Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door ChaimNimsky »

appelfflap schreef: 31 okt 2023 10:06
ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 09:50 Zoals gezegd, is er simpelweg geen morele equivalentie
klopt
Ik denk dat Israel nu op het absolute morele dieptepunt zit,
Hamas-jihadisten die opzettelijk Joodse baby's in hun wiegjes verbranden, doelgericht Joodse kinderen doodmartelen in het bijzijn van hun ouders, met opzet Joodse vrouwen verkrachten en hun levenloze lichamen door de straten paraderen onder luid feestgedruis, is geen moreel equivalent met het doden van de terroristische uitvoerders en architecten van deze daad die zich tussen onschuldige burgers verstoppen. En het aantal burgerslachtoffers lost deze ongelijkheid niet op. Als vaker gezegd: ze leven niet voor niets in een kooi.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 31 okt 2023 09:03:scissors:
JE zult dat filmpje wel gezien hebben
hoe een israleische tank een personenwagen executeert.
Dit is geen oorlog, dit is moord.
:scissors:
Personenwagens kunnen niet geëxecuteerd en/of vermoord worden.
Ik heb geen burgers gezien in die personenwagen.
Was die personenwagen zelfsturend of zaten er Hamasstrijders in?
Ik heb geen Israëlische tank gezien in dat filmpje!
Werd die personenwagen niet opgeblazen door Hamas?

Op het moment dat ik het begin van dat filmpje zag dacht ik meteen:
  • "Waarom volgt die camera die personenwagen?
    Is Hamas weer[!] eens bezig met vooropgezet framen
    ten behoeve van oorlogspropaganda?"
Hamas doet zulks namelijk regelmatig:
  • Hamas filmt het zelfs als zij eigen volk executeren,
    maar dan op zo een manier dat het lijkt alsof Israël dat doet.
Eenvoud van denken helpt mijn hersencel, nu die in de WAR is!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 31 okt 2023 10:06
ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 09:50 Zoals gezegd, is er simpelweg geen morele equivalentie
klopt
Ik denk dat Israel nu op het absolute morele dieptepunt zit,
En een vervelende side effect is dus antisemitisme dat wederom oplaait. Ze hadden nog krediet in Israël na WO2 maar Netanyahu heeft dat vakkundig de nek omgedraaid!

Nu weer in oplossingen denken. Hamas vernietigen zal niet lukken. Een idee bombardeer je niet weg. Zorg dat Palestijnen een keer tevreden kunnen zijn!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 31 okt 2023 10:37:scissors:
Zorg dat Palestijnen een keer tevreden kunnen zijn!
Ook de Gazanen zullen pas tevreden kunnen zijn nadat Hamas is vernietigd.
Hamas confisqueert al jaren ALLes wat de Gazaanse bevolking toekomt,
zodat Hamas zelf in weelde kan leven in hun tunnels en
de rest van hun vermogen kan besteden aan wapens en oorlogsvoorbereiding,
terwijl Hamas ondertussen hun eigen bevolking laat verrekken!

Tenzij de Gazaanse bevolking na de oorlog kiest voor terreur jegens Israël
zullen de Gazanen tevreden kunnen zijn!
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 31 okt 2023 03:53
ChaimNimsky schreef: 30 okt 2023 07:13
Peter van Velzen schreef: 30 okt 2023 01:25 De discussie over het al dan niet schuldig zijn van Hamas of Israël is uiteraard niet zinvol.
Er is geen morele equivalentie tussen de Joden enerzijds en de Nazi's en Hamas anderzijds, tussen het vernietigen van de meest wrede terroristen enerzijds en genocide en terrorisme op de Joden anderzijds.

De oorlog tegen de terroristen gaat momenteel zeer voorspoedig en burgerslachtoffers horen gewoon bij het oorlogsrecht. Ben benieuwd wanneer de volgende fase ingaat.
Ik wil de Nazi's er even buiten laten. Daarmee bega je een begrijpelijke en veelgemaakte fout. Israël wordt momenteel niet bedreigd door de Nazi's. Het heeft geleden onder een terreur-actie en nu lijden anderen onder contra-terreur.
Burgerslachtoffers horen moreel gezien, niet bij het oorlogsrecht. Er bestaat moreel gezien geen recht op oorlog,
Dat wil niet zeggen dat je werkeloos moet toezien als je wordt aangevallen, en ook niet dat er geen enkele burger mag omkomen door je verdedigingsmaarregelen, maar moreel gezien, mag je het niet normaal vinden dat de meeste slachtoffers non-combattanten zijn.

Ik vind dit topicwaardig onder het hoofdstuk 'Ethische dilemma's':

Peter van Velzen schreef: 31 okt 2023 03:53Dat wil niet zeggen dat je werkeloos moet toezien als je wordt aangevallen, en ook niet dat er geen enkele burger mag omkomen door je verdedigingsmaarregelen, maar moreel gezien, mag je het niet normaal vinden dat de meeste slachtoffers non-combattanten zijn.
Vandaar dat ik het topic opende in 'Ethische dilemma's'
.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 31 okt 2023 10:37Hamas vernietigen zal niet lukken. Een idee bombardeer je niet weg.
Dat is met de Nazi's gelukt en dat zal met de Hamas eveneens lukken. Natuurlijk bestaan er nog een flink aantal neo Nazi's, maar die vormen, net als de Hamas in de toekomst, geen bedreiging meer voor Israel. Langzamerhand gaan grond-operaties die Gaza Stad reeds successvol hebben bereikt, over in een grote grondoorlog. Ik denk dat de Palestijnen in Gaza binnenkort doorkrijgen dat het geen goed idee was om Israel aan te vallen.
Zorg dat Palestijnen een keer tevreden kunnen zijn!
Ik zie geen reden de lieden in Gaza tevreden te stellen voordat de Hamas is gedecimeerd en dat zal zeker nog een half jaar duren.
Zionist
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 09:24
Rereformed schreef: 31 okt 2023 08:30Hoezeer de opmerking die hier eerder voorbijkwam "Overigens: ook zonder religie zouden volkeren elkaar hebben afgeslacht" waar moge zijn, ze klinkt mij als een te gemakkelijk excuus voor de religie in de oren.

9/11 opende ooit mijn ogen voor het failliet van de boekgodsdiensten. Ik hoop dat dit moment de ogen opent van vele Joden, Christenen en Moslims.
Hamas zijn fanatieke Allahoe Akbar-roepers, maar Netanjahoe is een seculiere Jood, net als ik. En ook ikzelf zou - vermoed ik - naar hetzelfde T'NaCH-citaat hebben verwezen, aangezien het tegenwoordig niet letterlijk wordt opgevat (al niet meer sinds Rabbi Akiva), maar als een metafoor om alle hindernissen, zowel innerlijk als extern, uit de weg te ruimen. In dit geval zal de terroristische Hamas uit de weg moeten worden geruimd. Daar sta ik helemaal achter -- ook als het vele burgerdoden kost. Hetzelfde lot hebben de Japaners, de Duitse Nazi's en Italiaanse Nazi's moeten ondergaan. Nu is het de tijd voor de Hamas in Gaza. De Hamas is de oorlog begonnen en Israel zal deze afmaken
ChaimNimsky, alsjeblieft. Kom enigszins tot bezinning. Als seculieren in deze kwestie nu ook al bijbelteksten (al dan niet als metafoor) gaan citeren, is de toestand van deze wereld totaal hopeloos geworden.

Gezien jouw achtergrond wil ik rekening houden met alle pijn en gevoeligheden. Ten diepste kan ik niet invoelen wat jij en het Joodse volk moeten doorstaan. Ter ondersteuning stuurde ik je niet voor niets de boodschap van Sam Harris dat er geen moreel equivalent bestaat ten opzichte van de daden van Hamas. Maar Israël moet nu wel gaan oppassen dat dit straks niet als een boemerang in het gezicht terugkeert. Een zogenaamd seculiere Jood die met Amalek komt aanzetten, stemt mij allerminst gerust. Sterker, ik zie overal de waanzin alleen maar toenemen.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Ronaldus67 schreef: 31 okt 2023 11:44 ... de boodschap van Sam Harris dat er geen moreel equivalent bestaat ten opzichte van de daden van Hamas.
Het probleem met zo'n betoog is dat je daarmee bijna alles wat Israël eventueel gaat doen kan goedpraten.

10.000 Palestijnse doden, 100.000 Palestijnse doden, 1.000.000 Palestijnse doden, je kan steeds opnieuw naar voor schuiven dat de Israëli ten minste geen babies in hun wieg verbrand hebben of wat ook de gruwellijkheden van Hamas ook waren.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

dikkemick schreef: 31 okt 2023 10:37 En een vervelende side effect is dus antisemitisme dat wederom oplaait.
is dat zo?
Het is duidelijk dat Israel elke vorm van kritiek op zijn beleid afdoet als jodenhaat, Volg je dat discours dan ben ik uiteraard een antisemiet tot op het bot.

nu goed
de Vn is opgericht om te vermijden dat wat de Joden ooit overkomen is nog eens gebeurt en wat zien we nu? de slachtoffers zijn daders geworden en blijkbaar durft niemand een rode lijn trekken.
een israelische vertegenwoordiger die zo'n ster opspelt terwijl de militairen in zijn land een ziekenhuis bombarderen waar 15 000 burgers zitten.
https://www.bbc.com/news/av/world-middle-east-67257337 hoe diep kan je vallen als staat en geloofsgemeenschap?

Axyanus
Wat Nimsky niet ziet is dat Israel hetzelfde doet als Hamas. stop de oorlog nu ga in gaza puin ruimen en tel nadien eens de kinderlijkjes die je vanonder het puin hebt gehaald? Ge ga verschieten vrees ik, allemaal vermoord door Israel
Er zijn ook fundamentalistische moslimgekken die ontkennen wat Hamas gedaan heeft op 7 oktober.
Wat Nimky nu doet is het equivalent daarvan. gewoon ontkennen dat Israel iets fouts doet
Zo zijn er ook gekken die de holocaust bv ontkennen of islamgekken die nog steeds denken dat 9/11 een complot was.
dat soort mensen zijn niet voor rede vatbaar
Laatst gewijzigd door appelfflap op 31 okt 2023 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Natuurlijk zijn wij en vele anderen geen antisemiet. Maar dit woord wordt nu te pas en onpas misbruikt. Ik ben ANTI-Israelische staat zeker onder leiding van (Braak)-Bibi.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

axxyanus schreef: 31 okt 2023 12:31
Ronaldus67 schreef: 31 okt 2023 11:44 ... de boodschap van Sam Harris dat er geen moreel equivalent bestaat ten opzichte van de daden van Hamas.
Het probleem met zo'n betoog is dat je daarmee bijna alles wat Israël eventueel gaat doen kan goedpraten.

10.000 Palestijnse doden, 100.000 Palestijnse doden, 1.000.000 Palestijnse doden, je kan steeds opnieuw naar voor schuiven dat de Israëli ten minste geen babies in hun wieg verbrand hebben of wat ook de gruwellijkheden van Hamas ook waren.
De Palestijnen zouden de zelfde redenering kunnen volgen:
Elke dode zionist verjaagd en vermoord geen Palestijn meer.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Ronaldus67 schreef: 31 okt 2023 11:44
ChaimNimsky schreef: 31 okt 2023 09:24
Rereformed schreef: 31 okt 2023 08:30Hoezeer de opmerking die hier eerder voorbijkwam "Overigens: ook zonder religie zouden volkeren elkaar hebben afgeslacht" waar moge zijn, ze klinkt mij als een te gemakkelijk excuus voor de religie in de oren.

9/11 opende ooit mijn ogen voor het failliet van de boekgodsdiensten. Ik hoop dat dit moment de ogen opent van vele Joden, Christenen en Moslims.
Hamas zijn fanatieke Allahoe Akbar-roepers, maar Netanjahoe is een seculiere Jood, net als ik. En ook ikzelf zou - vermoed ik - naar hetzelfde T'NaCH-citaat hebben verwezen, aangezien het tegenwoordig niet letterlijk wordt opgevat (al niet meer sinds Rabbi Akiva), maar als een metafoor om alle hindernissen, zowel innerlijk als extern, uit de weg te ruimen. In dit geval zal de terroristische Hamas uit de weg moeten worden geruimd. Daar sta ik helemaal achter -- ook als het vele burgerdoden kost. Hetzelfde lot hebben de Japaners, de Duitse Nazi's en Italiaanse Nazi's moeten ondergaan. Nu is het de tijd voor de Hamas in Gaza. De Hamas is de oorlog begonnen en Israel zal deze afmaken
ChaimNimsky, alsjeblieft. Kom enigszins tot bezinning.
Inderdaad!
ik zie overal de waanzin alleen maar toenemen.
Ook ik zie dat gebeuren. Bijvoorbeeld dit eergisteren:
“Tientallen arrestaties in Dagestan na bestorming Israëlisch vliegtuig”
https://nos.nl/l/2495950

Het optreden van Israël gaat in mijn visie wereldwijde gevolgen hebben.
Ik vrees dat er een moment komt dat geen Israeli/Joods mens zich, waar ter wereld dan ook, ooit nog veilig zal kunnen voelen door alle haat die Israël nu (ook) zaait/verspreidt door het militaire optreden in Gaza.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

appelfflap schreef: 31 okt 2023 13:47
dikkemick schreef: 31 okt 2023 10:37 En een vervelende side effect is dus antisemitisme dat wederom oplaait.
is dat zo?
Ik denk het wel. Als mensen tijdens een protest tegen Israël stoppen bij een Mark & Spencer een winkelketen opgericht door twee Joden, dan is er wat mij betreft toch een sterk vermoeden van anti-semitisme.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

axxyanus schreef: 31 okt 2023 14:15]
Ik denk het wel. Als mensen tijdens een protest tegen Israël stoppen bij een Mark & Spencer een winkelketen opgericht door twee Joden, dan is er wat mij betreft toch een sterk vermoeden van anti-semitisme.
Zie je vij protesten tegen landen toch ook

Protest tegen de VS? Wordt ineens een mcdonalds geviseerd
In dagestan viseerde men het vliegtuig, niet de joidse gemeenschap die er al generaties woont.

Het discours, israelkritiek is jodenhaat, is vooral voor israel belangrijk. Zie je ook met die stunt met de ster. De meest cynische manier om 6 miljoen holocaustslachtoffers nog eens te misbruiken
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

We weten volgens mij best wat het probleem met ons op aarde is.
We hebben geen echte moderatoren zoals op een forum.
En indien er moderatie is, dan zullen we, als we echt woedend worden, heel vaak niet luisteren en onze dodelijke
zin blijven doen. Stel je voor dat we ophouden met onze hel. "Dan tonen we ons zwak".

De VN had een soort moderator moeten zijn, maar ook dat gaat niet zonder dat we dat werkelijk willen en ons
neerleggen bij maatregelen als we weer eens door het lint gaan. ¨Dat nooit weer" is gewoon gelul want we willen niet.
Doden, ouders, kinderen, dieren, natuur. Bloed, afgerukte van alles, uit elkaar gespatten, destructie, honger soms op
enorme schaal enz. Dát wil men als het echt dreigend, dodelijk en akelig wordt. Wraak...!!! Vernietiging..

Blijkbaar vinden we dat op momenten minder van belang dan de noodzaak van het nastreven op alle manieren.. van onze werkelijke belangen. Ethiek ook nulll bij razernij.. om wat de tegenpartij doet of heeft gedaan (soms voor decennia).

En dan gaat het los.
En dan komen sommigen vooral met een zooi rhetoriek waar je stijf van staat...
Maar de werkelijkheid: dit is een onstabiel ras, niet opgewassen tegen de druk van het leven met de buren op deze planeet.
Beetje aap nog.

Vandaar dat NIETS zal helpen... misschien wel voor altijd. Voorlopig ben ik daar echt van overtuigd. Heb ik al lang.
Velen zouden het willen veranderen, maar dat gaat niet, het zit in de genen.

Hopen dat we niet op een keer onszelf, de mens, suicidaal verwijderen van de planeet in ons 'enthousiasme'.
Overigens doen we ook via klimaat zoiets met de planeet. En AI hebben we ook al bedacht.
En surprise: nu willen we ook nog gaan rotzooien op de Maan, Mars en zie maar...

Ik hou op.
¥¥ O ja lastig.. bij de maat nemen bestens 1 en dezelfde maat gebruiken... niet twee of meer.
Gesloten