Ik snap je wel.ChaimNimsky schreef: ↑28 okt 2023 01:14Burgerslachtoffers maken deel uit van het oorlogsrecht. Israel onderschept alle communicatie en weet zodoende vrij precies waar Hamas terroristen zich schuilhouden. Dat de terroristen zich tussen de burgers verschuilen, betekent helaas dat veel burgers onvermijdelijk mede het slachtoffer zijn. Burgers zijn geen tactisch militair doelwit, maar burgerslachtoffers voorzien de Hamas wel van mooie plaatjes om aan de wereld te laten zien. In het zuiden hebben burgers momenteel meer kans te overleven, vandaar dat Israel ze waarschuwt en Hamas ze tegenhoudt. Maar uiteraard zal er daar eveneens gebombardeerd worden, al zij het aanzienlijk minder.Gerard R. schreef: ↑28 okt 2023 00:44Ja, maar ook in het zuiden. Geen water, geen voer, brandstof, geen weet ik veel. 10 vrachtwagens per dag.ChaimNimsky schreef: ↑28 okt 2023 00:36 Klopt. Dat krijg je met terroristen die zich tussen de burgers en onder ziekenhuizen verschansen. Ik vermoed dat binnenkort de ziekenhuizen ook plat gaan.![]()
Ook: ¨Na de operatie mag u terug komen, stelde Israël." Nou, ik denk niet dat dat zal helpen of dat 't nog nodig zal zijn
als dit nog even duurt... Wat gebeurt lijkt gericht vooral tegen de bevolking.
Maar je kunt 2 miljoen mensen niet laten sterven door ze geen drinken meer te geven. Of doodhongeren. Ziekten... want geen ziekenhuizen en medicijnen enz.
En vergeet terugkeren maar in die puinhoop. Advies van Israël.. Ja hoor.