Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Bevlogen

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door lost and not found yet! »

appelfflap schreef: 01 nov 2023 21:40
lost and not found yet! schreef: 01 nov 2023 21:26 Wat je ook moet beseffen, ze voeren geen oorlog tegen Palestijnen maar tegen Hamas! Dat is een heel groot verschil!
om de 10 minuten vermoorden ze nochtans een Palestijns kind met hun bommen
een veelvoud daarvan verminken ze met hun bommen
een nog groter veelvoud lopen nu, door de Israleische blokkade van water, voedsel, medicatie, ... het risico op levenslang ongeneeslijke aandoeningen
3x militaire en politieke keuzes van de staat Israel. 100% gesteund door de EU en de Vs.

zoals ik eerder zei, verschillende concentratiekampen hadden als modus operandi dat men joden opsloot en ze gewoon liet creperen zonder eten, water of hygiene. Anne Frank stierf in zo'n kamp (Bergen Belsen) aan vlektyfus. Hetzelfde zal nu stilaan in Gaza uitbreken, dankzij Israel dus duizenden mensen die er aan ten prooi zullen vallen (en gelijkaardige aandoeningen)

als de vijand geen mens meer is dan is dit inderdaad een absoluut proportionele aanpak.
Indien Hamas een week geleden de gijzelaars hadden vrijgelaten was de hulp naar Gaza weer in gang gezet. Vraag je eens af hoe Palestijnen nu over Hamas denken. Was vandaag op het nieuws.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

https://www.youtube.com/watch?v=OymcQodEDAc

De Belgen weten het goed te zeggen =D>
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 01 nov 2023 21:56
Gerard R. schreef: 01 nov 2023 21:41 Stel je nou eens voor dat Palestijnen met Israël zouden doen wat Israël al tientallen jaren doet met Palestijnen.
Volgens mij wordt dat ruzie. En niet een keer, maar.... jawel...
Israël beetje bij beetje annexeren. Goed idee.
Even verder fantaseren:
De wereld lijkt wel gek geworden, maar men ziét dat inpikken best hoor. Dat vormt een deel van een mening.
Goed, gaat er een Israëli rammen. 'Terrorist' roept de Palestijn dan en dat kan je niet toelaten, vind ik zeker ook.
Maar waarom zou de Paletestijn dan flink wat onschuldige Israëli naar de hel moeten sturen??
Dat toont niet goed mondiaal.
Dit geeft alleen maar meer woede om wat de 'healer' :roll: deed. Wereldwijd.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 01 nov 2023 22:15, 2 keer totaal gewijzigd.
¥¥ O ja lastig.. bij de maat nemen bestens 1 en dezelfde maat gebruiken... niet twee of meer.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

@ de mensen die opkomen voor de Palestijnen:

Darfur: 300.000 doden door mede moslims.
Jullie zwegen.
Jemen 377.000 doden door mede moslims.
Jullie zwegen.
Syrie 500.000 doden door mede moslims.
Jullie zwegen.
Algerije 300.000 doden door mede moslims.
Jullie zwegen.
..
Gaza 9.000 doden door Joden.
Jullie zijn woest.

VRAAG: Waarom heb ik ongelijk als ik stel dat jullie boosheid selectief is?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
lost and not found yet!
Bevlogen

gerard_m schreef: 01 nov 2023 22:09 @ de mensen die opkomen voor de Palestijnen:

Jullie zwegen.
Jullie zwegen.
Jullie zwegen.
Jullie zwegen.
..
Jullie zijn woest.

Dat is inderdaad een post die bewijst dat de westerse wereld “uitermate selectief” is!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

gerard_m schreef: 01 nov 2023 22:09 @ de mensen die opkomen voor de Palestijnen:

Jullie zwegen.
Jullie zwegen.
Jullie zwegen.
Jullie zwegen.
..
Jullie zijn woest.

Als je opkomt voor Palestijnen dan ben je niet meteen woest.. Dan ben je gewoon menselijk.
En inderdaad, die doden van andere landen is ook erg. Maar als je als Nederlander je overal mee gaat bemoeien heb je een dagtaak..

Tevens heeft het niks met religie te maken ,dus waarom je zegt "mede moslims" en "joden" ontgaat me. Dit conflict gaat over Israel-Hamas waar burgers de dupe van zijn. Is dat nou zo moeilijk?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Aan veel van deze dingen kán met niets doen omdat het te ingewikkeld is, te gecompliceerd, te verweven met.... vul in etc..
Dát is een fors deel van politiek.
Denk ook aan zeer grote belangen. Electoraten, wapens bv. atoombommen enz.
¥¥ O ja lastig.. bij de maat nemen bestens 1 en dezelfde maat gebruiken... niet twee of meer.
lost and not found yet!
Bevlogen

Berjan schreef: 01 nov 2023 22:15

Jullie zwegen.
Jullie zwegen.
Jullie zwegen.
Jullie zwegen.
..
Jullie zijn woest.

Als je opkomt voor Palestijnen dan ben je niet meteen woest.. Dan ben je gewoon menselijk.
En inderdaad, die doden van andere landen is ook erg. Maar als je als Nederlander je overal mee gaat bemoeien heb je een dagtaak..

Tevens heeft het niks met religie te maken ,dus waarom je zegt "mede moslims" en "joden" ontgaat me. Dit conflict gaat over Israel-Hamas waar burgers de dupe van zijn. Is dat nou zo moeilijk?
Huh? Niks met religie te maken? Ik ga de link van Hamas op Wiki niet meer plaatsen. Zoek er zelf op en zie wat hun doel is! Islam en Hamas will rule the world! Nadat ze Israel vernietigt hebben. Kun je gewoon terugvinden. Lees maar na.
We will dance again!
🔱
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Jullie zwegen.
Jullie zwegen.
Jullie zwegen.
Jullie zwegen.
..
Jullie zijn woest.

Sorry @Maria, maar nu MOET ik echt ff mijn emotie kwijt hoor!

Jij hebt GVD zo GodVerdommes gelijk Gerard ...
... ik wou dat ik het aangekaart had!

1.477.000 ... onvoorstelbaar!

IK huil hier en nu voor AL die 1.477.000

EN VRAAG [samen met gerard_m!]:
  • Waarom heb ik ongelijk als ik stel dat jullie boosheid selectief is?
Laatst gewijzigd door HierEnNu op 01 nov 2023 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Berjan schreef: 01 nov 2023 22:15 Als je opkomt voor Palestijnen dan ben je niet meteen woest.. Dan ben je gewoon menselijk.
Dus je koos zo bij toeval uit om je dan wel druk te maken om de Palestijnen?
1) het heeft zeker ook met religie te maken. De Joden beroepen zich erop en de moslims beroepen zich erop.
2) ik zoek het verschil met de conflicten die mensen blijkbaar koud laat. Het eerste opvallende verschil is dat de daders Joden zijn.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 01 nov 2023 22:29

Jullie zwegen.
Jullie zwegen.
Jullie zwegen.
Jullie zwegen.
..
Jullie zijn woest.

Sorry @Maria, maar nu MOET ik echt ff mijn emotie kwijt hoor!

Jij hebt GVD zo GodVerdommes gelijk Gerard ...
... ik wou dat ik het aangekaart had!

1.477.000 ... onvoorstelbaar!

IK huil hier en nu voor AL die 1.477.000

EN VRAAG [samen met Garard!]:
  • Waarom heb ik ongelijk als ik stel dat jullie boosheid selectief is?
Je hebt in deze niet ongelijk.
Maar het kán vaak niet anders. Of de wil ontbreekt vanwege van allerlei...
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

lost and not found yet! schreef: 01 nov 2023 22:22 Huh? Niks met religie te maken? Ik ga de link van Hamas op Wiki niet meer plaatsen. Zoek er zelf op en zie wat hun doel is! Islam en Hamas will rule the world! Nadat ze Israel vernietigt hebben. Kun je gewoon terugvinden. Lees maar na.
O het staat op wiki.. Nou dan zal het wel betrouwbaar zijn :roll:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hamas#:~: ... estigen%22.

Op deze pagina staat helemaal niks over religie of over het uitmoorden van Israel en daarna de rest. Men noemt zichzelf een vrijheidsbeweging. Men word in bepaalde opstanden ook gesteund door moslims EN christenen. Mensen die het beu zijn iedere keer te moeten buigen voor een bezetter.
En hoe meer ik lees over de opstanden hoe meer ik ze begrijp en zie dat het verzetsdaden waren..

Niet de aanval van 7 oktober, dat was een pure terreurdaad. Maar wel vorige opstanden intifada's.. Ook lees ik steeds meer over Israelische fanatici die mild gestemde mensen vermoorden. Zelfs de Mossad heeft ooit een keer een leider gedood die wel een tweestaten oplossing wilde. Toen begon de eerste intifada.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Intifada
Olie op het vuur was de moordaanslag door een team van de Mossad in april 1988, waarbij Aboe Jihad, Fatahleider en tot onderhandelingen bereid, werd gedood. Ook de aanslag in Risjon Letsion door de joodse extremist Ami Popper in mei 1990, deed allesbehalve goed.
Ik heb steeds meer het gevoel dat Israel en Hamas elkaar nodig hebben om hun daden te vergoelijken. En dat ze daarom niks zien in een vreedzame oplossing.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

gerard_m schreef: 01 nov 2023 22:30 Dus je koos zo bij toeval uit om je dan wel druk te maken om de Palestijnen?
Feitelijk wel ja.. Als er beelden waren van andere oorlogen dan zou ik me daar druk om maken. En in Syrie waren er beelden en daar maakte ik me ook druk om, alleen niet op internet. Maar in Afrika daar is het een zooitje ongeregeld dus daar kan ik verder ook niks mee.

1) het heeft zeker ook met religie te maken. De Joden beroepen zich erop en de moslims beroepen zich erop.
2) ik zoek het verschil met de conflicten die mensen blijkbaar koud laat. Het eerste opvallende verschil is dat de daders Joden zijn.
1) als de mensen elkaar gewoon normaal zouden behandelen dan zou er geen probleem zijn. Maar helaas, er zijn mensen die zichzelf als ubermenschen en anderen als untermenschen zien. En die 50 doden om 1 commandant te treffen niet zo'n probleem vinden.
Misschien heeft het wel een beetje met religie te maken, maar niet heel veel.
2) aha, daar komt de antisemitisme kaart weer op tafel..

Maar weet je, dit conflict duurt al meer dan drie weken. En zo ook onze meningsverschillen. Om dit weer allemaal opnieuw te doen, daar heb ik geen zin in.

Als het Russen waren die van oorlogsmisdaden beticht werden zou je dan ook zo reageren?
VseslavBotkin
Diehard

Bericht door VseslavBotkin »

gerard_m schreef: 01 nov 2023 22:30 2) ik zoek het verschil met de conflicten die mensen blijkbaar koud laat. Het eerste opvallende verschil is dat de daders Joden zijn.
Het zou grappig zijn als het niet zo intens treurig was, telkens weer deze onzin. Ik ken joden die nagenoeg op de vuist zijn gegaan met "mede-joden" op familiebijeenkomsten vanwege heftige meningverschillen over hoe Israël omgaat met mensen van andere etniciteiten. Zijn dat ook antisemieten en jodenhaters? "Self-hating jews" zeker?
"I'm forever near a stereo saying, 'What the fuck is this garbage?' And the answer is always the Red Hot Chili Peppers." (Nick Cave)

https://fanged-nominals.blogspot.com/
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Berjan schreef: 01 nov 2023 22:39
gerard_m schreef: 01 nov 2023 22:30 Dus je koos zo bij toeval uit om je dan wel druk te maken om de Palestijnen?
Feitelijk wel ja.. Als er beelden waren van andere oorlogen dan zou ik me daar druk om maken. En in Syrie waren er beelden en daar maakte ik me ook druk om, alleen niet op internet. Maar in Afrika daar is het een zooitje ongeregeld dus daar kan ik verder ook niks mee.
Dank je wel voor je eerlijkheid in elk geval.
2) aha, daar komt de antisemitisme kaart weer op tafel..
Laten we hier ook gewoon eerlijk over zijn.
Moslims komen op voor hun " broeders" in Palestina.
Maar ik heb geen enkele moslim zien demonstreren bij de genoemde conflicten waarbij 100.000en mede moslims omkwamen (en ook niet toen Tibetanen, Oekrainers of andere niet-moslims getroffen werden).
Misschien is er een betere verklaring dan " dit keer zijn de Joden de daders", ik zou het hopen.

Als het Russen waren die van oorlogsmisdaden beticht werden zou je dan ook zo reageren?
Rusland is de oorlog niet gestart omdat een Oekrainse beweging - die als doel heeft: de vernietiging van Rusland - een pogrom organiseerde.
Gesloten