Ik heb inderdaad geen grote bang om te ontdekken dat er een oorzaak voor dit conflict ontdekt wordt die voorafgaat aan het punt in de historie waar jij je toe wil beperken. Jouw grote bang verbaasd me ook helemaal niet hoor, dus beperk jezelf maar: verstandig van je!
Dan doe ik daarin met je mee tot blijkt dat je de bewering niet onderbouwt! Dat lijkt me redeijk, of wat vind jij? Heb je daar geen angst voor? Mooi!dikkemick schreef:Ik beperk me wel tot de datum dat de Palestijnen verdreven werden.
Ik neem aan dat je met die datum het begin van die eerste oorlog bedoelt
waarmee de Arabieren Israël probeerden te vernietigen?
Dan stel ik voor alle duidelijkheid voor om die datum heel concreet op 14 mei 1948 te stellen:
- 14 mei 1948:
- het moment dat de onafhankelijke Staat Israël
werd uitgeroepen door David Ben-Gurion,
- het moment dat de onafhankelijke Staat Israël
Vind je dat echt een goed punt in de historie om die stelling te verdedigen:
- "DAAR en TOEN,
- op 14 mei 1948, is dat conflict begonnen waardoor nu die oorlog is ontstaan waarbij Gaza en haar bewoners misschien wel compleet worden weggevaagd en/of erger!"
Prima, ik ben benieuwd! Vertel:
wat maakt dat punt in de geschiedenis volgens jou tot de oorzaak van het conflict waardoor nu die oorlog is ontstaan waarbij Gaza en haar bewoners misschien wel compleet worden weggevaagd en/of erger?
Op 14 mei 1948 riep David Ben-Gurion de onafhankelijke Staat Israël uit.
Daarover zijn we het alvast eens. Dat schiet al op ...
En toen? Vertel? Mijn aandacht heb je, uiteraard tot blijkt dat hetgeen je beweert niet door jou wordt onderbouwt en/of ik zulks met onderbouwing weerleg. Ik ben benieuwd!