daar alleen maar zwaar depressief pessimistisch van worden. Ze willen MEER, ze willen ALLES! Palestijnen horen niet in dat plan thuis.
Éen woord: exact, gezien wat er overblijft voor en van Palestijnen.
En dus zullen Palestijns verzet Hamas (terrorisme voor Israël) en nog anderen dat met veel bloed bestrijden. Zo fok je steeds meer diepe haat die niet over gaat. Het zou slechts kúnnen veranderen met een grote regionale oorlog. Maar dat zal vooral de VS met veel en ruime middelen tegengaan. Ook is uiteraard de.vraag hoe zoiets zou aflopen gezien de enorme middelen, die de VS Israël verschaft...
¥¥
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

....zolang de VS nog pro Israël blijft...
Maar dat zal gezien economische en politieke belangen nog wel even voortduren.
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 07 nov 2023 14:19 ....zolang de VS nog pro Israël blijft...
Maar dat zal gezien economische en politieke belangen nog wel even voortduren.

In de doordebankse wereld is noemen we dit compleet mismanagement óf pure kwaadaardigheid.
Een klein kind had voor tientallen jaren kunnen vertellen wat dit gedoe oplevert ook nog. Wat een debakel.

En al die fantastische Israëlische inlichtingendiensten jarenlang niets zien hoor. Ik geloof er geen reet van. Had dan eerder ingegrepen..
En als het weer eens echt rauw uit de klauw giert met 1400 doden moet je het verzet Hamas vernielen om dit proces een klein beetje te doorbreken... :roll:
Dat wordt dan weer door de sterke partij extremistisch zwaar overdreven, waarbij 2 miljoen 'onschuldige' burgers de klos zijn. :roll: #-o

Het is toch iets dat alleen maar in een gesticht thuis hoort neem me niet kwalijk.
Ik ben redelijk Israël gezind altijd al, maar ik voel dat het schuift. En ik denk dat dit wereldwijd is.
¥¥
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 07 nov 2023 15:01...
Ik ben redelijk Israël gezind altijd al, maar ik voel dat het schuift. En ik denk dat dit wereldwijd is.
Daar zijn er hier meer van (Israël gezind) maar het lijkt wel of Israel een atoombom op Nederland kan gooien en dat ze nog steeds Israël gezind blijven. Onvoorwaardelijk Israël gezind dus! Je niet laten leiden door feiten maar door sentimenten.
Einstein/Mick
Gesloten