Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Rereformed »

Yours schreef: 31 okt 2023 14:09
Ronaldus67 schreef: 31 okt 2023 11:44
ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 09:24 Hamas zijn fanatieke Allahoe Akbar-roepers, maar Netanjahoe is een seculiere Jood, net als ik. En ook ikzelf zou - vermoed ik - naar hetzelfde T'NaCH-citaat hebben verwezen, aangezien het tegenwoordig niet letterlijk wordt opgevat (al niet meer sinds Rabbi Akiva), maar als een metafoor om alle hindernissen, zowel innerlijk als extern, uit de weg te ruimen. In dit geval zal de terroristische Hamas uit de weg moeten worden geruimd. Daar sta ik helemaal achter -- ook als het vele burgerdoden kost. Hetzelfde lot hebben de Japaners, de Duitse Nazi's en Italiaanse Nazi's moeten ondergaan. Nu is het de tijd voor de Hamas in Gaza. De Hamas is de oorlog begonnen en Israel zal deze afmaken
ChaimNimsky, alsjeblieft. Kom enigszins tot bezinning.
Inderdaad!
ik zie overal de waanzin alleen maar toenemen.
Ook ik zie dat gebeuren. Bijvoorbeeld dit eergisteren:
“Tientallen arrestaties in Dagestan na bestorming Israëlisch vliegtuig”
https://nos.nl/l/2495950

Het optreden van Israël gaat in mijn visie wereldwijde gevolgen hebben.
Ik vrees dat er een moment komt dat geen Israeli/Joods mens zich, waar ter wereld dan ook, ooit nog veilig zal kunnen voelen door alle haat die Israël nu (ook) zaait/verspreidt door het militaire optreden in Gaza.
Daar ben ik ook bang voor.
@ChaimNimsky
Tel uit je winst als Israel zoals altijd de oorlog wint, maar als Jood rondlopen overal op de wereld moeilijker wordt.
Born OK the first time
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Rereformed schreef: 31 okt 2023 15:10
Yours schreef: 31 okt 2023 14:09
Ronaldus67 schreef: 31 okt 2023 11:44

ChaimNimsky, alsjeblieft. Kom enigszins tot bezinning.
Inderdaad!
ik zie overal de waanzin alleen maar toenemen.
Ook ik zie dat gebeuren. Bijvoorbeeld dit eergisteren:
“Tientallen arrestaties in Dagestan na bestorming Israëlisch vliegtuig”
https://nos.nl/l/2495950

Het optreden van Israël gaat in mijn visie wereldwijde gevolgen hebben.
Ik vrees dat er een moment komt dat geen Israeli/Joods mens zich, waar ter wereld dan ook, ooit nog veilig zal kunnen voelen door alle haat die Israël nu (ook) zaait/verspreidt door het militaire optreden in Gaza.
Daar ben ik ook bang voor.
@ChaimNimsky
Tel uit je winst als Israel zoals altijd de oorlog wint, maar als Jood rondlopen overal op de wereld moeilijker wordt.
Het opduiken van het anti-Joodse gedachtengoed is iets waarop de Joden hoe-dan-ook kunnen wachten. Hamas wist bij aanvang reeds dat de strijd onmogelijk tegen Israel kon worden gewonnen, maar dat de publieke opinie zich tegen Israel zou gaan keren indien er maar genoeg Palestijnen de dupe werden, en Israel wist bij aanvang aan al dat het de informatie-oorlog niet kan winnen tegen terroristen die zich tussen hun bevolking verschuilen. Maar het is onmogelijk op dezelfde voet door te gaan nu ze BEWUST Joodse baby's hebben verbrand, BEWUST Joodse kinderen voor de ogen van hun ouders hebben doodgemarteld, BEWUST Joodse ouden van dagen en anderen hebben afgeslacht op een manier die zelfs de Nazi's met hun gaskamers nog had beschaamd. Zwangere vrouwen opensnijden om hun ongeboren kind er met een touw uit te trekken en een mes door het hoofd te jagen. Israel MOET de Hamas uitschakelen, maar gelukkig hebben de Joden ditmaal een land waar ze kunnen wonen nu de wereld weer verwordt zoals al zovaak voorheen.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 31 okt 2023 15:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 15:19
[..]
maar gelukkig hebben de Joden ditmaal een land waar ze kunnen wonen nu de wereld weer verwordt zoals al zovaak voorheen.
Inderdaad, ChaimNimsky.
Nu de maatvoering nog.
Want er worden een hoop burgers gedood.
Ik ga geen getallen noemen.

En zo worden nog veel meer mensen extremist...
¥¥ O ja lastig.. bij de maat nemen bestens 1 en dezelfde maat gebruiken... niet twee of meer.
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 31 okt 2023 15:26
[..]
maar gelukkig hebben de Joden ditmaal een land waar ze kunnen wonen nu de wereld weer verwordt zoals al zovaak voorheen.
Inderdaad, ChaimNimsky.
Nu de maatvoering nog.

Nogmaals, maatvoering is nonsens indien je te maken hebt met een groepering die bewust Joodse baby's verbrandt, bewust Joodse kinderen voor de ogen van hun ouders doodgemartelt, zwangere vrouwen opensnijdt om hun ongeboren kind er met een touw uit te trekken en een mes door het hoofd te jagen, bewust jonge vrouwen verkracht en hun levenloze halfnaakte lichamen door de straten paradeert onder luid gejuich en gedans van de bevolking, bewust Joodse ouden van dagen en anderen afslacht op een manier die zelfs de Nazi's met hun gaskamers nog had beschaamd, waarna ze zich tussen hun eigen bevolking terugtrekken om zoveel mogelijk plaatjes met hun eigen burgerslachtoffers naar buiten komen en de wereld zich tegen Israel keert indien we de Hamas willen vernietigen. We wisten dat we de informatie-oorlog zouden verliezen met een vijand die zich tussen hun eigen bevlking verschuilt die helemaal geen militair tactisch doel vormen, maar hoe anders kunnen we die Hamas-monsters vernietigen dan de oorlog aan te gaan die zij zelf zijn gestart? Maatvoering? Hoe?
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 31 okt 2023 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 15:37
Gerard R. schreef: 31 okt 2023 15:26
[..]
Inderdaad, ChaimNimsky.
Nu de maatvoering nog.

Nogmaals, maatvoering is nonsens indien je te maken hebt met een groepering die bewust Joodse baby's verbrandt, bewust Joodse kinderen voor de ogen van hun ouders doodgemartelt, zwangere vrouwen opensnijdt om hun ongeboren kind er met een touw uit te trekken en een mes door het hoofd te jagen, bewust jonge vrouwen verkracht en hun levenloze halfnaakte lichamen door de straten paradeert onder luid gejuich en gedans van de bevolking, bewust Joodse ouden van dagen en anderen hebben afslacht op een manier die zelfs de Nazi's met hun gaskamers nog had beschaamd, waarna ze zich tussen hun eigen bevolking terugtrekken om zoveel mogelijk plaatjes met hun eigen burgerslachtoffers naar buiten komen en de wereld zich tegen Israel keert indien we de Hamas willen vernietigen. We wisten dat we de informatie-oorlog zouden verliezen met een vijand die zich tussen hun eigen bevlking verschuilt, maar hoe anders kunnen we die Hamas-monsters vernietigen dan de oorlog aan te gaan die zij zelf zijn gestart?
Ik begrijp je perfect.
Maar daar waar je misschien bv. 20.000 Hamas-terroristen had krijg je nu velen in de Gaza-bevolking die nu echt alle
Israëli uit de wereld willen helpen. En daarbuiten zijn mensen ook erg bedroefd hoor....

Verder gaan de ziekenhuizen daar nu waarlijk bijna alle dicht. Het kan niet meer.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 31 okt 2023 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
¥¥ O ja lastig.. bij de maat nemen bestens 1 en dezelfde maat gebruiken... niet twee of meer.
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 31 okt 2023 15:41
ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 15:37 Nogmaals, maatvoering is nonsens indien je te maken hebt met een groepering die bewust Joodse baby's verbrandt, bewust Joodse kinderen voor de ogen van hun ouders doodgemartelt, zwangere vrouwen opensnijdt om hun ongeboren kind er met een touw uit te trekken en een mes door het hoofd te jagen, bewust jonge vrouwen verkracht en hun levenloze halfnaakte lichamen door de straten paradeert onder luid gejuich en gedans van de bevolking, bewust Joodse ouden van dagen en anderen hebben afslacht op een manier die zelfs de Nazi's met hun gaskamers nog had beschaamd, waarna ze zich tussen hun eigen bevolking terugtrekken om zoveel mogelijk plaatjes met hun eigen burgerslachtoffers naar buiten komen en de wereld zich tegen Israel keert indien we de Hamas willen vernietigen. We wisten dat we de informatie-oorlog zouden verliezen met een vijand die zich tussen hun eigen bevlking verschuilt, maar hoe anders kunnen we die Hamas-monsters vernietigen dan de oorlog aan te gaan die zij zelf zijn gestart?
Ik begrijp je perfect.
Maar daar waar je misschien bv. 20.000 Hamas-terroristen had krijg je nu velen in de Gaza-bevolking die nu echt alle
Israëli uit de wereld willen helpen. En daarbuiten zijn mensen ook erg bedroefd hoor....
Wel, is het accepteren van de huidige stand van zaken een betere optie?
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 31 okt 2023 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Hou nou aub toch eens op met een wedstrijdje gruwelijkheden herhalen.
Ja, Hamas is onmenselijk gruwelijk, ISRAËL IS DAT OOK. Alleen doet die laatste het niet zo opzichtig. Annexeren is ook een misdaad. Diefstal heet dat.
Palestijnen minder rechten toekennen is ook een misdaad.
Een afgesloten gebied met mensen onthouden van water, voedsel en elektriciteit is ook een misdaad.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 15:44
Gerard R. schreef: 31 okt 2023 15:41
ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 15:37 Nogmaals, maatvoering is nonsens indien je te maken hebt met een groepering die bewust Joodse baby's verbrandt, bewust Joodse kinderen voor de ogen van hun ouders doodgemartelt, zwangere vrouwen opensnijdt om hun ongeboren kind er met een touw uit te trekken en een mes door het hoofd te jagen, bewust jonge vrouwen verkracht en hun levenloze halfnaakte lichamen door de straten paradeert onder luid gejuich en gedans van de bevolking, bewust Joodse ouden van dagen en anderen hebben afslacht op een manier die zelfs de Nazi's met hun gaskamers nog had beschaamd, waarna ze zich tussen hun eigen bevolking terugtrekken om zoveel mogelijk plaatjes met hun eigen burgerslachtoffers naar buiten komen en de wereld zich tegen Israel keert indien we de Hamas willen vernietigen. We wisten dat we de informatie-oorlog zouden verliezen met een vijand die zich tussen hun eigen bevlking verschuilt, maar hoe anders kunnen we die Hamas-monsters vernietigen dan de oorlog aan te gaan die zij zelf zijn gestart?
Ik begrijp je perfect.
Wel, is het accepteren van de huidige stand van zaken een betere optie?
Vuur met meer vuur dus. Op naar het einde? En niet vergeten: het gaat om Hamas.
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 31 okt 2023 15:46
ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 15:44 Wel, is het accepteren van de huidige stand van zaken een betere optie?
Ik vraag je: is het accepteren van de huidige stand van zaken een betere optie?
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 16:02
Gerard R. schreef: 31 okt 2023 15:46
ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 15:44 Wel, is het accepteren van de huidige stand van zaken een betere optie?
Ik vraag je: is het accepteren van de huidige stand van zaken een betere optie?
Ik gaf je het antwoord. Het ((zeer) veel) erger maken van de toestand is niet de weg volgens mij.
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 31 okt 2023 16:07
ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 16:02 Ik vraag je: is het accepteren van de huidige stand van zaken een betere optie?
Ik gaf je het antwoord. Het ((zeer) veel) erger maken van de toestand is niet de weg volgens mij.
Dat is geen antwoord. We hebben te maken met een groepering die bewust Joodse baby's verbrandt, bewust Joodse kinderen voor de ogen van hun ouders doodmartelt, bewust zwangere Joodse vrouwen opensnijdt om hun ongeboren kind er met een touw uit te trekken en een mes door het hoofd te jagen, bewust jonge Joodse vrouwen verkracht en hun levenloze halfnaakte lichamen door de straten paradeert onder luid gejuich en gedans van de bevolking, bewust Joodse ouden van dagen en anderen hebben afslacht op een manier die zelfs de Nazi's met hun gaskamers nog had beschaamd, waarna ze zich tussen hun eigen bevolking terugtrekken opdat zoveel mogelijk plaatjes met hun eigen burgerslachtoffers naar buiten komen en de wereld zich tegen Israel keert indien we de Hamas willen vernietigen.

Wat zou jij doen? Accepteren?
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 16:24
ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 16:02 Ik vraag je: is het accepteren van de huidige stand van zaken een betere optie?
Dat is geen antwoord. We hebben te maken met een groepering die bewust Joodse baby's verbrandt, bewust Joodse kinderen voor de ogen van hun ouders doodmartelt, bewust zwangere Joodse vrouwen opensnijdt om hun ongeboren kind er met een touw uit te trekken en een mes door het hoofd te jagen, bewust jonge Joodse vrouwen verkracht en hun levenloze halfnaakte lichamen door de straten paradeert onder luid gejuich en gedans van de bevolking, bewust Joodse ouden van dagen en anderen hebben afslacht op een manier die zelfs de Nazi's met hun gaskamers nog had beschaamd, waarna ze zich tussen hun eigen bevolking terugtrekken opdat zoveel mogelijk plaatjes met hun eigen burgerslachtoffers naar buiten komen en de wereld zich tegen Israel keert indien we de Hamas willen vernietigen.

O nee. Niks accepteren. Maar dat heb je al gezien met wat ik antwoordde. En in eerdere posts.
Een heel andere vraag is 'of er niet een andere weg is dan het vernielen van de burgers (naast de gebouwen en infra)'.
Kijk Hamas wordt goed aangepakt maar de gewone mensen daar helaas ook. Sommige waarnemers hebben het
over genocide en het proberen de Palestijnen verdrijven naar Egypte. De ziekenhuizen gaan bijna dicht...
De maatvoering is zoek.
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 16:24
Al heb je honderd keer gelijk dan krijg je dat gelijk nog niet, Chaim. En zeker niet als er sprake is van een bepaalde vorm van waanzin waar bij de door jou steeds weer opnieuw genoemde en absoluut afgrijselijke terreurdaden volgens mij sprake is. Die vreselijke daden geven ook aan hoe intens diep de haat bij de ander zit, zodanig dat dit alles absoluut gewetenloos is gedaan.

Door alles wat er momenteel echter militair gezien in Gaza gebeurt wordt die haat verveelvoudigd richting Israël en de Joodse mens. En dan mag Israël de oorlog militair gezien wellicht winnen, op de langere termijn zal de Joodse mens vrees ik absoluut de grote verliezer zijn.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

edit
blijkbaar heeft Israel net een bloedbad aangericht in een vluchtelingenkamp

antisemiet als ik daar iets op zeg?
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 31 okt 2023 16:32
ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 16:24 Dat is geen antwoord. We hebben te maken met een groepering die bewust Joodse baby's verbrandt, bewust Joodse kinderen voor de ogen van hun ouders doodmartelt, bewust zwangere Joodse vrouwen opensnijdt om hun ongeboren kind er met een touw uit te trekken en een mes door het hoofd te jagen, bewust jonge Joodse vrouwen verkracht en hun levenloze halfnaakte lichamen door de straten paradeert onder luid gejuich en gedans van de bevolking, bewust Joodse ouden van dagen en anderen hebben afslacht op een manier die zelfs de Nazi's met hun gaskamers nog had beschaamd, waarna ze zich tussen hun eigen bevolking terugtrekken opdat zoveel mogelijk plaatjes met hun eigen burgerslachtoffers naar buiten komen en de wereld zich tegen Israel keert indien we de Hamas willen vernietigen.

O nee. Niks accepteren. Maar dat heb je al gezien met wat ik antwoordde. En in eerdere posts.
Een heel andere vraag is 'of er niet een andere weg is dan het vernielen van de burgers (naast de gebouwen en infra)'.
Kijk Hamas wordt goed aangepakt maar de gewone mensen daar helaas ook. Sommige waarnemers hebben het
over genocide en het proberen de Palestijnen verdrijven naar Egypte. De ziekenhuizen gaan bijna dicht...
De maatvoering is zoek.
Dus wat zou jij doen?
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 31 okt 2023 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Gesloten