Voor de duidelijkheid: er zijn genoeg Gazanen die dat níet doen ondanks het onrecht waaronder zij lijden. Sommigen bidden zelfs voor hun onderdrukkers. Onrecht aangedaan worden is geen excuus. Maar het is gemakkelijk oordelen van een afstandje en ik koester voldoende zelfwantrouwen om niet met zekerheid te zeggen wat ik onder die omstandigheden zou doen.dikkemick schreef: ↑24 okt 2023 16:02Socratoteles schreef: ↑24 okt 2023 15:33 ...wie weet zou jij zelf voor in de rij zou staan om je bij Hamas aan te sluiten, als jij in de Gaza had gewoond.![]()
Mooie opmerking! Want ik denk dat dat een keiharde werkelijkheid is. Als je (of je directe omgeving) maar voldoende onrecht wordt aangedaan.
Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
- Socratoteles
- Diehard
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
In 2022 kwamen in Nederland, waar ook geen Hamas te bekennen is, 142 mensen om het leven door moord of doodslag. In de Verenigde Staten, waar voor zover ik weet ook geen Hamas te bekennen is, zijn in 2020 21.500 moorden gepleegd: 21.500! Het gaat daarbij om een stijging van bijna 30 procent ten opzichte van een jaar eerder.Socratoteles schreef: ↑24 okt 2023 15:33Vraag: hoeveel Palestijnen zijn er door Israel sindsdien afgeschoten op de Westerlijke Jordaanoever, waar geen Hamas te bekennen is?
Antwoord: meer dan 90 alleen al in de afgelopen twee weken, volgens dit AP bericht.*
Er sterven kennelijk veel mensen waar geen Hamas te bekennen is!
Dankjewel voor jouw info waar ik niet om vroeg: interessant, dat wel, maar het klinkt als heel weinig in vergelijk met wat ik ergens las, want daar stond voorgerekend dat in die regio momenteel iedere 15 minuten een Palestijn sneuvelt. Zulks klinkt als veel meer dan 90 alleen al in de afgelopen twee weken op de Westerlijke Jordaanoever, waar geen Hamas te bekennen is, toch?
Maar inderdaad de oorlog die Hamas begonnen is met 'Operatie al-Aqsa Storm' gaat steeds meer slachtoffers eisen nu ook Hezbollah zich er al in mengt en Biden als het ware heeft bevolen dat het nog veel te vroeg is voor een wapenstilstand omdat ook hij vindt dat Israël eerst de kans moet nemen om ALLe kopstukken van Hamas te liquideren. Mij zal het niet verbazen als er binnen afzienbare ook in Nederland slachtoffers gaan vallen ...
Grappig overigens dat je mij een vraag stelt
die niets te maken heeft met wat ik in die quote daadwerkelijk schrijf ...
- [waarom heb je die quote erbij betrokken?]
- dat lijkt wel een vergevorderde vorm van AI,
zoals ik me zulks in de verre toekomst voorstel.
Waarom denk jij dat ik zulks denk?Socratoteles schreef:Tweede vraag: waarom denk je dat Hamas elimineren met ongekende aantallen burgerslachtoffers het probleem van Israël met militante Palestijnen gaat oplossen in plaats van verergeren?
Als je een quote hebt met verwijzing naar de context
waar je zulks uit hebt afgeleid
kan ik je verwarring misschien ophelderen?
Dat weet ik niet, zulks is nog nooit gebeurd. Of wil jij het over hypothetische kwesties gaan hebben? Ik eigenlijk niet! Ik beperk me liever in dit topic tot de oorlog die het gevolg is van 'Operatie al-Aqsa Storm'Socratoteles schreef:Zou jij niet militant worden als iemand een bom gooit de huizen van jouw familie en dierbaren?
Of ik militant zou worden als iemand een bom gooit op de huizen van mijn familie en dierbaren is meer iets voor 'Ethische Dillemma's' lijkt me, misschien kun je daar een topic over openen, dan kom ik daar zeker ff meebabbelen ... na de oorlog of zo.
Dat wil je niet weten wat ik daar over weet. Als ik die foto's hier en nu zou publiceren om jou te laten zien wat ik daar zoal van weet dan zou ik terecht en onmiddellijk een ban aan de broek krijgen, maar los daarvan, daar wil ik niet eens aan denken, laat staan opnieuw zien!Socratoteles schreef:Bommen vermoorden mensen ook op een beestachtig gruwelijke manier, weet je.
Wie weet? Jij wil het kennelijk echt liever over hypothetische kwesties hebben: ik eigenlijk nog steeds niet! Maar inderdaad, wie weet? In een volgend leven of zo? Waarom ook niet, als reïncarnatie al bestaat, dan zou zulks best wel eens zo geörganiseerd kunnen zijn ik ook jouw leven zal moeten doorstaan, toch? Dus misschien reïncarneer ik na mijn dood wel in een Gazaanse baby in 2001 tijdens 9/11 en ben dan nu in Gaza inmiddels 22, misschien zelf één van de kopstukken van Hamas die Israël van plan is te liquideren? Wie weet?Socratoteles schreef:Wie weet zou jij zelf voor in de rij zou staan
om je bij Hamas aan te sluiten, als jij in de Gaza had gewoond.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Come on dikkemick:dikkemick schreef: ↑24 okt 2023 16:02Socratoteles schreef: ↑24 okt 2023 15:33 ...wie weet zou jij zelf voor in de rij zou staan om je bij Hamas aan te sluiten, als jij in de Gaza had gewoond.![]()
Mooie opmerking! Want ik denk dat dat een keiharde werkelijkheid is. Als je (of je directe omgeving) maar voldoende onrecht wordt aangedaan.
- jij durft niet eens iemand aan te spreken
wanneer je last hebt van diens sigarettenrook
terwijl jij een biefstukje zit te eten en
dan schuif je jezelf nu naar voren als potentiële Hamas terrorist?
Ik vind het van belang dat Hamas de oorlog veroorzaakt heeft door 'Operatie al-Aqsa Storm'Socratoteles schreef: ↑24 okt 2023 16:39![]()
ik koester voldoende zelfwantrouwen om niet met zekerheid te zeggen wat ik onder die omstandigheden zou doen.
Welk belang hecht jij aan de hypothetische kwestie dat zowel jij als ook dikkemick in die regio geboren zouden zijn en nu IDFers waren die daar de Hamas aan het uitroeien zijn en daarbij Collateral Damage veroorzaken?
-
appelfflap
- Banned
En voor anderen is de oorlog al 75j en zelfs langer bezig
zo kun je in hele dit conflict heel veel dingen uit verschillende standpunten bekijken
Jij vindt bv de Israelische reactie volledig proportioneel en gerechtvaardigd en valt dit perfect binnen alle verdragen rond mensenrechten.
Kan Israel niet anders en hebben ze geen ander humaan alternatief
Nee, ik toon begrip voor de opmerking en daarmee wil ik aangeven dat ik begrijp dat organisaties als Isis of Hamas ontstaan.HierEnNu schreef: ↑24 okt 2023 17:19Come on dikkemick:dikkemick schreef: ↑24 okt 2023 16:02Socratoteles schreef: ↑24 okt 2023 15:33 ...wie weet zou jij zelf voor in de rij zou staan om je bij Hamas aan te sluiten, als jij in de Gaza had gewoond.![]()
- jij durft niet eens iemand aan te spreken
wanneer je last hebt van diens sigarettenrook
terwijl jij een biefstukje zit te eten en
dan schuif je jezelf nu naar voren als potentiële Hamas terrorist?
Isis was een gevolg van o.a de inval in Irak door Amerika, Hamas heeft Israël als grootvader.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Draai je het hier niet om? Wij begrijpen dat er organisaties als Hamas en Isis ontstaan. Wij begrijpen denk ik ook dat bv extinction rebellion is ontstaan. Er MOET een oorzaak aan vooraf gaan om mensen zover te krijgen.HierEnNu schreef: ↑24 okt 2023 17:26Ik vind het van belang dat Hamas de oorlog veroorzaakt heeft door 'Operatie al-Aqsa Storm'Socratoteles schreef: ↑24 okt 2023 16:39![]()
ik koester voldoende zelfwantrouwen om niet met zekerheid te zeggen wat ik onder die omstandigheden zou doen.
Welk belang hecht jij aan de hypothetische kwestie dat zowel jij als ook dikkemick in die regio geboren zouden zijn en nu IDFers waren die daar de Hamas aan het uitroeien zijn en daarbij Collateral Damage veroorzaken?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik maakte slechts duidelijk waar zulks soort hypothetische stellingen toe kunnen leiden:dikkemick schreef: ↑24 okt 2023 17:46Draai je het hier niet om? Wij begrijpen dat er organisaties als Hamas en Isis ontstaan. Wij begrijpen denk ik ook dat bv extinction rebellion is ontstaan. Er MOET een oorzaak aan vooraf gaan om mensen zover te krijgen.HierEnNu schreef: ↑24 okt 2023 17:26Ik vind het van belang dat Hamas de oorlog veroorzaakt heeft door 'Operatie al-Aqsa Storm'Socratoteles schreef: ↑24 okt 2023 16:39![]()
- voel je wat ik bedoel?
- prima, maar dan komen we uit bij de Big Bang!
al doende van daaruit naar de toekomst 'reizen'
tot iemand constateert:
- DAAR en TOEN is dat conflict begonnen!
Je begint weer ongefundeerd te zaniken en uit je nek te kletsen:appelfflap schreef: ↑24 okt 2023 17:35En voor anderen is de oorlog al 75j en zelfs langer bezig
zo kun je in hele dit conflict heel veel dingen uit verschillende standpunten bekijken
Jij vindt bv de Israelische reactie volledig proportioneel en gerechtvaardigd en valt dit perfect binnen alle verdragen rond mensenrechten.
ik ga je weer negeren voorlopig want dit is zonde van mijn tijd en energie!
Wat jammer EN wat dom ondiplomatiek van VN-chef Guterres ...
... ik ben benieuwd hoe snel VN-chef Guterres zal worden opgevolgd.
... ik ben benieuwd hoe snel VN-chef Guterres zal worden opgevolgd.
- 18:11
Israël woest op VN-chef, die zei dat Hamas-aanval 'niet gebeurde in vacuüm'
De Israëlische VN-ambassadeur heeft woest gereageerd op uitspraken van VN-chef Guterres. De secretaris-generaal zei dat de aanslagen van Hamas op 7 oktober "niet in een vacuüm zijn gebeurd". Guterres veroordeelde de aanslagen, maar wees erop dat "het Palestijnse volk 56 jaar van verstikkende bezetting" te verduren heeft gehad.
Gilad Erdan, de Israëlische VN-ambassadeur, eist dat Guterres opstapt vanwege zijn uitspraken in de VN-Veiligheidsraad. Het heeft volgens Erdan geen zin om te praten met iemand die "begrip toont voor de meest verschrikkelijke daden tegen de burgers van Israël, door een terroristische organisatie nota bene".
De minister van Buitenlandse Zaken van Israël, Eli Cohen, weigert Guterres nog te ontmoeten. "Na 7 oktober is er geen ruimte meer voor een gebalanceerde aanpak", zegt hij op X.
BRON: liveblog Oorlog Hamas-Israël NOS Nieuws vandaag, 18:17
WHO: zorg Gaza ligt grotendeels plat • Israël woest op VN-chef
Pagina's vol tekst hier. Ik snap het hoor.
Maar het is in de kern akelig en simpel, net als de vorige clashes, maar ik geef toe.. wel weer veeel erger.
Door ongelooflijke jarenlange frustratie bombarderen van Israëli met raketten door Hamas (meer dan 3000 raketten) is misdadig vanwege de moorddadigheid. Meer dan 1000 doden. Waar waren die inlichtingen??
Dat mag van mij vergolden worden met vernietiging van die bende (het is overigens niet de enige bende en Iran is er immer in de schaduw van de ellende).
Maar wat als de bevolking van Gaza eenzelfde lot ondergaat en/of dreigt te ondergaan als de Joden in de 2e WO, zonder gas dan? Medicijnen, voedsel, drinken, verwoesting á la Ukraine zelfs etc... creperen... want die paar vrachtwagens maakt ook niks uit.
Sommigen zullen niet willen dat ik zoiets zou vragen, want ik dien Israël, gesteund door alle kracht van het Westen, blind te volgen. Maar zo zit ik nou eenmaal niet in elkaar. Ik zie recht en slecht.
En nu komt bv. ook Rusland binnen de VN met een eis tot wapenstilstand N.B..!!
Schoon je eigen drek!
Men is drastisch bezig alle rationaliteit in deze op onze aarde naar de kloten te helpen. Ook andere conflikten horen daarbij.
Ik vind het extreem moeilijk om er allemaal nog ÍÉTS zinnigs over te zeggen of te schrijven. Het lijkt wel een gekte-virus.
Knap dat jullie dat wel kunnen.
Maar het is in de kern akelig en simpel, net als de vorige clashes, maar ik geef toe.. wel weer veeel erger.
Door ongelooflijke jarenlange frustratie bombarderen van Israëli met raketten door Hamas (meer dan 3000 raketten) is misdadig vanwege de moorddadigheid. Meer dan 1000 doden. Waar waren die inlichtingen??
Dat mag van mij vergolden worden met vernietiging van die bende (het is overigens niet de enige bende en Iran is er immer in de schaduw van de ellende).
Maar wat als de bevolking van Gaza eenzelfde lot ondergaat en/of dreigt te ondergaan als de Joden in de 2e WO, zonder gas dan? Medicijnen, voedsel, drinken, verwoesting á la Ukraine zelfs etc... creperen... want die paar vrachtwagens maakt ook niks uit.
Sommigen zullen niet willen dat ik zoiets zou vragen, want ik dien Israël, gesteund door alle kracht van het Westen, blind te volgen. Maar zo zit ik nou eenmaal niet in elkaar. Ik zie recht en slecht.
En nu komt bv. ook Rusland binnen de VN met een eis tot wapenstilstand N.B..!!
Men is drastisch bezig alle rationaliteit in deze op onze aarde naar de kloten te helpen. Ook andere conflikten horen daarbij.
Ik vind het extreem moeilijk om er allemaal nog ÍÉTS zinnigs over te zeggen of te schrijven. Het lijkt wel een gekte-virus.
Knap dat jullie dat wel kunnen.
¥¥
Ja hoor. Jij mag teruggaan tot de big bang. Ik beperk me wel tot de datum dat de Palestijnen verdreven werden. En...nog dichter bij vandaag: De keren dat ze verjaagd en gepest worden.
We hebben straks een humanitaire ramp. En weet je waarom? Moeten we niet terug maar vooruit kijken!
https://www.nu.nl/buitenland/6286696/wh ... -gaza.html
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- lost and not found yet!
- Bevlogen
ISIS en Hamas zijn gewoon terroristische organisaties die als eerste standpunt hebben om de staat Israel te vernietigen! Dat is altijd al hun standpunt geweest! Ze hebben nooit iets anders gewild dus onderhandelen was onmogelijk! En indien het mogelijk zou zijn om de staat Israel te vernietigen gaan ze door om de rest van de wereld te onderwerpen aan hun Sharia! Dus ook jou Dikkemick! Ga je lekker thee drinken met ze? Het is een organisatie die tot op het bot uitgeroeid dient te worden! Ze hebben ook absoluut geen binding met de Palestijnen in de Gazastrook! Ze gebruiken ze als een menselijk schild voor hun eigen acties en dan verklaar jij dat Israel schuldig is aan bijkomende schade?? Dat veroorzaakt Hamas zelf hè! Opslagplaatsen voor raketten naast scholen en moskeeën! Nou, dan ben je humaan bezig, en ook nog eens voor je eigen volk!dikkemick schreef: ↑24 okt 2023 17:43Nee, ik toon begrip voor de opmerking en daarmee wil ik aangeven dat ik begrijp dat organisaties als Isis of Hamas ontstaan.
Isis was een gevolg van o.a de inval in Irak door Amerika, Hamas heeft Israël als grootvader.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Rustig aan Appelfflap! Het is Hamas die zich verschuilt achter hun eigen Palestijnen! Hoe kun je dit goedpraten? Hamas heeft op 7 oktober de meest mensonterendste situatie gecreëerd! Dat is gewoon een feit! Dat kun je alleen ontkennen als je een supporter van Hamas bent! Ben je dat?appelfflap schreef: ↑24 okt 2023 13:02ik snap waarom je dit soort discussie wil
Als mens weet je natuurlijk ook hoe verwerpelijk het is dat de staat Israel vandaag 2 miljoen burgers, waaronder 50% kinderen, zonder voedsel/stroom/medicatie/water/... zet en doelbewust epidemieËn uitlokt om maximale schade aan te richten onder de Palestijnse burgerbvolking in gaza
jij bent een Europeaan en hebt ethiek
uiteraard wil je hier volhouden dat Israel geen andere euze heeft, zichzelf , het allemaal de schuld vd Palestijnen is ... enkel en alleen om je geweten te sussen
Jij weet ook dat Israel absoluut geen vrede wil want dan zouden ze dit niet doen
an ja, ze hebben andere opties, toch verkiezen ze de brutaalste en mensonterendste
We will dance again!
-
appelfflap
- Banned
Ik heb dezelfde aandoening als de VN topman denk ik