Peter van Velzen schreef: ↑02 nov 2023 02:06
ChaimNimsky schreef: ↑01 nov 2023 18:48
Je hoeft ze niet te citeren -- iedere (ex-)religieuze jood kent de teksten uit het hoofd. baar
Dit is geen PB, maar een bericht op een openbaar forum Het is daarom mijn plicht om wat elke (ex-)religieuze jood kent, maar menigeen niet, uit te leggen. Zelfs ik was abuis en dacht eerst even dat de openingszin van Netanyahu uit 1 Samuel kwam, maar ze kwam uit Deuternomium.
Je smoest er wat omheen, en verdedigt het genoicidale bevel uit Deuteronomium om alles te doden wat adem haalt, en het meer gedetailleerde bevel uit 1 Samuel om vrouwen, kinderen zuigelingen, en levende have te doden, door aan te geven dat zulks niet compleet werd uitgevoerd. Maar Saul verliest zijn koninkrijk en daarbij ook zijn leven op grond van het feit dat hij bewust iemand in leven had gelaten.
Daarom doen de woorden van Netanyahu mij vrezen dat hij wél bereid is om alles te doden wat adem haalt.
Nee, maar dat heb ik je reeds uitgelegd en eveneens onderbouwd. Ik ben een Israelische Jood en weet 100% zeker wat het citaat betekent in de Israelische samenleving. Dat jij een dikke Turk met een microfoon volgt, is jouw zaak. Vind hem okay zover het Trump aangaat, maar hij heeft de ballen verstand van de Israelische samenleving. Heb je uitgelegd wat Amelek betekent.
In tegenstelling tot wat gebeurde met de Duitse Nazi's - die lang niet allen zijn omgebracht (slechts enkele honderden zijn ge-executeerd)
Ongeveer 5,3 miljoen Duitse burgers kwamen om tijdens de Tweede Wereldoorlog.
en de italiaanse nazi's (die bestonden niet eens, maar wellicht bedoelde je de Fascisten, die zelfs als politieke partij nog steeds bestaan)
Het aantal burgerlijke slachtoffers in Italië tijdens de Tweede Wereldoorlog wordt geschat op ongeveer 100.000 tot 150.000.
en de Rode Khmer die slechts militair verslagen werden door het Vietnamese leger, waar de VS en China Notabene Vietnam over aanvielen(!)
In de strijd tegen de Rode khmer kwamen ongeveer 100.000 burgers om het leven.
wil Netanyahu Hamas compleet uitroeien.
Inderdaad en daar sta ik helemaal achter. Hamas moet compleet worden uitgeroeid. Natuurlijk.
Als je daarbij ook nog de Japanse burgers noemt die door middel van fosforbommen in Tokio en kernwapens in Hirosjima en Nagasaki zijn vermoord, geef je daarmee aan dat het gebruik van massavernietigingswapens daarbij niet worden uitgesloten.
Had elders reeds gezegd de atoombommen niet mee te rekenen (die heeft Israel hier niet nodig). Dan komen we nog steeds uit op ongeveer honderdduizend Japanse burgerslachtoffers.
dan is dat niet omdat een god dit wil,...
God interesseert me geen bal. Ben geen godgelovige.
Als er zoiets als Armaggedon zal plaats vinden, dan is dat niet omdat een god dit wil, maar omdat mensen hun moreel besef in de ijskast zetten als ze zich bedreigd voelen.
Hamas zal worden vernietigd. Ik vermoeed dat er ongeveer 100.000 Palestijnse burgers om het leven zullen komen; vooral omdat de Hamas zich ertussen verschuilt. Dat dit vreselijk is, spreek ik niet tegen, maar we moeten van die Hamas-monsters af en dat gaan we gewoon doen -- ze zijn de oorlog zelf begonnen en wij gaan deze afmaken.