Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 03 nov 2023 18:41 Elke keer is gebleken, dat ze de onderliggende partij zijn.
Klaar en duidelijk.
Omdat die sufkoppen nog niet eens met drie machtige landen tegelijk konden winnen tegen een Israel dat toen nauwelijks een leger had en ze binnen 6 dagen in de pan werden gehakt.

Nogmaals, we hebben niets met hen van doen. Ze hebben zelfbestuur in de Gazastrook en delen van de Westelijke Jordaanoever. Laten ze daar iets goeds voor zichzelf opbouwen. Ze maken zichzelf telkens partij door ons met hun vuile terroristen-jatten te betasten. Niet slim, en ze zitten nu in een proces daarachter te komen.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 03 nov 2023 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Over verbrande baby's https://nypost-com.cdn.ampproject.org/v ... y-hamas%2F

Gerard R: door de decennia heen hebben Palestijnen veel.meer aan verzet of 'verzet' tegen Israël durven doen dan de Nederlanders tijdens de Duitse bezetting ooit hadden kunnen opbrengen.
'Het verzet hier schoot ook Duitsers dood' dekt de vergelijking bepaald niet.
Met historische kennis is het hier in het algemeen slecht gesteld.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 03 nov 2023 18:49
Gerard R. schreef: 03 nov 2023 18:41 Elke keer is gebleken, dat ze de onderliggende partij zijn.
Klaar en duidelijk.
Omdat die sufkoppen nog niet eens met drie machtige landen die tegelijk aanvielen konden winnen tegen een Israel dat toen nauwelijks een leger had en binnen 6 dagen in de pan werden gehakt.

Nogmaals, we hebben niets met hen van doen. Ze hebben zelfbestuur in de Gaza en delen van de Westelijke Jordaanoever. Laat ze daar iets goeds voor zichzelf opbouwen.
Als je nuchter kijkt naar de omstandigheden daar, dan zóu het kunnen, maar het is niet waarschijnlijk.
[..] Niet slim, en ze zitten nu in een proces daarachter te komen.
Zeker.
¥¥
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 03 nov 2023 18:54 Over verbrande baby's https://nypost-com.cdn.ampproject.org/v ... y-hamas%2F

Gerard R: door de decennia heen hebben Palestijnen veel.meer aan verzet of 'verzet' tegen Israël durven doen dan de Nederlanders tijdens de Duitse bezetting ooit hadden kunnen opbrengen.
Maar reken maar dat die Duitsers ons verzet terroristen vonden hoor.
Open jouw blik. :) Zit niet vast in dogma's. Dat is niet de wereld.
¥¥
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 03 nov 2023 19:00 Maar reken maar dat die Duitsers ons verzet terroristen vonden hoor.
Wat Duitsers vonden is irrelevant. Het doelgericht afslachten van baby's en het doodmartelen van kinderen voor de ogen van hun ouders, is aantoonbaar heel iets anders dan het jagen op de daders waarbij helaas eveneens onbedoeld burgerslachtoffers vallen. En het aantal doden maakt deze ethische ongelijkheid nergens ongedaan.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ter illustratie:

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... o-doorgaat
'Israël verliest steun als het zo doorgaat'
Auteur: Jorn Lucas
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Antony Blinken is opnieuw in Israël voor overleg met premier Netanyahu. In de gesprekken zal Blinken enerzijds zijn steun uitspreken voor het land, maar ook aandringen op het voorkomen van meer burgerslachtoffers. 'Blinken en Biden zeggen dat Netanyahu internationale steun, ook van zijn beste vrienden, gaat verliezen als hij zo doorgaat.'
Ook de Amerikanen proberen de menselijke kant niet te verliezen.
En hoe gering ook, dat doet me genoegen.
¥¥
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

B.S. schreef: 03 nov 2023 18:54 Over verbrande baby's https://nypost-com.cdn.ampproject.org/v ... y-hamas%2F

Het gaat om de term terrorist en vrijheidsstrijder of verzetsheld. Voor het eigen volk ben je een verzetsheld, voor de tegenstander een terrorist. Nederland noemde Indonesische vrijheidsstrijders ook eerst terrorist. En moet je kijken wat die gedaan hebben, en toch worden ze vandaag de dag vrijheidsstrijders genoemd en geen terrorist. En die deden nog veel ergere dingen dan Hamas deed. Ook met veel meer doden tot gevolg (tijdens de Bersiap bijvoorbeeld). https://nl.wikipedia.org/wiki/Bersiap
Laatst gewijzigd door Berjan op 03 nov 2023 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 03 nov 2023 19:07
Gerard R. schreef: 03 nov 2023 19:00 Maar reken maar dat die Duitsers ons verzet terroristen vonden hoor.
Wat Duitsers vonden is irrelevant. Het doelgericht afslachten van baby's en het doodmartelen van kinderen voor de ogen van hun ouders, is aantoonbaar heel iets anders dan het jagen op de daders waarbij helaas eveneens onbedoeld burgerslachtoffers vallen. En het aantal doden maakt deze ethische ongelijkheid nergens ongedaan.
Onbedoeld??????

Je bombardeert een klein gebied vol met burgers. Dan moet je wel heel dom zijn om te denken dat het kan zonder burgerslachtoffers. Of heel gemeen, of godsdienstwaanzinnig (het zijn maar moslims, en wij zijn joden)...
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 03 nov 2023 19:08 Ter illustratie:

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Antony Blinken is opnieuw in Israël voor overleg met premier Netanyahu. In de gesprekken zal Blinken enerzijds zijn steun uitspreken voor het land, maar ook aandringen op het voorkomen van meer burgerslachtoffers. 'Blinken en Biden zeggen dat Netanyahu internationale steun, ook van zijn beste vrienden, gaat verliezen als hij zo doorgaat.'
Ik vermoed stellig dat VS bang is voor wat er komen gaat nu Gaza Stad is omsingeld. Het echte werk zal namelijk pas aanvangen in de komende fase. Netanjahoe heeft de VS gezegd dat hij niet naar hen luistert en er is ook geen reden dat te doen. De VS zal Israel wel moeten steunen. Belangrijk is dat er geen staakt het vuren komt indien Hamas niet eveneens de gijzelaars vrijlaat.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

Berjan schreef: 03 nov 2023 19:44
ChaimNimsky schreef: 03 nov 2023 19:07 Wat Duitsers vonden is irrelevant. Het doelgericht afslachten van baby's en het doodmartelen van kinderen voor de ogen van hun ouders, is aantoonbaar heel iets anders dan het jagen op de daders waarbij helaas eveneens onbedoeld burgerslachtoffers vallen. En het aantal doden maakt deze ethische ongelijkheid nergens ongedaan.
Onbedoeld??????

Je bombardeert een klein gebied vol met burgers. Dan moet je wel heel dom zijn om te denken dat het kan zonder burgerslachtoffers. Of heel gemeen, of godsdienstwaanzinnig (het zijn maar moslims, en wij zijn joden)...
Burgerslachtoffers horen bij het oorlogsrecht en zijn hier volledig het gevolg van het feit dat de Hamas zich er bewust tussen verstopt. Het is niet de bedoeling burgers te doden, maar gezien de omstandigheden helaas noodzakelijk.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 03 nov 2023 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 03 nov 2023 19:47 Ik vermoed stellig dat VS bang is voor wat er komen gaat nu Gaza Stad is omsingeld. Het echte werk zal namelijk pas aanvangen in de komende fase. Netanjahoe heeft de VS gezegd dat hij niet naar hen luistert en er is ook geen reden dat te doen. De VS zal Israel wel moeten steunen. Belangrijk is dat er geen staakt het vuren komt indien Hamas niet eveneens de gijzelaars vrijlaat.
Je verheugt je er wel op, zo te lezen. "het echte werk" hoor ik je al weken bezigen.. Heb je een krijtje bij de hand om de telling bij te houden?

En waarom zal de VS Israel moeten blijven steunen? Tevens veegt Israel al jaren de reet af met alles wat Amerika en vooral de VN zegt. Zoals bij het koloniseren van de Westbank. Ik snap niet zo goed waarom Amerika dit maar blijft dulden?
ChaimNimsky
Superposter

Berjan schreef: 03 nov 2023 19:50
ChaimNimsky schreef: 03 nov 2023 19:47 Ik vermoed stellig dat VS bang is voor wat er komen gaat nu Gaza Stad is omsingeld. Het echte werk zal namelijk pas aanvangen in de komende fase. Netanjahoe heeft de VS gezegd dat hij niet naar hen luistert en er is ook geen reden dat te doen. De VS zal Israel wel moeten steunen. Belangrijk is dat er geen staakt het vuren komt indien Hamas niet eveneens de gijzelaars vrijlaat.
Je verheugt je er wel op, zo te lezen. "het echte werk" hoor ik je al weken bezigen.
Nee. In de volgende fase komen er eveneens honderden of duizenden IDF militiren om en daar verheug ik me absoluut niet op. Eveneens is dit de fase waarin veruit de meeste burgerslachtoffers zullen vallen, aangeezien het moeilijk is terroristen van burgers te onderscheiden; ook daar verheug ik me niet op. Het is echter een noodzakelijk fase bij het decimeren van de Hamas: het huis-voor-huis doortrekken van de hele stad en het vernietigen van de tunnels of het hermetisch afsluiten ervan met de huidige schuimbommen.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 03 nov 2023 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 03 nov 2023 19:47
Gerard R. schreef: 03 nov 2023 19:08 Ter illustratie:

Ik vermoed stellig dat VS bang is voor wat er komen gaat nu Gaza Stad is omsingeld. Het echte werk zal namelijk pas aanvangen in de komende fase. Netanjahoe heeft de VS gezegd dat hij niet naar hen luistert en er is ook geen reden dat te doen. De VS zal Israel wel moeten steunen. Belangrijk is dat er geen staakt het vuren komt indien Hamas niet eveneens de gijzelaars vrijlaat.
Van mij mag het 'echte werk' (wat een term....) best tegen Hamas, de rakettenwerpers, maar maak niet 10 duizend burgers dood en 20 duizend zwaar gewond (nou ja... dat is al zo), honger ze niet uit en laat ze als ze dorst hebben wat drinken.
Medisch ingreepje mag ook wel mogelijk zijn en alle ziekenhuizen kapot is ook niks.
En zorg dat andere partijen niet mee gaan doen...

En de Amerikanen, bang of niet, ze vertonen iets dat op menselijkheid lijkt. En dat is goed in mijn ogen.
¥¥
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 03 nov 2023 19:55 Van mij mag het 'echte werk' (wat een term....) best tegen Hamas, de rakettenwerpers, maar maak niet 10 duizend burgers dood en 20 duizend zwaar gewond (nou ja... dat is al zo)..,
Ik verwacht dat er helaas ongeveer 100.000 burgerslachtoffers zullen vallen. Dramatisch, maar dan moet de Hamas zich er maar niet tussen verschansen.
honger ze niet uit en laat ze als ze dorst hebben wat drinken.
Dat heeft de Hamas al een tijdje in eigen hand: laat de gijzelaars vrij en er zal weer voedsel en water zijn. In het zuiden is dat er trouwens allang weer.
Medisch ingreepje mag ook wel mogelijk zijn en alle ziekenhuizen kapot is ook niks.
Moeten ze hun hoofdkwartieren maar niet onder de ziekenhuizen bouwen. Nu vormen ze legitieme militaire doelwitten.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 03 nov 2023 20:02
Gerard R.: honger ze niet uit en laat ze als ze dorst hebben wat drinken.
Dat heeft de Hamas al een tijdje in eigen hand: laat de gijzelaars vrij en er zal weer voedsel en water zijn. In het zuiden is dat er trouwens allang weer.
In het zuiden is dat maar heel lokaal heb ik begrepen.
Verder is dat Hamasverhaal van je nonsens want van Israël dient Hamas vernietigd te worden. (Vind ik ook wel maar
kom dan niet met die gijzelaars).
Moeten ze hun hoofdkwartieren maar niet onder de ziekenhuizen bouwen. Nu vormen ze legitieme militaire doelwitten.
Ja lekker makkelijk.... Bombardeer ze terug naar het stenen tijdperk, mooi klaar. Ik ken die kreten wel.
Krijg je van overal op de wereld weer legioenen met extremisten die Israël om zeep willen brengen.
En het is dat de VS (of een ander land) steeds met scheepsladingen wapens komt, maar als dat niet zo zou zijn zou
het wel eens slecht kunnen aflopen. Zó enorm sterk is Israël niet en het is een klein land.
¥¥
Gesloten