Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 29 okt 2023 11:00
HierEnNu schreef: 29 okt 2023 02:42 Er hoeft geen Rechter en/of Tribunaal meer aan te pas te komen?
Heeft er zich al een rechter uitgesproken over de gebeurtenissen van 7 oktober?

beetje flauw hé?
7 oktober is een oorlogsmisdaad en daar heb je geen rechter voor nodig
:scissors:
Het bovenstaande geeft prima weer hoe jouw hersenkronkels ontstaan.
Meer ga ik er niet over opmerken!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Wat mij heel erg bevreemd
zijn al die oproepen dat Israël zou moeten stoppen,
terwijl Israël nog steeds voortdurend met raketten bestookt wordt ...
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 okt 2023 10:30
Bonjour schreef: 29 okt 2023 07:35 Eigenlijk heeft de VS na 9/11 hetzelfde gedaan. Hun Gaza was Afghanistan. We zijn 22 jaar verder en de Taliban is er nog steeds en er lopen nog genoeg mensen rond die 9/11 nog wel eens willen herhalen. en met het VS vliegdekschip dat Israël nu beschermt, wordt het alleen maar erger.
Een heel vliegdekschip ter bescherming van een staat die de machtigste is in de hele regio.
Het is voor mij wel duidelijk dat Biden volledig achter deze operatie staat, anders zou hij geen extra schepen sturen.
Natuurlijk zal Biden dat noot formeel bevestigen.
Tsja, logisch toch? Het is HET Westerse bruggehoofd in die regio (en die regio is vnl. Allah en opstandig en militant).
Want zo werkte het. Israël kreeg vroeger land en werd (ook behoorlijk militant) bruggehoofd. Soort Marshall-truuk.
Akelig, maar zo werkt het in geo-politiek.

Wat anders:
Jemen werd verpoederd door Iraans-gezinde Hutu's en Saudi's die de wereld olie leveren.
Dus kreeg SA van Trump 10 miljard aan wapens over enige tijd, die weer tegen die rebellen werden gebruikt
bij het meppen door SA. Want ze bedreigen die olie-leverantie.
Syrië, speeltje van de Russen. Irak, waarvan het Westen dacht dat het dan westers-democratisch zou worden en
veel olie zou leveren. Enzovoort, echt oeverloos en dat zal wel zo blijven op deze planeet, schat ik helaas maar zo in.
Bij dit 'spelletje' zijn Palestijnen een groot probleem, eigenlijk voor alle partijen, hoewel ze het 'Israël wel mooi moeilijk
maken', denken Iran cc. waarbij volgens mij de Russen o.m. in Syrië samen met Iran... Soort breekijzer. En vandaar dat het mij niet zou verbazen als Israël ze 100% weg wil hebben.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 29 okt 2023 12:36, 2 keer totaal gewijzigd.
¥¥ O ja lastig.. bij meten bestens 1 en dezelfde maat gebruiken...
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

HierEnNu schreef: 29 okt 2023 12:25 Wat mij heel erg bevreemd
zijn al die oproepen dat Israël zou moeten stoppen,
terwijl Israël nog steeds voortdurend met raketten bestookt wordt ...
Ter bevestiging van het bovenstaande:

Eerste minuut in mijn knip van de video:

Zie eventueel: Israel troops and tanks fight Hamas in streets as airstrikes pound Gaza
.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

HierEnNu schreef: 29 okt 2023 11:52 Het bovenstaande geeft prima weer hoe jouw hersenkronkels ontstaan.
hersenkronkels?
7 oktober is een oorlogsmisdaad
wat Israel sindsdien doet is eveneens een oorlogsmisdaad

ofwel is het allebei een oorlogsmisdaad ofwel geen van beiden (omdat nog geen rechter er zich heeftover uitgesproken)
kies maar zou ik zeggen

OF is netanyahu bereid om naar Den Haag af te zakken en zich een proces te stellen? Hamas wordt daar uiteraard veroordeeld
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 29 okt 2023 12:38 7 oktober is een oorlogsmisdaad
En wat Israël hiervoor deed en blijft doen vind ik ook een (oorlogs)misdaad!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 29 okt 2023 12:29
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 okt 2023 10:30
Bonjour schreef: 29 okt 2023 07:35 Eigenlijk heeft de VS na 9/11 hetzelfde gedaan. Hun Gaza was Afghanistan. We zijn 22 jaar verder en de Taliban is er nog steeds en er lopen nog genoeg mensen rond die 9/11 nog wel eens willen herhalen. en met het VS vliegdekschip dat Israël nu beschermt, wordt het alleen maar erger.
Een heel vliegdekschip ter bescherming van een staat die de machtigste is in de hele regio.
Het is voor mij wel duidelijk dat Biden volledig achter deze operatie staat, anders zou hij geen extra schepen sturen.
Natuurlijk zal Biden dat noot formeel bevestigen.
Tsja, logisch toch? Het is HET Westerse bruggehoofd in die regio (en die regio is vnl. Allah en opstandig en militant).
Want zo werkte het. Israël kreeg vroeger land en werd (ook behoorlijk militant) bruggehoofd. Soort Marshall-truuk.
Akelig, maar zo werkt het in geo-politiek.
Gezien de historie vanaf dat de Islamisten streven naar hun 'Al-oemma al-islamiyya' een begrijpelijke move, al had dat bruggenhoofd achteraf bekeken met de kennis van nu waarschijnlijk beter op een andere manier bewerkstelligd kunnen worden.

Gerard R. schreef:Wat anders:
Jemen werd verpoederd door Iraans-gezinde Hutu's en Saudi's die de wereld olie leveren.
Dus kreeg SA van Trump 10 miljard aan wapens over enige tijd, die weer tegen die rebellen werden gebruikt
bij het meppen door SA. Want ze bedreigen die olie-leverantie.
Syrië, speeltje van de Russen. Irak, waarvan het Westen dacht dat het dan westers-democratisch zou worden en
veel olie zou leveren. Enzovoort, echt oeverloos en dat zal wel zo blijven op deze planeet, schat ik helaas maar zo in.
Op globale schaal ontmantelen van de wapenindustrie EN wereldwijd opheffen van alle staatsgrenzen zodat begrippen als nationalisme langzaam uit sterven, en er iets van een soort van 'Wereld Regering' ontstaat, al dan niet Democratisch of Fascistisch, zal waarschijnlijk een Utopie blijven welke met name Conspiracy Theoriën blijft voeden.

Ik zelf geef de voorkeur aan hoe ik in het hier nu leef, waarbij ik de huidige situaties in Oerkraïne en Gaza als gegeven feiten accepteer. Tenzij ik die 'Wereld Leider' met onbeperkte macht mag zijn van die 'Wereld Regering'! Ik ga echter niet op dat baantje solliciteren zodra het vacant komt, want ik wil daarvoor gevraagd worden, anders hoeft het niet,
dan ga ik liever weer vissen! :mrgreen:

Gerard R. schreef:Bij dit 'spelletje' zijn Palestijnen een groot probleem, eigenlijk voor alle partijen, hoewel ze het 'Israël wel mooi moeilijk
maken', denken Iran cc. waarbij volgens mij de Russen o.m. in Syrië samen met Iran... Soort breekijzer. En vandaar dat het mij niet zou verbazen als Israël ze 100% weg wil hebben.
Als Israël [?wie bedoel je daar concreet mee?] de Gazanen [of bedoel je ALLe Palestijnen?] inderdaad voor 100% weg willen hebben, is Israël nu wel erg omslachtig bezig. Waarom zich dan met preciesiebombardementen richten op Hamasdoelen? Waarom dan een dergelijk grondoffensief welk zich richt op de hoofdkwartieren in het noorden van Gaza?

Er zijn inmiddels al duizenden burgers als Collateral Damage gesneuveld,
  • of die allemaal onschuldig waren of gedood zijn als Hamasstrijder
    terwijl zij vochten als in burger verkleed weten we niet,
maar los daarvan,
om dat als genocide aan te merken is totaal van de pot gerukt!

Hebben wij, het Westen,
  • destijds genocide gepleegd op Japan
door daar bewust en gericht in één klap 100,000 Japanse onschuldige burgers te vaporiseren zonder dat daar enig ander militair doel voor verzonnen kon worden dan de Jappen te dwingen zich onvoorwaardelijk over te geven? Hoeveel tigduizenden onschuldige Duitse burgerslachtoffers zijn bewust en gericht platgebombardeerd door ons, het Westen, zonder dat daar enig ander militair doel voor verzonnen kon worden dan de Nazi's te dwingen zich onvoorwaardelijk over te geven?
  • Hebben wij, het Westen destijds genocide gepleegd op de Duitse bevolking?
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 29 okt 2023 13:20
appelfflap schreef: 29 okt 2023 12:38 7 oktober is een oorlogsmisdaad
En wat Israël hiervoor deed en blijft doen vind ik ook een (oorlogs)misdaad!
Dat Israël telkens pogingen deed om vrede te sluiten is toch geen [oorlogs]misdaad?
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 29 okt 2023 12:38
HierEnNu schreef: 29 okt 2023 11:52 Het bovenstaande geeft prima weer hoe jouw hersenkronkels ontstaan.
hersenkronkels?
7 oktober is een oorlogsmisdaad

ofwel is het allebei een oorlogsmisdaad ofwel geen van beiden (omdat nog geen rechter er zich heeftover uitgesproken)
kies maar zou ik zeggen
Ik kies ervoor om jou als Rechter te wraken gezien jouw vooroordelen!
Ben je het eens met mijn keuze?
appelfflap schreef:OF is netanyahu bereid om naar Den Haag af te zakken en zich een proces te stellen? Hamas wordt daar uiteraard veroordeeld
Ik betwijfel of Hamas ooit door een rechtbank veroordeeld zal worden, en ik hoop oprecht dat zulks ook niet nodig zal zijn, gezien de poging van Israël om Hamas met wortel en tak uit te roeien. OF Netanyahu bereid zal zijn om naar Den Haag af te zakken zal blijken nadat hij vervolgd gaat worden, hetgeen de vraag is! Ik acht het waarschijnlijker dat zijn huidige optreden zijn Zwanenzang is en hij vlak na dit historische 'hoogtepunt' suïcide zal plegen,
want zulks is een soort van gewoonte bij Maffiosi
om aldus hun gezin/familie repercussies te besparen.
.
appelfflap
Banned

HierEnNu schreef: 29 okt 2023 13:40 Ik kies ervoor om jou als Rechter te wraken gezien jouw vooroordelen!
de retorischer truk vd wedervraag m neit te antwoord
ik ga voor het hof den Haag

maar het is geen antwoord op de vraag
als het Israleische geweld nu geen oorlogsmisdaad is wegens geen veroordeling dan geldt dit natuurlijk ook voor bv 7 oktober.
we moetne consequent zijn hé
akkoord? of blijf je erbij at 7 oktober een oorlogsmisdaad is en hetgeen Israel doet niet wegens geen veroordeling?

Netanyahu is geen dictator
hij is het gezicht vd regering, net als bv Zelensky.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 29 okt 2023 13:24
Als Israël [?wie bedoel je daar concreet mee?] de Gazanen [of bedoel je ALLe Palestijnen?] inderdaad voor 100% weg willen hebben, is Israël nu wel erg omslachtig bezig. Waarom zich dan met preciesiebombardementen richten op Hamasdoelen? Waarom dan een dergelijk grondoffensief welk zich richt op de hoofdkwartieren in het noorden van Gaza?
Ja, reuze omslachtig, maar alle Palestijnen wegbombarderen kan niet omdat de wereld dat niet fraai vindt en dan
verlies je wellicht zelfs steun van een heel sterke helper, de VS...
Het leven in Gaza bijna niet te harden maken is beter. Dan gaan ze helaas ook een keer weg.
En over Hamas dient geen twijfel te zijn. Die worden uitgeroeid... wellicht, want Hamas is een gedachte net als ISIS.
En ook ISIS is niet weg. Of Hezbollah. Of .... vul in. En Noord-Vietnam won ook ondanks enorme bommentapijten.
Door de tunnels toen.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 29 okt 2023 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
¥¥ O ja lastig.. bij meten bestens 1 en dezelfde maat gebruiken...
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Er zijn verscheidene manieren van denken.

Althans, zo denk ik daarover. Sinds ik hier op Freethinker op mijn geheel eigen[wijze] wijze mee mag doen en ik de manier van denken volgens de wetenschappelijke methode een klein beetje begin te begrijpen en steeds vaker probeer toe te passen,
draag ik deze manier van denken een warm hart toe.

Om over de huidige oorlog te reflecteren heb ik echter weinig aan die manier van denken. Gezien de telkens opvlammende emoties en dieper gewortelde onbewuste vooroordelen zal 'mijn' 'Cognitieve Dissonantie' nog wel een tijdje uit balans blijven raken.

En dan loop ik pardoes tegen een al wat ouder JoepTjoep filmpje aan van 19 sep 2011. De in dat filmpje gehanteerde methode van presenteren ten aanzien van hoe het in de Levantregio zover is kunnen komen tot en met deze huidige oorlog,
althans tot 2011 uiteraard, spreekt mij zeer aan.

Ik vermoed dat de in het filmpje gehateerde methode van denken 'beelddenken' genoemd kan worden en al kijkluisterend begrijp ik die historie steeds beter, waarbij mij volledig duidelijk is dat deze video pro-Israël is. Ik hoop ook een dergelijk filmpje te vinden
welk vanuit de pro-Palestina bias de veronderstelde historie schetst.

VIDEO duurt 12 minuten:

.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 29 okt 2023 13:54
HierEnNu schreef: 29 okt 2023 13:40 Ik kies ervoor om jou als Rechter te wraken gezien jouw vooroordelen!

als het Israleische geweld nu geen oorlogsmisdaad is wegens geen veroordeling dan geldt dit natuurlijk ook voor bv 7 oktober.
akkoord? of blijf je erbij at 7 oktober een oorlogsmisdaad is en hetgeen Israel doet niet wegens geen veroordeling?

Serieus? Wil je discuzeuren over 'alsdannetjes'? OK, ff dan!

ALS
  • het ene volk actief genocide probeert te plegen
    • op het andere volk,
DAN
  • mag dat andere volk om zulks te voorkomen
      • [wat mij betreft!]
      genocide plegen op dat ene volk!

Het bovenstaande lijkt me een helder standpunt:
  • ik ben ten volle bereid me voor jouw Rechtbank te verantwoorden en
    ben zeer benieuwd hoe de aanklacht gaat luiden?
.
appelfflap
Banned

HierEnNu schreef: 29 okt 2023 14:41 ik ben ten volle bereid me voor jouw Rechtbank te verantwoorden en
ben zeer benieuwd hoe de aanklacht gaat luiden?[/list]
opnieuw de drogredentrukjes vd wedervraag
niet antwoorden is ook een antwoord
soit, je beseft dus ten volle dat Israel massa's oorlogsmisdaden pleegt sinds 7 oktober, ondertussen beginnen ze vragen te krijgen vd VS
de massa verplaatsing naar het zuiden is trouwens een etnische zuivering en ook dati s een oorlogsmisdaad

btw
Ik wil jou niet voor de rechtbank
ik snap dus niet waarom je plots zulke vragen stelt
oorlogsmisdaden verdedigen, goedpraten, minimaliseren en er blij om zijn is geen misdaad
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 29 okt 2023 14:41
appelfflap schreef: 29 okt 2023 13:54

Serieus? Wil je discuzeuren over 'alsdannetjes'? OK, ff dan!

ALS
  • het ene volk actief genocide probeert te plegen
    • op het andere volk,
DAN
  • mag dat andere volk om zulks te voorkomen
      • [wat mij betreft!]
      genocide plegen op dat ene volk!

Het bovenstaande lijkt me een helder standpunt:
  • ik ben ten volle bereid me voor jouw Rechtbank te verantwoorden en
    ben zeer benieuwd hoe de aanklacht gaat luiden?
denk je dat de kindertjes, de babytjes, de oudjes, de jonge mensen allemaal proberen genocide te plegen op Israel?

Misschien moet je die ene Israliet niet zo napraten die stelde "Als Hamas stopt met oorlog voeren dan is het vrede. Maar als Israel stopt met de oorlog dan is het er niet meer"? Want dat word wel erg makkelijk herhaalt door bepaalde sujetten.
De Westbank is natuurlijk een goed voorbeeld. Daar zijn geen Hamasstrijders en daar pakken de kolonisten het ene gebied na het andere in met behulp van het leger. Dus laten we ophouden met Israel heilig voor te stellen en de Palestijnen allemaal als barbaren. Dit deden ze in de Thora al en we weten hoe dat is afgelopen.

En dat de tijd dat we een heel volk straffen vanwege daden van mensen uit dat volk ligt toch allang en breeds achter ons? We zijn verder geevolueerd dan dat.
Gesloten