Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

Ik vind dit zo enorm triest worden. Alle menselijkheid lijkt inmiddels verdreven. Een wedstrijdje wie de meest gruwelijke wandaden begaan heeft. Liefst met beelden.

Nou, ChaimNimsky, beide partijen kunnen er wat van! Israël al ruim 50 jaar onderhuids en geniepig en stelselmatig, Hamas in een uitbarsting.

Zo sneu wat dit met doorgaans verstandige mensen kan doen! Haat en emotie welke de overhand nemen. Het bijna verheerlijken van het uitmoorden van een bevolkingsgroep.
BAH!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

appelfflap schreef: 28 okt 2023 10:48
ChaimNimsky schreef: 28 okt 2023 10:38 Bovendien horen burgerdoden gewoon tot het oorlogsrecht, net zoals de bevolking van Japan, Nazi-Duitsland, het Italië van Mussolini, Cambodja van de Rode Khmer, etc., massaal stierven en enorm leden onder de oorlog tegen hun regimes.
dus de dode Joodse burgers in wo2 was gewoon oorlogsrecht?
De burgers die vielen in de oorlog tegen het misdadige Nazi-Duitsland, het Italië van Mussolini, Cambodja van de Rode Khmer, etc., vallen onder het oorlogsrecht. Het doelbewust uitroeien van de Joden uiteraard niet.
Zionist
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

het narratief is dat dit nog steeds oorlog is, ik weet dit of dit klopt
dit vind ik veel ik pijnlijker

kijk naar de onthoudingen,

UN General Assembly ADOPTS resolution on “protection of civilians and upholding legal and humanitarian obligations” on the ongoing Gaza crisis
https://twitter.com/UN_News_Centre/stat ... 1906839005

het morele failliet vh westen
Bijlagen
F9eI7BYWAAAy7nT.jpeg
Laatst gewijzigd door appelfflap op 28 okt 2023 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 28 okt 2023 11:03
appelfflap schreef: 28 okt 2023 10:48
ChaimNimsky schreef: 28 okt 2023 10:38 Bovendien horen burgerdoden gewoon tot het oorlogsrecht, net zoals de bevolking van Japan, Nazi-Duitsland, het Italië van Mussolini, Cambodja van de Rode Khmer, etc., massaal stierven en enorm leden onder de oorlog tegen hun regimes.
dus de dode Joodse burgers in wo2 was gewoon oorlogsrecht?
De burgers die vielen in de oorlog tegen het misdadige Nazi-Duitsland, het Italië van Mussolini, Cambodja van de Rode Khmer, etc., vallen onder het oorlogsrecht. Het doelbewust uitroeien van de Joden uiteraard niet.
En wat is het verschil met doelbewust wegjagen, pesten en vermoorden van Palestijnen? Zo is het bij de Joden in wo2 ooit begonnen. Met pesten en verjagen. Israël zit tegen het randje nu. Wat ontbreekt zijn concentratiekampen.
Hoewel.....Gaza en westbank (zolang er nog Palestijnen wonen dan)
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 28 okt 2023 11:06 En wat is het verschil met doelbewust wegjagen, pesten en vermoorden van Palestijnen?
Indien je het verschil niet ziet tussen enerzijds de genocide op de Joden, het oppakken van zes miljoen mensen om deze etnische groep bewust uit te roeien in gaskamers en anderzijds de nederzettingenpolitiek (die overigens ook door de meerderheid van Israel wordt veroordeeld) of het bouwen van een beschermende muur om een gebied waar een terroristische groepering de baas is, dan ben je ethisch blind en draaf je door. Bovendien is er niets waaruit zou blijken dat de Hamas de oorlog aanging vanwege de onrechtvaardige nederzettingenpolitiek die je er steeds kunstmatig bijsleept.
Zionist
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

ChaimNimsky schreef: 27 okt 2023 22:44
axxyanus schreef: 27 okt 2023 20:45 Dat het grote doel van Hamas de de vernietiging van Israël zou zijn, spreekt niet tegen dat het nederzettingsbeleid de aanleiding/oorzaak/reden was voor deze specifieke actie.
Zeg dan eens waar dat uit zou blijken.
Dat moet nergens uit blijken. Ik beweer niet dat het zo is, ik wijs er gewoon op dat dit een mogelijkheid is, een mogelijkheid die jij negeert door alles te willen reduceren tot het handvest van Hamas.

Mensen zijn ingewikkeld. Iemand kan bv zo gedegouteerd zijn door het nederzettingsbeleid van Israël dat die zich daardoor aansluit bij Hamas om wraak te kunnen nemen. Als er voldoende dergelijke mensen zijn, dan kan je dus een dergelijke aanslag van Hamas krijgen die zijn oorzaak vind in het nederzettingsbeleid.

Is dat wat er werkelijk gebeurd is. Ik heb geen idee maar het lijkt me aannemelijk genoeg om het niet zomaar uit te sluiten.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

De Palestijnen hebben nog maar heel weinig over tov. hoe het was bij de installatie van Israël in het gebied waar ze woonden, we moeten eerlijk zijn.
Zoveel landkaartjes op het web.

https://www.bing.com/images/search?view ... ajaxserp=0

Maar er zijn uiteraard meer redenen voor de raketten-idiotie van Hamas. Al zal het alleen al die religie zijn...

En als mijn volkje dat zou overkomen zou ik ook dagelijks een steen in mijn maag voelen.

Neemt niet weg, dat Israël zich mag verdedigen tegen beestachtige acties van de omringende vijanden.
Maar dat de gewone 2,3 miljoen mensjes in de postzegel land elke keer (en nu wel heel ernstig) zo moeten worden gepakt gaat mij en velen in de wereld wel aan het hart vanzelfsprekend.

dikkemick schreef 28 okt 2023 10:58
Ik vind dit zo enorm triest worden. Alle menselijkheid lijkt inmiddels verdreven.
Yep.. zo is. het.
¥¥ O ja lastig.. bij meten bestens 1 en dezelfde maat gebruiken...
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 28 okt 2023 11:14
dikkemick schreef: 28 okt 2023 11:06 En wat is het verschil met doelbewust wegjagen, pesten en vermoorden van Palestijnen?
Indien je het verschil niet ziet tussen enerzijds de genocide op de Joden, het oppakken van zes miljoen mensen om deze etnische groep bewust uit te roeien in gaskamers en anderzijds de nederzettingenpolitiek (die overigens ook door de meerderheid van Israel wordt veroordeeld) of het bouwen van een beschermende muur om een gebied waar een terroristische groepering de baas is, dan ben je ethisch blind en draaf je door. Bovendien is er niets waaruit zou blijken dat de Hamas de oorlog aanging vanwege de onrechtvaardige nederzettingenpolitiek die je er steeds kunstmatig bijsleept.
Dood is dood
Moord is moord en Israël voert dit nu lekker op!
De intensivering van Israëlische aanvallen begon vrijdagavond laat. Vooral in Noord-Gaza werd het aantal aanvallen opgevoerd. Dat ging gepaard met een strijdlustige kreet: "Vanavond begint onze wraak".

WRAAK DUS
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 28 okt 2023 12:44
Dood is dood
Moord is moord en Israël voert dit nu lekker op!
De intensivering van Israëlische aanvallen begon vrijdagavond laat. Vooral in Noord-Gaza werd het aantal aanvallen opgevoerd. Dat ging gepaard met een strijdlustige kreet: "Vanavond begint onze wraak".

WRAAK DUS
Wat ook niet vreemd is met vrij veel Israëlische doden door Hamas-raketten. Vind ik.
Én gijzelaars ook nog.
Maar ik heb het gevoel dat wat we zien meer is.. dan basale wraak.
¥¥ O ja lastig.. bij meten bestens 1 en dezelfde maat gebruiken...
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 28 okt 2023 15:08 Wat ook niet vreemd is met vrij veel Israëlische doden door Hamas-raketten. Vind ik.
Én gijzelaars ook nog.
je bedoelt de aanzet tot totale verovering van de Gazastrook?
Einstein/Mick
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Ik denk ook dat jij blind bent man. Blind voor het feit dat als je mensen continue dwarsboomt in het levne dat je dan eens de deksel op de neus krijgt. Tevens begrijp je niet "oorzaak en gevolg" redenatie. Normaal wel, maar bij Israel-de rest heb je een blinde vlek..
Zo stelde jij onlangs dat het goed was de Israel een muur om Gaza heen bouwt en dat het goed is dat Palestijnen niet meer in Israel mogen komen. Want dan krijg je wat je op 7 Oktober kreeg..
Maar misschien is het feit dat Israel de Palestijnen wegdrukt in een klein landje, en er een muur ombouwt wel de reden of een van de redenen van 7 Oktober? Daar al eens aangedacht?
De joodse Polen werden in Polen in getto's onder gebracht. En je kreeg de opstand van Warschau..

En aangezien Palestijnen ook mensen zijn hebben die dezelfde ideeen van opgesloten zitten en zich tegen de vijand verweren. En de vijanden zijn de joodse kolonisten.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

axxyanus schreef: 23 okt 2023 20:37 Jawel dat is zuiver Israëls keuze. De Hamas terroristen hebben hun keuze gemaakt en hoe Israël daarop reageert is haar keuze. Je kan van oordeel zijn dat het de beste keuze is die Israël kan maken in deze omstandigheden dat alternative keuzes nog slechtere uitkomsten zullen hebben maar het is uiteindelijk de keuze van Israël en van Israël alleen.
Dit is zo waar! Mensen hier en elders doen alsof Israel geen keuze heeft, alsof het AI is dat maar op 1 manier kan reageren. Maar je kan op zoveel manieren reageren..

Stel dat Ukrainse Specs een aanval uitvoeren op Russische grondgebied en dan terugvluchten naar Oekraine. Als Rusland dan hele gebieden gaat bombarderen dan noemen we dit een oorlogsmisdaad. Terwijl Rusland dan kan zeggen "we mikken enkel op de Oekraine vechters/terroristen en de burgerbevolking is bijkomende schade.
Dan trapt men daar ook niet in.
Terwijl Oekrainers dan misschien nog kunnen vluchten. Maar Palestijnse burgers kunnen geen kant op.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 28 okt 2023 10:44
HierEnNu schreef: 28 okt 2023 01:32
Gerard R. schreef: 28 okt 2023 01:17:scissors:
En vergeet terugkeren maar in die puinhoop. Advies van Israël.. Ja hoor.
Remember het Marshallplan?
Ja, maar nog jaren is het puin daar.
Daar wel maar elders niet. De Arabieren hebben zoveel grond, zij zouden hun Palestijnse broeders en zusters toch makkelijk een stukje grond kunnen schenken, twee maal zo groot als Gaza en de Westbank samen. Of waarom eigenlijk schenken? Israël en de internationale gemeenschap zijn heus wel bereid om voor zo een stukje land
in ruil voor vrede diep in de buidel te tasten.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 28 okt 2023 15:20
Gerard R. schreef: 28 okt 2023 15:08 Wat ook niet vreemd is met vrij veel Israëlische doden door Hamas-raketten. Vind ik.
Én gijzelaars ook nog.
je bedoelt de aanzet tot totale verovering van de Gazastrook?
Ik vermoed wel dat het de bedoeling is de Gazastrook [tijdelijk] te bezetten.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

HierEnNu schreef: 28 okt 2023 15:57
Gerard R. schreef: 28 okt 2023 10:44
HierEnNu schreef: 28 okt 2023 01:32

Remember het Marshallplan?
Ja, maar nog jaren is het puin daar.
Daar wel maar elders niet. De Arabieren hebben zoveel grond, zij zouden hun Palestijnse broeders en zusters toch makkelijk een stukje grond kunnen schenken, twee maal zo groot als Gaza en de Westbank samen. Of waarom eigenlijk schenken? Israël en de internationale gemeenschap zijn heus wel bereid om voor zo een stukje land
in ruil voor vrede diep in de buidel te tasten.
En waarom zouden de Palestijnen ermee akkoord moeten gaan dat ze in feite gedeporteerd worden?

Dan lijkt het mij logischer dat we de Israëli een deeltje van Duitsland aanbieden. Het was uiteindelijk Duitsland dat zich aan de holocaust schuldig heeft gemaakt, dus is het logisch dat Duitsland daar de last van draagt door een stuk land af te staan.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Gesloten