axxyanus schreef: ↑30 okt 2023 18:16
HierEnNu schreef: ↑30 okt 2023 16:58
axxyanus schreef:waardoor anderen weer voor jou moeten opzoeken waar je juist wat hebt geschreven enz. wat een vruchtbare gedachtenwisseling onmogelijk maakt.
Onzin! Men hoeft enkel daar waar ik daadwerkelijk iets schrijf waar men op wil reageren, op dat knopje quote te klikken en dan wordt de link met verwijzing naar de context automatisch verzorgd door het systeem.
Niets onzin. Dat werkt enkel als jij inderdaad steeds expliciet schrijft wat je bedoelt. Maar natuurlijk als jij dan zo iets schrijft als "Als je begrijpt wat ik bedoel" dan willen mensen niet reageren op die lettelijke zin maar op wat ze begrijpen wat je bedoelt.
Het is enkel zo eenvoudig als jij steeds letterlijk schrijft wat je bedoelt, en niet met van die suggestieve wendingen afkomt zoals: "Als je begrijpt wat ik bedoel". Want dan moeten die mensen beginnen zoeken naar de verdere context, wat je in dit geval ook expliciet van mij verwachtte.
HierEnNu schreef: ↑30 okt 2023 16:58
Als men die superkleine moeite niet eens wil getroosten, dan ga ik om moverende redenen niet zoeken in welke context ik dat wat verondersteld wordt daadwerkelijk geschreven zou hebben.
Juist ja jij moet niet zoeken in de context, dat moeten anderen doen.
Hoezo zouden die anderen
moeten zoeken? Zulks mag, maar het hoeft niet hoor! Maar als anderen willen reageren op wat ik daadwerkelijk schrijf kunnen ze toch op dat quote knopje drukken waar dat daadwerkelijk geschreven staat? Maar nee, men wil helemaal niet reageren op wat ik daadwerkelijk schrijf, men wil reageren op hetgeen men mij toeschrijft.
Helder?
axxyanus schreef:Jij verweet mij bovenaan in je antwoord dat ik de moeite niet deed om naar de context te kijken maar blijkbaar is zelf naar de context kijken voor jouw te veel gevraagd.
Nee hoor, ik kijk voortdurend naar de context, want binnen de context waarbinnen iets daadwerkelijk geschreven staat kan een eventuele reactie daarop zinvoller worden.
axxyanus schreef:Vooral omdat je mij verweet dat ik de framende vragen niet geciteerd had,
dat was een constatering geen verwijt!
axxyanus schreef:terwijl toen je zelf met de frase "framende vragen" kwam je geen vragen had geciteerd.
Ik neem aan dat zulks dan ook niet daadwerkelijk geschreven stond in hetgeen ik quote, maar dat mag je zelf checken, ik ga niet allerlei moeite doen die jij je kennelijk niet wil getroosten.
axxyanus schreef:Hoe zou ik in dat geval door gewoon op de citaatknop te klikken die specifieke vragen in mijn antwoord gekregen hebben?
Door verder door te klikken naar waar de link in die quote naar verwijst.
axxyanus schreef:Langs de ene kant beweer je dat alles wat de anderen moeten doen, is op de "quote" knop duwen, maar wanneer dat is wat ik deed, verwijt je mij dat ik niet meer context aanbracht.
Dat beweerde ik niet, ik beweerde dat
- ALS ze dat zouden doen
DAN de communicatie makkelijker zou verlopen.
axxyanus schreef:Dat is het gebrek aan coherentie waar ik het over heb. In de ene paragraaf beweren dat het zo eenvoudig is als klikken op de quote knop en wat verder met verwijten komen omdat je meer verwachtte dan eenvoudig klikken op de quote knop.
Ik verwacht zulks geenszins, dat laat ik geheel aan jou zelf over.
Ik gaf en geef slechts aan, en mijns inziens doe ik dat heel duidelijk
dat ik die moeite niet ga doen en dat jij dus die moeite zelf mag doen,
tenzij je je vraag niet wil concretiseren. Nou, dan niet!