Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 22:21
Gerard R. schreef: 31 okt 2023 22:15
ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 22:13 Valt wel mee. We rekenen tegenwoordig simpel met onze vijanden af zodat ze ons niet nogmaals slachtoffer kunnen maken en dat gaat prima.
Dat gaat niet prima. Het kost 'jullie' een hoop mensen.
Er zijn sinds de grond-invasie twee IDF militairen gedood. Verschrikkelijk, maar het is allemaal om te voorkomen dat de Hamas het niet nogmaals kan doen.
Er zijn ongeveer 1400 Israëli omgekomen door raketten, er zijn ongeveer 220 gijzelaars van Hamas en al dit was niet nodig geweest als de inlichtingendiensten en Netanyahu wat hadden gedaan.
En nu zit de wereld met een slachting onder Palestijnen op een postzegel.... én alles wat daarvan kan komen...
Zo best gaan ´jullie' niet hoor.
¥¥ O ja lastig.. bij de maat nemen bestens 1 en dezelfde maat gebruiken... niet twee of meer.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 31 okt 2023 22:20 Ze namen de bulldozer.
Vandaar meerdere zwaarbewaakte muren en mijnenvelden in plaats van het voorgaande hekje.
Ze schoten over de muur met raketten
Vandaar dat we de Hamas gaan decimeren.
Ze vlogen ook
Vandaar de luchtafweer.
en deden iets vanuit zee.
Vandaar de veel zwaarder bewaakte kust.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 22:27
Gerard R. schreef: 31 okt 2023 22:20 Ze namen de bulldozer.
Vandaar meerdere zwaarbewaakte muren en mijnenvelden in plaats van het voorgaande hekje.
Ze schoten over de muur met raketten
Vandaar dat we de Hamas gaan decimeren.
Ze vlogen ook
Vandaar de luchtafweer.
en deden iets vanuit zee.
Vandaar de veel zwaarder bewaakte kust.
Ja, maar ik zou dat voordien regelen. En dan goed! Dit was niks. En nu zitten 'jullie" met de brokken en de wereld ook.
¥¥ O ja lastig.. bij de maat nemen bestens 1 en dezelfde maat gebruiken... niet twee of meer.
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 31 okt 2023 22:25 Er zijn ongeveer 1400 Israëli omgekomen door raketten, er zijn ongeveer 220 gijzelaars van Hamas en al dit was niet nodig geweest als de inlichtingendiensten en Netanyahu wat hadden gedaan.
Ik vind het te vergezocht dat een hek met zoveel operationele intel, kunstmatige intel en electronische beveiliging plus bewaking op de grond, waar een kat nog wordt opgemerkt en een eenheid triggert die erop uitgaat om te controleren, niet heeft gezien dat er op maarliefst 15 plaatsen het hek werd doorbroken en evenmin dat de Mossad het niet heeft aan zien komen ondanks dat Egypte ze zelfs expliciet had gewaarschuwd. Ik vermoed dat deze terroristische aanslag naar het einde van de Hamas en vooral naar Iran moet leiden, aangezien zij een atoomwapen willen ontwikkelen.
En nu zit de wereld met een slachting onder Palestijnen op een postzegel.... én alles wat daarvan kan komen...
Dat is niet onze zaak, maar de schuld van de Hamas. Israel zal ervoor zorgen dat de Hamas wordt gedecimeerd; ook als dat honderdduizenden burgerslachtoffers opleverd.
Ja, maar ik zou dat voordien regelen. En dan goed! Dit was niks. En nu zitten 'jullie" met de brokken en de wereld ook.
Het lijkt me effectiever definitief af te rekenen met de hamas dan er tekens rekeneing mee te moeten houden. En definitief afrekenen is precies waar Israel nu mee bezig is.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 31 okt 2023 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Israël was nog wel zo goed bezig met het verwijderen van de tunnels onder de Negev.
En nu is dat naar verluidt helemaal uit de klauw gegierd. 500 km tunnel onder Gaza....
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 22:34
Gerard R. schreef: 31 okt 2023 22:25 Er zijn ongeveer 1400 Israëli omgekomen door raketten, er zijn ongeveer 220 gijzelaars van Hamas en al dit was niet nodig geweest als de inlichtingendiensten en Netanyahu wat hadden gedaan.
Ik vind het te vergezocht dat een hek met zoveel operationele intel, kunstmatige intel en electronische beveiliging plus bewaking op de grond, waar een kat nog wordt opgemerkt en een eenheid triggert die erop uitgaat om te controleren, niet heeft gezien dat er op maarliefst 15 plaatsen het hek werd doorbroken en evenmin dat de Mossad het niet heeft aan zien komen ondanks dat Egypte ze zelfs expliciet had gewaarschuwd. Ik vermoed dat deze terroristische aanslag naar het einde van de Hamas en vooral naar Iran moet leiden, aangezien zij een atoomwapen willen ontwikkelen.
Dat is niet onze zaak, maar de schuld van de Hamas. Israel zal ervoor zorgen dat de Hamas wordt gedecimeerd; ook als dat honderdduizenden burgerslachtoffers opleverd.
Ik zou het voorkomen. Dat is beter. Echt.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

En toelaten, dat Hamas zoveel wapens heeft.
Onvoorstelbaar voor een buitenstaander als ik.
Van Iran allemaal?

"Ja/nee... dat laten we allemaal toe en dan gaan we na het moorden Hamas decimeren¨. Duh.... :shock:
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 31 okt 2023 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 31 okt 2023 22:36 Ik zou het voorkomen. Dat is beter. Echt.
Nogmaals, het effectiefst en meest eeconomisch is definitief af te rekenen met de Hamas in plaats van er tekens rekeneing mee te moeten houden. En definitief afrekenen is precies waar Israel nu mee bezig is.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 22:40
Nogmaals, het effectiefst en meest eeconomisch is definitief af te rekenen met de Hamas in plaats van er tekens rekeneing mee te moeten houden. En definitief afrekenen is precies waar Israel nu mee bezig is.
Ja, omdat er een zeer dodelijke misser heeft plaatsgevonden wat niet nodig was geweest.
En het Israëlische volk weet dit ook..
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 31 okt 2023 22:37 En toelaten, dat Hamas zoveel wapens heeft.
Van Iran allemaal?
Exact. Iran! Het land dat atoomwapens wil ontwikkelen. Het is essentieel dat we een reden vinden dat land te bombarderen. Het is een perfecte meevaller dat het precies Iran is geweest die dit in gang heeft gezet.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 22:42
Gerard R. schreef: 31 okt 2023 22:37 En toelaten, dat Hamas zoveel wapens heeft.
Van Iran allemaal?
Exact. Iran! Het land dat atoomwapens wil ontwikkelen. Het is essentieel dat we een reden vinden dat land te bombarderen. Het is een perfecte meevaller dat het precies Iran is geweest die dit in gang heeft gezet.
Ik vind het een raar pad of traject. 'Een reden vinden om dat land te bombarderen'... 'Perfecte meevaller'... :shock:
Ik vind wat gebeurt afschuwelijk.

Dat vind jij ook, maar je houdt je groot volgens mij.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 31 okt 2023 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 31 okt 2023 22:41
ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 22:40
Ja, omdat er een zeer dodelijke misser heeft plaatsgevonden wat niet nodig was geweest.
Ja, hetgeen betekent dat we nu eindelijk eens definitief af kunnen rekenen met de Hamas. Indien er geen misser had plaatsgevonden, hadden we evenmin een reden gehad om met de Hamas en Hezbollah af te rekenen, noch een reden om Iran te kunnen gaan bombarderen dat van plan is atoomwapens te ontwikkelen.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 31 okt 2023 22:44
ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 22:42
Van Iran allemaal?
Ik vind het een raar pad of traject. 'Een reden vinden om dat land te bombarderen'... 'Perfecte meevaller'... :shock:
Ik vind wat gebeurt afschuwelijk.

Dat vind jij ook, maar je houdt je groot volgens mij.
Dat het vreselijk is, lijkt me evident. Dat het een meevaller is, lijkt me eveneens evident. Het ene sluit het andere niet uit.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 22:46
ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 22:40 Nogmaals, het effectiefst en meest eeconomisch is definitief af te rekenen met de Hamas in plaats van er tekens rekeneing mee te moeten houden. En definitief afrekenen is precies waar Israel nu mee bezig is.
Ja, hetgeen betekent dat we nu eindelijk eens definitief af kunnen rekenen met de Hamas. Indien er geen misser had plaatsgevonden, hadden we evenmin een reden gehad om met de Hamas en Hezbollah af te rekenen, noch een reden om Iran te kunnen gaan bombarderen dat van plan is atoomwapens te ontwikkelen.
Ja, ik vermoedde al zoiets, maar dat schreef ik ook in een paar posts.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Gerard R. schreef: 31 okt 2023 22:48
ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 22:46
Ja, ik vermoedde al zoiets, maar dat schreef ik ook in een paar posts.

07 okt 2023 14:42
Gerard R. schreef: 07 okt 2023 14:42 Hoe staat het met inlichtingendiensten in Israël en in de Westelijke wereld die steeds over hun schouder meekijkt???
Duizende raketten van Hamas. Waar komen die dan vandaan. Aanvallen van zee zelfs..
Ik durf het bijna niet te schrijven, maar... ik hoop toch te mogen aannemen dat het niet zo is, dat men het er op heeft
laten aankomen.. om de laatste beslissende klap te kunnen gaan toedienen aan de Palestijnen?
Ik snap er echt niets van.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 31 okt 2023 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten