Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Bevlogen

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door lost and not found yet! »

Gerard R. schreef: 03 nov 2023 20:35
ChaimNimsky schreef: 03 nov 2023 20:30
Gerard R. schreef: 03 nov 2023 20:28 Ik hoop dat het is zoals je schrijft, maar ik geloof er niets van. Als ik Hamas zou zijn, hè? :roll: zou Israël de klere kunnen krijgen zeg maar. Hoe het wel moet weet ik niet, maar geen sprookjes.
Israel heeft van het begin af aangegeven dat er weer water en voedsel zal zijn indien de Hamas de gijzelaars laat gaan.
En dat geloof ik dus niet. :) En zij ook niet. En ze zijn niet bang voor doodgaan. Worden ze martelaar en naast Allah met maagden en zo.
Een absolute “doodscultuur” dus! Het maakt allemaal niet uit! Mijn god, wat een instelling! Hoe zou je überhaupt met dit soort mensen WILLEN samenleven??
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
lost and not found yet!
Bevlogen

dikkemick schreef: 03 nov 2023 21:24
ChaimNimsky schreef: 03 nov 2023 18:38
dikkemick schreef: 03 nov 2023 18:25

SCHAAM JE

DIEP!
Het is simpelweg een feit: Niet alleen Israel, maar eveneens Egypte wil ze niet en houdt de poorten gesloten. Geen enkel buurland wil ze. Zie geen reden om me te schamen voor een opsomming van feitelijke gegevens.
Ik verbaas me oprecht meer en meer over hoe mensen over andere mensen kunnen denken.
Je bedoelt toch zeker wel de mensen of landen die hun religieuze broeders niet willen opnemen toch? Chaimnimsky komt inderdaad met feiten! Het klopt gewoon, Egypte wil ze niet, Hamas is het vervolg op de Moslim Broederschap en Egypte haat die, dus dat is wel duidelijk!
Eigenlijk wel heel apart dat de ene moslim de andere haat! Als het niet zo serieus was zou ik er om kunnen lachen!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 03 nov 2023 23:12
ChaimNimsky schreef: 03 nov 2023 20:30 Israel heeft van het begin af aangegeven dat er weer water en voedsel zal zijn indien de Hamas de gijzelaars laat gaan.
En dat geloof ik dus niet. :) En zij ook niet. En ze zijn niet bang voor doodgaan. Worden ze martelaar en naast Allah met maagden en zo.
Een absolute “doodscultuur” dus! Het maakt allemaal niet uit! Mijn god, wat een instelling! Hoe zou je überhaupt met dit soort mensen WILLEN samenleven??
Dat wil je niet, inderdaad.
IS.. ook zoiets. Al Qaeda, Boko Haram en meer..
En als je dan in zo'n groep zit zul je precies denken zoals de groep wil.. Extreem. Geen afwijkingen. En anders...
En dan het onderlinge wantrouwen. Voor je het weet word je getest..
Angstig leven en dus mee met de extremiteit, maar... weten dat Iran (soms een ander land) achter je staat...
1 voordeel: de dood is dus geen probleem. Machtig mooi. :cry:
¥¥
lost and not found yet!
Bevlogen

Gerard R. schreef: 03 nov 2023 23:26
En als je dan in zo'n groep zit zul je precies denken zoals de groep wil.. Extreem. Geen afwijkingen. En anders...
Angstig leven en dus mee met de extremiteit, maar... weten dat Iran (soms een ander land) achter je staat...
Inderdaad! Als je van Hamas zou houden, maar ik betwijfel het zeer of elke pro Palestijnse demonstrant dat doet, ik wil wedden dat minimaal 50% de Gazastrip niet kan aanwijzen op een wereldbol! En als de dood, of het doodgaan geen probleem is stel ik gewoon een massale suicide voor voor de leden van Hamas, en ook, maar wat minder, voor de Palestijnen! Dan is het wederzijdse probleem heel snel opgelost! Toch? Nogmaals, als ze in zo’n doodscultuur leven moet dat een fantastische oplossing zijn! Je bent dood en je gaat naar de hemel met al de dingen die je belooft zijn! Hoe mooi! 🤩
We will dance again!
🔱
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 03 nov 2023 23:37
Gerard R. schreef: 03 nov 2023 23:26

Inderdaad! Als je van Hamas zou houden, maar ik betwijfel het zeer of elke pro Palestijnse demonstrant dat doet, ik wil wedden dat minimaal 50% de Gazastrip niet kan aanwijzen op een wereldbol! En als de dood, of het doodgaan geen probleem is stel ik gewoon een massale suicide voor voor de leden van Hamas, en ook, maar wat minder, voor de Palestijnen! Dan is het wederzijdse probleem heel snel opgelost! Toch? Nogmaals, als ze in zo’n doodscultuur leven moet dat een fantastische oplossing zijn! Je bent dood en je gaat naar de hemel met al de dingen die je belooft zijn! Hoe mooi! 🤩
:)
Scheelt een hoop CO2. :D
¥¥
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

B.S. schreef: 03 nov 2023 18:54 door de decennia heen hebben Palestijnen veel.meer aan verzet of 'verzet' tegen Israël durven doen dan de Nederlanders tijdens de Duitse bezetting ooit hadden kunnen opbrengen.
'Het verzet hier schoot ook Duitsers dood' dekt de vergelijking bepaald niet.
Met historische kennis is het hier in het algemeen slecht gesteld.
Zoals verwacht is dus het stopwoordje voor de aanval op medische instellingen terrorist, net zoals bij de russen in Oekraine.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Rereformed schreef: 03 nov 2023 12:34 Endlösung betekende het planmatig uitroeien van alle Joden. Dat is een wereld van verschil.
Letterlijk gesproken, betekent het slecht "definitieve oplossing, maar het woord wordt alleen gebruikt in haar Duitse vorm en wijst inderdaad op het plan om alle Joden, om het leven te brengen, óók als het over een ander "probleem" gaat. Men kan het beter niet gebruiken.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 03 nov 2023 21:48
dikkemick schreef: 03 nov 2023 21:24
ChaimNimsky schreef: 03 nov 2023 18:38Het is simpelweg een feit: Niet alleen Israel, maar eveneens Egypte wil ze niet en houdt de poorten gesloten. Geen enkel buurland wil ze. Zie geen reden om me te schamen voor een opsomming van feitelijke gegevens.
Ik verbaas me oprecht meer en meer over hoe mensen over andere mensen kunnen denken.
Misschien ontgaat het je nogmaals dat het geen gedachtengoed is, maar een gegeven? Egypte wil ze niet en houdt de poorten voor hen gesloten.
Waar ik.op doel is dat sommigen hier Palestijnen als plaag zien!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 03 nov 2023 22:09
Gerard R. schreef: 03 nov 2023 22:03 Nou... voorlopig lijken de burgers in Gaza wel zakjes zand. :cry: Niets waard.
Jij had en hebt anders evenmin een realistisch alternatief.
En hier spreek je dus niet tegen dat burgers (mensen) in Gaza zakjes zand zijn!
Mag ik dat vrij extremistisch gedachtegoed vinden?
Gelukkig kan er binnenkort op zakjes zand geschoten worden.
De verkoop van handvuurwapens in Israël is verveelvoudigd. Wapenbezit wordt gestimuleerd door de regering. 'We trekken van buurt naar buurt en geven wapens, en nog meer wapens, en nog meer', zegt de extreem-rechtse minister Ben-Gvir.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 04 nov 2023 07:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 03 nov 2023 23:18 Je bedoelt toch zeker wel de mensen of landen die hun religieuze broeders niet willen opnemen toch? Chaimnimsky komt inderdaad met feiten! Het klopt gewoon, Egypte wil ze niet, Hamas is het vervolg op de Moslim Broederschap en Egypte haat die, dus dat is wel duidelijk!
Eigenlijk wel heel apart dat de ene moslim de andere haat! Als het niet zo serieus was zou ik er om kunnen lachen!
Ik bedoel dat ik hier toch echt parallellen zie met WO2. Eigenlijk wilde niemand de joden (muv een enkeling die ze wel als mensen zag en ze liet onderduiken) en nu wil niemand die vieze religieuze zogenaamd zielige Palestijnen. Dat ondankbare volk dat Allah op de blote knieën moet danken dat ze 2x de oppervlakte van Texel hebben (met muur erom).
Ook dat andere volk dat blij mag zijn dat nog niet alle grondgebied is geannexeerd door de rechts nationalistische bezetter.
Zelfs de Sinaï woestijn is nog te goed voor dit gespuis!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef: 04 nov 2023 02:03
Rereformed schreef: 03 nov 2023 12:34 Endlösung betekende het planmatig uitroeien van alle Joden. Dat is een wereld van verschil.
Letterlijk gesproken, betekent het slecht "definitieve oplossing, maar het woord wordt alleen gebruikt in haar Duitse vorm en wijst inderdaad op het plan om alle Joden, om het leven te brengen, óók als het over een ander "probleem" gaat. Men kan het beter niet gebruiken.
Als ik enkele bijdragen hierboven lees (Niemand wil ze!) wat blijft er dan over, behalve vernietigen?
Sommigen (vele landen in het westen) maken zich nogal eenzijdig druk als het op internationaal recht aankomt.
Je mag een familie niet doodschieten met een geweer, maar plat bombarderen is natuurlijk oke!

We maken ons als westen wel druk om de gruwelen die Rusland begaat in Oekraïne, maar blijven Israël steunen??? Ook zij minachten burgerlevens.
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 04 nov 2023 06:44 Als ik enkele bijdragen hierboven lees (Niemand wil ze!) ...
Zeik toch niet zo de hele tijd. Het is bij herhaling gezegd dat het een feitelijke vaststelling is dat geen land ze wil. Ook Eypte houdt de poorten stevig voor hen gesloten.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 04 nov 2023 09:25
dikkemick schreef: 04 nov 2023 06:44 Als ik enkele bijdragen hierboven lees (Niemand wil ze!) ...
Zeik toch niet zo de hele tijd. Het is bij herhaling gezegd dat het een feitelijke vaststelling is dat geen land ze wil. Ook Eypte houdt de poorten stevig voor hen gesloten.
Het interesseert jou blijkbaar geen klont. DAAR gaat t mij om. Je ziet Palestijnen niet als burgers/mensen.
Zelfs in Duitsland komt ruimte voor pro Palestijnse sentimenten. Duitsland dat nog steeds met een schuldgevoel worstelt

Nog meer goed nieuws! Israël zet Palestijnse werkers uit en stuurt hem Gaza strook in! In strijd met humanitair oorlogsrecht maar bij beesten geldt dat uiteraard niet.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 04 nov 2023 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 04 nov 2023 06:35 Gelukkig kan er binnenkort op zakjes zand geschoten worden:
De verkoop van handvuurwapens in Israël is verveelvoudigd. Wapenbezit wordt gestimuleerd door de regering. 'We trekken van buurt naar buurt en geven wapens, en nog meer wapens, en nog meer', zegt de extreem-rechtse minister Ben-Gvir.
En weer zo'n selectieve quote. Staat er dat het gaat om zich te verdedigen of om op Palestijnen in Gaza te schieten?
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 04 nov 2023 09:39
dikkemick schreef: 04 nov 2023 06:35 Gelukkig kan er binnenkort op zakjes zand geschoten worden:
En weer zo'n selectieve quote. Staat er dat het gaat om zich te verdedigen of om op Palestijnen in Gaza te schieten?
Verdedigen is in Israël een heel ruim begrip! Annexeren is ook verdedigen?
Einstein/Mick
Gesloten