Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Berjan
Bevlogen

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Berjan »

B.S. schreef: 04 nov 2023 19:39 Dertigjarige Joodse vrouw in Lyon in haar appartement neergestoken, vooralsnog overleefd, dader(s) lieten hakenkruis als boodschap achter https://twitter.com/visegrad24/status/1 ... 3517022716
Ook 'wij' zijn in oorlog...
Burgemeester Halsema gaat er 'alles aan doen' om Kristalnacht herdenking in Amsterdam door te laten gaan, ook in het nieuws. De stad Groningen durft het al niet meer aan...
Waarom zijn "wij" in oorlog? De hele kwestie is al erg genoeg, je moet niet overdrijven.. Zie mijn youtubefilmpje van Joris Luyendijk en Raoull Heertje..

https://www.youtube.com/watch?v=F-Xa4tot3vc
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

We kiezen voor het leven, gaan de terrosisten uitmoorden die de regering vormen in Gaza, en indien die zich tussen de burgers verschuilen, jammer dan. Hier vieren en beschemen we ons leven en ons tegenhouden is simpelweg erg dom.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

ChaimNimsky schreef: 05 nov 2023 01:09 We kiezen voor het leven, gaan de terrosisten uitmoorden die de regering vormen in Gaza, en indien die zich tussen de burgers verschuilen, jammer dan. Hier vieren en beschemen we ons leven en ons tegenhouden is simpelweg erg dom.
Mmmm ... ik zou me bijna als vrijwilliger melden,
maar nee, ik heb al 7 katten ...
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Luyendijk en Heertje...pfff. Luyendijk is een bang jongetje dat zo graag een betere wereld wil (en door dat de uiten geld wil verdienen.)
Heertje is een vat vol frustraties over zijn achtergrond. Probeerde komiek te zijn door niet leuk te zijn.

'Wij' worden ook bedreigd door de radicale Islam. En daarvan komt er meer en meer 'hier'. En allerlei 'nuttige idioten' daaromheen.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

De visie van professor Ilan Pappe, geschiedenis professor bij Universiteit van Exeter and Directeur van het Europees Centrrum voor Palestijnse Studies, over het conflict in Israel and Gaza, uitgelegd in een interview met Emma Vigiland en Sam Seder.

Ik denk dat de professor een juiste analyse maakt, maar op korte termijn, biedt ze slechts weinig hoop.

Voor wie het niet beseft het is vooral een gesprek tussen twee Joden!
Ik wens u alle goeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Ik ben geen actually supporter of moral degeneration and ultimate destruction

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 04 nov 2023 19:14 Berjan vraagt: Waar kan je bewijzen edoch aantonen dat DikkeMick moeite heeft met het bestaan van Israel?
Misschien door het gewoon te vragen?

Dikkemick is geen voorstander van dictatoriale rechts nationalistische regimes dus in die zin ben ik tegen de staat Israël.
ALS ze wat coulanter zouden zijn en de Palestijnen zouden respecteren hebben ze mijn zegen.
Maar zoals nu? Opdoeken die staat!
Dat laatste is niet meer mogelijk denk ik.

Blijft wel staan dat de Staat er op onrechtmatige gronden is gekomen.
(het is een niet herstelbare vergissing van de geschiedenis)
Dit zou wel het uitgangspunt moeten zijn in het vinden van een oplossing.
Zolang één partij dat niet wil inzien en de geschiedenis probeert te herschrijven is er denk ik geen rechtvaardige oplossing mogelijk.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Re: Ik ben geen actually supporter of moral degeneration and ultimate destruction

Bericht door dikkemick »

De spijker Tiberius! Denken in oplossingen, niet blijven hangen in het verleden. Praten, praten, praten en daarna constructief iets bedenken waardoor beide partijen samen door 1 deur(the) kunnen.
Religies kunnen samenleven, dat weten we inmiddels en terroristische bewegingen EN dictaturen NIET.
Dumpen van een bevolkingsgroep in een woestijn is dan natuurlijk geen oplossing!
De vraag blijft: Wat wel?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 05 nov 2023 08:44 Religies kunnen samenleven, dat weten we inmiddels en terroristische bewegingen EN dictaturen NIET.
Dumpen van een bevolkingsgroep in een woestijn is dan natuurlijk geen oplossing!
Oorlog. Hamas heeft een paar dagen geleden nog gezegd dat ze 7 Oktober willen blijven herhalen totdat Israel is vernietigd. Met zulke lieden valt niet samen te leven. Momenteel doet Israel erg goede zaken en ik vermoed dat er in plaats van het huidige hekje daarna drie muren met luchtafweergeschut plus mijnenvelden komen om ons af te scheiden van elke toekomstige Palestijnse dreiging. Palestijnen mogen niet meer in Israel werken, dus kunnen ze op hun eigen stukje grond iets goeds proberen op te bouwen zoals Israel dat al lang geleden heeft gedaan.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 05 nov 2023 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Berjan schreef: 04 nov 2023 18:50 Nog steeds doe je alsof Israel zo enorm goed is. Maar je bent waarschijnlijk vergeten dat de mensen de straat opgingen omdat de regering van Netanyahu allemaal antidemocratische wetten aan wilde nemen.
Ik zeg nergens dat " Israel enorm goed is".
Maar het feit dat demonstanten de straat op konden, onderscheid Israel van haar buren.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 04 nov 2023 19:14Dikkemick is geen voorstander van dictatoriale rechts nationalistische regimes dus in die zin ben ik tegen de staat Israël.
ALS ze wat coulanter zouden zijn en de Palestijnen zouden respecteren hebben ze mijn zegen.
Maar zoals nu? Opdoeken die staat!
Ik ben tegenstander van gewelddadige terroristische regimes die hun buurland willen vernietigen en daartoe ook daadwerkelijk pogingen toe ondernemen zoals blijkt uit 'Operatie al-Aqsa Storm' en supporters van een dergelijke terroristisch gewelddadige staat zijn in mijn ogen dan ook 'actually supporter of moral degeneration and ultimate destruction' dus in die zin ben ik tegen de staat Gaza.

Pas nadat Hamas/Gaza in woord EN daad bereid zouden zijn tot vrede en Israëls bestaansrecht te erkennen en Joden en de Israëliërs zouden respecteren, zouden ze wat mij betreft bestaansecht kunnen verwerven nadat ALLe Hamas verantwoordelijken zich verantwoord hebben voor een oorlogstribunaal. Maar gezien het huidige oorlogsbeleid
welk gericht is op vernietiging van Israël?
  • Opdoeken die staat!
.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

gerard_m schreef: 05 nov 2023 13:18
Berjan schreef: 04 nov 2023 18:50 Nog steeds doe je alsof Israel zo enorm goed is. Maar je bent waarschijnlijk vergeten dat de mensen de straat opgingen omdat de regering van Netanyahu allemaal antidemocratische wetten aan wilde nemen.
Ik zeg nergens dat " Israel enorm goed is".
Maar het feit dat demonstanten de straat op konden, onderscheid Israel van haar buren.
Niet dus.
Ook dar mag worden gedemonstreerd als het de machthebbers uitkomt.
Dat is ook in deze het geval.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 05 nov 2023 11:15
dikkemick schreef: 05 nov 2023 08:44 Religies kunnen samenleven, dat weten we inmiddels en terroristische bewegingen EN dictaturen NIET.
Oorlog. Hamas heeft een paar dagen geleden nog gezegd dat ze 7 Oktober willen blijven herhalen totdat Israel is vernietigd. Met zulke lieden valt niet samen te leven. Momenteel doet Israel erg goede zaken en ik vermoed dat er in plaats van het huidige hekje daarna drie muren met luchtafweergeschut plus mijnenvelden komen om ons af te scheiden van elke toekomstige Palestijnse dreiging. Palestijnen mogen niet meer in Israel werken, dus kunnen ze op hun eigen stukje grond iets goeds proberen op te bouwen zoals Israel dat al lang geleden heeft gedaan.
En weer alles op Hamas afschuiven. Ook met Netanyahu is het slecht zaken doen! Heel slecht.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

gerard_m schreef: 05 nov 2023 13:18Ik zeg nergens dat " Israel enorm goed is".
Eensch!

Israëliërs hebben in Israël nog steeds de mogelijkheid tot Vrije Meningsuiting, terwijl in Gaza Hamas de eigen bevolking zonder vorm van proces executeert als men ergens van verdacht wordt wat volgens Hamas niet door de beugel kan.

Gaza had mijns inziens al lang geleden bevrijd moeten worden van deze HamasBEESTachtigen door een internationale coalitie onder de noemer van 'War On Terror', dan hadden de vreedzame burgers van Gaza kunnen kiezen om hun land op te bouwen met al dat geld en goederen die sinds die tijd door Hamas zijn geconfisqueerd zodat Hamas zelf in luxe kon leven in hun tunnels en de rest misbruiken voor oorlogstuig en oorlogspropaganda waardoor een hele generatie Gazaanse kinderen is opgegroeid waarbij haat hen met de paplepel werd ingegoten.

Israël doet ALLes om hun kinderen te beschermen en te verdedigen waarbij volwassen IDFers hun leven in de waagsschaal stellen, terwijl die laffe Hamassers ALLes doen om zichzelf te beschermen en in luxe te kunnen leven terwijl hun bevolking crepeert, waarbij Hamas de Gazaanse kinderen als menselijk schild gebruikt en hen al vanaf heel jong met Jodenhaat indoctrineert, zodat ook zij al heel jong ingezet kunnen worden bij gewelddadige acties gericht tegen Israëlischen burgers,
  • mijns inziens verwordt de Gazaanse jeugd
    daardoor tot een soort van 'Hamasjugend'.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 05 nov 2023 06:10 De visie van professor Ilan Pappe, geschiedenis professor bij Universiteit van Exeter and Directeur van het Europees Centrrum voor Palestijnse Studies, over het conflict in Israel and Gaza, uitgelegd in een interview met Emma Vigiland en Sam Seder.

Code: Selecteer alles

[youtube]II4-QFZFxX0[/youtube]
Ik denk dat de professor een juiste analyse maakt, maar op korte termijn, biedt ze slechts weinig hoop.

Voor wie het niet beseft het is vooral een gesprek tussen twee Joden!
Vanwaar dat benadrukken dat het twee Joden betreft?
Waarom is zulks van belang volgens jou?
Wat bedoel je hier eigenlijk met Joden?
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Dat er in Israël [nog steeds!] sprake is van Democratie,
zelfs onder Netanyahu als MP terwijl Israël in staat van oorlog verkeert,
blijkt uit het onderstaande:

• 10:37

Woede in Israël om uitspraak Israëlische minister over inzet kernwapens

Een minister van het Israëlische kabinet is in opspraak geraakt vanwege een uitspraak op de radio. De minister van Erfgoed Amihai Eliyahu zei dat Israël een kernaanval op de Gazastrook niet uitsluit. Premier Netanyahu zegt in een reactie dat die uitspraak "losstaat van de werkelijkheid". Eliyahu mag voor onbepaalde tijd geen kabinetsbijeenkomsten bijwonen, bericht de krant Haaretz.

De uitspraken kwamen Eliyahu, lid van de uiterst rechtse Otsma Jehudit, ook bij andere politici op kritiek te staan. Ze vinden bovendien dat de schorsing weinig voorstelt. Oppositieleider Yair Lapid riep Netanyahu op de bewindsman meteen te ontslaan. Hij noemde de uitspraken van Eliyahu "afschuwelijk en gestoord" en schadelijk voor het internationale aanzien van Israël.

BRON: Israël/Gaza-blog NOS Nieuws vandaag, 11:55
    Abbas en Blinken praten over situatie in Gaza •
    Woede om kernaanval-opmerking Israëlische minister
.
Gesloten