Peter van Velzen schreef: ↑18 feb 2019 03:36
Onze huidige maarschappij vereist grondige organizatie.Dat is precies wat ik tracht aan te tonen. Ondertussen wekt mcmacnasty (en tot voor kort jij ook) de indruk, dat het vanzelf wel goed zal komen. Voor een individu mag dat soms zo lijken, maar dat komt alleen doordat anderen wél inspanningen leveren om een en ander goed te organizeren.
Nee Peter! IK WEK NIET die indruk.
Ook niet tot voor kort. Nooit heb ik er luchtigjes over gedacht. Ik denk anderen die dit bepleiten ook niet.
En dat heb ik al zo vaak gezegd/geschreven maar het dringt maar niet door.
Die indruk zit nergens anders dan in jouw eigen perceptie
En helaas ook bij veel anderen...
Zodra je geldloos zegt, of basisinkomen of 'gratis geld' bedenken veel mensen er spontaan van alles bij.
Het vertelt mij vnl hoe beperkt men al geworden is en hoe geïndoctrineerd door het systeem, als je *geld nog als enige vorm van ordening kunt zien.
Alsof het samenhangt met anarchie, regelloos, rechtenloos, organisatieloos en een zootje malloten die onnadenkend morgen het geld wegflikkeren en hun tijd willen verdoen met losbandigheid of bankhangen.
Want jaaaa hoor; het eerste wat ik ga doen is plantjes vertrappen en Madmactasty zit te vissen
*En dan bedoel ik het in de zin van: geld moeten verdienen. Want geld kan een prima ruilmiddel zijn als het is losgekoppeld van het huidige verdien en winst model. Of hmmm.. zou kunnen zijn. Ik vrees dat het al teveel 'bevuild' is. En dat fris en fruitig nieuw en anders weer aan nieuwe frisse en fruitige manieren van leven lucht kan geven.