95 stellingen / vragen aan een christen.(discussie)

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jinny

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door Jinny »

Volgens mij ben je een christen als je jezelf zo benoemd en in een god gelooft.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

xounstaer14 schreef:ik vindt atheisten wel intressant en kan ook wel nuchter denken hoor. maar waarheid is waarheid of je nu atheist bent of christen. wat je er mee doet dat is een ander verhaal.
Je kunt nuchter denken ????

Nu ja ... ik ben niet gekwalificeerd om daar over te oordelen.

Weet je .... soms is waarheid subjectief: in the eye of the beholder, zeg maar
Maar soms ook niet. Gewoon, keihard wetenschappelijk bewijs.

Zoiets als dat de aarde rond is. Dat water uit zuurstof en waterstof atomen bestaat. In die trant.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

xounstaer14 schreef:ik vindt atheisten wel intressant en kan ook wel nuchter denken hoor. maar waarheid is waarheid of je nu atheist bent of christen. wat je er mee doet dat is een ander verhaal.
Wat is voor jou waarheid xounstaer14?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
xounstaer14

Bericht door xounstaer14 »

enkel dat wat feitelijk vaststaat
aton

Bericht door aton »

xounstaer14 schreef:enkel dat wat feitelijk vaststaat
Geef eens en voorbeeld van wat volgens jou vaststaat ?
xounstaer14

de ruimte.
aton

Bericht door aton »

xounstaer14 schreef:de ruimte.
Kijk, na zoveel bladzijden geschrijft moet dit een antwoord voorstellen ? Tikmoeheid ?
xounstaer14

aton schreef:
xounstaer14 schreef:enkel dat wat feitelijk vaststaat
Geef eens en voorbeeld van wat volgens jou vaststaat ?
de ruimte en de materie.
xounstaer14

aton schreef:
Kijk, na zoveel bladzijden geschrijft moet dit een antwoord voorstellen ? Tikmoeheid ?
ik heb je bladzijden niet gezien
aton

Bericht door aton »

xounstaer14 schreef:
aton schreef:
ik heb je bladzijden niet gezien
](*,) :-({|= Ik die van jou wel !!! Toch een basher, X14 ?
xounstaer14

lol ja, vast en zeker te weten.
ik een basher?

hoe kan dat nou toch?
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Vraag 3: Welk geslacht heeft jouw god; in de Bijbel wordt gesproken over een man. Is dit gebaseerd op chromosomaal onderzoek of op uiterlijke geslachtskenmerken?
(Ik kreeg een aantal maanden geleden een klacht over het laatste deel van de vraag. De persoon vond dit een zware belediging. Na ampel overleg heb ik dit stuk geschrapt. Bij sommige antwoorden speelt het dus geen rol meer)!!

1.God is niet mannelijk of vrouwelijk. In de bijbel wordt niet gesproken over een man, wel over mannelijk en dat is wat anders. Dat is niet gebaseerd op chromosomaal onderzoek of op uiterlijke geslachtskenmerken.
2.Ik ga uit van een man, maar dat kan slechts mijn gedachte zijn....adam was geschapen naar zijn beeld maar dat kan natuurlijk ook zijn gedachtenbeeld zijn. Verder niet belangrijk.
3.ADAM EN EVA ZIJN NAAR ZIJN EVENBEELD GEMAAKT. HIJ IS ZONDER GESLACHT MAAR BEVAT ZOWEL MAN ALS VROUW.
4.God is mannelijk, op dezelfde manier als stuifmeel mannelijk is. Hij heeft geen chromosomen.
5. Nee, de man is gemodelleerd naar God, niet andersom... Geslacht is iets van deze wereld... Niet van de geestelijke wereld.
6.God heeft geen geslacht. Op aarde kwam Jezus, dit was een man.
7.12 En ik keerde mij om, om te zien de stem, die met mij gesproken had; en mij omgekeerd hebbende, zag ik zeven gouden kandelaren;
13 En in het midden van de zeven kandelaren Een, den Zoon des mensen gelijk zijnde, bekleed met een lang kleed tot de voeten, en omgord aan de borsten met een gouden gordel;
14 En Zijn hoofd en haar was wit, gelijk als witte wol, gelijk sneeuw; en Zijn ogen gelijk een vlam vuurs;
15 En Zijn voeten waren blinkend koper gelijk, en gloeiden als in een oven; en Zijn stem als een stem van vele wateren.
16 En Hij had zeven sterren in Zijn rechterhand; en uit Zijn mond ging een tweesnijdend scherp zwaard; en Zijn aangezicht was, gelijk de zon schijnt in haar kracht.
17 En toen ik Hem zag, viel ik als dood aan Zijn voeten; en Hij leide Zijn rechterhand op mij, zeggende tot mij: Vrees niet; Ik ben de Eerste en de Laatste;
18 En Die leef, en Ik ben dood geweest; en zie, Ik ben levend in alle eeuwigheid. Amen.
8. Mijn God heeft een baard en is dus een man.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Vraag 3:
17 En toen ik Hem zag, viel ik als dood aan Zijn voeten; en Hij leide Zijn rechterhand op mij, zeggende tot mij: Vrees niet; Ik ben de Eerste en de Laatste;
Ik hoop dat ie het licht uit doet.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Vuurtje
Forum fan

Bericht door Vuurtje »

Vreemde gang van zaken, dat de thread waarnaar het artikel op de homepage van http://www.freethinker.nl" onclick="window.open(this.href);return false; verwees is aangepast naar deze thread. Op de oorspronkelijke thread had ik gereageerd, maar die antwoorden vind je nu dus niet meer terug als je de link volgt. Hierbij dan maar een link naar mijn antwoorden.

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 90#p272690
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Vuurtje schreef:Vreemde gang van zaken, dat de thread waarnaar het artikel op de homepage van http://www.freethinker.nl" onclick="window.open(this.href);return false; verwees is aangepast naar deze thread. Op de oorspronkelijke thread had ik gereageerd, maar die antwoorden vind je nu dus niet meer terug als je de link volgt. Hierbij dan maar een link naar mijn antwoorden.

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 90#p272690
Klopt. Bewust gedaan. Anders is het niet meer te volgen. Vergeet niet dat er bij sommigen een discussie van tientallen bladzijden volgt. En dan komt de volgende weer met zijn antwoorden. En tussendoor loopt er weer een discussie over iets anders. Dus op den duur splitsen wij ze op. Voor het broodnodige overzicht. Maar dit is al vanaf het begin gedaan. Valt het je nu pas op.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Plaats reactie