Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 25 okt 2023 03:34
HierEnNu schreef: 24 okt 2023 09:45
Peter van Velzen schreef: 24 okt 2023 05:53
In zekere zin is het ook de keuze van eenieder die Israël onvoorwaardelijk steunt.
In zekere zin nog wel!
In welke zin bedoel je?
In de zin dat wie de ene of de andere partij onvoorwaardelijk steunt, daarmee medeverantwoordelijk is voor elke keuze die die partij maakt.
Deze [nieuwe/herziene?] mening bevreemd me,
daar jij eerder heel stellig beweerde:
Peter van Velzen schreef: 18 okt 2023 04:14:scissors:
je bent nimmer verantwoordelijk voor gevolgen die je geensziens hebt kunnen voorzien!
:scissors:
Ik kan deze [dubbele?] moraal niet met elkaar rijmen:
  • :?: help? :!:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 25 okt 2023 18:06
dikkemick schreef: 25 okt 2023 17:15:scissors:
Het spijt me HierEnNu maar recent heb ik de biografie van Adolf gelezen en ga het maar opzoeken, de Jodenhaat en 'vernichtung der Juden' kwam.pas veel later!
Het spijt me dikkemick: je weerlegt daarmee geen ene sikkepit van hetgeen ik schreef, sterker nog, je reageert niet eens adequaat! Jouw obsessief gebruik van Godwins reageer ik niet eens meer op. Oom Bibi? [Over gebruik van toontjes gesproken! :idea: ]

Wel fijn van je dat je mij niet meer met 'jouw' oom Bibi
  • [ik wist niet eens dat hij familie van jou is?]
vergelijkt door mij als Netanyahu uit te schelden. Overigens een feit waarvoor je tot op heden nog steeds geen excuses hebt aangeboden aan mij!

dikkemick schreef::scissors:
Overeenkomst: Hitler was ontevreden over t verleden (m.n WO1 en de herstelbetalingen), de Palestijnen en hamas zijn ontevreden omdat ze zwaar afgeknepen worden.
Je bent kennelijk in de war! [WAR = Engels voor oorlog! :idea: ]
Jouw verWARring is momenteel zelfs zo groot dat je letterlijk
  • de Palestijnen, Hamas EN Hitler
als soortgelijken [als een soort van lotgenoten?] op één lijn naast mekaar neerzet.
Laat-maar-waaien HierEnNu. Jij begint over Hitler en Jodenhaat en ik leg uit dat je dat fout zat. Ik motiveer nb mijn antwoord en dan noem je dat een Godwin.
De NSDAP werd NIET opgericht om joden te vernietigen. En dat beweerde jij

Gegroet
Het gaat je goed!
Wat je nu doet
is de discussie om zeep helpen als je er even niet uitkomt of terecht wordt gewezen
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 25 okt 2023 19:09
HierEnNu schreef: 25 okt 2023 18:06
dikkemick schreef: 25 okt 2023 17:15:scissors:
Het spijt me HierEnNu maar recent heb ik de biografie van Adolf gelezen en ga het maar opzoeken, de Jodenhaat en 'vernichtung der Juden' kwam.pas veel later!
Het spijt me dikkemick: je weerlegt daarmee geen ene sikkepit van hetgeen ik schreef, sterker nog, je reageert niet eens adequaat! Jouw obsessief gebruik van Godwins reageer ik niet eens meer op. Oom Bibi? [Over gebruik van toontjes gesproken! :idea: ]

Wel fijn van je dat je mij niet meer met 'jouw' oom Bibi
  • [ik wist niet eens dat hij familie van jou is?]
vergelijkt door mij als Netanyahu uit te schelden. Overigens een feit waarvoor je tot op heden nog steeds geen excuses hebt aangeboden aan mij!

dikkemick schreef::scissors:
Overeenkomst: Hitler was ontevreden over t verleden (m.n WO1 en de herstelbetalingen), de Palestijnen en hamas zijn ontevreden omdat ze zwaar afgeknepen worden.
Je bent kennelijk in de war! [WAR = Engels voor oorlog! :idea: ]
Jouw verWARring is momenteel zelfs zo groot dat je letterlijk
  • de Palestijnen, Hamas EN Hitler
als soortgelijken [als een soort van lotgenoten?] op één lijn naast mekaar neerzet.
Laat-maar-waaien HierEnNu.
Want? Worden 'mijn windjes' jou te heet onder de voeten of zo? Dan is het misschien een goed idee om geen beweringen uit te kramen die je niet met geldige argumenten kunt onderbouwen. Dat zou je een hoop Storm besparen!
dikkemick schreef:Jij begint over Hitler en Jodenhaat en ik leg uit dat je dat fout zat.
[-X
Integendeel, JIJ begon over Hitler en
ik reageerde slechts op wat JIJ daadwerkelijk schreef!

dikkemick schreef:Ik motiveer nb mijn antwoord en dan noem je dat een Godwin.
[-X
Niet waar: ik benoemde de motivatie van jouw antwoord NIET als een Godwi!

dikkemick schreef:De NSDAP werd NIET opgericht om joden te vernietigen. En dat beweerde jij
Zonder quote MET verwijzing naar de context reageer ik daar niet op!
dikkemick schreef:Gegroet
Het gaat je goed!
8-[
Hetgeen van alles kan impliceren dus
reageer ik niet op wat je daadwerkelijk schrijft ...

dikkemick schreef: Wat je nu doet
Wat bedoel je, wat doe ik nu volgens jou?
dikkemick schreef:is de discussie om zeep helpen
Bedoel je dat ik de discussie 'om zeep help' door met mijns inziens[!] goede argumenten de beweringen van jouw hand aan de kaak te stellen als pertinent en intrinsiek onjuist?
dikkemick schreef:als je er even niet uitkomt of terecht wordt gewezen
Waar kom ik niet uit en waar/wanneer werd ik terecht gewezen en door wie?
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

https://www.volkskrant.nl/aanval-op-isr ... ~ba47e885/

De Verenigde Naties zijn in een hooglopend conflict met Israël geraakt na uitspraken van secretaris-generaal Antonio Guterres. Israël eiste het aftreden van Guterres nadat hij dinsdag voor de VN-Veiligheidsraad zijn afschuw had uitgesproken over de wreedheden tegen de Israëliërs, maar er tegelijk op had gewezen dat die ‘niet in een vacuüm’ hadden plaatsgevonden.

Guterres verwees daarbij naar de ‘56 jaar van verstikkende bezetting’ waaronder de Palestijnen leven. Zijn uitlatingen lokten een woedende reactie uit van Gilad Erdan, de Israëlische ambassadeur bij de VN. Hij kondigde aan dat zijn land geen vertegenwoordigers van de VN meer zal toelaten. ‘De tijd is gekomen om hen een lesje te leren’, zei hij.

Een ZEER terechte opmerking maar Israël was not amused.
Nee, die voelden nattigheid!! Schijnheilige reactie van Israël dus! BAH!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 25 okt 2023 17:13
HierEnNu schreef: 25 okt 2023 16:42
dikkemick schreef: 25 okt 2023 07:24

Ik denk dat niemand de acties van Hamas goed praat. Niemand! We zoeken alleen naar de oorzaak. Maakt dat je supporter?
Indien de oorzaak van de huidige oorlog ontkent wordt,
  • te weten 'Operatie al-Aqsa Storm',
dan is de constatering dat de acties van Hamas goed gepraat worden begrijpelijk.
Nee, nu vallen we in herhaling. Natuurlijk kun je stellen dat het oorlog is en dat Hamas de lont heeft aangestoken.
Echter, het kruidvat lag al te smachten om aangestoken te worden. Want je kunt willen dat de enige reden een religieuze is (om alle joden te vernietigen) maar dan maak je jezelf er te gemakkelijk vanaf.
Dus ja, Hamas heeft de oorlog veroorzaakt, maar de reden waarom ze dit op deze wijze doen gaat dieper dan alleen Jodenhaat.
Daar heb je helemaal gelijk in! Die gaat inderdaad veel dieper dan hun Jodenhaat! Het gaat zelfs zo diep dat ze, zoals in hun manifest te lezen is, de hele westerse wereld aan de islam willen onderwerpen! In ieder land de sharia wetgeving! Ze zullen niet rusten tot dat de hele wereld onderworpen wordt aan de islam! Ga je nog theedrinken?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Beste mensen, kijk naar de uitzending van de avondshow met Arjen Lubach en het Palestina Israël verhaal wordt uitgelegd en duidelijk. Uitzending van 25 oktober.

En t topic kan gesloten worden en de pro-israeliers gaan zich DIEP schamen! De Arabieren zijn en worden verdreven! We beginnen in 1911
Een waanzinnig goede uitzending.
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

lost and not found yet! schreef: 25 okt 2023 22:39 Daar heb je helemaal gelijk in! Die gaat inderdaad veel dieper dan hun Jodenhaat! Het gaat zelfs zo diep dat ze, zoals in hun manifest te lezen is, de hele westerse wereld aan de islam willen onderwerpen! In ieder land de sharia wetgeving! Ze zullen niet rusten tot dat de hele wereld onderworpen wordt aan de islam! Ga je nog theedrinken?
heb je na 75 pagina's nog steeds niet door dat iedereen hier Hamas veroordeelt?
lost and not found yet!
Bevlogen

appelfflap schreef: 25 okt 2023 23:03
lost and not found yet! schreef: 25 okt 2023 22:39 Daar heb je helemaal gelijk in! Die gaat inderdaad veel dieper dan hun Jodenhaat! Het gaat zelfs zo diep dat ze, zoals in hun manifest te lezen is, de hele westerse wereld aan de islam willen onderwerpen! In ieder land de sharia wetgeving! Ze zullen niet rusten tot dat de hele wereld onderworpen wordt aan de islam! Ga je nog theedrinken?
heb je na 75 pagina's nog steeds niet door dat iedereen hier Hamas veroordeelt?
Natuurlijk wel! Ik wil alleen benadrukken dat ook Appellflap een slachtoffer kan worden van Hamas omdat hij geen moslim, en vooral geen “echte” moslim is! Thats all!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
lost and not found yet!
Bevlogen

dikkemick schreef: 25 okt 2023 22:53 Beste mensen, kijk naar de uitzending van de avondshow met Arjen Lubach en het Palestina Israël verhaal wordt uitgelegd en duidelijk. Uitzending van 25 oktober.

En t topic kan gesloten worden en de pro-israeliers gaan zich DIEP schamen! De Arabieren zijn en worden verdreven! We beginnen in 1911
Ik kan ook posten wat ik wil! Dat er in de Gaza strook nog voldoende diesel is om de ziekenhuizen te helpen! Wat bedoel je hiermee?
We will dance again!
🔱
lost and not found yet!
Bevlogen

dikkemick schreef: 25 okt 2023 22:53 Beste mensen, kijk naar de uitzending van de avondshow met Arjen Lubach en het Palestina Israël verhaal wordt uitgelegd en duidelijk. Uitzending van 25 oktober.

Hilarisch, maar zeker niet waanzinnig goed! Hoe kom je daarbij? Wanneer ga je thee drinken met Hamas?
We will dance again!
🔱
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Ik ben benieuwd hoe de historie van het Israël-Palestine conflict zo geframed kan worden dat Israël [mede]verantwoordelijk gesteld zou kunnen worden voor
  • het ontvoeren van die 138 gijzelaars die een buitenlandse nationaliteit hebben
  • het afslachten van honderden mensen met een buitenlands paspoort
Voor wie nog twijfels heeft over oorzaken en/of motivaties van Hamas:
  • 138 van de gijzelaars heeft buitenlandse nationaliteit,
    daarvan zijn staatsburger van 25 andere landen dan Israël.
    Tijdens 'Operatie al-Aqsa Storm' heeft Hamas 1400 mensen afgeslacht, vooral Israëliërs maar ook honderden mensen met een buitenlands paspoort
Gaza/Israël-blog Oorlog Hamas-Israël NOS Nieuws vandaag, 23:21 schreef:
VS en Rusland vetoën elkaars resolutie in V-raad•
Netanyahu: ik zal verantwoording afleggen

20:29

'Meer dan de helft van de gijzelaars heeft buitenlandse nationaliteit'

De Israëlische regering zegt dat meer dan de helft van de naar schatting 220 mensen die op 7 oktober door Hamas naar de Gazastrook zijn ontvoerd, een niet-Israëlisch paspoort hebben.

138 daarvan zijn staatsburger van 25 andere landen dan Israël. 54 daarvan komen uit Thailand. De anderen komen onder meer uit Argentinië (15), Duitsland (12), de VS (12), Frankrijk (6) en Rusland (6). Over Ofir Engel, die vorige week in een spoedprocedure een Nederlandse nationaliteit kreeg, is niets gezegd.

Bij de terreuraanslagen van Hamas zijn 1400 mensen gedood, vooral Israëliërs maar ook honderden mensen met een buitenlands paspoort, al dan niet naast een Israëlisch paspoort.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

:shock:
Asjemenou! Beginnen we in 1911?
De door jou voorgestelde consensus is al van de baan?
Enige consistentie [= géén verbale incontinentie] is wel belang!
.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

lost and not found yet! schreef: 25 okt 2023 23:17 Natuurlijk wel! Ik wil alleen benadrukken dat ook Appellflap een slachtoffer kan worden van Hamas omdat hij geen moslim, en vooral geen “echte” moslim is! Thats all!
Ik woon in een stad waar 50% moslim is (ca 250 à 300 000 inwoners),
in mijn stad wonen trouwens ook zo'n 50 000 Joden,

Je moet me dus niet waarschuwen, nergens voor nodig.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 25 okt 2023 16:56
De NSDAP werd opgericht in 1920 en evolueerde onder leiding van Adolf Hitler tot een politieke kracht die verantwoordelijk was voor de Holocaust,
waarbij miljoenen Joden werden vermoord.

Het is hierbij van belang om de historische context te begrijpen. Hoewel de NSDAP zich aanvankelijk richtte op bredere politieke en economische kwesties, ontwikkelde het Nazisme zich snel tot een ideologie van AntiSemitisme en Racisme. De beruchte rassenwetten van Neurenberg in 1935 en de systematische vervolging en uiteindelijke genocide van Joden tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn goed gedocumenteerde feiten.

De bewering dat de NSDAP niet werd opgericht om de Joden te vernietigen
wordt dus weerlegd door historische feiten en gebeurtenissen.
Nee! dat weerlegt helemaal niets. Je baseert je op de gevolgen en veronderstelt zonder enige argumentatie dat die gevolgen de reden waren waarom men het deed. Een schoolvoorbeeld van een non-sequitor. De reden waarom Columbus op 3 augustus 1492 uitvoer was ook niet dat hij Amerika wilde ontdekken!
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 26 okt 2023 02:35
HierEnNu schreef: 25 okt 2023 16:56
De NSDAP werd opgericht in 1920 en evolueerde onder leiding van Adolf Hitler tot een politieke kracht die verantwoordelijk was voor de Holocaust,
waarbij miljoenen Joden werden vermoord.

Het is hierbij van belang om de historische context te begrijpen. Hoewel de NSDAP zich aanvankelijk richtte op bredere politieke en economische kwesties, ontwikkelde het Nazisme zich snel tot een ideologie van AntiSemitisme en Racisme. De beruchte rassenwetten van Neurenberg in 1935 en de systematische vervolging en uiteindelijke genocide van Joden tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn goed gedocumenteerde feiten.

De bewering dat de NSDAP niet werd opgericht om de Joden te vernietigen
wordt dus weerlegd door historische feiten en gebeurtenissen.
Nee! dat weerlegt helemaal niets. Je baseert je op de gevolgen en veronderstelt zonder enige argumentatie dat die gevolgen de reden waren waarom men het deed. Een schoolvoorbeeld van een non-sequitor. De reden waarom Columbus op 3 augustus 1492 uitvoer was ook niet dat hij Amerika wilde ontdekken!

Ik baseer me op het feit dat de NSDAP werd opgericht om de Nazi-ideologie politiek aan de man te brengen en vervolgens aan de macht te komen om de Nazi-ideologie ten uitvoer te brengen en een onderdeel van de Nazi-ideologie is
  • het vervolgen van de Joden met als einddoel:
    • 'Endlösung der Judenfrage'
Wat "Een schoolvoorbeeld van een non-sequitor" betekent weet ik niet en
waarom je Columbus er bij haalt weet ik ook niet. Ik weet wel dat de 'Native Americans' Indianen worden genoemd omdat Columbus meende dat hij India had bereikt omdat hij niet wist dat Amerika bestond, laat staan dat het tussen Europa en India in zou liggen.

Ik heb echter niet beweerd dat Columbus uitvoer om genocide te plegen op de Indianen,
maar dat de NSDAP onder andere werd opgericht vanwege
dat onderdeel van de Nazi-ideologie te bewerkstelligen:
  • het vervolgen van de Joden met als einddoel:
Net als Hamas overigens, een belanrijk onderdeel
van de reden waarom Hamas is opgericht is ook:
.
Gesloten