Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 29 okt 2023 00:07
Gerard R. schreef: 28 okt 2023 23:28
HierEnNu schreef: 28 okt 2023 23:27

Dat mag jij geheel zelf beoordelen! Kwestie van factchecken?
Heb je het artikel überhaupt wel [goed!] gelezen?
ja. En ik citeer wat.
Ja en je trekt een conclusie uit wat Iran beweert:
  • "Saudi Arabië,
    • het tegenwoordige halve vriendje[?] van Israël
    vindt het zo welletjes"

https://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-66879342
Israël en de SA's zijn nader tot elkaar gekomen dan ooit. Een half vriendje al; geo-politiek.
Ze willen niet wat Iran wil. Zo zou je het ook kunnen omschrijven. Denk ook aan Jemen... en de andere golfstaten.
¥¥ O ja lastig.. bij meten bestens 1 en dezelfde maat gebruiken...
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ondertussen kijkt Nederland toe terwijl er massaal onschuldige burgers gedood worden door een bevriende natie en hebben onze regering ook tegen de resolutie gestemd. We kunnen niet zeggen "Wir haben er nicht gewusst". Al deze Palestijnse burgers zijn minder waard dan de Israëlische.

Alle mensen die iets van Israël zeggen worden de mond gesnoerd als waren ze antisemitisch. Als ik in het buitenland ben en Nederland vermoord onschuldige burgers, moet ik niet raar opkijken als ik daarop aangesproken wordt. Amerikanen worden aangesproken op acties van hun leger in het buitenland. Russen spreken we aan op hun steun voor Poetin. Een moslim wordt bevraagd of ie wel genoeg afkeer heeft van IS. Alleen als we een Jood in Nederland aanspreken op de loyaliteit richting deze slachting, mag dat niet en is het antisemitisch. Ik vind dat ongepast.

Ik denk niet eens dat dit een religieuze oorlog is. De partijen hebben een andere religie, maar het gaat gewoon over een probleem met samenleven. Als de inwoners van Israël christelijk waren geweest en dit gedrag hadden gehad, was er precies hetzelfde probleem geweest. Het is volgens mij daarom niet een islamistisch-joods probleem.

En een ieder die een Israëlisch leven belangrijker vindt dan een Palestijns leven moet zich schamen. Doe eens een gedanken-experiment en zet de joden in Gaza en de Palestijnen eromheen. Hoe zou de wereld dan reageren op het mishandelen van 2 miljoen mensen! Zouden we horen dat de Palestijnen het recht op zelfverdediging hebben?

Ja, ik maak de ene nazi vergelijking na de andere omdat ik vind dat de situatie dat rechtvaardigt. Het wordt niet eens gezien. "Uiteindelijke oplossing" is hetzelfde als Endlösing. De berekening die ik maakte, maakte Nazi-Duitsland om de kosten van het vernietigen van joden niet uit de hand te laten lopen. Ik vroeg eerder wat een land moet doen om vergeleken te mogen worden met nazi-Duitsland. Wat mij betreft is systematisch pesten en uitmoorden van burgers voldoende. Het hoeven er niet precies 6 miljoen te zijn en het hoeft geen ZyKlon B te zijn. Precisie bommen op doelen waar burgers zijn is ook goed. Rare intriges zoals die nu op de Westbank plaatsvinden.

Het is schandalig wat er gebeurt. Geheel voorspelbaar vanaf 3 weken geleden. "We hebben bij Israël erop aangedrongen dat de reactie proportioneel is." Misselijkmakend.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 28 okt 2023 18:12
VseslavBotkin schreef: 28 okt 2023 10:13 Israël zet honderd straaljagers in zodat er nog meer levensgevaarlijke kinderen en vrouwen dood kunnen worden gebombardeerd 🙏🏻🙏 Viva la IDF!
Als ik Peter goed begrepen heb is zulks een denkfout:
namelijk denken dat de gevolgen van iemands handelen de reden er voor zijn!
Peter had daar ook een heel poëtisch klinkende term voor: 'non-sequitor'
Je hebt het misschien slecht begrepen, maar waarschijnlijker is dat je slecht gelezen hebt. VseslavBotkin schreef "zodat", niet "opdat". Over de reden waarom Israël honderd straaljagers inzit, heeft hij zich feitelijk niet uitgelaten.
Misschien koos men voor 100, omdat 99 een symbool is voor de zinloosheid van straaljagers.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 28 okt 2023 20:35 Ik heb Netanyahu zulks niet horen zeggen:
  • wanneer en waar heeft Netanyahu gezegd
    dat er nu duizenden terroristen gedood zijn?
Ik bestrijd jouw bewering niet, maar wil onderbouwing zien,
iedereen kan het tegenovergestelde roeptoeteren als we niets meer onderbouwen!
Ik zou durfen zweren dat ik het hem wel heb horen zeggen.

Na 39 seconden:

Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 29 okt 2023 00:14
HierEnNu schreef: 28 okt 2023 23:58 Maar de IDF zijn professionele terreurbestrijders, net als Netanyahu! De IDF noemt onschuldige burgers niet terroristen en ook Netanyahu doet zulks niet in jouw link!
zee maken zich nochtans aantoonbaar aan oorlogsmisdaden schuldig
zoals:
afsluiten van water, voedsel, medicatie, ...= oorlogsmisdaad
Mensen oproepen om naar het zuiden te verhuizen= een gedwongen evacuatie en een oorlogsmisdaad
Er hoeft geen Rechter en/of Tribunaal meer aan te pas te komen?
Omdat het Israël betreft geld onschuldig tot schuld omonstotelijk is vastgesteld niet?
Tot zover zie ik 'gebruikelijke' tactieken en strategiën om de vijand te benaderen, 'gebruikelijke' tactieken en strategiën die wij, het Westen ook altijd zo of nog veel rücksichtloser toepassen.

appelfflap schreef:ISrale blijft hoedanook verantwoordelijk voor de achtergebleven burgers
Israel moet erop toezien dat de burgers veilig kunnen reizen. de vluchtroutes naar het zuiden worden gebombardeerd = oorlogsmisdaad
Israel meot erop toezien dat de nieuwe locatie veilig is. Aangezien ze het zuiden bombarderen is dit eveneens een oorlogsmisdaad
ISrael meot erop toezien dat de burgers straks straks terug huiswaarts kunnen keren want anders is dit ook een oorlogsmisdaad. nu goed in 1948 mochten ze ook niet terug
de mededeling dat hamasstrijders zich tussen burgers verstoppen is geen vrijbrief om die burgers te bombarderen = een oorlogsmisdaad
Het zal? Ik weet niet waar jij jouw conclusies dat Israël oorlogsmisdaden pleegt op baseert. Die juridische kennis heb ik niet. In een andere discussie meende je te moeten bepalen dat iets ten aanzien van Oekraïne niet coup plegen genoemd mocht worden op basis dat zulks bij jullie in Belsj in de grondwet staat.

Mijns inziens is Israël bezig om op zeer professionele wijze Hamas uit proberen te roeien en mijn zegen hebben ze, want ik gun ook de onschuldige burgers van Gaza een vreedzaam bestaan zonder dat ze voortdurend onderdrukt worden door Hamas.

Ik laat het met alle liefde aan de Rechter en/of Tribunaal over om aan de hand van veronderstelde bewijzen te bepalen wat al dan niet als oorlogsmisdaad veroordeeld moet worden.

appelfflap schreef:Netanyahu noemt de burgers jammer genoeg, weliswaar impliciet, wel terroristen.
bv
https://www.gov.il/en/departments/news/ ... ment251023
Ik zie het nog steeds niet hoor, met welke uitspraak impliceert Netanyahu zulks? Ik kan me overigens goed voorstellen dat Netanyahu zo denkt over alle Gazanen, maar het zou dom zijn van een zo door de wol geverfd politicus om zulks openbaar te uiten. Er zijn op dit moment inderdaad Israëliërs die zich zo uiten. Vanuit hun pijn kan ik me daar in verplaatsen, net zoals ik me kan verplaatsen in de uitingen van veel Gazanen die alle Israëliërs de zee in willen drijven op dit moment. Dat is wat oorlog met mensen doet en
zulks accepteer ik als feit waar ik niet veel ander mee kan dan accepteren als gegeven..
appelfflap schreef:We have already eliminated thousands of terrorists
op de moment dat de Palestijnen melden dat ze 7000 dode burgers geïdentificeerd hebben.
https://www.newarab.com/news/gaza-healt ... 00-victims
zoals je zelf kut lezen beschuldigde de VS de palestijnen van leugens
het cijfer van netanyahu en het aantal dode palestijnse burgers loopt alleszins gelijk
Dat het kut is ben ik met je eens.
Ik lees echter dat er '7,000 Gazans' gedood zijn en jij maakt daar 7000 burgers van, maar de Hamasstrijders zijn ook Gazanen, dus onder die 7000 Gazanen zullen zich duizenden Hamasstrijders bevinden. Heel erg dat er naast duizenden Hamasstrijders ook duizenden burgers zijn gesneuveld. Ik spreek weer voor mezelf, maar ik hoop dat Israël doorgaat en Hamas vernietigd ook als dat onschuldige burgers als Collateral Damage treft, want voortbestaan van Hamas gaat nog veel meer levens van onschuldige burgers kosten, Jij haalt er zelf graag de Nazi's bij, maar tel zelf maar uit hoeveel onschuldige burgers er gespaard zouden zijn als in een vroeger stadium de Nazi's volledig waren uitgeroeid!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 29 okt 2023 02:07
HierEnNu schreef: 28 okt 2023 20:35 Ik heb Netanyahu zulks niet horen zeggen:
Ik zou durfen zweren dat ik het hem wel heb horen zeggen.

Na 39 seconden:

Dat had Berjan reeds prima opgehelderd Peter,
maar je gaat voorbij aan de context waarin dat plaatsvond:
HierEnNu schreef: 28 okt 2023 20:35
Berjan schreef: 28 okt 2023 20:11:scissors:
Netanyahu heeft zelfs gezegd dat er nu duizenden terroristen gedood zijn. Dus je weet dat ze daar ALLE Palestijnen als terrorist zien. Ook de kindjes en baby's.
En dan praat men hier het in Westen het goed onder het mom van "precisiebombardementen". Het is bijna lachwekkend als het niet treurig is.
Ik heb Netanyahu zulks niet horen zeggen:
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Voor wie nog twijfeld aan Israëls bedoelingen,

de integrale tekst van: Statement by PM Netanyahu op 25.10.2023
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 29 okt 2023 02:45
HierEnNu schreef: 28 okt 2023 18:12
VseslavBotkin schreef: 28 okt 2023 10:13 Israël zet honderd straaljagers in zodat er nog meer levensgevaarlijke kinderen en vrouwen dood kunnen worden gebombardeerd 🙏🏻🙏 Viva la IDF!
Als ik Peter goed begrepen heb is zulks een denkfout:
namelijk denken dat de gevolgen van iemands handelen de reden er voor zijn!
Peter had daar ook een heel poëtisch klinkende term voor: 'non-sequitor'
Je hebt het misschien slecht begrepen, maar waarschijnlijker is dat je slecht gelezen hebt. VseslavBotkin schreef "zodat", niet "opdat". Over de reden waarom Israël honderd straaljagers inzit, heeft hij zich feitelijk niet uitgelaten.
Misschien koos men voor 100, omdat 99 een symbool is voor de zinloosheid van straaljagers.

Code: Selecteer alles

[youtube]Fpu5a0Bl8eY[/youtube]
Ik weet niet beter dan dat opdat en zodat onderling uitwisselbaar zijn waarbij opdat wat meer de nadruk legt op het doel van de handeling, maar zodat richt zich ook op het doel, hoewel wat minder op de intentie maar toch duidelijk op de gevolgen.

Ik ben fan van Nena maar heb haar 99 balonnetjes nooit met straaljagers in verband gebracht, dus wat dat betreft 'bedankt' voor die eye-opener, ook ik ben kennelijk nog jong genoeg om bij te leren! Deze song van Nena maakte me altijd super vrolijk en bracht altijd weer de beentjes in beweging, maar dat zal wel over zijn nu ik het waarschijnlijk altijd in verband zal brengen met al die momentele ellende in Gaza 'dankzij' die straaljagers ...
  • It's all over, and I'm standing pretty
    In this dust that was a city
    If I could find a souvenir
    Just to prove the world was here
    And here is a red balloon
    I think of you, and let it go

Het is voorbij, en ik sta mooi te wezen
    In dit stof dat een stad was
    Als ik een souvenir kon vinden
    Alleen om te bewijzen dat de wereld hier was
    En hier is een rode ballon
    Ik denk aan jou, en laat het gaan ...

.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

HierEnNu schreef: 29 okt 2023 03:07 Voor wie nog twijfeld aan Israëls bedoelingen,

de integrale tekst van: Statement by PM Netanyahu op 25.10.2023
Hier gaat het al mis.
We are in the midst of a campaign for our existence
Ja, het is ongelofelijk triest wat er een paar weken geleden gebeurd is, maar het betekent op geen enkele manier het einde van Israël.

Eigenlijk heeft de VS na 9/11 hetzelfde gedaan. Hun Gaza was Afghanistan. We zijn 22 jaar verder en de Taliban is er nog steeds en er lopen nog genoeg mensen rond die 9/11 nog wel eens willen herhalen. en met het VS vliegdekschip dat Israël nu beschermt, wordt het alleen maar erger.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Bonjour schreef: 29 okt 2023 01:05 Ondertussen kijkt Nederland toe terwijl er massaal onschuldige burgers gedood worden door een bevriende natie en hebben onze regering ook tegen de resolutie gestemd. We kunnen niet zeggen "Wir haben er nicht gewusst". Al deze Palestijnse burgers zijn minder waard dan de Israëlische.

Alle mensen die iets van Israël zeggen worden de mond gesnoerd als waren ze antisemitisch. Als ik in het buitenland ben en Nederland vermoord onschuldige burgers, moet ik niet raar opkijken als ik daarop aangesproken wordt. Amerikanen worden aangesproken op acties van hun leger in het buitenland. Russen spreken we aan op hun steun voor Poetin. Een moslim wordt bevraagd of ie wel genoeg afkeer heeft van IS. Alleen als we een Jood in Nederland aanspreken op de loyaliteit richting deze slachting, mag dat niet en is het antisemitisch. Ik vind dat ongepast.

Ik denk niet eens dat dit een religieuze oorlog is. De partijen hebben een andere religie, maar het gaat gewoon over een probleem met samenleven. Als de inwoners van Israël christelijk waren geweest en dit gedrag hadden gehad, was er precies hetzelfde probleem geweest. Het is volgens mij daarom niet een islamistisch-joods probleem.

En een ieder die een Israëlisch leven belangrijker vindt dan een Palestijns leven moet zich schamen. Doe eens een gedanken-experiment en zet de joden in Gaza en de Palestijnen eromheen. Hoe zou de wereld dan reageren op het mishandelen van 2 miljoen mensen! Zouden we horen dat de Palestijnen het recht op zelfverdediging hebben?

Ja, ik maak de ene nazi vergelijking na de andere omdat ik vind dat de situatie dat rechtvaardigt. Het wordt niet eens gezien. "Uiteindelijke oplossing" is hetzelfde als Endlösing. De berekening die ik maakte, maakte Nazi-Duitsland om de kosten van het vernietigen van joden niet uit de hand te laten lopen. Ik vroeg eerder wat een land moet doen om vergeleken te mogen worden met nazi-Duitsland. Wat mij betreft is systematisch pesten en uitmoorden van burgers voldoende. Het hoeven er niet precies 6 miljoen te zijn en het hoeft geen ZyKlon B te zijn. Precisie bommen op doelen waar burgers zijn is ook goed. Rare intriges zoals die nu op de Westbank plaatsvinden.

Het is schandalig wat er gebeurt. Geheel voorspelbaar vanaf 3 weken geleden. "We hebben bij Israël erop aangedrongen dat de reactie proportioneel is." Misselijkmakend.
💪 =D> Wederom een uitstekende samenvatting en conclusie.
Onthoofde babylijkjes.....kom er maar weer in!
Proportioneel moeten "we" nog zeker duizenden zogenaamd arme Palestijnen pesten, verjagen en liefst ....doden met precisie bommen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Amnesty International vindt er ook wat van.
https://www.amnesty.nl/landen/israel-en-palestina
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Bonjour schreef: 29 okt 2023 07:35 Eigenlijk heeft de VS na 9/11 hetzelfde gedaan. Hun Gaza was Afghanistan. We zijn 22 jaar verder en de Taliban is er nog steeds en er lopen nog genoeg mensen rond die 9/11 nog wel eens willen herhalen. en met het VS vliegdekschip dat Israël nu beschermt, wordt het alleen maar erger.
Een heel vliegdekschip ter bescherming van een staat die de machtigste is in de hele regio.
Het is voor mij wel duidelijk dat Biden volledig achter deze operatie staat, anders zou hij geen extra schepen sturen.
Natuurlijk zal Biden dat noot formeel bevestigen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

HierEnNu schreef: 29 okt 2023 02:42 Er hoeft geen Rechter en/of Tribunaal meer aan te pas te komen?
Heeft er zich al een rechter uitgesproken over de gebeurtenissen van 7 oktober?

beetje flauw hé?
7 oktober is een oorlogsmisdaad en daar heb je geen rechter voor nodig
de oorlogsmisdaden van Israel? die zijn pas een feit als een rechter er zich over uitspreekt?

hypocrisie?
2 maten en gewichten?
schijnheilig
kies zelf maar

Volgens jouw logica heeft Rusland nog niets misdaan in Oekraine wegens neit veroordeeld?
VseslavBotkin
Diehard

Bericht door VseslavBotkin »

"I'm forever near a stereo saying, 'What the fuck is this garbage?' And the answer is always the Red Hot Chili Peppers." (Nick Cave)

https://fanged-nominals.blogspot.com/
HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie - NSDAP

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 27 okt 2023 02:36:scissors:

Volgens wat wij er van weten, was de NSDAP in het begin, voorstander van het verplaatsen van alle Joden naar Palestina. Maar daaraan wilde noch het verenigd koninkrijk, noch de grootmoefti van Jerusalen aan meewerken.
Ik zou nog terugkomen op ons verschil van mening betreffende
'Endlösung der Judenfrage' tijdens de oprichting van de NSDAP.

I stand corrected.

Mijn overtuiging dat Hitler al vóór het schrijven van 'Mein Kampf' van plan was om iets dergelijks als 'Endlösung der Judenfrage' ten uitvoer te brengen EN dat hij zulks samen met de DAP oprichter Anton Drexler ook al tijdens de oprichting van de NSDAP als zodanig had bekokstoofd is kennelijk gebaseerd op conclusies die ik getrokken heb uit de gevolgen en niet op feiten tijdens die oprichting zelf: een non sequitur dus, zoals jij dat ook al benoemde!

The Holocaust Encyclopedia bood duidelijkheid voor me:
  • It is unclear when exactly Hitler decided to murder Europe’s Jews.
    The decision was probably made sometime in 1941,
    with the invasion of the Soviet Union.
en
  • What Was the "Final Solution"?

The Nazi "Final Solution to the Jewish Question" ("Endlösung der Judenfrage") was the deliberate and systematic mass murder of European Jews. It was the last stage of the Holocaust and took place from 1941 to 1945. Though many Jews were killed before the "Final Solution" began, the vast majority of Jewish victims were murdered during this period.

It is not known when the leaders of Nazi Germany definitively decided to implement the "Final Solution." What is clear, however, is that the “Final Solution” was the culmination of a decade of increasingly severe discriminatory, anti-Jewish measures implemented by the Nazis. Today, the "Final Solution" is used as a synonym for the genocide of Europe’s Jews.

BRON: What Was the "Final Solution"?
.
Gesloten