Niet alleen ik, niet alleen Israel, maar eveneens Egypte wil ze niet en houdt de poorten gesloten. Geen enkel buurland wil ze. Logisch.
Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
-
ChaimNimsky
- Superposter
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Zionist
-
appelfflap
- Banned
I know maar toch
alleen vandaag
2 ziekenhuizen
een ambulancekonvooi
duizenden palestijnen in Israel los de bommenregen in gaza insturen
Ik zie het verschil met Rusland en Poetin echt niet meer
-
ChaimNimsky
- Superposter
Lijkt me volstrekt duidelijk. Wat de Hamas deed kan niet anders worden beschouwd dan als terrorisme van het ergste soort dat doelgericht op burgers werd uitgevoerd. Israel jaagt er daarom op. Onbedoelde burgerslachtoffers in een oorlog vallen niet onder de noemer terrorisme, maar onder het oorlogsrecht.appelfflap schreef: ↑03 nov 2023 16:48bij de russen is het terrorisme
Bij Israel is het verdedigen tegen terrorisme
Als gezegd, staat de Geneefse Conventie burgerslachtoffers toe, indien de verwachte militaire voordelen opwegen tegen de verwachte schade aan burgers. En het Recht op zelfverdediging, waarbij in gevallen van terrorisme en andere bedreigingen voor de veiligheid, staten zich kunnen beroepen op zichzelf te mogen verdedigen tegen terroristische doelwitten als er sprake is van een dreiging voor de nationale veiligheid, staat eveneens toe dat er burgerdoden vallen.
Zionist
Ja, heel erg. Maar de aanleiding is ook heel erg.ChaimNimsky schreef: ↑03 nov 2023 17:39Lijkt me volstrekt duidelijk. Wat de Hamas deed kan niet anders worden beschouwd dan als terrorisme van het ergste soort dat doelgericht op burgers werd uitgevoerd. Israel jaagt er daarom op. Onbedoelde burgerslachtoffers in een oorlog vallen niet onder de noemer terrorisme, maar onder het oorlogsrecht.appelfflap schreef: ↑03 nov 2023 16:48bij de russen is het terrorisme
Bij Israel is het verdedigen tegen terrorisme
En recht en slecht en regels in oorlog worden altijd 100% getreden, dus blijken futiel.
Ik zou graag zien dat we de menselijkheid niet verliezen. Het onderwerp is al akelig genoeg.
¥¥
-
ChaimNimsky
- Superposter
De aanleiding was een stel Hamas-terroristen die op een zo wreed mogelijke wijze Joodse burgers wilden vermoorden en een Hamas-leider die aangaf dat de Joden moesten worden vernietigd. Vanaf het eerste begin wilden ze de Joden vernietigen, hebben ze telkens de daad bij het woord proberen te voegen met hun Jihads, Intifada's en continue terroristische aanvallen totdat Israel er eindelijk een hek omheen zette. Het was slechts een hek, maar scheelde een slok op een borrel. De komende maanden zoveel mogelijk de Hamas decimeren en er daarna twee muren met luchtafweergeschut en mijnenvelden omheen zetten. Heb tevens het vermoeden dat het na een paar maandjes oorlog reeds een beetje tot hen door zal gaan dringen dat het niet slim was om Israel aan te vallen.Gerard R. schreef: ↑03 nov 2023 17:44Ja, heel erg. Maar de aanleiding is ook heel erg.ChaimNimsky schreef: ↑03 nov 2023 17:39 Lijkt me volstrekt duidelijk. Wat de Hamas deed kan niet anders worden beschouwd dan als terrorisme van het ergste soort dat doelgericht op burgers werd uitgevoerd. Israel jaagt er daarom op. Onbedoelde burgerslachtoffers in een oorlog vallen niet onder de noemer terrorisme, maar onder het oorlogsrecht.
En recht en slecht en regels in oorlog worden altijd 100% getreden, dus blijken futiel.
Ik zou graag zien dat we de menselijkheid niet verliezen. Het onderwerp is al akelig genoeg.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 03 nov 2023 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Je weet best hoe het zit. Als het je uitkomt schrijf je de hele geschiedenis zo op bij herhaling.ChaimNimsky schreef: ↑03 nov 2023 17:52De aanleiding was een stel Hamas-terroristen die Joodse burgers wilden vermoorden en een Hamas-leider die aangaf dat de Joden moesten worden vernietigd. Vanaf het eerste begin wilden ze de Joden vernietigen, hebben ze telkens de daad bij het woord proberen te voegen met hun Jihads, Intifada's en continue terroristische aanvallen totdat Israel er eindelijk een hek omheen zette. Het was slechts een hek, maar scheelde een slok op een borrel. De komende maanden zoveel mogelijk de Hamas decimeren en er daarna twee muren met luchtafweergeschut en mijnenvelden omheen zetten.Gerard R. schreef: ↑03 nov 2023 17:44Ja, heel erg. Maar de aanleiding is ook heel erg.ChaimNimsky schreef: ↑03 nov 2023 17:39 Lijkt me volstrekt duidelijk. Wat de Hamas deed kan niet anders worden beschouwd dan als terrorisme van het ergste soort dat doelgericht op burgers werd uitgevoerd. Israel jaagt er daarom op. Onbedoelde burgerslachtoffers in een oorlog vallen niet onder de noemer terrorisme, maar onder het oorlogsrecht.
Maar dan moet je niets weglaten. Ik weet zeker dat als wij uit Nederland zouden worden gedrukt door b.v. Duitsers
dat wij dan heel veel verzetstrijders zouden hebben. En die zijn niet lief voor de buitenlui.
Dat praat dus niets goed. Maar het komt niet uit de lucht vallen.
En vervolgens is het de truuk om het een beetje menselijk te houden. Nou... vooral dit gaat fout.
¥¥
Dit is nog eens een understatement..ChaimNimsky schreef: ↑03 nov 2023 17:52 Heb tevens het vermoeden dat het na een paar maandjes oorlog reeds een beetje tot hen door zal gaan dringen dat het niet slim was om Israel aan te vallen.
Maar Israël mag wel beseffen, dat zij een KOEI van een misser hebben begaan door jaren niet te zien wat opgebouwd werd. Na 4 keer eerdere oorlogen tegen Hamas... En een klein kind had het kunnen zien aankomen met die voortdurende nieuwe nederzettingen en wat Trump riep over Jerusalem.
Ik wist dat het eens zou komen en Israël ook!! Mij verbaast het wel dat Hamas zoveel spullen bleek te hebben. Iran schat ik.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 03 nov 2023 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
¥¥
-
ChaimNimsky
- Superposter
Vergelijk Israel - dat met terroristen zit opgescheept die de Joden vanaf de Grootmoefti (die contacten met Hitler en de Nazi's onderhield) tot aan de huidige Hamas, uit wilden roeien terwijl ze legio kansen hebben gehad op vrede en economische voorspoed - niet met Duitse bezetters. Jodenhaters hebben geen excuus nodig om Joden te vernietigen. Meteen nadat Joodse gemeenschappen op de meest wrede wijze waren afgeslacht, wilden sommigen slechts oreren over het schuldige Israel.Gerard R. schreef: ↑03 nov 2023 17:57 Je weet best hoe het zit. Als het je uitkomt schrijf je de hele geschiedenis zo op bij herhaling.
Maar dan moet je niets weglaten. Ik weet zeker dat als wij uit Nederland zouden worden gedrukt door b.v. Duitsers
dat wij dan heel veel verzetstrijders zouden hebben. En die zijn niet lief voor de buitenlui.
Dat de Arabieren telkens oorlog voerden om Israel in te nemen en daarbij iedere keer zelf grondgebied verloren, is hun eigen zaak. Er was nog maar weinig over. Nu hebben zelfs die paar Palestijnen die in Israel nog werk hadden, hun baan verloren en kunnen gaan kniezen in Gaza. De situatie zal er vele malen erger op worden nu Gazanen niet meer welkom zijn binnen de Israelische economie en Israel zich van hen afschermt met een paar zwaarbewaakte muren in plaats van het voorgaande hekje. Zelfbestuur heeft hen slechts lijden opgeleverd en dat lijden zal zich vele malen verveelvuldigen.
Zionist
Ja, ze zijn nou eenmaal toch echt de onderliggende partij. Dat laat je goed zien.ChaimNimsky schreef: ↑03 nov 2023 18:10Vergelijk Israel - dat met terroristen zit opgescheept die de Joden vanaf de Grootmoefti (die contacten met Hitler en de Nazi's onderhield) tot aan de huidige Hamas, uit wilden roeien terwijl ze legio kansen hebben gehad op vrede en economische voorspoed - niet met Duitse bezetters. Jodenhaters hebben geen excuus nodig om Joden te vernietigen. Meteen nadat Joodse gemeenschappen op de meest wrede wijze waren afgeslacht, wilden sommigen slechts oreren over het schuldige Israel.Gerard R. schreef: ↑03 nov 2023 17:57 Je weet best hoe het zit. Als het je uitkomt schrijf je de hele geschiedenis zo op bij herhaling.
Dat ze telkens oorlog voerden om Israel in te nemen en daarbij iedere keer zelf grondgebied verloren, is hun eigen zaak.Er was nog maar weinig over. Nu hebben zelfs die paar Palestijnen die in Israel nog werk hadden, hun baan kwijt en kunnen gaan kniezen in Gaza. De situatie zal er vele malen erger op worden nu Israel zich van hen afschermt met een paar zwaarbewaakte muren in plaats van het voorgaande hekje, nu Gazanen niet meer welkom zijn binnen de Israelische economie. Zelfbestuur heeft hen slechts lijden opgeleverd en dat lijden zal zich vele malen verveelvuldigen.
En dan doen ze wel eens een uithaal, deze keer heel verwoestend, maar het kost ze alleen maar.
Ze zullen zoveel mogelijk 'front maken' ook met andere partijen.
Het is een kruitvat en ik heb te doen met de gewone Israëli en de Palestijnen.
¥¥
Gerard R. - sorry hoor maar, 'ik weet zeker dat als wij door de Duitsers zouden worden weggedrukt, we ook heel veel verzetsstrijder zouden hebben.' (parafrase).
Het concrete historische voorbeeld dat er is laat beduidend anders zien...
Bij de Hamas-aanval op zeven oktober blijken er baby's levend in ovens te zijn omgebracht - blijken er baby's levend in ovens te zijn omgebracht -
Bij de Hamas-aanval op zeven oktober blijken er baby's levend in ovens te zijn omgebracht - blijken er baby's levend in ovens te zijn omgebracht -
SCHAAM JEChaimNimsky schreef: ↑03 nov 2023 17:22Niet alleen ik, niet alleen Israel, maar eveneens Egypte wil ze niet en houdt de poorten gesloten. Geen enkel buurland wil ze. Logisch.
DIEP!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Wij hadden verzet. En dat vermoordde ook Duitsers en collaboranten.B.S. schreef: ↑03 nov 2023 18:24 Gerard R. - sorry hoor maar, 'ik weet zeker dat als wij door de Duitsers zouden worden weggedrukt, we ook heel veel verzetsstrijder zouden hebben.' (parafrase).
Dan de babies:
In de ISIS-tijd werden er ook de vreselijkste filmpjes gepost. Vaak nep.
Het kan zijn, maar ik ben er voorzichtig mee er achteraan te lopen in goed geloof.
¥¥
-
ChaimNimsky
- Superposter
Nee, als gezegd is het geen uithaal, maar Israel dat met terroristen van de ergste soort zit opgescheept die de Joden vanaf de Grootmoefti (die contacten met Hitler en de Nazi's onderhield) tot aan de huidige Hamas, uit wilden roeien terwijl ze zelf legio kansen hebben gehad op vrede en economische voorspoed. Jodenhaters hebben geen excuus nodig om Joden te vernietigen, maar er zijn hier types die zelfs voor die afzichtelijke daden waar zelfs Nazi's zich niet aan waagden, toch willen benadrukken dat het eigenlijk de eigen schuld was van de Joden en het slechts een reactionaire uithaal was.
Nee, er was telkens een Arabische overmacht - soms zelfs drie landen tegelijk -, maar desondanks verloren ze alle oorlogen waarmee ze Israel wilden veroveren en de Joden in de zee wilden drijven, waardoor Israel meer grond won. Toen ze erachter kwamen dat een oorlog tegen Israel niet kon worden gewonnen, begonnen ze met terrorisme en aanslag na aanslag volgde.Ja, ze zijn nou eenmaal toch echt de onderliggende partij. Dat laat je goed zien.
Toen heeft Israel een superleger met kernwapens en het beste inlichtingenaparaat opgebouwd en nu zal ook dat hekje ongetwijfeld worden vervangen voor iets waar geen Palestijn meer doorheen kan om ons ertegen te beschermen.
Ze hebben zelfbestuur in de Gaza en delen van de Westelijke Jordaanoever, hebben reeds vele kansen op vrede gehad, maar deze ingewisseld voor terrorisme tegen Israel. Ze zijn geen onderliggende partij, net zo min als een gescheiden echtpaar meer iets met elkaar van doen heeft. Laat ze ginds hun gang, zelf iets opbouwen en met hun vuile handen van ons afblijven. Ze komen er binnenkort waarschijnlijk wel achter dat het niet slim was Israel aan te vallen.
Zionist
-
ChaimNimsky
- Superposter
Het is simpelweg een feit: Niet alleen Israel, maar eveneens Egypte wil ze niet en houdt de poorten gesloten. Geen enkel buurland wil ze. Zie geen reden om me te schamen voor een opsomming van feitelijke gegevens.dikkemick schreef: ↑03 nov 2023 18:25SCHAAM JEChaimNimsky schreef: ↑03 nov 2023 17:22Niet alleen ik, niet alleen Israel, maar eveneens Egypte wil ze niet en houdt de poorten gesloten. Geen enkel buurland wil ze. Logisch.
DIEP!
Zionist
Elke keer is gebleken, dat ze de onderliggende partij zijn.ChaimNimsky schreef: ↑03 nov 2023 18:35Nee, als gezegd is het geen uithaal, maar Israel dat met terroristen van de ergste soort zit opgescheept die de Joden vanaf de Grootmoefti (die contacten met Hitler en de Nazi's onderhield) tot aan de huidige Hamas, uit wilden roeien terwijl ze zelf legio kansen hebben gehad op vrede en economische voorspoed. Jodenhaters hebben geen excuus nodig om Joden te vernietigen, maar er zijn hier types die zelfs voor die afzichtelijke daden waar zelfs Nazi's zich niet aan waagden, toch willen benadrukken dat het eigenlijk de eigen schuld was van de Joden en het slechts een reactionaire uithaal was.
Nee, er was telkens een Arabische overmacht - soms zelfs drie landen tegelijk -, maar desondanks verloren ze alle oorlogen waarmee ze Israel wilden veroveren en de Joden in de zee wilden drijven, waardoor Israel meer grond won. Toen ze erachter kwamen dat een oorlog tegen Israel niet kon worden gewonnen, begonnen ze met terrorisme en aanslag na aanslag volgde.Ja, ze zijn nou eenmaal toch echt de onderliggende partij. Dat laat je goed zien.
Toen heeft Israel een superleger met kernwapens en het beste inlichtingenaparaat opgebouwd en nu zal ook dat hekje ongetwijfeld worden vervangen voor iets waar geen Palestijn meer doorheen kan om ons ertegen te beschermen.
Ze hebben zelfbestuur in de Gaza en delen van de Westelijke Jordaanoever, hebben reeds vele kansen op vrede gehad, maar deze ingewisseld voor terrorisme tegen Israel. Ze zijn geen onderliggende partij, net zo min als een gescheiden echtpaar meer iets met elkaar van doen heeft. Laat ze ginds hun gang, zelf iets opbouwen en met hun vuile handen van ons afblijven. Ze komen er binnenkort waarschijnlijk wel achter dat het niet slim was Israel aan te vallen.
Klaar en duidelijk.
Al zal het alleen al zijn door de Amerikaanse wapens voor Israël. Maar Israël is ook erg goed in zelf produceren.
¥¥