Verlichting

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

Leon
Diehard

Re: Verlichting

Bericht door Leon »

ChaimNimsky schreef: 14 apr 2023 21:44
Leon schreef: 14 apr 2023 21:10
Bastiaan73 schreef: 14 apr 2023 21:04

Als jij op de hoogte bent van kindermisbruik en daar niet de juiste instanties van op de hoogte brengt weet ik niet of ik jou wel zo aardig vindt.
De politie lost zo’n wespennest niet op. de wereld zit anders in elkaar dan jij denkt Bastiaan. En goed je moet mij dan maar niet aardig vinden, maar toen het kind zich aan mij aanbood heb ik geweigerd, en was ik geestelijk erg in de war. Koortsachtig zoekende naar een manier om uit het wespennest te komen.
Begrijp ik goed dat een kind van 8 jaar seksueel wordt misbruikt en dat je niet naar de politie bent gegaan? Kun je het desnoods niet via de media of sociale media openbaar maken zodat men wel moet ingrijpen?
Ik heb het overwogen en kwam tot de conclusie dat het meer ellende voor het kind zou betekenen. Bovendien vertrouw ik de politie niet. Slechte ervaringen mee.

Haar identiteit was al helemaal vergroeid met het hoer voor haar vader spelen, en in dat dorp zo’n acht jaar geleden, waren nog wel meer dingen niet op orde. Echt je weet pas wat het is als je er in zit.

Nadat ik geweigerd had zijn ze daarna ook snel verhuisd, nadat de onderwereld op de stoep had gestaan bij die vader. Echt jullie hebben een te naief beeld van de realiteit.
Laatst gewijzigd door Leon op 14 apr 2023 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien…
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Leon schreef: 14 apr 2023 21:47
ChaimNimsky schreef: 14 apr 2023 21:44
Leon schreef: 14 apr 2023 21:10

De politie lost zo’n wespennest niet op. de wereld zit anders in elkaar dan jij denkt Bastiaan. En goed je moet mij dan maar niet aardig vinden, maar toen het kind zich aan mij aanbood heb ik geweigerd, en was ik geestelijk erg in de war. Koortsachtig zoekende naar een manier om uit het wespennest te komen.
Begrijp ik goed dat een kind van 8 jaar seksueel wordt misbruikt en dat je niet naar de politie bent gegaan? Kun je het desnoods niet via de media of sociale media openbaar maken zodat men wel moet ingrijpen?
Ik heb het overwogen en kwam tot de conclusie dat het meer ellende voor het kind zou betekenen. Bovendien vertrouw ik de politie niet. Slechte ervaringen mee.
Indien je bewijs hebt, dan zou je het via de media of sociale media kunnen verspreiden. Dan is men gedwongen in te grijpen. Zomaar aan de zijlijn blijven staan terwijl een 8 jarig kind ononderbroken wordt misbruikt, lijkt me in ieder geval de slechtste keuze.
Zionist
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

ChaimNimsky schreef: 14 apr 2023 21:51
ChaimNimsky schreef: 14 apr 2023 21:44 Begrijp ik goed dat een kind van 8 jaar seksueel wordt misbruikt en dat je niet naar de politie bent gegaan? Kun je het desnoods niet via de media of sociale media openbaar maken zodat men wel moet ingrijpen?
Indien je bewijs hebt, dan zou je het via de media of sociale media kunnen verspreiden. Dan is men gedwongen in te grijpen. Zomaar aan de zijlijn blijven staan terwijl een 8 jarig kind wordt misbruikt, lijkt me in ieder geval de slechtste keuze.
Het is mijn woord, van een psychosegevoelig mens, tegenover dat van vele anderen. Kan je je geen voorstelling maken van wat politieonderzoek doet met een kind, uithuisplaatsing, pleeggezinnen, zoals ik al zei haar identiteit was al vergroeid in de rol die ze had.
Misschien…
Bastiaan73
Forum fan

Bericht door Bastiaan73 »

Leon schreef: 14 apr 2023 21:54 zoals ik al zei haar identiteit was al vergroeid in de rol die ze had.
Ik vind dit toch wel heel raar. Een meisje van 8 al helemaal vergroeid met de rol van hoer spelen'? Ik heb geen kinderen, ben geen psycholoog of pedagoog maar volgens mij klopt er hier iets niet helemaal Leon. Hoe kun jij dit zo zeker stellen?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

@Allen
Kan er een beetje meer volwassen gereageerd worden?
Maw. Een beetje ieder het zijne laten en je niet teveel emotioneel mee laten slepen, als er iets niet al te duidelijk is uitgelegd?
Het plaatsen van veel linken naar extern artikelen blijkt niet te werken.
Ik heb zelfs gisteren en vandaag enig trolgedrag bespeurd.
Dat komt de sfeer niet ten goede. Graag wat respect voor elkaar.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

Bastiaan73 schreef: 14 apr 2023 21:57
Leon schreef: 14 apr 2023 21:54 zoals ik al zei haar identiteit was al vergroeid in de rol die ze had.
Ik vind dit toch wel heel raar. Een meisje van 8 al helemaal vergroeid met de rol van hoer spelen'? Ik heb geen kinderen, ben geen psycholoog of pedagoog maar volgens mij klopt er hier iets niet helemaal Leon. Hoe kun jij dit zo zeker stellen?
En wat klopt er dan niet volgens jou?
Misschien…
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Leon schreef: 14 apr 2023 21:54
ChaimNimsky schreef: 14 apr 2023 21:51

Indien je bewijs hebt, dan zou je het via de media of sociale media kunnen verspreiden. Dan is men gedwongen in te grijpen. Zomaar aan de zijlijn blijven staan terwijl een 8 jarig kind wordt misbruikt, lijkt me in ieder geval de slechtste keuze.
Het is mijn woord, van een psychosegevoelig mens, tegenover dat van vele anderen. Kan je je geen voorstelling maken van wat politieonderzoek doet met een kind, uithuisplaatsing, pleeggezinnen, zoals ik al zei haar identiteit was al vergroeid in de rol die ze had.
Kun je geen bewijs laten zien? Het spreekt vanzelf dat ze hulp nodig heeft. Uithuisplaatsing en een pleeggezin lijkt me duidelijk ver te verkiezen boven de huidige situatie.

Ik begrijp dat een draad over verlichting niet de beste plaats is om dit te bespreken. Wellicht dat dit kan worden afgesplitst?
Zionist
Bastiaan73
Forum fan

Bericht door Bastiaan73 »

Leon schreef: 14 apr 2023 21:58
Dat jij meent te kunnen constateren dat de identiteit van een meisje van 8 'helemaal vergroeid is met het hoer voor haar vader spelen' bijvoorbeeld? Het gaat om een kind dat zich nog aan het ontwikkelen is! Zowel lichamelijk als geestelijk.
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

ChaimNimsky schreef: 14 apr 2023 22:00
Leon schreef: 14 apr 2023 21:54
ChaimNimsky schreef: 14 apr 2023 21:51 Indien je bewijs hebt, dan zou je het via de media of sociale media kunnen verspreiden. Dan is men gedwongen in te grijpen. Zomaar aan de zijlijn blijven staan terwijl een 8 jarig kind wordt misbruikt, lijkt me in ieder geval de slechtste keuze.
Kun je geen bewijs laten zien? Het spreekt vanzelf dat ze hulp nodig heeft. Uithuisplaatsing en een pleeggezin lijkt me duidelijk ver te verkiezen boven de huidige situatie.

Ik begrijp dat een draad over verlichting niet de beste plaats is om dit te bespreken. Wellicht dat dit kan worden afgesplitst?
Ik vind van niet. Bewijs anders dan wat er mondeling gezegd is heb ik niet. Bovendien is de totale situatie nog veel ingewikkelder. Ik wil hier niet verder over door. Het maakt te veel los, mijn familie is er bij betrokken. Ik wilde slechts zeggen dat ik dus anders denk over seksuele uitdagingen in de jeugd van mensen, en dat dat ergens goed voor zou zijn.
Misschien…
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

Bastiaan73 schreef: 14 apr 2023 22:03
Leon schreef: 14 apr 2023 21:58

Dat jij meent te kunnen constateren dat de identiteit van een meisje van 8 'helemaal vergroeid is met het hoer voor haar vader spelen' bijvoorbeeld? Het gaat om een kind dat zich nog aan het ontwikkelen is! Zowel lichamelijk als geestelijk.
Maak er maar je eigen waarheid van, dat doe ik blijkbaar ook.
Misschien…
bonifacius
Diehard

Bericht door bonifacius »

ChaimNimsky schreef: 14 apr 2023 22:00 Ik begrijp dat een draad over verlichting niet de beste plaats is om dit te bespreken. Wellicht dat dit kan worden afgesplitst?
Misschien niet zo ongewoon dat in een draad over verlichting licht op duisternis wordt geworpen! :lol:
- De enige constante in het leven is verandering.
- Spiritualiteit? Laat me niet lachen, dat is het leven zelf!
bonifacius
Diehard

bonifacius schreef: 14 apr 2023 19:09
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 14 apr 2023 16:25
bonifacius schreef: 14 apr 2023 15:21
1. Als je van kinds af aan hebt geleerd hoe je naar de wereld en mensen om je heen moet kijken, dan ontwikkel je een wereldbeeld dat statisch is.
1.)
Hoeft helemaal niet, want de opvoeders kunnen hun pupillen net zo goed iets dynamisch bij brengen.
Natuurlijk kan je daar tegen inbrengen, dat dat op zich ook weer statisch is, maar dat leidt tot een oeverloze discussie.
Zucht....
Wat ik hier nog wou benadrukken / verduidelijken over dat statische wereldbeeld dat we van kinds af aan geleerd hebben, dat is wat Jan Geurtz "het negatieve geloof" noemt, wat ik vandaag citeerde...
bonifacius schreef: 14 apr 2023 19:26
5 - Het ontstaan van onze identiteit
(knip)
...

Om te voorkomen dat dit een abstract verhaal wordt, een the­orie die je na lezing geamuseerd of verveeld terzijde legt, is het goed dat je probeert dit negatieve geloof ook daadwerkelijk bij jezelf waar te nemen. Dat is niet altijd eenvoudig, want zoals je verderop zult lezen is onze hele identiteit erop gericht dit geloof te bedekken. Toch faalt deze bedekking af en toe, zoals bijvoorbeeld op het moment dat je relatie stukloopt, je ontslagen wordt, iets waarop je je heel erg had verheugd ineens niet doorgaat, iemand in je nabijheid doodgaat, wanneer je een enorme fout maakt of iemand je bedriegt. Op zo’n moment vallen een of meerdere voorwaarden op grond waarvan je jezelf waardeert in duigen, waardoor je diepste negatieve gevoelens over jezelf vrijkomen. Het gevoel in zo’n crisissituatie is er een van tekortschieten, van mislukt zijn, van slecht, stom of slap zijn, of van machteloosheid en frustratie. Kortom: het is een gevoel van waardeloosheid of, zoals we in de volksmond zeggen, een waardeloos gevoel. Dit negatieve gevoel is volkomen in strijd met en daardoor tevens een volledige bedekking van onze natuurlijke staat van zijn.

Fragment uit: Het einde van de opvoeding
Jan Geurtz
En ook eerder al...
bonifacius schreef: 02 apr 2023 17:28 ...
'De kern van ons zelfbeeld is zelfafwijzing, en aversie tegen zelfafwijzing, en deze vat ik samen met de term ‘het negatieve geloof ’. Niemand wordt met een negatief geloof geboren. Toch heeft iedereen het. We leren het tijdens de eerste tien jaar van ons leven.

Uittreksel van: Jan Geurtz. 'Verslaafd aan liefde'.
Ook al doen opvoeders hun uiterste best om hun pupillen iets dynamisch bij brengen, dat negatieve geloof, wat iedereen heeft, verdwijnt er niet mee.
bonifacius
Diehard

Maria schreef: 14 apr 2023 20:11 Termen om geestelijke groei zijn vaak verschillend, al naar gelang de levensweg en leermomenten. Over de hele wereld en in alle tijden zijn die vastgelegd en bedoeld ter leringe. Vaak ingebed in religie en levensbeschouwing ieder naar hun eigenheid.
Om het simpel de houden:
Wat jij hier benoemt als verlichting, noem ik weer inzicht.
Dat is nooit te vangen in één term van tot volwassenheid gekomen zijnde, want er er zijn meerdere levensaspecten, die ieder hun eigen inzicht vereisen.
Ik probeer(de) het wat volgbaar te houden, maar het gaat verder dan inzicht, het gaat om het beëindigen van zelfafwijzing en realiseren van onze volmaakte natuur (zelf-realisatie), het beëindigen van de vervreemding van je eigen natuur.
Zie dit...
...
'Het spirituele pad omvat oefeningen en strategieën waarmee je die vriendelijkheid voor jezelf kunt ontwikkelen. Je zult in dit boek overigens tevergeefs zoeken naar instructies om te gaan houden van jezelf. Houden van jezelf kan namelijk alleen spontaan ontstaan als je leert op te houden met zelfafwijzing. Als je daarentegen van jezelf probeert te houden als strategie om van je problemen af te komen, wordt het algauw een trucje om van vervelende gevoelens af te komen. En dat is een vorm van dissociatie en is dus gedoemd om meer ellende op te leveren dan je ermee kwijtraakt. Het echte houden van jezelf is ook beslist niet een fijn gevoel van waardevolheid; het is een allesdoordringend besef dat je waardevol bent ongeacht hoe goed of hoe waardeloos je je voelt.

Het beëindigen van zelfafwijzing is dus de simpelste oplossing voor al onze problemen. En zelfafwijzing was weer het gevolg van het niet herkennen van onze volmaakte natuur. Dus ophouden met zelfafwijzing en het realiseren van onze volmaakte natuur zijn eigenlijk twee aspecten van hetzelfde spirituele proces. Want dat is uiteindelijk de essentie van ieder spiritueel pad: het ontdekken van de ware staat van zijn, de werkelijke natuur van alle verschijnselen en dus ook van één verschijnsel in het bijzonder, namelijk mijzelf en mijn geest. De Tibetaans-boeddhistische leraar Tulku Urgyen (1920-1996) omschreef het aldus:

Samsara is de geest naar buiten gericht, zichzelf verliezend in zijn eigen projecties;
Nirvana is de geest naar binnen gericht, zijn eigen natuur herkennend.*

'Dit omkeren van de richting van de geest is een cruciaal kenmerk van elk spiritueel pad. Je kunt de hele dag mantra’s reciteren, trancedansen, bidden tot God of Allah, de moeilijkste yogahoudingen aannemen, andere mensen helpen of inspirerende boeken lezen en workshops volgen, maar als je niet je geest omkeert op zoek naar zijn eigen diepste natuur, ben je niet op een spiritueel pad in de diepste betekenis van het woord. Je bent misschien religieus bezig of gezond, altruïstisch of sociaal en dat kunnen allemaal heel zinvolle bezigheden zijn, maar ze worden pas spiritueel als ze gericht zijn op het beëindigen van de vervreemding van je eigen natuur.

* Samsara is Sanskriet voor ‘cyclus’ of ‘ronddwalen’. Met nirvana wordt ‘verlichting’ bedoeld, maar het is Sanskriet voor ‘uitdoven’, namelijk van de oorzaken van samsara.'

Fragment uit: Verslaafd aan liefde
Jan Geurtz
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

bonifacius schreef: 14 apr 2023 17:04
HierEnNu schreef: 14 apr 2023 16:02
bonifacius schreef: 14 apr 2023 15:33Je moet maar geboren worden in zo'n onbewuste familie.
Het Bewustzijn schotelt ons voor wat we nodig hebben en dat is meestal niet hetzelfde als wat we graag willen en/of naar verlangen.
Op een vrijdenkersforum nam ik me voor een onderwerp als astrologie te halen vanwege te verwachten nutteloze discussies erover, want niet wetenschappelijk bewezen etc. maar doe het nu toch maar even om aan te geven dat een bekwaam astroloog die jouw horoscoop maakt daarin kan zien welke problemen je te wachten staan / stonden in de omgeving waarin je geboren werd en beproevingen die je later te wachten staan kan zien. Zo heb ik meerdere horoscopen laten maken beginnende vanaf 32 jaar geleden, waaruit onderstaande belangrijk deel over MAAN SATURNUS van 22 jaar geleden...
Ik verwacht weinig discussie hier over. De bekwaamheid van de astroloog blijkt niet te meten. Ze doen het geen van alle significant beter dan een dobbelsteen.
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 15 apr 2023 02:24De bekwaamheid van de astroloog blijkt niet te meten. Ze doen het geen van alle significant beter dan een dobbelsteen.
:lol:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Plaats reactie