is een kosten-batenanalyse ten aanzien van het gebruik van precisiebommen
vrij makkelijk te maken, maar ook anderszins te verklaren!
Wauw. En met een precisie bom kan je wel 10 Palestijnen uitschakelen, dus dat is 800.000 euro vernietigd, voor de prijs van 40.000. Wat een investering.
Even rekenen. 10 Palestijnen per stuk. 200.000 dus nodig. Zit ik nog op 8 miljard. Dat moet nog goedkoper kunnen. En sneller, tenslotte gaan wereldleiders eisen dat het internet weer aangezet wordt, en de oplossing moet wel voordat anderen zich ermee gaan bemoeien.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Saudi Arabia has denounced any ground invasion of the Gaza Strip by the Israeli regime that may further threaten the lives of Palestinian civilians, calling for an immediate ceasefire in the besieged enclave.
Misschien dat dit excessen wat matigt.
¥¥ O ja lastig.. bij meten bestens 1 en dezelfde maat gebruiken...
dikkemick schreef: ↑28 okt 2023 21:20
Ach, je mag pro-bezetter en onderdrukker zijn en begrip hebben voor oorlogsmisdaden.
Vrijheid van meningsuiting heet dat.
absoluut, die meningen moet je tolereren al was het maar als bewijs vd waanzin en dat de mens niet in staat is om uit de geschiedenis te leren.
Wat nimsky bepleit en uitbraakt kan je zo naar de jaren 40 terugsturen. de term Palestijn door Jood vervangen en we zijn er.
Wedden dat er toen nazi's moeten geweest zijn die een bombardement van de ghetto's zal bepleit hebben in hun kosten-batenanalyse
(goedkoper als afvoeren naar warschau)
vandaag?
Er is dus een VN-resolutie rond een humanitaire pauze geweest om oa hulpdiensten hun job te laten doen (iets wat strijdende partijen moeten).
Duitsland en de VS stemden tegen (iets met recht op zelfverdediging) en Israel kondigde direct aan dit te zullen negeren.
Hoe je als westen nu ooit nog tegen Poetin, China, de Turken over mensenrechten, VN, de wereldorde na de jaren 40, ... wil beginnen is me niet helemaal duidelijk.
een moreel failliet denk ik dan
Wat nu gaande is heeft niets meer met “zelfverdediging” of de bescherming van Israël te maken.
Dit is een regelrechte vernietigingsoorlog
Israël heeft zijn kans afgewacht en die gegrepen toen Hamas op 7 oktober zijn aanval deed om onder aanvoering van het steeds invloedreijker wordende ultra-orthodoxe volksdeel zijn oudtestamentische genocide op de Palestijnen/Filistijnen te hervatten en nu dan eindelijk na zoveel eeuwen onder het goedkeurend oog van de de VS met in hun kielzog de rest van de Westerse wereld af te maken.
Palestina is “Het Beloofde Land” en moet een Joodse theocratie worden, exclusief voor “het Uitverkoren Volk” en waar geen plaats is voor andersdenkenden. Vooral niet voor de Semitische broedervolkeren die er al zoveel generaties wonen en woonden.
Ik denk (vrij) dus ik ben (vrij)
(vrij) naar René Descartes
HierEnNu schreef: ↑28 okt 2023 20:35
Ik heb Netanyahu zulks niet horen zeggen:
wanneer en waar heeft Netanyahu gezegd
dat er nu duizenden terroristen gedood zijn?
Ik bestrijd jouw bewering niet, maar wil onderbouwing zien,
iedereen kan het tegenovergestelde roeptoeteren als we niets meer onderbouwen!
Houdt het dan nooit op?
Berjan schreef:Iedere keer als een iemand iets beweert dat een ander iets beweert dan moet er bewijs van zijn. Toen ik jouw woorden tegen mij aanhaalde moest ik bewijzen dat jij dit gezegd had. Deed ik het, hoorde ik ineens niks meer van jou.
Had dan ook niet veroorzaakt dat dat betreffende topic op slot werd gedaan! Maar open voor mijn part een topic waarin je met een quote met link die verwijst naar de context mij duidelijk maakt waar je nu weer over aan het zeuren bent, ik ben ten volle bereid om je uit de WAR te halen, want ik weet uit ervaring hoe vervelend zulks kan zijn.
Maar je kunt er ook over blijven zeuren hoor, of
net als ik zulks afdoen als onbeduidend akkefietje en vergeten:
zie maar waar jij voor kiest!
Berjan schreef:En zoals ik al vaker heb gezegd, zo werken discussies niet.
Ik moet al het werk doen hier.
Stel je niet zo aan! Je bent net een klein kind wat naar de WC wordt gestuurd omdat duidelijk is dat het bijna in diens broek piest maar dan toch recalcitrant gilt:
Twee seconden? Sorry dat ik je zo een ontiegelikke hoop werk heb bezorgd hoor!
Bedankt voor al die tijdrovende moeite!
Ik kon het nergens vinden, maar goed, als Leidsch Dagblad zulks schrijft
dan hoef ik dat niet meer te factchecken, of toch?
Berjan schreef:
De Israëlische strijdkrachten voeren sinds de aanval van Hamas massale luchtaanvallen uit op de Gazastrook, van waaruit de militanten opereren. "We hebben al duizenden terroristen gedood en dit is pas het begin", zei de premier hierover. Bij de bombardementen zijn volgens de lokale autoriteiten in Gaza 6546 Palestijnen omgekomen. Onder hen zouden 2704 kinderen zijn.
Duizenden terroristen pas? Jammer, waren het er maar al tienduizenden geweest!
Zulks betekent mijns inziens juist
dat Israël zich dus daadwerkelijk richt op Hamasterroristen!
Berjan schreef:Dus de groeten
Ik ook van jou ...
Berjan schreef:
Ik heb 'men hier het in Westen'[wie dan?] ook niet goed horen praten
dat Hamas onschuldige babies als menselijk schild gebruikt.
Dan ben je toch diepgestoord als je goedpraat
dat Hamas onschuldige babies als menselijk schild gebruikt?
Niemand praat Hamas goed.
Je bent duidelijk in de WAR!
Met name Islamisten staan onvoorwaardelijk achter Hamas, maar ik heb op TV ook veel Gazanen zien uitspreken dat ze alles goedkeuren wat Hamas doet en dat ze de gevolgen voor lief nemen, dat ze uit het puin nieuwe raketten zullen bouwen
om daarmee zoveel mogelijk Israëliërs te doden.
Berjan schreef:Dat is weer jouw gestoorde manier van framen van wat anderen zeggen..
Bedankt voor dat mooie complimet!
Berjan schreef:Maar als men weet dat men hier heel veel onschuldige slachtoffers mee maakt dan verzint men toch iets anders? Echte precisiebommen, drones met gezichtsherkenning. Lange termijn planologie. En nee, "we vagen heel Gaza weg en wie dan nog leeft bieden we vrede aan" noem ik geen lange termijn planning.
Als je daar in de nabije toekomst onverhoopt gelijk in krijgt en jouw 'Glazen Bol' dus kennelijk de toekomst feilloos kan voorspellen, dan geef ik jou dan groot gelijk en een applausje van de meester vanwege jouw wonderbaarlijke vermogens,
maar tot die tijd beschouw ik zulks als stemmingmakerij.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy: . . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?" .
Saudi Arabia has denounced any ground invasion of the Gaza Strip by the Israeli regime that may further threaten the lives of Palestinian civilians, calling for an immediate ceasefire in the besieged enclave.
Olie op het vuur gooien wakkert het vuur meestal juist aan!
Stille diplomatie heeft enige kans van slagen ...
PS
Je citeert uit Iran’s international television news network!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy: . . ."Some men see things as they are, and ask why?
PS
Maakt dat het nieuwtje anders?
HierEnNu schreef: ↑28 okt 2023 22:59
Had dan ook niet veroorzaakt dat dat betreffende topic op slot werd gedaan! Maar open voor mijn part een topic waarin je met een quote met link die verwijst naar de context mij duidelijk maakt waar je nu weer over aan het zeuren bent, ik ben ten volle bereid om je uit de WAR te halen, want ik weet uit ervaring hoe vervelend zulks kan zijn.
Het ging om dit topic, en die is niet op slot dacht ik..
En als jij niet steeds om bewijzen blijft vragen zonder zelf moeite te doen dan zou ik niet blijven zeuren..
Stel je niet zo aan! Je bent net een klein kind wat naar de WC wordt gestuurd omdat duidelijk is dat het bijna in diens broek piest maar dan toch recalcitrant gilt:
"Ik moet hier ook altijd alles zelf doen!"
Wat is dat nou weer voor iets? Heeft ook nul komma nul humor in zich.
Dat gaf ik aan om aan te tonen dat als jij twee seconden je best deed VOOR je weer om bewijzen kwam vragen je het zelf ook had gevonden. En nu is het Leidsch Dagblad niet betrouwbaar? Moest ik een telefoonnummer van Netanyahu voor je opdiepen of zo?
Jammer, waren het er maar al tienduizenden geweest!
Ben je niet slim of zo? Ze noemen het dus terroristen. Dus ook de onschuldige burgers. En dan is de term "precisiebombardement" natuurlijk ook weer anders dan je zou denken. Zo kan ik ook precies raakschieten. Je noemt iedereen gewoon terrorist.
Met name Islamisten staan onvoorwaardelijk achter Hamas, maar ik heb op TV ook veel Gazanen zien uitspreken dat ze alles goedkeuren wat Hamas doet en dat ze de gevolgen voor lief nemen, dat ze uit het puin nieuwe raketten zullen bouwen
Bewijs het maar eens! En dan met quotes in drievoud!
Tis de werkelijkheid helaas. Jij framede mij ook als een israelhater en antisemiet die Israel van de kaart geveegd wilde zien worden. Allemaal in jouw eigen hersenen, niet in de werkelijkheid.
Als je daar in de nabije toekomst onverhoopt gelijk in krijgt en jouw 'Glazen Bol' dus kennelijk de toekomst feilloos kan voorspellen, dan geef ik jou dan groot gelijk en een applausje van de meester vanwege jouw wonderbaarlijke vermogens,
Ik weet niet wat daar precies stemmingmakerij in is? Ik zie gebeuren wat er gebeurt en ik hoor Netanyahu spreken. Die man is evil himself. Daar is de Israelische gemeenschap goed mee. En hij beweert ook dat dit een strijd is tussen het licht en de duisternis.. We weten allemaal waar die denkbeelden allemaal toe kunnen leiden en hebben geleidt..
De enige redding voor het Midden Oosten is als Netanyahu wordt weggestemd en er een gematigder leider opstaat. Maar vooralsnog schaart men zich around the flag.
PS
Dat mag jij geheel zelf beoordelen! Kwestie van factchecken?
Heb je het artikel überhaupt wel [goed!] gelezen?
Die bronnen zijn van 12 okt. Vorige week heb ik op X beweert dat die onthoofdingen niet echt waren en dat dit hoorde bij de ontmenselijking van Hamas terroristen (alsof je daar onthoofdingen bij nodig hebt trouwens, ze zijn zo al erg genoeg). Maar toen kreeg ik te horen dat er beelden waren die te gruwelijk waren en dat sommige mensen die hebben gezien. Maar ik ben daarna een week van internet weggeweest (ook en voornamelijk om niet meer iedere dag met deze oorlog bezig te zijn) dus ik weet niet of er al beelden vrij zijn gemaakt. Dat mensen hierna kijken is voor mij overigens ook onbegrijpelijk
Georgie schreef: ↑28 okt 2023 22:00
Wat nu gaande is heeft niets meer met “zelfverdediging” of de bescherming van Israël te maken.
Israël heeft zijn kans afgewacht en die gegrepen toen Hamas op 7 oktober zijn aanval deed om onder aanvoering van het steeds invloedreijker wordende ultra-orthodoxe volksdeel zijn oudtestamentische genocide op de Palestijnen/Filistijnen te hervatten en nu dan eindelijk na zoveel eeuwen onder het goedkeurend oog van de de VS met in hun kielzog de rest van de Westerse wereld af te maken.
Palestina is “Het Beloofde Land” en moet een Joodse theocratie worden, exclusief voor “het Uitverkoren Volk” en waar geen plaats is voor andersdenkenden. Vooral niet voor de Semitische broedervolkeren die er al zoveel generaties wonen en woonden.
Dat vrees ik dus ook. Vandaar dat men "verrast" was door de aanval. Dat geloven enkel heel naïeve mensen. Hoe kan een organisatie als Mossad en andere inlichtingendiensten van Israel nou verrast worden door een aanval voorbereidt in de Gazastrook? Als die mensen twee wc-rolletjes teveel inkopen is dit al bekend.
Die bronnen zijn van 12 okt. Vorige week heb ik op X beweert dat die onthoofdingen niet echt waren en dat dit hoorde bij de ontmenselijking van Hamas terroristen (alsof je daar onthoofdingen bij nodig hebt trouwens, ze zijn zo al erg genoeg). Maar toen kreeg ik te horen dat er beelden waren die te gruwelijk waren en dat sommige mensen die hebben gezien. Maar ik ben daarna een week van internet weggeweest (ook en voornamelijk om niet meer iedere dag met deze oorlog bezig te zijn) dus ik weet niet of er al beelden vrij zijn gemaakt. Dat mensen hierna kijken is voor mij overigens ook onbegrijpelijk
Georgie schreef: ↑28 okt 2023 22:00
Dat vrees ik dus ook. Vandaar dat men "verrast" was door de aanval. Dat geloven enkel heel naïeve mensen. Hoe kan een organisatie als Mossad en andere inlichtingendiensten van Israel nou verrast worden door een aanval voorbereidt in de Gazastrook? Als die mensen twee wc-rolletjes teveel inkopen is dit al bekend.
Precies. Het zit ietsje anders dan dat het er uit ziet, vermoed ik vanaf het begin.
Maar dat kan bedrog zijn uiteraard. Israëli zijn ook maar mensen.. Foutje hier, foutje daar... ?!
HierEnNu schreef: ↑28 okt 2023 22:59
Het ging om dit topic, en die is niet op slot dacht ik..
En als jij niet steeds om bewijzen blijft vragen zonder zelf moeite te doen dan zou ik niet blijven zeuren..
Dit soort door blijven zeiken is precies wat ik bedoel!
Je hoeft enkel op het quote knopje te drukken als jij weet waar datgene plaatsvond wat jij kennelijk met mij wil bespreken, maar die moeite wil jij je niet eens getroosten!
Nee, je blijft liever je tijd en energie verspillen en
zeuren als een klein kind om een lolly ...
... nou: ga je gang! ***gaap***
Berjan schreef:
"Ik moet hier ook altijd alles zelf doen!"
Wat is dat nou weer voor iets? Heeft ook nul komma nul humor in zich.
Altijd weer die projectie ...
Berjan schreef:
Dat gaf ik aan om aan te tonen dat als jij twee seconden je best deed VOOR je weer om bewijzen kwam vragen je het zelf ook had gevonden. En nu is het Leidsch Dagblad niet betrouwbaar? Moest ik een telefoonnummer van Netanyahu voor je opdiepen of zo?
Zanik niet, ik schrijf toch duidelijk:
"Ik kon het nergens vinden"
lees eens een keer wat ik daadwerkelijk schrijf voor je reageert!
Berjan schreef:
Jammer, waren het er maar al tienduizenden geweest!
Ben je niet slim of zo? Ze noemen het dus terroristen. Dus ook de onschuldige burgers.
Nee slimmerik, ze[?] noemen de onschuldige burgers helemaal geen terroristen:
jij leest kennelijk nooit wat ergens daadwerkelijk staat geschreven!
Berjan schreef:En dan is de term "precisiebombardement" natuurlijk ook weer anders dan je zou denken. Zo kan ik ook precies raakschieten. Je noemt iedereen gewoon terrorist.
Ik geloof jou op jouw woord! Jij zou gewoon iedereen terrorist noemen, en dat is precies die projectie waar ik het over heb, JIJ denkt zo en daarom, schrijf je een ander die iets heel anders beweert dat toe! Projectie!
Maar de IDF zijn professionele terreurbestrijders, net als Netanyahu! De IDF noemt onschuldige burgers niet terroristen en ook Netanyahu doet zulks niet in jouw link!
Berjan schreef:
Bewijs het maar eens! En dan met quotes in drievoud!
Zodra ik de internetlink naar de herinnering in mijn hoofd aan die TV uitzending heb gevonden zal ik die hier plaatsen. Ik neem je niet kwalijk als je denkt dat ik lieg,
jouw obsessieve neiging tot projectie in aanmerking nemend.
Berjan schreef:
Tis de werkelijkheid helaas. Jij framede mij ook als een israelhater en antisemiet die Israel van de kaart geveegd wilde zien worden. Allemaal in jouw eigen hersenen, niet in de werkelijkheid.
Zonder quote en link met verwijzing reageer ik niet op jouw kwaadsprekerij!
Berjan schreef:
Ik weet niet wat daar precies stemmingmakerij in is? Ik zie gebeuren wat er gebeurt en ik hoor Netanyahu spreken. Die man is evil himself. Daar is de Israelische gemeenschap goed mee. En hij beweert ook dat dit een strijd is tussen het licht en de duisternis.. We weten allemaal waar die denkbeelden allemaal toe kunnen leiden en hebben geleidt..
De enige redding voor het Midden Oosten is als Netanyahu wordt weggestemd en er een gematigder leider opstaat. Maar vooralsnog schaart men zich around the flag.
Gelezen en voor kennisgeving aangenomen.
Gerard R. schreef: ↑28 okt 2023 23:21
Dat mag jij geheel zelf beoordelen! Kwestie van factchecken?
Heb je het artikel überhaupt wel [goed!] gelezen?
ja. En ik citeer wat.
Ja en je trekt een conclusie uit wat Iran beweert:
"Saudi Arabië,
het tegenwoordige halve vriendje[?] van Israël
vindt het zo welletjes"
HierEnNu schreef: ↑28 okt 2023 23:58
Maar de IDF zijn professionele terreurbestrijders, net als Netanyahu! De IDF noemt onschuldige burgers niet terroristen en ook Netanyahu doet zulks niet in jouw link!
zee maken zich nochtans aantoonbaar aan oorlogsmisdaden schuldig
zoals:
afsluiten van water, voedsel, medicatie, ...= oorlogsmisdaad
Mensen oproepen om naar het zuiden te verhuizen= een gedwongen evacuatie en een oorlogsmisdaad
ISrale blijft hoedanook verantwoordelijk voor de achtergebleven burgers
Israel moet erop toezien dat de burgers veilig kunnen reizen. de vluchtroutes naar het zuiden worden gebombardeerd = oorlogsmisdaad
Israel meot erop toezien dat de nieuwe locatie veilig is. Aangezien ze het zuiden bombarderen is dit eveneens een oorlogsmisdaad
ISrael meot erop toezien dat de burgers straks straks terug huiswaarts kunnen keren want anders is dit ook een oorlogsmisdaad. nu goed in 1948 mochten ze ook niet terug
de mededeling dat hamasstrijders zich tussen burgers verstoppen is geen vrijbrief om die burgers te bombarderen = een oorlogsmisdaad
We have already eliminated thousands of terrorists
op de moment dat de Palestijnen melden dat ze 7000 dode burgers geïdentificeerd hebben. https://www.newarab.com/news/gaza-healt ... 00-victims
zoals je zelf kut lezen beschuldigde de VS de palestijnen van leugens
het cijfer van netanyahu en het aantal dode palestijnse burgers loopt alleszins gelijk