Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 28 okt 2023 01:14
Gerard R. schreef: 28 okt 2023 00:44
ChaimNimsky schreef: 28 okt 2023 00:36 Klopt. Dat krijg je met terroristen die zich tussen de burgers en onder ziekenhuizen verschansen. Ik vermoed dat binnenkort de ziekenhuizen ook plat gaan.
Ja, maar ook in het zuiden. Geen water, geen voer, brandstof, geen weet ik veel. 10 vrachtwagens per dag. :roll:
Ook: ¨Na de operatie mag u terug komen, stelde Israël." Nou, ik denk niet dat dat zal helpen of dat 't nog nodig zal zijn
als dit nog even duurt... Wat gebeurt lijkt gericht vooral tegen de bevolking.
Burgerslachtoffers maken deel uit van het oorlogsrecht. Israel onderschept alle communicatie en weet zodoende vrij precies waar Hamas terroristen zich schuilhouden. Dat de terroristen zich tussen de burgers verschuilen, betekent helaas dat veel burgers onvermijdelijk mede het slachtoffer zijn. Burgers zijn geen tactisch militair doelwit, maar burgerslachtoffers voorzien de Hamas wel van mooie plaatjes om aan de wereld te laten zien. In het zuiden hebben burgers momenteel meer kans te overleven, vandaar dat Israel ze waarschuwt en Hamas ze tegenhoudt. Maar uiteraard zal er daar eveneens gebombardeerd worden, al zij het aanzienlijk minder.
Ik snap je wel.
Maar je kunt 2 miljoen mensen niet laten sterven door ze geen drinken meer te geven. Of doodhongeren. Ziekten... want geen ziekenhuizen en medicijnen enz.
En vergeet terugkeren maar in die puinhoop. Advies van Israël.. Ja hoor.
¥¥ O ja lastig.. bij meten bestens 1 en dezelfde maat gebruiken...
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 28 okt 2023 01:05 Maar dat terzijde. Ik vond dit:

https://21stcenturywire.com/2023/10/23/ ... unfolding/
Tonight has been the most violent bombardment of Gaza so far, notably concentrated on precisely the areas into which Israel ordered the population to evacuate. I find it almost impossible to believe that this genocide is under way with the active support of almost all western governments.[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Craig_Murray

Misschien heeft hij wel gelijk.
Je weet hopelijk wel dat Craig Murray de man is die meteen na de terroristische aanval op Joodse burgers een pro-Palestina vergadering bijwoonde en bij teerugkomst werd gearresteerd onder de Terrorisme Wet op het vlliegveld in Glasgow. Dat Israel genocide verricht en precies die plekken bombardeerd waar ze de burgers naartoe hebben verwezen, is nonsens.

Natuurlijk is het zuiden niet vrij van bombardementen en verschuilt de Hamas zich daar eveneens tussen burgers, maar burgers vormen geen militair tactisch doelwit.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 28 okt 2023 01:17:scissors:
Remember het Marshallplan?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 28 okt 2023 01:17 Ik snap je wel.
Maar je kunt 2 miljoen mensen niet laten sterven door ze geen drinken meer te geven. Of doodhongeren. Ziekten... want geen ziekenhuizen en medicijnen enz.
Heb vernomen dat in het zuiden de kraan allang weer open is. Bovendien kan de Hamas het probleem zo uit de wereld helpen door de gijzelaars vrij te laten. Israel doet alles voor hun eigen mensen -- dat is alom bekend; vooral de Mossad en het IDF. De andere inlichtingendiensten ter wereld hebben een limiet; de Mossad niet. De Hamas heeft het gewoon in eigen hand: laat de gijzelaars gaan en je hebt weer stroom, voedsel en medicijnen. Ook hebben ze die bombardementen aan zichzelf te danken. Moeten ze zich maar niet tussen de burgers verschansen.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

lost and not found yet! schreef: 26 okt 2023 23:09 :scissors:

Sorry HierEnNu, dit klopt niet! Ik had net mijn beste vriend uit Israel aan de telefoon en die verafschuwt het wat de kolonisten op de westbank doen!
:scissors:

Hamas bevindt zich ook op de Westbank en moet ook daar vernietigd worden!

• gisteren, 23:36
    • Doden bij gevechten en protesten op de Westelijke Jordaanoever

Op de Westelijke Jordaanoever zijn vandaag vier doden gevallen bij gevechten tussen Israëlische troepen en Palestijnen, zo meldt het Palestijnse persbureau WAFA. Volgens het Israëlische leger werden soldaten beschoten in de stad Jenin, en bij het terugvuren kwamen er twee Palestijnse mannen om het leven. Eén van hen was een Hamas-lid, de andere hoorde bij Islamitische Jihad, zo melden beide militante organisaties. In Jenin kwam op een ander moment nog een man om het leven, onbekend is op welke manier.

In Qalqiliya trachtten Israëlische soldaten vandaag de winkel te sluiten van een ondernemer die volgens hen opriep tot geweld. Toen ze daarbij werden beschoten, schoten ze ten minste één Palestijnse man dood, zegt het leger. Volgens WAFA zijn er de afgelopen weken 110 Palestijnen om het leven gekomen op de Jordaanoever, een aantal dat niet onafhankelijk te verifiëren is.

Het was voor de derde vrijdag op rij een dag vol protesten op de Jordaanoever. In Jeruzalem werden jonge Palestijnen tegengehouden om te bidden in de Al-Aqsa-moskee, uit vrees voor ongeregeldheden: alleen zo'n 5000 oudere moslims mochten uiteindelijk de moskee in, ongeveer een tiende van het normale aantal bezoekers. Het kwam uiteindelijk toch tot opstootjes, waarbij de Israëlische politie traangas afvuurde. Ook in Hebron was het onrustig: Israëlische militairen werden bekogeld door Palestijnse demonstranten, voor zover bekend zonder gewonden.
    BRON: Gaza/Israël-blog Oorlog Hamas-Israël NOS Nieuws vandaag, 00:46
    Gevechten in Gaza, maar het lijkt nog niet het verwachte grondoffensief •
    Internet plat in Gaza
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 27 okt 2023 06:40:scissors:
Hamas wil niet alle joden vernietigen.
Israël wil het gehele gebied annexeren (veroveren) met het legaal uitroeien van de oorspronkelijke Arabische bevolking.
:scissors:
Fijn dat je iets gematigder bent gaan uiten, althans iets bedachtzamer bent gaan formuleren, maar in het bovenstaande statement vlieg je toch echt weer uit de bocht! Zulks wordt op dit forum kennelijk nog [net?] getolereerd door Moderatie. maar gedenk alsjeblieft wat de opmerkingen van jouw maatje TIBERIUS ten deel viel
dankzij zijn ongenuanceerde uitpraken hier!

Los daarvan wil ik jou er [nogmaals!] op wijzen dat anonieme uitspraken op fora óók juridische gevolgen kunnen hebben, zowel voor jou alsook voor het betreffende forum zelf op het moment dat die als publiceerder wordt beschouwd.
  • Be cool my friend and relax befor writing,
    just relax: NOTHING else is under control!
Sterker nog, specifieke uitspraken door volksvertegnwoordigers gedaan in de tweede kamer hebben momenteel al juridische gevolgen voor hen, terwijl zij feitelijk onschendbaar zijn voor uitspraken gedaan in de tweede kamer!

• gisteren, 19:20

Aangifte Joodse gemeenschap tegen Van Baarle en Simons

Leden van de Joodse gemeenschap in Nederland hebben aangifte gedaan tegen Tweede Kamerleden Stephan van Baarle (Denk) en Sylvana Simons (Bij1). Dat meldt De Telegraaf, en wordt door het CIDI (Centrum Informatie en Documentatie Israël) bevestigd aan de NOS.

Van Baarle gebruikte deze week in een debat in de Tweede Kamer de leus 'From the river to the sea, Palestine will be free', die daarna door Simons werd herhaald. Daar ontstond meteen heftige discussie over. Een meerderheid in de Kamer heeft uitgesproken dat de leus een oproep tot geweld is. Partijen vinden dat de uitspraak de vernietiging van Israël propageert. Kamervoorzitter Bergkamp maakte duidelijk dat zij de leus niet meer in de Kamer wil horen, hoe die ook wordt uitgelegd.

Tweede Kamerleden kunnen niet worden vervolgd voor wat zij zeggen in het parlement. De aangevers wijzen in de aangifte echter ook op het partijprogramma van Denk en een nieuwsbrief van Bij1 waarin de politici zich schuldig zouden maken aan 'groepsdiscriminatie en antisemitisme, belediging, haatzaaien en het oproepen tot geweld tegen Joden', schrijft de krant.
BRON: Gaza/Israël-blog Oorlog Hamas-Israël NOS Nieuws vandaag, 02:43
Gevechten in Gaza, maar het lijkt nog niet het verwachte grondoffensief •
Internet plat in Gaza
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Kennelijk is de VS verderop ook begonnen met bombarderen:

• US strikes two Syria bases used by Iran-linked groups - BBC News

27 okt 2023 #US #Syria #BBCNews

The US has carried out air strikes against two weapons and ammunition storage facilities in eastern Syria used by Iran's Revolutionary Guards.

Secretary of Defense Lloyd Austin said the strikes were in response to recent attacks on US bases in Iraq and Syria by Iranian-backed militia groups.

The US strikes were "separate and distinct from the ongoing conflict between Israel and Hamas," he said in a statement.

Iran did not immediately comment.

It is not yet known if there were any casualties from the attacks.

VIDEO duurt 9 minuten:

.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Appelflap meende feiten te kunnen constateren. Hij vergist zich enigszins.
Zo schreef hij ondermeer:
appelfflap schreef: 27 okt 2023 18:22 Niemand wil Israel vernietigen
niemand wil de joden uitroeien
Ook op de westbank, waar hamas niet zit, stijgt het aantal Palestijnse doden drastisch.
Er is geen georganiseerd en wel overwogen plan bestaat om Israël te vernietigen, maar er was ook geen georganiseerd en weloverwogen plan om de door de VN voorziene Palestijnse staat te vernietigen. Desalniettemin maakt die staat al 70 jaar geen deel uit van de werkelijkheid. Ik vermoed dat daarom de meeste Palestijnen wel degelijk zouden staan juichen als Israël niet meer zou bestaan. Dus “niemand” lijkt mij een grove overdrijving.

Er zijn ook nog steeds lieden die het prima zouden vinden als de Joden worden uitgeroeid. Ik zou willen dat het niet zo was, en dat er ook geen mensen zouden zijn die het prima zouden vinden als de Palestijnen worden uitgeroeid, maar hoewel er in beide gevallen – globaal – slechts van een minderheid kan worden gesproken is ook hier “niemand” helaas een véél te rooskleurige visie op de werkelijkheid.

Alhoewel ook in de Westbank het aantal gewelddadig om het leven gebrachte personen stijgt, en er weinig of geen gewapende Hamas-strijders zullen zijn, won “Verandering en Hervorming” (De politieke vleugel van Hamas) - in 2006 - 30 districten op de Westbank tegen slechts 11 in de Gaza strook. Ongetwijfeld zijn er dus ook daar nog velen die sympathie koesteren voor die partij. Zie dit artikel en deze kaart.

Hij stelt ook drie vragen: (hij gebruikt nog meer vraagtekens, maar deze drie, denk ik te kunnen beantwoorden.
Wil Israel wel vrede met de Palestijnen?
Wil Israel een tweestatenoplossing (binnen welke grenzen)?
Is dan elke Palestijn een hamasstrijder? Ik stel de vraag gewoon?
Er zijn ongetwijfeld lieden in Israël, die vrede en een tweestaten oplossing willen, maar er zijn ook politici in Netanyahu’s coalitie (die van vóór 7 oktober), die liever alle Palestijnen van zowel de Westbank als van de Gaza-strip zien verdwijnen.
Sinds de moord op Rabin, heeft geen enkele premier van Israël dan ook een serieuze poging gedaan om vrede met de Palestijnen te sluiten en een tweestaten oplossing dichterbij te brengen.

Een ongewapende Palestijn is geen Hamas-strijder. Maar het zou me niet verbazen als er velen onder hen zouden zijn, die een Hamas-strijder willen worden. En elke gewapende Palestijn in de Gaza-strook is waarschijnlijk een Hamas-strijder dan wel een lid van de Islamitische Jihad.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 27 okt 2023 22:00
Peter van Velzen schreef: 27 okt 2023 02:46 Wat was de reden voor die operatie?
Of denk je dat Israel die operatie had voorzien?
Of maak je hier weer dezelfde denkfout, Namelijk denken dat de gevolgen van iemands handelen de reden er voor zijn?
Je verwart tegenwoordige tijd met voltooid verleden tijd.
Ik vroeg: Wat was de reden voor die operatie?
Dat was blijkbaar niet duidelijk genoeg, dus probeer ik deze keer wat duidelijker te zijn
Wat was vóórdat 'Operatie al-Aqsa Storm' plaats vond (dus vóór 7 oktober) de reden voor Israël om niet met de Palestijnse authoriteit te onderhandelen omtrent onafhankelijkheid van de West-bank? Er zijn vele redenen te bedenken, maar de gebeurtenis die nog niet had plaats gevonden en die kennelijk iedereen verraste, kan het niet zijn geweest!
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 28 okt 2023 05:03
Of maak je hier weer dezelfde denkfout, Namelijk denken dat de gevolgen van iemands handelen de reden er voor zijn?
Dat was blijkbaar niet duidelijk genoeg, dus probeer ik deze keer wat duidelijker te zijn
Wat was vóórdat 'Operatie al-Aqsa Storm' plaats vond (dus vóór 7 oktober) de reden voor Israël om niet met de Palestijnse authoriteit te onderhandelen omtrent onafhankelijkheid van de West-bank? Er zijn vele redenen te bedenken, maar de gebeurtenis die nog niet had plaats gevonden en die kennelijk iedereen verraste, kan het niet zijn geweest!
Dankjewel voor de verheldering Peter!

Één van de redenen kan zijn geweest dat het indruist tegen de politieke plannen van Netanyahu, je weet wel, die plannen waar fel tegen geprotesteerd werd door de bevolking van Israël. Mij is echter niet bekend dat Israël toen weigerde met de Palestijnse authoriteit te onderhandelen omtrent onafhankelijkheid van de West-bank, waar baseer jij dat op?
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 27 okt 2023 23:04 Er wordt geen afstand gedaan op de afspraken op heel Palestina! Waar plaats jij Israel dan?

Ps, de Hamas terroristen zitten hier:

https://youtu.be/RRXtS6CfKe8?si=7uv1tZ2rK2KBjBiE
Mij is verteld dat je beelden die slecht geverifieerd zijn beter niet kunt vertrouwen. De media wordt door beide partijen misbruikt. En Hamas WIL misschien heel Palestina, Israël HEEFT zo goed als heel Palestina.

Snap je de onvrede?

En nog even over informatie. Kijk hoe ziek Israël is.

Nu de herinnering aan de aanval van Hamas vervaagt en de steun aan Israël afneemt, organiseert het leger een terreurexcursie voor de wereldpers. Interessant is ook wat daarbij niet wordt getoond.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 28 okt 2023 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 28 okt 2023 00:11 De oorlog komt eraan.
Zonder op andere berichten te reageren (die laat je links liggen) wens ik je heel veel euforisch plezier toe met de vernietigende oorlog door t grote Israël! Je lijkt je erop te verheugen.
Laat die zogenaamd zielige Palestijnen maar creperen. Israël KAN het!

Misselijk word ik ervan. Stel je toch voor dat ik zo over Hamas praat.... ik zou een terechte ban krijgen!
Laatst gewijzigd door dikkemick op 28 okt 2023 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef: 28 okt 2023 05:03
En als je daar met Israëlische vlag je ogen voor blijft sluiten is ieder gesprek totaal zinloos.
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 28 okt 2023 10:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

@Rereformed en dus ook ChaimNimsky (denk ook even aan de nakba met je gruwelijke voorbeelden van Hamas wandaden)

http://digitalekrant.volkskrant.nl/volk ... rm=android

Heeft betrekking op de 2 statenoplossing waar je absoluut geen heil in ziet. Het lijkt de enige optie is de conclusie van dit artikel.
Einstein/Mick
Gesloten