Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Ik ben geen actually supporter of moral degeneration and ultimate destruction

Bericht door ChaimNimsky »

appelfflap schreef: 05 nov 2023 21:30
ChaimNimsky schreef: 05 nov 2023 21:22 Je blijft framen, alsof Israel de westelijke Jordaan oever wil halveren.
de laatste speech van netanyahu was duidelijk
gaza en westbank zijn Israel
Heb al z'n speeches van de laatste maand beluisterd en daarin zei hij niet dat Gaza en de Westelijke Jordaan Oever Israel zouden zijn. Ben je aan het liegen? Ben je - net als DikkeMick - aan het framen?
Zionist
dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 05 nov 2023 21:33
dikkemick schreef: 05 nov 2023 21:26 Je lijkt me niet heel erg begaan met de Palestijnen....
Klopt. Heb gezien wat de Hamas bewust heeft gedaan en hoe het door vrouwen en kinderen met feestgedruis werd gevierd. Enige dat ik relevant vind, is dat Israelische burgers nooit meer het slachtoffer zullen zijn van die monsters.
De 10.000 doden is overigens in zicht!
Dat het er nog relatief weinig zijn, is slechts omdat de grondoorlog nog niet in volle gang is en zich vooralsnog concentreert op Gaza Stad.
Je ook maar minimaal enigszins verplaatsen in Palestijnse burgers is je totaal onbekend hè? Die normale burgerbevolking die opeengepakt in een klein gebiedje zit en ook een hekel aan Hamas heeft....

Nu worden Palestijnen die 'wonen' in de westelijke Jordaan oever en werken in Israël naar het zuiden van de Gazastrook verbannen. Familie (vrouw en kinderen dus doorgaans) blijven achter. Lekker humaan. Eerst verbannen, dan naar Gaza sturen en vervolgens een BOM erop!

Maar je blijft pro Israël?

Kijk wat human rights watch erover zegt.
Dan somt hij op: 'Israël houdt hulpgoederen tegen, bombardeert vluchtelingenkampen, woonhuizen, huizenblokken en hele wijken met zware bommen, gebruikt fosforbommen. En bijna een miljoen mensen worden door Israël uit hun huizen gejaagd terwijl ze geen veilige plek hebben om naartoe te gaan.'

Dubbele standaarden
Elk van die acties is volgens Shakir in strijd met internationaal recht en oorlogsrecht. Volgens hem worden er dubbele standaarden gehanteerd als het om Israël gaat, een verwijt dat steeds vaker klinkt. 'Internationaal recht, mensenrechten, het recht op veiligheid, op water en stroom, humanitaire wetten, aansprakelijkheid, zaken die ze anders altijd belijden en die normaal voor ze zijn, tellen in Israël ineens niet meer. Het is absoluut frustrerend.'

Human Rights Watch (HRW) kan weinig anders doen dan het geweld blijven documenteren, en zelfs dat probeert Israël te bemoeilijken.

Maar human betekent menselijk en als je palestijnen niet als mens ziet....

http://digitalekrant.volkskrant.nl/volk ... rm=android
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 06 nov 2023 07:09 Je ook maar minimaal enigszins verplaatsen in Palestijnse burgers is je totaal onbekend hè? Die normale burgerbevolking die opeengepakt in een klein gebiedje zit en ook een hekel aan Hamas heeft....
Waren dat niet degenen die in 2006 de Hamas nog meet overweldigende meerderheid hadden gekozen? Enige dat ik relevant vind, is dat Israelische burgers nooit meer het slachtoffer zullen zijn van die Hamas-monsters. Locaties waar zich terroristen bevinden, zijn legitieme militaire doelwitten -- ook als er zich burgers bevinden, zolang het maar in proportie is met het beoogde militaire doel. Ik ben reuzetrots als ik zie dat ze Gaza Stad reeds omsingeld hebben en komeende week al kunnen beginnen de stad huis-voor-huis door te trekken.
Eerst verbannen, dan naar Gaza sturen en vervolgens een BOM erop!
Je blijft framen. Ze worden niet naar het zuiden gestuurd om er een bom op te gooien. Laat ze op hun eigen grond maar iets goeds opbouwen, zoals Israel dat lang geleden reeds heeft gedaan.
Internationaal recht, mensenrechten, het recht op veiligheid, op water en stroom, humanitaire wetten, aansprakelijkheid, zaken die ze anders altijd belijden en die normaal voor ze zijn, tellen in Israël ineens niet meer. Het is absoluut frustrerend.
Hamas is de regering in Gaza. Moeten ze de gijzelaars maar vrijlaten, dan hebben ze weer water en stroom. En aangezien ze de burgers als schild gebruiken, schat ik dat ze eveneens zo'n 100.000 van hun eigen burgers op hun geweten krijgen.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Chaimnimsky, ik blijf framen want je geeft daar alle aanleiding toe! Totaal onmenselijke reacties. ALLE Palestijnen over 1 kam scheren. ALLE!
Vind het een beetje kortzichtig.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

ChaimNimsky schreef: 06 nov 2023 07:56
dikkemick schreef: 06 nov 2023 07:09 Je ook maar minimaal enigszins verplaatsen in Palestijnse burgers is je totaal onbekend hè? Die normale burgerbevolking die opeengepakt in een klein gebiedje zit en ook een hekel aan Hamas heeft....
Waren dat niet degenen die in 2006 de Hamas nog meet overweldigende meerderheid hadden gekozen?
Het bovenstaande krijg je dus als je in abstracties blijft denken zoals de "burgerbevolking". Het antwoord op je vraag is dus neen, met de huidige demografie onder de Palestijnen is er een beduidend verschil tussen de populatie in 2008 en de huidige populatie.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

axxyanus schreef: 06 nov 2023 09:08
Waren dat niet degenen die in 2006 de Hamas nog meet overweldigende meerderheid hadden gekozen?
Het bovenstaande krijg je dus als je in abstracties blijft denken zoals de "burgerbevolking". Het antwoord op je vraag is dus neen, met de huidige demografie onder de Palestijnen is er een beduidend verschil tussen de populatie in 2008 en de huidige populatie.
Met dat verschil ook, als Israël zo doorgaat (en dat doet ze!)dat er nog extremistischer groeperingen zullen opstaan. Je hebt niets te verliezen immers als je totaal onderdrukt wordt.
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

En laten we niet vergeten, dat Israël wilde dat er voor Hamas gestemd werd. Israël steunde Hamas om zo de invloed van o.a. de PLO te ondermijnen.

Het komt op mij nogal cynisch over als Israël eerst probeert de invloed van Hamas te vergroten en dan wanneer dat lukt doordat Hamas de verkiezingen wint om dan later wanneer de gevolgen daarvan op een wrede manier duidelijk worden, die verkiezingsoverwinning als reden te gebruiken om de Palestijnse bevolking op geen enkele manier te ontzien.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
appelfflap
Banned

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door appelfflap »

HierEnNu schreef: 06 nov 2023 03:13 Nee, je bent niet erg duidelijk voor mij!
Voor Israel is gaza en de westbank gewoon Israel
de annexatiepolitiek zal niet stoppen en Israel heeft geen interesse in een tweestatenoplossing.
Ze willen het land maar niet de mensen

Ik weet dat jij dit ontkent en ik weet dat jij hamas blijft roepen maar tot de jaren 90 was Hamas poltitiek irrelevant
vandaag is hamas politiek irrelevant op de westbank en wat gebeurt daar?
hoeveel dode Palestijnse kinderen, hoeveel arrestaties, heoveel ... sinds oktober?
of ind e jaren ervoor
of ...
heoveel muziekfestivals zijn er op de westbank aangevallen? hoeveel paragliders zijn over de muur gekomen, ...

wat is het huidige tarief
1400 dodo Israeli's en we zitten nu aan 10 000 dode palestijnen?
1 dode ISraeli zijn hoeveel dode palestijnen en dan si de vraag of dode Palestijnse kinderne ook maar 1 Isralei terugbrengen?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik begrijp (tenminste, dat wil ik graag) dat we allemaal door een gekleurde bril kijken. Maar als we ons nu eens allemaal houden aan de feiten?

Dan is Hamas fout geweest
Dan is hamas ooit gesteund en gefinancierd door israel
Dan is (en was) Israel fout wat betreft het landje_pik beleid
Dan sneuvelen er ook onschuldige mensen (aan beide kanten, maar t aantal Palestijnen dat vermoord wordt is vele malen groter.
Dan is een twee statenoplossing zo goed als onhaalbaar.
Dan kantelen de pro_Israel sentimenten wereldwijd.

Dit lijken mij enkele harde feiten waar je (al ben je Netanyahu zelf) niet onderuit kunt.
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Hamas werd gekozen met een overweldige meerderheid en bij de laatste aanslagen zag ik tevens kinderen van blijdschap door de straten dansen, zingen en het geparadeerde ontzielde lichaam van een ontkleede Joodse vrouw in het gelaat spugen. De militaire doelstelling is Hamas te decimeren en de luxe de kinderen en vrouwen te sparen is er veelal niet eens. Jammer van de honderduizend burgerslachtoffers, maar Hamas zal gedecimeerd worden, ondanks dat de hele wereld - inclusief de VS - het liefst een eind wil aan deze oorlog.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 06 nov 2023 11:57
HierEnNu schreef: 06 nov 2023 03:13 Nee, je bent niet erg duidelijk voor mij!
Voor Israel is gaza en de westbank gewoon Israel
de annexatiepolitiek zal niet stoppen en Israel heeft geen interesse in een tweestatenoplossing.
Ze willen het land maar niet de mensen

Ik weet dat jij dit ontkent en ik weet dat jij hamas blijft roepen maar tot de jaren 90 was Hamas poltitiek irrelevant
:scissors:
Wat jij me zoals toeschrijft is irrelevant, het gaat om jouw stellige beweringen!
Wat jij daarna zoal schrijft is irrelevant met betrekking tot wat je eerder schreef en
waar ik op reageerde:

Jij schreef dat Netanyahu beweerde:

"Gaza en Westbank zijn Israel
ik wil het land, niet de inwoners"

of iets in die strekking.

Als het klopt wat jij daar daadwerkelijk schrijft dan vind ik dat van groot belang!
Daarom vraag ik nogmaals, voor de derde keer en
hopelijk is drie maal scheepsrecht:

• heb jij een quote met een betrouwbare link naar die speech waar jij aan refereert?
    Jij hebt kennelijk wel iets gehoord wat er op lijkt,
    of verspreid bewust nepnieuws, dat zou natuurlijk ook kunnen,
    ik ben benieuwd!

Ik vind het niet erg als jij je vergist hebt,
want vergissen is menselijk en
ik ben niet iemand die anderen probeert te ontmenselijken:
  • maar geef zulks dan gewoon ruiterlijk toe?
    • Al was het maar om te voorkomen dat je anders
      een opzettelijke verspreider van Nepnieuws bent!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Ik denk dat de haat jegens Israël/de Israeli/de Joodse mens door de oorlog in Gaza geen grenzen meer zal kennen.
Helaas zal geen enkele Israeli/Joods mens zich dan ook in de toekomst, waar dan ook ter wereld, nog veilig kunnen voelen. Dat hebben ze dan echter volledig aan zichzelf te wijten. Want hoe gruwelijk Hamas ook tekeer is gegaan: de haat en onbarmhartigheid die Israël nu jegens de Palestijnen laat zien kent ook geen grenzen.
Laatst gewijzigd door Yours op 06 nov 2023 14:08, 2 keer totaal gewijzigd.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 05 nov 2023 23:24 :scissors:
IDF kan heel gemakkelijk of wat minder makkelijk de zaak schoonvegen/schoonhouden. Doe Hamas daar weg.
Het gaat hier om mensen die ergens heen moeten.
Hele huizenblokken en woonwijken kan die IDF verpulveren, dus dit moet kunnen. Rare berichten LIJKT mij.
  • "Doe Hamas daar weg?"
Waar is de IDF mee bezig denk je? Het is de IDF ten koste van duizenden doden, zowel Hamasstrijders als burgers en Israëliërs en waarschijnlijk ook andere nationaliteiten, eindelijk gelukt om een deel van hun 'Sweep and Clean' operatie te bewerkstelligen, te weten de Gazastrook in noord en zuid te delen en zo de Hamashoofdkwartieren als het ware in te sluiten, zodat die alvast hermetisch belegerd kunnen worden in hun tunnels tot de IDF heeft uitgedokterd hoe de Hamashoofdkwartieren [de kop van de spreekwoordelijke slang!] met zo weinig mogelijk Collateral Damage vernietigd kunnen worden.

Nou roept de IDF om humanitaire redenen éénzijdig een 'human corridor' uit zodat de nog in het noorden overgebleven Gazaanse burgers daarlangs veilig naar het zuiden kunnen evacueren omdat de IDF daar tijdelijk de oorlogshandelingen stopt en dan vraag jij vervolgens aan de IDF om juist daar de Hamas met oorlogshandelingen te belagen? Sorry hoor ...
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Yours schreef: 06 nov 2023 13:51 Ik denk dat de haat jegens Israël/de Israeli/de Joodse mens door de oorlog in Gaza geen grenzen meer zal kennen.
Helaas zal geen enkele Israeli/Joods mens zich dan ook in de toekomst, waar dan ook ter wereld, nog veilig kunnen voelen. Dat hebben ze dan echter volledig aan zichzelf te wijten. Want de haat en onbarmhartigheid die Israël nu laat zien kent ook geen grenzen.

Ik verwacht eerder dat als deze oorlog voorbij is nog meer Arabische landen dan al het geval was hun interesse openlijk zullen tonen om toe te treden tot de 'Abraham-akkoorden' vanuit het volle besef waar Iran mee bezig is.

Ik acht het zelfs mogelijk dat zowel Netanyahu alsook Trump, misschien zelfs gezamenlijk, de nobelprijs voor de vrede zullen krijgen vanwege hun initiatief tot die 'Abraham-akkoorden' die de aanleiding zullen kunnen worden tot een 'Nieuw Midden Oosten', met name een wat meer vreedzamer en welvarender Midden Oosten dankzij tolerante coëxistentie.
.
ChaimNimsky
Superposter

Yours schreef: 06 nov 2023 13:51 Ik denk dat de haat jegens Israël/de Israeli/de Joodse mens door de oorlog in Gaza geen grenzen meer zal kennen.
Helaas zal geen enkele Israeli/Joods mens zich dan ook in de toekomst, waar dan ook ter wereld, nog veilig kunnen voelen. Dat hebben ze dan echter volledig aan zichzelf te wijten. Want hoe gruwelijk Hamas ook tekeer is gegaan: de haat en onbarmhartigheid die Israël nu jegens de Palestijnen laat zien kent ook geen grenzen.
Ze zijn in Israel veilig als Hamas is gedecimeerd en zoals gezegd, is het doelgericht afslachten van baby's en het doodmartelen van kinderen voor de ogen van hun ouders, aantoonbaar heel iets anders dan het jagen op de daders waarbij helaas eveneens onbedoeld veel burgerslachtoffers vallen. En het aantal doden maakt deze ethische ongelijkheid nergens ongedaan. Bovendien geef je de Joden waar ook ter wereld op de schuld die soms helemaal niet achter de acties staan, in plaats van de Israelische regering.

Heb jij een realistisch alternatief voor het uitmoorden van de Hamas dat zeer recentelijk nog heeft onderstreept dat ze heel Israel willen hebben en 7 Oktober net zovaak zullen blijven herhalen tot ze het hebben?
Zionist
Gesloten