HierEnNu schreef: ↑14 apr 2023 16:02
bonifacius schreef: ↑14 apr 2023 15:33Je moet maar geboren worden in zo'n onbewuste familie.
Het Bewustzijn schotelt ons voor wat we nodig hebben en dat is meestal niet hetzelfde als wat we graag willen en/of naar verlangen.
Op een vrijdenkersforum nam ik me voor een onderwerp als astrologie te halen vanwege te verwachten nutteloze discussies erover, want niet wetenschappelijk bewezen etc. maar doe het nu toch maar even om aan te geven dat een bekwaam astroloog die jouw horoscoop maakt daarin kan zien welke problemen je te wachten staan / stonden in de omgeving waarin je geboren werd en beproevingen die je later te wachten staan kan zien. Zo heb ik meerdere horoscopen laten maken beginnende vanaf 32 jaar geleden, waaruit onderstaande belangrijk deel over
MAAN SATURNUS van 22 jaar geleden...
Maan saturnus aspecten wijzen erop dat bepaalde moeilijkheden verwacht kunnen worden in de relaties van een man met zowel zijn onbewuste kant, als met vrouwen; die het levende symbool vormen voor zijn vrouwelijke helft. Zijn gevoelskant wordt vermoedelijk krachtig onderdrukt en in plaats van “gevoelens” - die waarschijnlijk een nogal sterke, maar niet altijd even heilzame energie vormen - kan hij “sentimenten” uiten die in het bijzonder typerend zijn voor maan saturnus aspecten. Deze gevoelservaring kan een bedreiging vormen voor een man, omdat het gevoel zelden erkend, laat staan uitgedrukt wordt, daardoor zal een man met maan saturnus aspecten vermoedelijk vrouwen aantrekken die bijzonder instinctief of dominant zijn. Zoals hij innerlijk is overgeleverd aan zijn stemmingen en emoties ( één van de kenmerken ) zo is hij ook overgeleverd aan zijn “vrouwen”en wel vanwege de kwetsbaarheid en kinderlijkheid van zijn gevoelens.
De combinatie biedt als één van de belangrijkste mogelijkheden iemand de kans met zijn gevoelskant in het reine te komen, want meestal krijgt hij middels vrouwen met teleurstellingen te maken, en als gevolg daarvan vindt hij het op de duur nutteloos zijn gevoelens op hen te projecteren en deze kant van zijn psyche in overgedragen vorm uit te leven. Hij moet dit zelf ervaren en met behulp van deze middelen zal hij zich tenslotte kunnen bevrijden van de greep die het verleden op hem uitoefent. Hij wordt door deze confrontatie met zijn gevoelens en zijn begrip daarvan voor de 2de keer geboren. Hij beschikt nu over de mogelijkheden zijn volledige ontwikkeling dichter te benaderen dan de doorsnee man, wiens vrouwelijke helft altijd via de vrouw in zijn leven tot uiting komt. Maan saturnus aspecten zijn van groot belang hoewel men maar al te vaak zal proberen deze uitdaging te vermijden door zich in te graven in praktische zaken die de geest verre houden van de eenzaamheid en kwetsbaarheid die hem voortdurend van binnenuit bedreigen.
Alleen mislukkingen schijnen voldoende reden te zijn om de noodzakelijke innerlijke wijsheid en kracht te ontwikkelen. In het geval van maan saturnus aspecten wordt de mogelijkheid tot ware emotionele onafhankelijkheid geboden, wat een tamelijke zeldzame ervaring of kwaliteit is.
Maan saturnus aspect “koestert” in de regel op haast masochistische wijze pijn en teleurstelling, maar wanneer hij zijn innerlijke stabiliteit opbouwt en van zijn creatieve en instinctmatige bronnen aftapt, zal hij in de regel merken dat hij geen beroep meer op de affectie van anderen hoeft te doen, want die krijgt hij dan vrijwillig aangeboden, daar hij nu namelijk iets te ruilen heeft : een volledige persoonlijkheid.
Nogmaals: maan saturnus aspect biedt de mogelijkheid emotioneel vrij te worden, AAN DE MENS OM DEZE KANS TE BENUTTEN.
Ik ben dus uiteindelijk emotioneel vrij geworden, al was het dat ik verschillende keren bijna in de gevangenis of in de psychiatrie terecht kwam vanwege op het randje van passionele moorden!
Bezeten van seks en relaties was ik tot een drie jaar terug.
Het heeft jou kennelijk naar zelfonderzoek of zelfs naar een door jou veronderstelde staat van '
Verlichting' gebracht, dus wat dat betreft zou je dankbaar kunnen zijn dat jij in die situatie [
die toch zo was zoals die was!] hebt mogen participeren.
Zeker ben ik dankbaar!
Ik beschouw al de
lilith-vrouwen, bijzonder instinctief of dominante vrouwen, inclusief mijn moeder die als eerste op mijn pad kwam, als wegwijzers die ik moest tegenkomen!
Ik ben dankzij hen al gaande uit mijn slachtoffer-rol gestapt en heb 'de tepel' losgelaten. Dat is een hele levensopdracht geweest.
De bijbelse uitspraak "
Heb je vijanden lief," snap ik dus maar al te goed, in de psychologie wordt die uitspraak vertaald als '
neem je projecties terug'.
Goh, het is allemaal zo simpel eens 'verlichting' gebeurd is. Maar tot zolang dat niet het geval is tast je in de duisternis op zoek naar de knop om het licht aan te doen...(mama, mamaatje lief, waar ben je?)
Rest de vraag:
- Hoe zou jij handelen als je ontdekt dat je zonder het in de gaten te hebben
toch weer in een soortgelijke situatie terecht bent gekomen nu je Verlicht bent?
Of, om het wat breder [en realistischer!
] te schetsen:- Hoe zou een echt Verlichte persoon dan handelen volgens jou?
Sinds ik geestelijk volwassen ben geworden, wat een een andere uitdrukking is voor verlichting, en symbolisch 'de tepel' losgelaten heb, kom in niet meer in zulke situaties terecht. Ik zoek geen moeder meer in een vrouw vanuit mijn vroegere onbewuste kinderlijke emoties.
Ik heb een volledige persoonlijkheid ontwikkeld en ben dus geen weeskind meer in een volwassen lichaam, dan trekt men / zoekt men ook geen 'stoute' bijzonder instinctief of dominante vrouwen, noch vrouwen met dissosiatieve stoornissen meer aan / op.
Het is allemaal simpel hoor: Eens je een spiritueel bewustzijn ontwikkeld heb, als je de onlosmakelijke samenhang van alles ziet, verandert alles in je leven, vooral je kijk erop.
Een verlicht persoon handelt dus volwassen.
- De enige constante in het leven is verandering.
- Spiritualiteit? Laat me niet lachen, dat is het leven zelf!