Burgerslachtoffers horen gewoon bij het oorlogsrecht en - nogmaals & veel relevanter - Hamas heeft nergens een link met het nederzettingenbeleid van Israel - dat enkelen er telkens bij willen halen - gelegd, noch gezegd dat indien Israel het nederzettingenbeleid stopt, zij eveneens zullen stoppen, dus het heeft er niets mee te maken en is offtopic.appelfflap schreef: ↑26 okt 2023 16:29Dit zegt allesChaimNimsky schreef: ↑26 okt 2023 13:45 Bovendien snap ik niet waarom die zogenaamd zielige Palestijnen er telkens weer bij moeten worden gehaald, aangezien die "onschuldige" burgers de Hamas aan de macht hebben laten komen,
Nu snap ik ook waarom je het perfect ok vind om hen te behandelen zoals Israel nu doet
Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
-
ChaimNimsky
- Superposter
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Zionist
De islamitische politieke en militante beweging Hamas werd in 1987 opgericht. De nationalistische beweging, die actief is op de Westelijke Jordaanoever en in de Gazastrook, streeft ernaar “Palestina te bevrijden van de Israëlische bezetting” en “een soevereine Palestijnse staat te vestigen”. De paramilitaire tak van Hamas wordt over het algemeen beschouwd als een terroristische beweging.
BEZETTING in deze kun je niet negeren!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
De reden dat Israël geen oorlog kan verliezen is eenvoudig!
- Mocht Israël onverhoopt nu of in de nabije toekomst daadwerkelijk een oorlog verliezen,
dan betekent zulks mijns inziens concreet dat Israël ophoudt te bestaan.
- de gehele Levant en omstreken zal verschroeide aarde zijn en
ook [zuid] Europa zal meesmeulen,
nog los van al de te verwachten globale oorlogsgevolgen nadien!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
.
-
appelfflap
- Banned
Ik denk dat in deze de VN en de mensenrechtenorganisaties heel duidelijk zijn
De manier hoe Israel de Palestijnen behandelt en straft heeft volstrekt niets met oorlogsrecht maken.
Maar voor jou zijn de Palestijnen zogenaamd zielig en "onschuldig".
je mist het punt volledigen - nogmaals & veel relevanter - Hamas heeft nergens een link met het nederzettingenbeleid van Israel - dat enkelen er telkens bij willen halen - gelegd, noch gezegd dat indien Israel het nederzettingenbeleid stopt, zij eveneens zullen stoppen, dus het heeft er niets mee te maken en is offtopic.
jij claimt de hele tijd dat Israel vrede wil, de palestijnen heel veel kansen biedt maar dat Hamas die vrede onmogelijk maakt.
Moest Israel vrede willen, en een tweestatenoplossing, dan weerhoudt hen niets om met de Palestijnse autoriteit de onafhankelijkheid vd westbank te onderhandelen.
Toch doen ze dit niet en dan stelt zich de vraag waarom Israel dit niet doet.
De OORZAAK van die bezetting in deze kun je niet negeren!
.
.
'Operatie al-Aqsa Storm' is het antwoord op de vraagappelfflap schreef: ↑26 okt 2023 17:15![]()
Moest Israel vrede willen, en een tweestatenoplossing, dan weerhoudt hen niets om met de Palestijnse autoriteit de onafhankelijkheid vd westbank te onderhandelen.
- waarom Israel dit niet doet.
.
.
Door nooit meer oorlogsverklaringen zoals 'Operatie al-Aqsa Storm' uit te voeren EN
zowel Israël EN het bestaansrecht van Israël te erkennen EN
drastisch te demilitariseren.
Oooo, bedoelde je dat toen je daadwerkelijk schreefdikkemick schreef:
Wat HierEnNu doet in zijn laatste post hierboven vind ik daarbij absolute forum vervuiling. Het slaat ieder gesprek morsdood en dus laat ik m maar in z'n sop gaar koken.
dat je mij alle goeds wenst?
Ik ook heel veel van jou hoor!
Zonder quote en verwijzing naar de context regeer ik daar hier en nu verder niet op.
.
.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Ja, de Hamas wil van de Joden af en slacht ze desnoods af op de meest afzichtelijke wijze die zelfs de Nazi's zou doen kotsen. Geen optie. En aangezien Hamas heeft nergens een link met het nederzettingenbeleid van Israel betreffende hun terroristische aanslagen heeft gelegd, noch heeft gezegd dat indien Israel het nederzettingenbeleid stopt, zij eveneens zullen stoppen, heeft het er niets mee te maken en is het offtopic. Lijkt me helder.dikkemick schreef: ↑26 okt 2023 16:54 De islamitische politieke en militante beweging Hamas werd in 1987 opgericht. De nationalistische beweging, die actief is op de Westelijke Jordaanoever en in de Gazastrook, streeft ernaar “Palestina te bevrijden van de Israëlische bezetting” en “een soevereine Palestijnse staat te vestigen”. De paramilitaire tak van Hamas wordt over het algemeen beschouwd als een terroristische beweging.
Zionist
Decimeren is onvoldoende: Hamas moet met wortel en tak uitgeroeid worden!ChaimNimsky schreef: ↑26 okt 2023 14:12
Met sympathie valt niets te kopen. We gaan de Hamas decimeren.
![]()
Ik ben voorstander van een internationale alliantie
die liefst met onmiddellijke ingang overgaat tot operatie 'AUW: Hamas':
- 'Aktief Uitroeien Wereldwijd: Hamas'!
.
.
Operatie al-Aqsa Storm is van zeer recente datum. Niet willen meewerken aan een tweestatenoplossing is iets dat al jaren aansleept. Als het eerste de reden is voor dat tweede, dan zeg je dus dat Israël niet meewerkt aan een tweestatenoplossing om op die manier Operatie al-Aqsa Storm uit te lokken.HierEnNu schreef: ↑26 okt 2023 17:21'Operatie al-Aqsa Storm' is het antwoord op de vraagappelfflap schreef: ↑26 okt 2023 17:15![]()
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Ja voor jou is alles zo helder! Zat de hele wereld maar zo helder in elkaar als Israël. Dan kunnen we zonder al teveel tegenstand België weer bij de Nederlanden inlijven. Zo helder!ChaimNimsky schreef: ↑26 okt 2023 17:32Ja, de Hamas wil van de Joden af en slacht ze desnoods af op de meest afzichtelijke wijze die zelfs de Nazi's zou doen kotsen. Geen optie. En aangezien Hamas heeft nergens een link met het nederzettingenbeleid van Israel betreffende hun terroristische aanslagen heeft gelegd, noch heeft gezegd dat indien Israel het nederzettingenbeleid stopt, zij eveneens zullen stoppen, heeft het er niets mee te maken en is het offtopic. Lijkt me helder.dikkemick schreef: ↑26 okt 2023 16:54 De islamitische politieke en militante beweging Hamas werd in 1987 opgericht. De nationalistische beweging, die actief is op de Westelijke Jordaanoever en in de Gazastrook, streeft ernaar “Palestina te bevrijden van de Israëlische bezetting” en “een soevereine Palestijnse staat te vestigen”. De paramilitaire tak van Hamas wordt over het algemeen beschouwd als een terroristische beweging.
En die zogenaamd zielige Belgen mogen blij zijn dat ze ommuurd mogen wonen in Molenbeek.
Hamas hoeft geen link met de bezetting te leggen. Moet ik een link leggen met het feit dat morgen de zon weer zal opkomen? Even onzinnig! Er gaat iets aan een (terroristische)aanval vooraf. Zoiets komt niet uit t niets! Israël moet zich de ogen uit de kop schamen dat ze het zover heeft laten kunnen komen!
Laatst gewijzigd door dikkemick op 26 okt 2023 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik begrijp je verwarring, maar zulks is niet wat ik schreef.axxyanus schreef: ↑26 okt 2023 17:45Operatie al-Aqsa Storm is van zeer recente datum. Niet willen meewerken aan een tweestatenoplossing is iets dat al jaren aansleept. Als het eerste de reden is voor dat tweede, dan zeg je dus dat Israël niet meewerkt aan een tweestatenoplossing om op die manier Operatie al-Aqsa Storm uit te lokken.HierEnNu schreef: ↑26 okt 2023 17:21'Operatie al-Aqsa Storm' is het antwoord op de vraagappelfflap schreef: ↑26 okt 2023 17:15![]()
Appelfflap schreef in de tegenwoordige tijd toen zij zich [retorisch?] afvroeg:
Zij vraagt zich dus niet af waarom Israël zulks in het verleden niet deed,appelfflap schreef: ↑26 okt 2023 17:15![]()
maar waarom Israël zulks niet doet! Snap?
Je hoeft geen andere bedoeling te framen dan wat ik daadwerkelijk schrijf hoor,
dat voorkomt zulke verwarring!
Maar goed, uitgaande van jouw goede intentie EN
het correct quoten met verwijziging reageer ik graag OF
mocht je gelijk hebben en ik ongelijk, dan geef ik zulks ook toe.
.
.
Dat morgen de zon weer zal opkomen is geen feit:
je verward zoals gewoonlijk wensdenken met feiten!
.
.
-
ChaimNimsky
- Superposter
De Hamas wil af van de Joden. Ze hebben geen afzichtelijke slachting aangericht vanwege het Israelische nederzettingenbeleid dat je er steeds bij haalt, maar simpel omdat ze af willen van de Joden. Het Israelische nederzettingenbeleid erbij te slepen, is offtopic. Dat is niet waarom ze de slachting hebben aangericht.dikkemick schreef: ↑26 okt 2023 17:48 Ja voor jou is alles zo helder! Zat de hele wereld maar zo helder in elkaar als Israël. Dan kunnen we zonder al teveel tegenstand België weer bij de Nederlanden inlijven. Zo helder!
En die zogenaamd zielige Belgen mogen blij zijn dat ze ommuurd mogen wonen in Klarenbeek.
Hamas hoeft geen link met de bezetting te leggen. Moet ik een link leggen met het feit dat morgen de zon weer zal opkomen? Even onzinnig! Er gaat iets aan een (terroristische)aanval vooraf. Zoiets komt niet uit t niets! Israël moet zich de ogen uit de kop schamen dat ze het zover heeft laten kunnen komen!
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 26 okt 2023 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
-
appelfflap
- Banned
het is geen retorische vraag m
Je claimt dat Israel vrede wil en de Palestijnen kansen op welvaart geeft.
Klopt dit dan had Israel jaren geleden al onderhandelingen met de palestijnse autoriteiten opgestart over de toekomst vd westbank.
Toch zien we dat dit niet gebeurt
nu goed
Ik zie dat Nimsky over burgerslachtoffers spreekt. Hij beschouwt de 2,3 miljoen inwoners van gaza dus als burgers.
Wat mij betreft een enorme stap vooruit, na bijna 80 blz.