Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 02 nov 2023 08:02
gerard_m schreef: 01 nov 2023 22:09 @ de mensen die opkomen voor de Palestijnen:

Darfur: 300.000 doden door mede moslims.
Jullie zwegen.
Jemen 377.000 doden door mede moslims.
Jullie zwegen.
Syrie 500.000 doden door mede moslims.
Jullie zwegen.
Algerije 300.000 doden door mede moslims.
Jullie zwegen.
..
Gaza 9.000 doden door Joden.
Jullie zijn woest.

VRAAG: Waarom heb ik ongelijk als ik stel dat jullie boosheid selectief is?
Omdat dit gelazer nu al zo lang wij leven gaande is en nooit lijkt te stoppen!
Omdat Palestijnen als terroristen worden gezien, Israëliërs als goden zelf.
Ik ken werkelijk niemand die Israeliers als goden ziet.
En de organisatie die bestreden wordt, Hamas, zou ik zeker terroristisch willen noemen.

Never mind, ook jij bedankt voor je antwoord op mijn vraag.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

gerard_m schreef: 02 nov 2023 08:38
dikkemick schreef: 02 nov 2023 08:02
gerard_m schreef: 01 nov 2023 22:09 @ de mensen die opkomen voor de Palestijnen:

Darfur: 300.000 doden door mede moslims.
Jullie zwegen.
Jemen 377.000 doden door mede moslims.
Jullie zwegen.
Syrie 500.000 doden door mede moslims.
Jullie zwegen.
Algerije 300.000 doden door mede moslims.
Jullie zwegen.
..
Gaza 9.000 doden door Joden.
Jullie zijn woest.

VRAAG: Waarom heb ik ongelijk als ik stel dat jullie boosheid selectief is?
Omdat dit gelazer nu al zo lang wij leven gaande is en nooit lijkt te stoppen!
Omdat Palestijnen als terroristen worden gezien, Israëliërs als goden zelf.
Ik ken werkelijk niemand die Israeliers als goden ziet.
En de organisatie die bestreden wordt, Hamas, zou ik zeker terroristisch willen noemen.

Never mind, ook jij bedankt voor je antwoord op mijn vraag.
Er zijn er zat die ze zo als Halfgoden zien.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Peter van Velzen schreef: 02 nov 2023 07:34 Bereid je maar voor op de wereldwijde haat die men daarmee over Israel en alles wat daarmee in verband wordt gebracht afroept. Het zou zomaar kunnen dat Hamas daarmee vergeleken slecht een gering ongemak zal lijken. Ik hoop dat het anders zal lopen, maar ik vrees dat het nog veel meer levens zal kosten, dan de 10.000 die nu reeds, en de 100.000, die dan reeds door het geweld zullen zijn omgekomen. Nog veel meer vermoorde vrouwen, kinderen en zuigelingen, ook in Israel.
Daarom is het goed dat we nu een land hebben, want we weten drommels goed dat het zo weer kan gebeuren.
Ik zie de toekomst somber in, als mensen die vier weken geleden nog beschaafde burgers waren, nu honderduizend onschuldige slachtoffers accepteren, als reactie op een moordpartij die, ongeveer 1.700 mensen het leven kostte. Het komt over als 50-voudige bloedwraak, hoe men het ook noemt.
Zoals reeds vaker gezegd, zijn Hamas-jihadisten die opzettelijk Joodse baby's in hun wiegjes verbranden, doelgericht Joodse kinderen doodmartelen in het bijzijn van hun ouders, met opzet Joodse vrouwen verkrachten en hun levenloze lichamen door de straten paraderen onder luid feestgedruis, moreel niet equivalent met het doden van de terroristische uitvoerders en architecten van deze daad die zich tussen onschuldige burgers verstoppen. En het aantal burgerslachtoffers lost deze ongelijkheid niet op.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

.
....die opzettelijk Joodse baby's in hun wiegjes verbranden, doelgericht Joodse kinderen doodmartelen in het bijzijn van hun ouders, met opzet Joodse vrouwen verkrachten en hun levenloze lichamen door de straten paraderen onder luid feestgedruis.....
Hoe vaak gaan we dit nog herhalen? Maakt het dan meer indruk? Verkleint dit de misselijke WANdaden van israel? Rechtvaardigt dit een ethnische zuivering naar de Sinai woestijn?
Is hierdoor ALLES proportioneel geworden? Oog om oog? Doorgaan met zuiveren van die Gaza strook en daarna de Westelijke Jordaanoever?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 02 nov 2023 08:58 .
....die opzettelijk Joodse baby's in hun wiegjes verbranden, doelgericht Joodse kinderen doodmartelen in het bijzijn van hun ouders, met opzet Joodse vrouwen verkrachten en hun levenloze lichamen door de straten paraderen onder luid feestgedruis.....
Hoe vaak gaan we dit nog herhalen? Maakt het dan meer indruk? Verkleint dit de misselijke WANdaden van israel? Rechtvaardigt dit een ethnische zuivering naar de Sinai woestijn?
Is hierdoor ALLES proportioneel geworden? Oog om oog? Doorgaan met zuiveren van die Gaza strook en daarna de Westelijke Jordaanoever?
Er is geen zuivering, maar de jacht op Hamas.
Zionist
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Er is trouwens niet eens een bewijs van.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
ChaimNimsky
Superposter

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 02 nov 2023 09:04
Er is trouwens niet eens een bewijs van.
Het is lang en breed bewezen en aan journalisten getoond.
Zionist
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Rereformed schreef: 02 nov 2023 07:10
ChaimNimsky schreef: 02 nov 2023 04:20
Peter van Velzen schreef: 02 nov 2023 02:06 Je smoest er wat omheen, en verdedigt het genoicidale bevel uit Deuteronomium om alles te doden wat adem haalt, en het meer gedetailleerde bevel uit 1 Samuel om vrouwen, kinderen zuigelingen, en levende have te doden, door aan te geven dat zulks niet compleet werd uitgevoerd. Maar Saul verliest zijn koninkrijk en daarbij ook zijn leven op grond van het feit dat hij bewust iemand in leven had gelaten.
Nee, maar dat heb ik je reeds uitgelegd en eveneens onderbouwd. Ik ben een Israelische Jood en weet 100% zeker wat het citaat betekent in de Israelische samenleving. Dat jij een dikke Turk met een microfoon volgt, is jouw zaak.

Een luchtige noot ter afwisseling: https://www.youtube.com/shorts/pdVvqu6ns-4
Jemig wat ontpop jij je als het toppunt van arrogantie en doof en blind zijn voor wat iemand met een andere mening zegt. De boodschap van een politieke aktivist in de prullenmand gooien op basis van "hij is een dikke Turk" is belachelijk op dit forum maar voor wat jouzelf betreft beschamend. Het laat je zien als iemand die op dit moment geen enkele waarde geeft aan een ander.

Het doet mij buitengewoon pijn iemand die ik altijd zeer gewaardeerd heb te zien veranderen in een koude machine ontdaan van alle medemenselijkheid. Iemand die zijn morele superioriteit verdedigt via zich totaal immuun te maken voor zelfs de kleinste gewetensbezwaren wanneer voor zijn ogen de gehele leefomgeving van 2,3 miljoen mensen wordt vernietigd. Je wisselt je intense woede enkel af met uitgelaten feestvieren na ieder bericht over doem en ondergang van de vijand en de allerprimitiefste "luchtige noot" ter verpozing van je dolgedraaide haatgevoelens.
Je bent op dit moment een verschrikking om aan te zien.

Ik heb zelf geen enkele warme gevoelens voor Palestijnen, die ik enkel ken als een volk dat meer dan 50 jaar lang zich in de wereld heeft laten zien als plegers van terroristische akties. Maar jouw optreden hier heeft enkel als gevolg dat het me duidelijk maakt dat ik die ook niet hoef te hebben voor de tegenpartij.

Om je tot bezinning te laten komen en je weer een humaan mens te maken zou je er goed aan doen om eens naar David Pakman te luisteren en van hem te leren.
Het recht van de sterkste ontmenselijkt inderdaad. Helaas.
Laatst gewijzigd door Yours op 02 nov 2023 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

HierEnNu schreef: 01 nov 2023 23:24 So true ... :cry: ...
... ik hoop niet dat jij denkt dat ik jouw ontmenselijk ...
... want juist wederzijdse menselijkheid
is DE uitweg uit al deze ONmenselijke ontwikkelingen!
Laat ons er dan hier op dit forum/dit onlinecafé, ermee beginnen.
We zijn ocharme met 5, Nimsky zet ik aan de eind vd toog en die trakteer ik ineens op een pint.
Reformed heeft er al naar gewezen, in andere topics een redelijk mens en nu vervelt hij tot iets verschrikkelijks... (ik heb geen zin om vergelijkingen te maken).

Mekaar haten en verwijten is in deze case het gemakkelijkste voor ons brein. Beide partijen hebben 1001 momenten en kunnen millennia teruggaan om hun gelijk te halen voor zichzelf

Ramsey die het heeft over mensen als nummers zien? Ik denk dan direct toch gewoon aan de concentratiekampen waar joden gewoon een nummer op hun arm waren.

Luyendijk die dan ff verwijst naar de Palestijnse moeder wiens kind zich heeft laten overhalen om met een paraglider een bloedbad te gaan aanrichten.
het ergste bloedbad dat Israel sinds zijn ontstaan, of het scheelt neit veel, heeft meegemaakt. Uiteraard moet er wraak komen.
Hoe moeten al die moeders zich voelen? zowel vd paraglider als vd mensen die zijn afgeslacht? Hoe voelt die Israleische f16 piloot zijn moeder zich? Misshcien even oud als die Palestijnse paralgider. Ene die nu al weken niets anders doet als bommen op burgers gooien?
en hoe staat die Piloot in eht leven of wat doet dit met hem als hij straks op leeftijd komt?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 02 nov 2023 09:03
Er is geen zuivering, maar de jacht op Hamas.
Ik lees in de kranten andere verhalen en ook over zuivering naar de Sinaï woestijn!! Blijf nou eens objectief.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Rereformed schreef: 02 nov 2023 07:10De boodschap van een politieke aktivist in de prullenmand gooien op basis van "hij is een dikke Turk" is belachelijk op dit forum maar voor wat jouzelf betreft beschamend. Het laat je zien als iemand die op dit moment geen enkele waarde geeft aan een ander.
Nee, op basis van argumenten. Wat hij zegt, klopt niet. "Het mes snijdt aan twee kanten" kan door buitenstaanders worden geïnterpreteerd als een bedreiging, terwijl het in Nederland betekent dat een bepaalde aanpak voordelen heeft voor alle betrokken partijen. "Iemand een oor aannaaien" betekent in Nederland iemand bedriegen, maar kan door buitenstaanders worden opgevat als gewelddadig. Indien iemand op basis van onwetendheid beschuldigingen gaat uiten, dan kan ik zeggen dat dit niet correct is. Dat heb ik gedaan. Neemt niet weg dat hij een dikke Turk is.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 02 nov 2023 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
appelfflap
Banned

dit zag ik passeren
dus zelfs Joden en joodse rabbi's zijn eht neit eens over dat Amalekverhaal

https://twitter.com/ajplus/status/17198 ... ia-strikes

nu goed
de bijbel en geschiedenis aanhalen is nooit een goed idee vrees ik

je ziet ook dat Israel ind e knoop met zichzelf ligt
enerzijds wil men een seculiere democratische rechtsstaat zijn maar in deze momenten is de 1e reflex altijd het geloof
zelfs de naam vh land heeft ene religieuze oorsprong heb ik ontdekt)
ChaimNimsky
Superposter

appelfflap schreef: 02 nov 2023 10:17 dit zag ik passeren
dus zelfs Joden en joodse rabbi's zijn eht neit eens over dat Amalekverhaal

https://twitter.com/ajplus/status/17198 ... ia-strikes

nu goed
de bijbel en geschiedenis aanhalen is nooit een goed idee vrees ik

je ziet ook dat Israel ind e knoop met zichzelf ligt
enerzijds wil men een seculiere democratische rechtsstaat zijn maar in deze momenten is de 1e reflex altijd het geloof
zelfs de naam vh land heeft ene religieuze oorsprong heb ik ontdekt)
Ook de Rabbi zegt het correct: het is een metafoor voor het terugkerende kwaad. Zie geen reden te suggereren dat Netanjahoe hierin zou afwijken van de rest van de Israelische Joden, laat staan om hem er bij voorbaat maar van te beschuldigen.
Zionist
appelfflap
Banned

ChaimNimsky schreef: 02 nov 2023 10:24 Ook de Rabbi zegt het correct: het is een metafoor voor het terugkerende kwaad. Zie geen reden te suggereren dat Netanjahoe hierin zou afwijken van de rest van de Israelische Joden, laat staan om hem er bij voorbaat maar van te beschuldigen.
opnieuw dringt het niet door
de regeringsleider van een democratische seculiere rechtsstaat beroept zich op theologie en religieuze teksten om geweld te verdedigen en aan te kondigen.

een onontwarbare knoop vrees ik
ChaimNimsky
Superposter

appelfflap schreef: 02 nov 2023 10:48
ChaimNimsky schreef: 02 nov 2023 10:24 Ook de Rabbi zegt het correct: het is een metafoor voor het terugkerende kwaad. Zie geen reden te suggereren dat Netanjahoe hierin zou afwijken van de rest van de Israelische Joden, laat staan om hem er bij voorbaat maar van te beschuldigen.
opnieuw dringt het niet door
de regeringsleider van een democratische seculiere rechtsstaat beroept zich op theologie en religieuze teksten om geweld te verdedigen en aan te kondigen.

een onontwarbare knoop vrees ik
Nee, het citaat aangaande Amalek wordt ook veel in het seculiere circuit gehanteerd, net als hier "Oog om oog, tand om tand" (Exodus 21:24), "Het verloren schaap" (Matteüs 18:12), "Als David tegenover Goliath" (1 Samuel 17), "barmhartige Samaritaan" (Lucas 10:25-37), "De handen in onschuld wassen" (Matteüs 27:24), "Het land van melk en honing" (Exodus 3:8), "de splinter en de balk" (Matteüs 7:3-5), "Het scheiden van het kaf van het koren", etc.
Zionist
Gesloten