Dat noemt een parrallel trekken en dat kan soms zeer verhelderend zijn.HierEnNu schreef: ↑28 okt 2023 19:01Je bent echt total helemaal in de WAR verdwaald hoor! Of wacht ...dikkemick schreef: ↑28 okt 2023 18:52 Enkele honderden jaren geleden:
Beste indianen, jullie mogen in dit gebiedje ter grootte van Ibiza wonen en waag het niet om moverende redenen hier niet mee accoord te gaan. Anders bouwen we een muur om jullie heen en pikken we steeds meer heilig grondgebied in.
Arme zogenaamd zielige indianen... Schieten verdorie met pijlen op ons! Nucleair wegvagen!
... jij denkt dat je ontopic bent vanwege al die Indianen die op de Gazastrook wonen?
Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Nou ben ik oprecht razend nieuwsgierig:
- wat is volgens jou een normale manier van reageren
door Israël op 'Operatie al-Aqsa storm'?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
.
axxyanus schreef: ↑28 okt 2023 19:02Dat noemt een parrallel trekken en dat kan soms zeer verhelderend zijn.HierEnNu schreef: ↑28 okt 2023 19:01Je bent echt total helemaal in de WAR verdwaald hoor! Of wacht ...dikkemick schreef: ↑28 okt 2023 18:52 Enkele honderden jaren geleden:
Beste indianen, jullie mogen in dit gebiedje ter grootte van Ibiza wonen en waag het niet om moverende redenen hier niet mee accoord te gaan. Anders bouwen we een muur om jullie heen en pikken we steeds meer heilig grondgebied in.
Arme zogenaamd zielige indianen... Schieten verdorie met pijlen op ons! Nucleair wegvagen!
... jij denkt dat je ontopic bent vanwege al die Indianen die op de Gazastrook wonen?
Verhelder mij dan maar? Wat is volgens jou de parrallel en wat verhelderd die parrallel?
Wellicht kunnen we daarna filmpjes plaatsen van Old Chatterhand en Winnetou om daarmee aan te tonen dat vreedzaam in coëxistentie leven heel goed mogelijk is?
.
.
Was er in die tijd voor de Indianen sprake van een soort Marshallplan?Gerard R. schreef: ↑28 okt 2023 17:16Dát is het...TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑28 okt 2023 16:46Misschien de deportatie van de indianen naar reservaten?![]()
Dan is het probleem wel opgelost. Maar erg humaan lijkt me zulks niet..
Dus doen ze bommen en granaten. Heel veel. Met wellicht het zelfde resultaat.
![]()
![]()
Goh nooit geweten!
.
.
Goed gezien
Als ik we zeg bedoel ik veelal de mensheid. We hebben nu allemaal wapens en daar hebben we regels voor verzonnen. En die regels zijn anders dan in de jaren 40. Dat is toch vrij logisch lijkt me.We? Jij en ik bedoel je? Of wie bedoel je met jouw 'we'?
Dus die moeten zich dan maar vrijwillig laten bombarderen? De aanvallende partij is de oorzaak van de doden als de verdedigende partij zich tussen de bevolking schaart. Tevens zijn mensen die bij Hamas zitten in het dagelijks leven gewoon ook burgers. Het is niet zo dat ze 24/7 zichtbaar als terrorist zijn, enkel nu niet om de Israeliers te pesten/dwarsbomen..Kennelijk zijn we het eens dat het een [oorlogs]misdaad is
dat Hamas de eigen burgers als menselijk schild gebruikt? Schande!
Je vecht niet tegen terroristen door dan maar de onschuldigen ook te treffen. Dit deed de paus ooit bij de Katharen "God kent de Zijne wel!" riep hij en liet gewoon iedereen vermoorden. Maar, nogmaals, wij zijn verder geevolueerd..
Al vraag ik me in dit geval af of Netanyahu en de zijne die evolutie wel hebben meegemaakt. Die leven nog in de Thora tijden "Oog om oog, tand om tand".
Dat was een van de eerste keren dat men hiermee te maken kreeg. Plus men dreigde dit ook met Utrecht en Amsterdam te doen. Men had er geen afweer tegen en dus gaf men op. Het was ook nog in Nederland, waar men wel capituleert. Maar in Engeland en Duitsland werd men enkel harder in hun verzet.
Ik weet dat niet, dan is mijn herinnering vast fout, dat na het bombardement op Rotterdam door de Moffen Nederland vrijwel meteen overging tot capitulatie, maar jij gaat hetgeen je daar schrijft vast wel goed onderbouwen? Dat de wil van de burgerbevolking niet breekt door te bombarderen? Of niet natuurlijk: omdat zulks niet waar is! Ik ben benieuwd!
Niet onderbouwen is helder genoeg hoor: dan beschouw ik zulks [terecht?] als niet waar.
Precisie bombardementen? Hehe, de bombardementen in Nijmegen en Arnhem waren nog precieser dan deze bombardementen.. Ik weet niet of je het weet, maar inmiddels is het dodental al opgelopen tot 7000! En 90% minimaal betreft het burgers..Israël is overigens niet bezig met de wil van de burgerbevolking te breken hoor!
Israël is bezig om door met precisie bombardementen Hamas zoveel als mogelijk 'vleugellam' te maken ter ondersteuning van 'Operatie Sweep and Claen' die momenteel gaande is, ter voorbereiding op het grondoffensief dat als doel heeft Hamas te vernietigen.
Maar blijf de woorden van de aanvallende partij maar herhalen. Misschien word het ooit nog wel waar.
ALS je Partij A op de ene manier beoordeelt moet je dit ook met partij B doen.. Maar helaas is het recht allang en breed gebroken als het gaat om Israel. En als er al recht gesproken word (of geoordeeld, zie de VN) dan lapt Israel dit veelal aan de laars.Mijns inziens is dat aperte onzin. De beoordeling of Israël al dan niet oorlogsmisdaden begaat is aan een onafhankelijk Rechter en/of Tribunaal en staat geheel los van de oorlogsmisdaden die Rusland inmiddels daadwerkelijk gepleegd heeft.
Daarin lijkt het ook op Rusland, nu ik erover nadenk.
Is het niet waar dan? Ik heb het gelezen op het gewone nieuws. Van gewone objectieve mensen. Wat dit met mijn "vooroordeel" te maken heeft? Gooi maar in mijn hoed.. Er zijn mensen op dit forum die denken dat ik een Israelhater of antisemiet ben. Maar die oordelen lap ik dan aan mijn laars. Iedereen die mij kent weet dat dit niet zo is namelijk. En dat vind ik belangrijker dan wat onbekende mensen van mij vinden.Die visie wordt mede veroorzaakt door jouw vooroordelen jegens Israël.
Je hebt zelfs beweerd dat mijn toekomst kijken erop gericht was dat Israel van de kaart zou verdwijnen. Dit heb je ook tegen DikkeMick gezegd. In feite tegen iedereen die voor de Palestijnse burgers opkomt.
Waar had ik geschreven dat jij een Israëlhater bent? Maar waarom ook niet?
Ook nu in deze post weer druipt je haat jegens de leiding van Israel er af!
In ogenschouwen nemend hoe jij tegen de zaak aankijkt
vind ik die haat ook heel begrijpelijk.
En ik heb inderdaad een hekel aan Netanyahu en diens mensen. Alhoewel ik die mensen niet ken. Maar bij Netanyahu zie ik de haat in zijn ogen. Vooral haat naar andersgelovigen/denkenden.
BedanktAls je het bovenstaande echt zo denkt,
dan zijn jouw intense gevoelens van haat heel begrijpelijk.
Denk dat er wel een paar duizend doden zijn gevallen. Nog 2 miljoen te gaan. Zet hem op! Die is duidelijk de uiteindelijke oplossing.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
https://www.bbc.co.uk/news/world-middle ... gn=KARANGA
Hoe komt hij erop...[..] Egypt's president, Abdel Fattah el-Sissi, has warned that Israel's war in Gaza might be "an attempt to push the civilian inhabitants to… migrate to Egypt." [..]
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 28 okt 2023 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
¥¥ O ja lastig.. bij meten bestens 1 en dezelfde maat gebruiken...
Netanyahu heeft zelfs gezegd dat er nu duizenden terroristen gedood zijn. Dus je weet dat ze daar ALLE Palestijnen als terrorist zien. Ook de kindjes en baby's.
En dan praat men hier het in Westen het goed onder het mom van "precisiebombardementen". Het is bijna lachwekkend als het niet treurig is.
Vast weer zo een parallel zoals axxyanus die noemt?
De blauwe vlag:
- De Blauwe Vlag is een internationaal milieu-merk
dat jaarlijks wordt toegekend aan stranden en jachthavens.
Toekenning
Na een onderzoek van een inspecteur of aan de criteria wordt voldaan en een nationale nominatie wordt de Blauwe Vlag toegekend door een internationale jury van de Foundation for Environment Education (FEE). In 1987 werden de eerste blauwe vlaggen gehesen. Inmiddels (2012) is ze te zien op 3500 stranden in Europa, Zuid-Afrika, Marokko, Nieuw-Zeeland, Canada en het Caribische gebied.
BRON: Wikipedia
- De Blauwe Vlag is een internationaal milieu-merk
Of waarom de 'blauw-witte vlag',
- zoals de Israëlische vlag soms wordt aangeduid
vanwege haar kenmerkende kleuren:
wit met twee horizontale blauwe strepen aan de boven- en onderkant,
samen met de blauwe davidster in het midden,
- In Gaza kunnen beter de kaarsen aan dan de vlaggen uit!
.
.
Ik heb Netanyahu zulks niet horen zeggen:Berjan schreef: ↑28 okt 2023 20:11
Netanyahu heeft zelfs gezegd dat er nu duizenden terroristen gedood zijn. Dus je weet dat ze daar ALLE Palestijnen als terrorist zien. Ook de kindjes en baby's.
En dan praat men hier het in Westen het goed onder het mom van "precisiebombardementen". Het is bijna lachwekkend als het niet treurig is.
- wanneer en waar heeft Netanyahu gezegd
dat er nu duizenden terroristen gedood zijn?
iedereen kan het tegenovergestelde roeptoeteren als we niets meer onderbouwen!
Ik heb 'men hier het in Westen' [wie dan?] ook niet goed horen praten
dat Hamas onschuldige babies als menselijk schild gebruikt.
- Dan ben je toch diepgestoord als je goedpraat
dat Hamas onschuldige babies als menselijk schild gebruikt?
.
.
Als Hamas mensen als menselijk schild gebruikt, mag Israël natuurlijk deze mensen doden en hamas de schuld geven. Die mensen zijn ook sowieso stom dat ze zich als schild laten gebruiken, dus ze verdienen het ook dat ze een bom op het hoofd krijgen. Eigenlijk zouden ze schadevergoeding aan Isaël moeten betalen. Weten jullie wel wat zo'n precisie bom kost?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Ja, hoe komt hij daarbij?Gerard R. schreef: ↑28 okt 2023 20:10
https://www.bbc.co.uk/news/world-middle ... gn=KARANGAHoe komt hij erop...[..] Egypt's president, Abdel Fattah el-Sissi, has warned that Israel's war in Gaza might be "an attempt to push the civilian inhabitants to… migrate to Egypt." [..]
Zelf houdt hij de grens dicht om te voorkomen dat Hamas
zich samenvoegt met de Broederschap!
Gaza hoorde destijds bij Egypte toen Egypte de oorlog die het tegen Israël voerde verloor en waardoor mede om die reden Israël onder andere de Gazastrook moest bezetten.
Hier en nu krijgt Egypte de kans om die destijds feitelijk onder Egypte vallende burgers,
- burgers die Egypte sinds de oprichting van Hamas heeft laten verrekken door de Egyptische grens met Hamas hermetisch af te sluiten
terwijl Egypte in het geheel niet in oorlog was met Gaza,
maar nou houdt Egypte weer opnieuw de grens potdicht voor onschuldige Gazaanse burgers
waardoor die onschuldige Gazanen geen kant op kunnen.
Zou Egypte daarmee het risico lopen om voor oorlogsmisdaad veroordeeld te worden?
.
.
- Een precisiebom kost ongeveer 40.000 dollar per stuk.
BRON: Verenigde Staten leveren nieuwe precisiebommen
die "echte gamechanger" kunnen zijn in oorlog Oekraïne
Aangezien de waarde van een mensenleven geschat wordt op
- 80.000 euro voor een gezond levensjaar
BRON: Hoeveel is dat eigenlijk waard, een mensenleven?
vrij makkelijk te maken, maar ook anderszins te verklaren!
.
.
Houdt het dan nooit op? Iedere keer als een iemand iets beweert dat een ander iets beweert dan moet er bewijs van zijn. Toen ik jouw woorden tegen mij aanhaalde moest ik bewijzen dat jij dit gezegd had. Deed ik het, hoorde ik ineens niks meer van jou. En zoals ik al vaker heb gezegd, zo werken discussies niet. Ik moet al het werk doen hier.HierEnNu schreef: ↑28 okt 2023 20:35 Ik heb Netanyahu zulks niet horen zeggen:Ik bestrijd jouw bewering niet, maar wil onderbouwing zien,
- wanneer en waar heeft Netanyahu gezegd
dat er nu duizenden terroristen gedood zijn?
iedereen kan het tegenovergestelde roeptoeteren als we niets meer onderbouwen!
Maar vooruit, ik heb twee seconden gegoogled en het toen al gevonden.
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20 ... um=organic
Dus de groetenDe Israëlische strijdkrachten voeren sinds de aanval van Hamas massale luchtaanvallen uit op de Gazastrook, van waaruit de militanten opereren. "We hebben al duizenden terroristen gedood en dit is pas het begin", zei de premier hierover. Bij de bombardementen zijn volgens de lokale autoriteiten in Gaza 6546 Palestijnen omgekomen. Onder hen zouden 2704 kinderen zijn.
Niemand praat Hamas goed. Dat is weer jouw gestoorde manier van framen van wat anderen zeggen.. Maar als men weet dat men hier heel veel onschuldige slachtoffers mee maakt dan verzint men toch iets anders? Echte precisiebommen, drones met gezichtsherkenning. Lange termijn planologie. En nee, "we vagen heel Gaza weg en wie dan nog leeft bieden we vrede aan" noem ik geen lange termijn planning.Ik heb 'men hier het in Westen' [wie dan?] ook niet goed horen praten
dat Hamas onschuldige babies als menselijk schild gebruikt.
- Dan ben je toch diepgestoord als je goedpraat
dat Hamas onschuldige babies als menselijk schild gebruikt?
Ach, je mag pro-bezetter en onderdrukker zijn en begrip hebben voor oorlogsmisdaden.
Vrijheid van meningsuiting heet dat.
Vrijheid van meningsuiting heet dat.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick