Nee, dit topic gaat niet over seksueel misbruik van minderjarigen maar over Verlichting en jij schreef niet in bedekte termen maar schreef letterlijk:Leon schreef: ↑14 apr 2023 20:46Ik probeer nog even een normale reactie.
Ik vond deze reactie niet gepast. Het ging over seksueel misbruik van minderjarigen, en ik gaf in bedekte termen aan dat ik dat soort belasting niemand gun. En dan gaat het er ineens om dat belasting ook wel eens goed “kan” zijn.
Ik reageerde op hetgeen jij daadwerkelijk schreef en niet op wat jij wellicht zoal in bedekte termen misschien bedoelt, want die taalspelletjes doe ik niet aan mee en bovendien geef ik de voorkeur aan on topic blijven. Maar wat doe jij ook nu weer? Geheel off-topic alweer over seksueel misbruik van minderjarigen beginnen:
Ik stel voor dat je een ander topic opent om je persoonlijke beslommeringen omtrent seksueel misbruik te etalaren, want deze manier van topic kaping is een vorm van taalspelletjes, terwijl mijn bedoeling is om het geheel on topic over Verlichting te hebben.Leon schreef:Natuurlijk zijn “uitdagingen” ook wel goed, maar de specifieke uitdagingen waar het om gaat zie ik toch niet vaak als goed. Ik weet dat sommigen getransformeerd worden tot fijne mensen, maar dat lijkt me niet iets waarmee je de praktijk goed moet praten. Het gaat veel vaker fout, dan ben je voor de rest van je leven beschadigd.
Ik kende een 8-jarig meisje dat van buurman tot buurman ging, en een lief kind, maar ik verwacht toch niet echt dat ze een geestelijk gezonde volwassene wordt. Sommige mensen houden dat in stand. Ik liever niet. Ik snap dat sommigen zeggen dat de mannen die zo/n kind seksueel gebruiken gewoon hun bedrading op een bepaalde manier hebben, en zich ook niet kunnen helpen, maar voor mij is dat toch anders.
Recent las ik een schrijfsel van een wijs iemand met een wijze raad:
Kijk eens in de spiegel en neem je eigen wijze raad ter harte!