lost and not found yet! schreef: ↑26 okt 2023 23:09
HierEnNu schreef: ↑26 okt 2023 22:44
Voor wie nog twijfelt hoe veel Israëlische burgers
staan ten opzichte van het verbergen van terroristen:
Sorry HierEnNu, dit klopt niet!
Volgens mij was het een integer stukje documentaire en de weergave van de werkelijkheid daar. Denk jij dat ze een actrice hebben ingehuurd om antiIsraël propaganda te verspreiden? Als ik daar woonde met mijn zeven kids zoals die Serah Lisson en mijn vent was weg om te vechten in Gaza, dan zou ik ook continu met scherp geladen pistool bij me dragen en ik zou ook denken:
- "Als een burger terroristen verbergt
moet hij ook dood.
Als je niet dood wil
verberg je geen terroristen."
Ik begrijp ook heel goed dat ze aangeeft dat wie om moverende redenen zo niet wil leven uit angst voor zichzelf of uit vredelievendheid omdat men een ander niet wil kwetsen, dat ze daar dan niet moeten gaan wonen. Ik snap ook niet waarom het Joden verboden zou moeten zijn om daar te wonen, terwijl de Moslims zich wel massaal hier in Nederkand mogen vestigen.
Over racisme gesproken ...
lost and not found yet! schreef:Ik had net mijn beste vriend uit Israel aan de telefoon en die verafschuwt het wat de kolonisten op de westbank doen!
Dan neem ik aan dat hij zelf niet op de Westbank woont?
lost and not found yet! schreef:Die zijn nu door de media net zo erg als Hamas op 7 oktober afgebeeld! Is dat wat je wilt?
Ik wil dat zo veel als mogelijk de waarheid boven tafel komt.
lost and not found yet! schreef:Netanyahu is een van de grootste storende factors in de twee staten oplossing met zijn, bewust door hem gekozen ultra rechtse regering! Als hij geen premier zou zijn geweest zat hij gewoon in de gevangenis!
Gewoonlijk antwoord ik op zulke uitspraken dat ieder volk diens regering krijgt die het verdient en/of nodig heeft, ik bedoel,
'mijn' land heeft Mark Rutte, dus ... maar los van Netanyahu en de illusies ten aanzien van een twee staten oplossing:
ik ben voorstander van een drie staten oplossing!
lost and not found yet! schreef:Neemt niet weg dat Hamas imo totaal moet worden uitgeroeid, met wortel en tak en dat dat helaas niet kan zonder bijkomende schade! Hamas geeft niets om hun mede
palestijnen! Dat is wel duidelijk geworden! Wel gaaf dat ik vandaag via een telegram bericht meekreeg dat het Israëlische leger een speciale bom ontwikkeld heeft om tunnels van Hamas op te blazen!
Https://www.telegraph.co.uk/world-news/ ... war-hamas/
Dat lijkt een goede zaak, maar ik hoop voor de IDF dat ze zich terdege realiseren dat in tunnels opgeloten Hamas zonder verder uitzicht dan te sterven als ratten in een tunnel zonder al te veel scrupules bereid zullen zijn om die betreffende tunnels op te blazen op het moment dat Israëlische troepen en tanks zich erboven bevinden!