Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

Voor wie nog twijfelt hoe veel Israëlische burgers
staan ten opzichte van het verbergen van terroristen:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

HierEnNu schreef: 26 okt 2023 22:44 Voor wie nog twijfelt hoe veel Israëlische burgers
Sorry HierEnNu, dit klopt niet! Ik had net mijn beste vriend uit Israel aan de telefoon en die verafschuwt het wat de kolonisten op de westbank doen! Die zijn nu door de media net zo erg als Hamas op 7 oktober afgebeeld! Is dat wat je wilt? Netanyahu is een van de grootste storende factors in de twee staten oplossing met zijn, bewust door hem gekozen ultra rechtse regering! Als hij geen premier zou zijn geweest zat hij gewoon in de gevangenis! Neemt niet weg dat Hamas imo totaal moet worden uitgeroeid, met wortel en tak en dat dat helaas niet kan zonder bijkomende schade! Hamas geeft niets om hun mede palestijnen! Dat is wel duidelijk geworden! Wel gaaf dat ik vandaag via een telegram bericht meekreeg dat het Israëlische leger een speciale bom ontwikkeld heeft om tunnels van Hamas op te blazen!

Https://www.telegraph.co.uk/world-news/ ... war-hamas/
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 26 okt 2023 22:33 Voor wie nog twijfelt of er sprake kan zijn van proxy war:
  • 16:34

'Hamas-delegatie op bezoek in Moskou'

Een delegatie van Hamas bezoekt op dit moment Moskou, meldt een woordvoerder van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken. Rusland heeft banden met zowel Israël, Iran en de Palestijnse Autoriteit als met Hamas. Het Kremlin heeft de huidige oorlog tussen Israël en Hamas herhaaldelijk geweten aan falende Amerikaanse diplomatie, en heeft opgeroepen tot een wapenstilstand.

[..]
Ja, dat viel te verwachten...
Ik wil niet onmiddellijk weer over een 'as' beginnen...
¥¥ O ja lastig.. bij meten bestens 1 en dezelfde maat gebruiken...
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

lost and not found yet! schreef: 26 okt 2023 23:09Wel gaaf dat ik vandaag via een telegram bericht meekreeg dat het Israëlische leger een speciale bom ontwikkeld heeft om tunnels van Hamas op te blazen!

Klopt, geweldig -- zonder een echte explosie te veroorzaken, verzegelen deze wapens de in- en uitgangen van het tunnelsysteem, zodat deze het graf worden van veel terroristen. Slim! Precies wat nodig is in het komende grondoffensief tegen Hamas. Israël heeft eveneens een superslimme defensieve maatregel genomen om z'n Merkavah tanks te beschermen tegen aanvallen van antitankgranaten en deze te neutraliseren bij impact. Het betreft het Trophy Active Protection System, dat in Israël is ontwikkeld. Dit systeem gebruikt sensoren om raketten en granaten te detecteren die op het voertuig worden afgevuurd, en het lanceert vervolgens tegenmaatregelen om ze te vernietigen voordat ze schade kunnen aanrichten. Dit leidt tot het voortijdig laten exploderen van RPG's, waardoor ze niet effectief kunnen doordringen in de tank en draagt bij aan de veiligheid en overlevingskansen van Israelische militairen in gevechtssituaties. Desondanks vrees ik dat er helaas veel doden aan de zijde van het IDF zullen gaan vallen, aangezien de terroristen in tunnels en tussen de burgers in burgerkledij zullen opereren.
Ik had net mijn beste vriend uit Israel aan de telefoon en die verafschuwt het wat de kolonisten op de westbank doen!
Veruit de meeste Israëliërs zijn tegen het nederzettingsbeleid. Ook ikzelf ben er erg op tegen en vindt het een misdaad en een grove schending van de mensenrechten.
Zionist
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

ChaimNimsky schreef: 27 okt 2023 00:06 Veruit de meeste Israëliërs zijn tegen het nederzettingsbeleid. Ook ikzelf ben er erg op tegen en vindt het een misdaad en een grove schending van de mensenrechten.
en wat met de Israeli's die er bewust zijn gaan wonen? Wat denk je van hen?
ChaimNimsky
Superposter

appelfflap schreef: 27 okt 2023 00:27
ChaimNimsky schreef: 27 okt 2023 00:06 Veruit de meeste Israëliërs zijn tegen het nederzettingsbeleid. Ook ikzelf ben er erg op tegen en vindt het een misdaad en een grove schending van de mensenrechten.
en wat met de Israeli's die er bewust zijn gaan wonen? Wat denk je van hen?
Kolonisten zijn wat mij betreft criminelen en de rechtse Israelische minister van Veiligheid, die zelf overigens in een illigale nederzetting woont, stimuleert regelrecht apartheid. Maar daar gaat het de Hamas met hun meest afzichtelijke doelbewuste afslachting van onschuldige Joodse burgers niet om -- zij willen Israel en de Joden simpelweg vernietigen.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 26 okt 2023 23:10
HierEnNu schreef: 26 okt 2023 22:33 Voor wie nog twijfelt of er sprake kan zijn van proxy war:
  • 16:34

'Hamas-delegatie op bezoek in Moskou'

Een delegatie van Hamas bezoekt op dit moment Moskou, meldt een woordvoerder van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken. Rusland heeft banden met zowel Israël, Iran en de Palestijnse Autoriteit als met Hamas. Het Kremlin heeft de huidige oorlog tussen Israël en Hamas herhaaldelijk geweten aan falende Amerikaanse diplomatie, en heeft opgeroepen tot een wapenstilstand.

[..]
Ja, dat viel te verwachten...
Ik wil niet onmiddellijk weer over een 'as' beginnen...
Inderdaad! Ik begin zelfs al een tikkie paranoïde te worden, want het lijkt de afgelopen jaren wel of er iemand bezig is om van de Bijbelse Apocalyptische verhalen selffulfilling prophecys te maken ... alsof men de Bijbelse apocalyptische verhalen gebruikt als script om er aldus naar te streven dat zulks zich in de werkelijkheid af gaat spelen!
.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 26 okt 2023 05:55 Ik heb echter niet beweerd dat Columbus uitvoer om genocide te plegen op de Indianen,
maar dat de NSDAP onder andere werd opgericht vanwege
dat onderdeel van de Nazi-ideologie te bewerkstelligen:
  • het vervolgen van de Joden met als einddoel:
    • 'Endlösung der Judenfrage'
Net als Hamas overigens, een belanrijk onderdeel
van de reden waarom Hamas is opgericht is ook:
  • 'Endlösung der Judenfrage'
Dat is beiden niet aantoonbaar.
Hamas werd opgericht om de staat Israel te vervangen door een Islamitische staat Palestina, en om de wereld te bekeren tot de Islam. Noch de oprichter van de NSDAP, noch de oprichter van Hamas stond waarschijnlijk het vermoorden van alle Joden voor ogen. Daar is géén bewijs voor.

Volgens wat wij er van weten, was de NSDAP in het begin, voorstander van het verplaatsen van alle Joden naar Palestina. Maar daaraan wilde noch het verenigd koninkrijk, noch de grootmoefti van Jerusalen aan meewerken.
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

lost and not found yet! schreef: 26 okt 2023 23:09
HierEnNu schreef: 26 okt 2023 22:44 Voor wie nog twijfelt hoe veel Israëlische burgers
Sorry HierEnNu, dit klopt niet!
Volgens mij was het een integer stukje documentaire en de weergave van de werkelijkheid daar. Denk jij dat ze een actrice hebben ingehuurd om antiIsraël propaganda te verspreiden? Als ik daar woonde met mijn zeven kids zoals die Serah Lisson en mijn vent was weg om te vechten in Gaza, dan zou ik ook continu met scherp geladen pistool bij me dragen en ik zou ook denken:
  • "Als een burger terroristen verbergt
    moet hij ook dood.

Als je niet dood wil
    verberg je geen terroristen."
Ik begrijp ook heel goed dat ze aangeeft dat wie om moverende redenen zo niet wil leven uit angst voor zichzelf of uit vredelievendheid omdat men een ander niet wil kwetsen, dat ze daar dan niet moeten gaan wonen. Ik snap ook niet waarom het Joden verboden zou moeten zijn om daar te wonen, terwijl de Moslims zich wel massaal hier in Nederkand mogen vestigen.
Over racisme gesproken ...

lost and not found yet! schreef:Ik had net mijn beste vriend uit Israel aan de telefoon en die verafschuwt het wat de kolonisten op de westbank doen!
Dan neem ik aan dat hij zelf niet op de Westbank woont?

lost and not found yet! schreef:Die zijn nu door de media net zo erg als Hamas op 7 oktober afgebeeld! Is dat wat je wilt?
Ik wil dat zo veel als mogelijk de waarheid boven tafel komt.

lost and not found yet! schreef:Netanyahu is een van de grootste storende factors in de twee staten oplossing met zijn, bewust door hem gekozen ultra rechtse regering! Als hij geen premier zou zijn geweest zat hij gewoon in de gevangenis!
Gewoonlijk antwoord ik op zulke uitspraken dat ieder volk diens regering krijgt die het verdient en/of nodig heeft, ik bedoel, 'mijn' land heeft Mark Rutte, dus ... maar los van Netanyahu en de illusies ten aanzien van een twee staten oplossing:
ik ben voorstander van een drie staten oplossing!

lost and not found yet! schreef:Neemt niet weg dat Hamas imo totaal moet worden uitgeroeid, met wortel en tak en dat dat helaas niet kan zonder bijkomende schade! Hamas geeft niets om hun mede palestijnen! Dat is wel duidelijk geworden! Wel gaaf dat ik vandaag via een telegram bericht meekreeg dat het Israëlische leger een speciale bom ontwikkeld heeft om tunnels van Hamas op te blazen!

Dat lijkt een goede zaak, maar ik hoop voor de IDF dat ze zich terdege realiseren dat in tunnels opgeloten Hamas zonder verder uitzicht dan te sterven als ratten in een tunnel zonder al te veel scrupules bereid zullen zijn om die betreffende tunnels op te blazen op het moment dat Israëlische troepen en tanks zich erboven bevinden!
.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 26 okt 2023 17:21
appelfflap schreef: 26 okt 2023 17:15:scissors:
Moest Israel vrede willen, en een tweestatenoplossing, dan weerhoudt hen niets om met de Palestijnse autoriteit de onafhankelijkheid vd westbank te onderhandelen.
Toch doen ze dit niet en dan stelt zich de vraag waarom Israel dit niet doet.
'Operatie al-Aqsa Storm' is het antwoord op de vraag
  • waarom Israel dit niet doet.
Wat was de reden voor die operatie?
Of denk je dat Israel die operatie had voorzien?
Of maak je hier weer dezelfde denkfout, Namelijk denken dat de gevolgen van iemands handelen de reden er voor zijn?
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

Dit vind ik een goed interview met Joeval no'ah Hararie en m.i. de beste en meest waardige oplossing voor beide zijden. Ik zou wensen dat Joeval de president van Israel was in plaats van die rotzak die het nu is :evil:
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 26 okt 2023 22:16
dikkemick schreef: 26 okt 2023 22:00 Net Nieuwsuur gezien?
Over stelselmatig afslachten gesproken! Ze hebben de wandaden van Hamas al lang en breed overtroffen.
Israel is nog niet eens echt begonnen. De Hamas wil de Joden vernietigen en de Palestijnen in Gaza krijgen - net als de Japanse, Italiaanse en Duitse bevolking in WO2 - wat ze verdienen, want dankzij hen zijn deze regimes aan de macht kunnen komen. Israel had de Palestijnen al duizendmaal kunnen vernietigen indien ze dat wilden. Israel snijdt niet DOELBEWUST zwangere vrouwen open om hun ongeboren kinderen er met een touw uit te trekken en een mes in het hoofd te drukken, Israel verbrandt niet DOELBEWUST kinderen levend en martelt ze niet dood voor de ogen van hun ouders door levend ledematen van hun lichaampjes af te zagen, Israel foltert geen jonge verkrachte vrouwen dood om hun ontkleede lichamen onder luid gejuich van vrouwen en kinderen door de straten van Gaza te paraderen. Zoiets heb ik zelfs de Nazi's niet horen doen met hun gruwelijke gaskamers, razzia's en progroms -- dat is slechts voorbehouden aan de monsters van Hamas.

Israel is in oorlog met de Hamas, bombardeert en zal Gaza uiteindlijk binnenvallen -- burgerslachtoffers zijn geheel volgens het oorlogsrecht. Israel is nog maar net begonnen. Indien men simpel de gijzelaars laat gaan, zullen in ieder geval de electriciteit en het water weer gaan stromen.
We zullen zien hoe het Israël wereldwijd qua begrip zal vergaan.
Nogmaals: voor begrip koop je niets, en hoe meer Joden er naar Israel vluchten, des te zwaarder de Palestijnen het zullen krijgen. Maar ja, het lot van minimaal 100.000 van hen is eigenlijk toch al beslecht. En voor onbegrip koop je veel meer, namelijk helaas exact hetgeen Binjamien Netanjahoe en de religieuzen graag willen: dat de Joden eindelijk naar Israel komen.
Hamas wil niet alle joden vernietigen.
Israël wil het gehele gebied annexeren (veroveren) met het legaal uitroeien van de oorspronkelijke Arabische bevolking.
Die onderdrukking en het apartheidsregime zijn in 1911 aangevangen en loopt tot op de dag van vandaag door.
Israël had gehoopt dat de internationale gemeenschap achter ze zou blijven staan, maar zoals ik.zei en je kunt kantelt dit ten gunste van de oorspronkelijke bewoners.

Stel Nederland krijgt België weer toegewezen en wij jagen onze zuiderburen stelselmatig met goedkeuring van onze politie en leger dat er in absurde mate gestationeerd is, eruit.
Ik vind Belgen doorgaan sympathiek maar geloof mij: vandaag of morgen ontstaat er weerstand. Misschien wel een Belgisch bevrijdingsleger dat aanslagen gaat plegen.

Mag ik.je vragen waarom je Netanyahu een rotzak vindt? Hij doet slechts wat veel Israëliërs willen.

Dat de sentimenten oplopen EN kantelen zie je zelfs in het pro Israël Amerika.
Israël heeft in tien dagen meer bommen gegooid dan wij in een jaar in Afghanistan', zei het Democratische Congreslid Ilhan Omar deze week. 'Waar is je menselijkheid? Waar is je verontwaardiging?' Ook andere Democraten op de linkerflank laten van zich horen. 'Wraak is geen doctrine in het buitenlandbeleid', zei Congreslid Ayanna Pressley. 'We kunnen niet zwijgend toekijken terwijl het dodental oploopt.' Volgens het ministerie van Volksgezondheid in Gaza zijn er inmiddels zevenduizend Palestijnse doden gevallen.

Moslims
De kritiek op de onderdrukking van de Palestijnen klonk in de Verenigde Staten nooit eerder zo luid als nu, zegt Jessica Winegar, antropoloog aan de Northwestern Universiteit. Zij doet onderzoek naar de Amerikaanse in-formatievoorziening rond het conflict tussen Israël en de Palestijnse gebieden.

Jarenlang stond een meerderheid van de Amerikanen pal achter Israël. Door de opkomst van sociale media is die groep de laatste tien jaar kleiner geworden. Vooral jongeren - ook Joodse -zien een ongelijkwaardigheid in het conflict tussen Israël en de Palestijnen. Intussen wordt de samenleving steeds diverser. Hoewel moslims slechts 1,1 procent van de Amerikanen uitmaken, voelen ook andere minderheden zich verbonden met de strijd van de Palestijnen.

Op universiteitscampussen in het hele land zijn de afgelopen weken demonstraties georganiseerd om aandacht te vragen voor de Palestijnense burgerdoden. '

http://digitalekrant.volkskrant.nl/volk ... rm=android
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

ChaimNimsky schreef: 26 okt 2023 19:51
dikkemick schreef: 26 okt 2023 19:14 Juist omdat Israël natuurlijk NIETS met deze onvrede te maken heeft. Niets met het ontstaan van PLO en Hamas.
Je praat er weer eens langsheen. Hamas heeft vanaf het begin Israel willen vernietigen en niet slechts het Israelische nederzettingsbeleid dat jij telkens centraal zet. Het onrechtvaardige nederzettingsbeleid is niet de reden van de gruweldaden van de Hamas.
Dat weet je niet. Dat Hamas Israël wil vernietigen spreekt niet tegen dat de reden voor de gruwel daden, het onrechtvaardige nederzettingsbeleid is. Deze actie heeft Israël niet vernietigd, en ik denk dat het redelijk veilig is aan te nemen dat Hamas wist dat deze actie Israël niet zou vernietigen. Dus waarom zouden wraak voor het onrechtvaardige nederzettingsbeleid geen (belangrijke) factor kunnen zijn voor deze specifieke actie.

Alles in het kader zien van Hamas' wens om Israël vernietigd te zien, komt neer op het ontkennen van de mogelijkheid dat Hamas zou reageren op specifieke beleidsdaden van Israël. Dat lijkt me niet erg waarschijnlijk.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
ChaimNimsky
Superposter

axxyanus schreef: 27 okt 2023 11:19Dat Hamas Israël wil vernietigen spreekt niet tegen dat de reden voor de gruwel daden, het onrechtvaardige nederzettingsbeleid is
We weten dat hamas Israel wil vernietigen en nergens blijkt dat de reden voor de gruweldaden het nederzettingenbeleid is.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 27 okt 2023 06:40 Israël wil het gehele gebied annexeren (veroveren) met het legaal uitroeien van de oorspronkelijke Arabische bevolking.
Op die nonsens hoeft niet te worden gereageerd. Uitroeien is nooit legaal en had Israel de Palestijnen willen uitroeien, dan zou Israel dit al duizenden malen hebben kunnen doen.
Israël had gehoopt dat de internationale gemeenschap achter ze zou blijven staan
Israel interesseert het niets wat anderen denken. We gaan de Hamas decimeren en burgerslachtoffers zijn geen oorlogsmisdaad maar bijkomende schade.
Mag ik.je vragen waarom je Netanyahu een rotzak vindt? Hij doet slechts wat veel Israëliërs willen.
Binnenlands beleid.
Dat de sentimenten oplopen EN kantelen zie je zelfs in het pro Israël Amerika.
De politiek in de VS is te afhankelijk van de Joden en zal Israel nooit afvallen. Wat de rest denkt, is irrelevant.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 27 okt 2023 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Gesloten