Verlichting

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

bonifacius
Diehard

Re: Verlichting

Bericht door bonifacius »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 14 apr 2023 14:47 We zijn alweer op bladzijde 16 van een uitzichtloos verhaal.

Men spreekt in de geschiedenis van het tijdperk van De Verlichting.
Werd daar een entiteit mee bedoeld?
Welnee, het ging er om dat de mensen (een deel althans) op een bepaalde manier gingen denken.
Er werd niet geclaimd dat ze een soort Leer volgden en allemaal tot de zelfde conclusies kwamen.
De term verlichting heeft meerdere betekenissen. De verlichting uit de 17e en 18e eeuw staat volledig los van wat we hier als verlichting bespreken. Hoewel er zeker raakvlakken zijn. De Verlichting (Voltaire, Rousseau) was ook een humanistische vrijdenkers beweging, die af wilde van Dogma's en Kerk.
Persoonlijk verlichting doet op een ander vlak iets vergelijkbaars. Als je van kinds af aan hebt geleerd hoe je naar de wereld en mensen om je heen moet kijken, dan ontwikkel je een wereldbeeld dat statisch is. Persoonlijke verlichting gaat gepaard met het loslaten van dat wereldbeeld. Maar op heel ander niveau. Zo heel er ligt het misschien niet van elkaar.
- De enige constante in het leven is verandering.
- Spiritualiteit? Laat me niet lachen, dat is het leven zelf!
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 14 apr 2023 14:47We zijn alweer op bladzijde 16 van een uitzichtloos verhaal.
Vanuit het Ego geredeneerd is een verhaal welk niet begrepen wordt vaak uitzichtloos.
TIBERIUS CLAUDIUS schreef:Men spreekt in de geschiedenis van het tijdperk van De Verlichting.
Werd daar een entiteit mee bedoeld?
Welnee, het ging er om dat de mensen (een deel althans) op een bepaalde manier gingen denken.
Er werd niet geclaimd dat ze een soort Leer volgden en allemaal tot de zelfde conclusies kwamen.

Wat zijn sommige filosofen theologen en theosofen gaan doen?
Ze hebben ,Verlichting, tot een ding/entiteit verklaart en opende een discussie over wat dat ding wel dan niet is.
Duizenden jaren vóór er sprake was van het 'tijdperk van De Verlichting' ontstonden de
oudste Upanishads die zijn ontstaan in de 'Vedische Tijd', van 1500-1000 v.Chr.
TIBERIUS CLAUDIUS schreef:Dat wordt dus gewoon een uitzichtloze eindeloze discussie.
Vanuit het Ego geredeneerd is een verhaal welk niet begrepen wordt meestal uitzichtloos, zeker als chronologische volgordes door elkaar gehaald worden zal begrip ver te zoeken zijn.
TIBERIUS CLAUDIUS schreef:Zulke discussies zijn er wel meer zoals over: ,Het Kwaad, ,De Ziel, ,Het Bewustzijn, de Chaos, .......................
Als het Ego verward raakt door onbegrip en chronologische volgordes door elkaar hutselen over het begrip 'Verlichting', ontstaat verzet tegen de eigen verwardheid waarna het Ego enigszins gerustgesteld raakt door een vergelijk te trekken met uit de lucht gegrepen discussies over andere begrippen die in dit topic niet aan de orde zijn, want de verwardheid ligt wat het Ego betreft niet aan gebrek aan inzicht in de materie, maar aan de aard van de discussie zelf, want die is volgens het Ego nou eenmaal eindeloos uitzichtloos.

Wat ik boeiend vind, dat is wat een dergelijk Ego er toe beweegt om deel te nemen aan discussies die het zelf per definite verklaart als eindeloos uitzichtloos.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
bonifacius
Diehard

Leon schreef: 14 apr 2023 14:39
bonifacius schreef: 14 apr 2023 13:53
Leon schreef: 14 apr 2023 13:22 Ondertussen is die ex-vriendin misschien niet gelukkiger geworden, of misschien wel, het is soms heel dubbel.
Geen idee. Ze is inmiddels tegen de 40 jaar. Een makkelijk leven zal ze niet hebben denk ik, dat heeft geen enkel mens die in zijn jeugdjaren niet gekregen heeft wat hij / zij nodig had. Levenslang van het éne 'liefdes'-drama in het andere terecht komen is dan geen uitzondering. Ik ben er zelf een voorbeeld van! :lol:
Ik weet het niet. Ik ken iemand die onder het misbruik van opa zeer nederig geworden is, en een “mooi mens”. Geen kwaad woord over opa. Het is maar net of je vanuit liefde en begrip in de wereld staat of niet. Dat deze misbruikten buiten de norm vallen van wat “normaal” is, is echter wel duidelijk.
Ja, dat kan, de persoon die jij kent zou de eerste niet zijn die als 'herboren' uit een trauma komt. Heel vergevingsgezind is, geen kwaad woord over "de dader", terwijl anderen hun leven lang mannen (én / of vrouwen) blijven haten.
Er zijn meer gevallen van mensen die aan een heftige crisis een soort positieve hersenspoeling overgehouden hebben. Denk maar aan bijna-dood ervaringen.

Ik typte "de dader" tussen aanhalingstekens omdat de rol van" het slachtoffer" niet altijd zo onschuldig is als het lijkt. Zo had mijn ex-liefde in haar arsenaal van verschillende "ikken" die niet van elkaars bestaan wisten wel een heel opvallende, namelijk: De verleidster.
Spooky hoor, de éne keer het arme schaap dat naar de slachtbank gebracht werd als offer te aanhoren en vijf minuten later een ik-switch waarin de verleidster aan het woord kwam die er vanaf haar 12de levensjaar plezier uit haalde haar oom te verleiden.
Leon schreef: 14 apr 2023 14:39 Persoonlijk gun ik liever de jeugd een onbelaste jeugd, maar ik heb het duidelijk niet voor het zeggen.
Daarin heeft de mens inderdaad niet veel in de pap te brokken. Je moet maar geboren worden in zo'n onbewuste familie.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Leon schreef: 14 apr 2023 14:39Persoonlijk gun ik liever de jeugd een onbelaste jeugd, maar ik heb het duidelijk niet voor het zeggen.
Maar goed ook dat jij het niet voor het zeggen hebt, hoe goed je het ook bedoeld!

Ik stel me ff voor wat een onbelaste jeugd zoal zou kunnen veroorzaken:
  • Gebrek aan veerkracht:
    • Het ontbreken van uitdagingen en moeilijkheden in de jeugd kan leiden tot een gebrek aan veerkracht. Wanneer volwassenen dan wel met tegenslagen worden geconfronteerd, kunnen ze hier minder goed mee omgaan.
  • Moeilijkheden bij het omgaan met conflict:
    • Het ontbreken van conflicten in de jeugd kan resulteren in een gebrek aan ervaring in het oplossen van problemen en conflicten. Dit kan problemen veroorzaken in de relaties met anderen en op de werkvloer.
  • Overgevoeligheid:
    • Wanneer mensen opgroeien in een beschermde omgeving, kunnen ze gevoelig zijn voor negatieve emoties en ervaringen in de volwassenheid. Ze hebben wellicht niet geleerd om met dergelijke emoties en ervaringen om te gaan.
  • Risico vermijding:
    • Mensen die een onbelaste jeugd hebben gehad, kunnen het vermijden om risico's te nemen omdat ze niet gewend zijn aan falen of tegenslagen.
Kortom, hoewel een niet overbelaste jeugd ongetwijfeld bijdraagt aan een gezonde ontwikkeling, veroorzaakt een onbelaste jeugd nogal wat beperkingen in de volwassenheid.
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

HierEnNu schreef: 14 apr 2023 15:42
Leon schreef: 14 apr 2023 14:39Persoonlijk gun ik liever de jeugd een onbelaste jeugd, maar ik heb het duidelijk niet voor het zeggen.
Maar goed ook dat jij het niet voor het zeggen hebt, hoe goed je het ook bedoeld!

Ik stel me ff voor wat een onbelaste jeugd zoal zou kunnen veroorzaken:
  • Gebrek aan veerkracht:
    • Het ontbreken van uitdagingen en moeilijkheden in de jeugd kan leiden tot een gebrek aan veerkracht. Wanneer volwassenen dan wel met tegenslagen worden geconfronteerd, kunnen ze hier minder goed mee omgaan.
  • Moeilijkheden bij het omgaan met conflict:
    • Het ontbreken van conflicten in de jeugd kan resulteren in een gebrek aan ervaring in het oplossen van problemen en conflicten. Dit kan problemen veroorzaken in de relaties met anderen en op de werkvloer.
  • Overgevoeligheid:
    • Wanneer mensen opgroeien in een beschermde omgeving, kunnen ze gevoelig zijn voor negatieve emoties en ervaringen in de volwassenheid. Ze hebben wellicht niet geleerd om met dergelijke emoties en ervaringen om te gaan.
  • Risico vermijding:
    • Mensen die een onbelaste jeugd hebben gehad, kunnen het vermijden om risico's te nemen omdat ze niet gewend zijn aan falen of tegenslagen.
Kortom, hoewel een niet overbelaste jeugd ongetwijfeld bijdraagt aan een gezonde ontwikkeling, veroorzaakt een onbelaste jeugd nogal wat beperkingen in de volwassenheid.
Mooi GPT-antwoord.

U begrijpt wel de context he?
Misschien…
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

bonifacius schreef: 14 apr 2023 15:33Je moet maar geboren worden in zo'n onbewuste familie.
Het Bewustzijn schotelt ons voor wat we nodig hebben en dat is meestal niet hetzelfde als wat we graag willen en/of naar verlangen. Het heeft jou kennelijk naar zelfonderzoek of zelfs naar een door jou veronderstelde staat van 'Verlichting' gebracht, dus wat dat betreft zou je dankbaar kunnen zijn dat jij in die situatie [die toch zo was zoals die was!] hebt mogen participeren.

Uitgaande van jouw opmerking "Je moet maar geboren worden in zo'n onbewuste familie." en de 'Éénheid van het Bewustzijn' veronderstel ik dan het inzicht:
  • Geboren worden in zo'n onbewuste familie?
    Wat een buitenkansje!
Rest de vraag:
  • Hoe zou jij handelen als je ontdekt dat je zonder het in de gaten te hebben
    toch weer in een soortgelijke situatie terecht bent gekomen nu je Verlicht bent?

Of, om het wat breder [en realistischer! :mrgreen: ] te schetsen:
    • Hoe zou een echt Verlichte persoon dan handelen volgens jou?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Leon schreef: 14 apr 2023 15:45U begrijpt wel de context he?
Ik reageer op wat jij daadwerkelijk schrijft en
wat ik nu uit jouw opmerking begrijp is
dat jij jouw bewering inslikt en naar jouw bedoeling verwijst!
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

HierEnNu schreef: 14 apr 2023 16:06
Leon schreef: 14 apr 2023 15:45U begrijpt wel de context he?
Ik reageer op wat jij daadwerkelijk schrijft en
wat ik nu uit jouw opmerking begrijp is
dat jij jouw bewering inslikt en naar jouw bedoeling verwijst!
het gaat altijd om de bedoeling.

rot maar op met die taalspelletjes.
Misschien…
Bastiaan73
Forum fan

Bericht door Bastiaan73 »

bonifacius schreef: 14 apr 2023 13:15
Bastiaan73 schreef: 14 apr 2023 08:03
HierEnNu schreef: 14 apr 2023 04:04 Het onderstaande (...)

✂️
Komt de strekking van deze enorme lap tekst niet gewoon neer op navelstaren?
Wellicht ervaar jij een methode als "The Work" van Byron Katie, een manier om de gedachten die al het lijden in de wereld veroorzaken op te sporen en te onderzoeken en een manier om vrede in jezelf en met de wereld te vinden, ook als navelstaren. :wink:

(youtube fillempie)
Ik bedoel het niet onaardig maar dit is de tweede keer dat je een YouTube linkje van deze dame aan me presenteert. Ik zou niet weten waarom ik hier naar zou moeten kijken en luisteren. Dit is weer een voorbeeld van dat je andere mensen laat antwoorden. Eigenlijk is dat gemakzucht: "kijk en luister hier maar naar, dan hoef ik zelf geen antwoord te formuleren."
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

bonifacius schreef: 14 apr 2023 15:21
1. Als je van kinds af aan hebt geleerd hoe je naar de wereld en mensen om je heen moet kijken, dan ontwikkel je een wereldbeeld dat statisch is.

2. Persoonlijke verlichting gaat gepaard met het loslaten van dat wereldbeeld. Maar op heel ander niveau. Zo heel er ligt het misschien niet van elkaar.
1.)
Hoeft helemaal niet, want de opvoeders kunnen hun pupillen net zo goed iets dynamisch bij brengen.
Natuurlijk kan je daar tegen inbrengen, dat dat op zich ook weer statisch is, maar dat leidt tot een oeverloze discussie.

2.)
Dat heeft iets van gelovigen:
Die noemen dat Openbaringen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
bonifacius
Diehard

HierEnNu schreef: 14 apr 2023 16:02
bonifacius schreef: 14 apr 2023 15:33Je moet maar geboren worden in zo'n onbewuste familie.
Het Bewustzijn schotelt ons voor wat we nodig hebben en dat is meestal niet hetzelfde als wat we graag willen en/of naar verlangen.
Op een vrijdenkersforum nam ik me voor een onderwerp als astrologie te halen vanwege te verwachten nutteloze discussies erover, want niet wetenschappelijk bewezen etc. maar doe het nu toch maar even om aan te geven dat een bekwaam astroloog die jouw horoscoop maakt daarin kan zien welke problemen je te wachten staan / stonden in de omgeving waarin je geboren werd en beproevingen die je later te wachten staan kan zien. Zo heb ik meerdere horoscopen laten maken beginnende vanaf 32 jaar geleden, waaruit onderstaande belangrijk deel over MAAN SATURNUS van 22 jaar geleden...
Maan saturnus aspecten wijzen erop dat bepaalde moeilijkheden verwacht kunnen worden in de relaties van een man met zowel zijn onbewuste kant, als met vrouwen; die het levende symbool vormen voor zijn vrouwelijke helft. Zijn gevoelskant wordt vermoedelijk krachtig onderdrukt en in plaats van “gevoelens” - die waarschijnlijk een nogal sterke, maar niet altijd even heilzame energie vormen - kan hij “sentimenten” uiten die in het bijzonder typerend zijn voor maan saturnus aspecten. Deze gevoelservaring kan een bedreiging vormen voor een man, omdat het gevoel zelden erkend, laat staan uitgedrukt wordt, daardoor zal een man met maan saturnus aspecten vermoedelijk vrouwen aantrekken die bijzonder instinctief of dominant zijn. Zoals hij innerlijk is overgeleverd aan zijn stemmingen en emoties ( één van de kenmerken ) zo is hij ook overgeleverd aan zijn “vrouwen”en wel vanwege de kwetsbaarheid en kinderlijkheid van zijn gevoelens.

De combinatie biedt als één van de belangrijkste mogelijkheden iemand de kans met zijn gevoelskant in het reine te komen, want meestal krijgt hij middels vrouwen met teleurstellingen te maken, en als gevolg daarvan vindt hij het op de duur nutteloos zijn gevoelens op hen te projecteren en deze kant van zijn psyche in overgedragen vorm uit te leven. Hij moet dit zelf ervaren en met behulp van deze middelen zal hij zich tenslotte kunnen bevrijden van de greep die het verleden op hem uitoefent. Hij wordt door deze confrontatie met zijn gevoelens en zijn begrip daarvan voor de 2de keer geboren. Hij beschikt nu over de mogelijkheden zijn volledige ontwikkeling dichter te benaderen dan de doorsnee man, wiens vrouwelijke helft altijd via de vrouw in zijn leven tot uiting komt. Maan saturnus aspecten zijn van groot belang hoewel men maar al te vaak zal proberen deze uitdaging te vermijden door zich in te graven in praktische zaken die de geest verre houden van de eenzaamheid en kwetsbaarheid die hem voortdurend van binnenuit bedreigen.

Alleen mislukkingen schijnen voldoende reden te zijn om de noodzakelijke innerlijke wijsheid en kracht te ontwikkelen. In het geval van maan saturnus aspecten wordt de mogelijkheid tot ware emotionele onafhankelijkheid geboden, wat een tamelijke zeldzame ervaring of kwaliteit is.

Maan saturnus aspect “koestert” in de regel op haast masochistische wijze pijn en teleurstelling, maar wanneer hij zijn innerlijke stabiliteit opbouwt en van zijn creatieve en instinctmatige bronnen aftapt, zal hij in de regel merken dat hij geen beroep meer op de affectie van anderen hoeft te doen, want die krijgt hij dan vrijwillig aangeboden, daar hij nu namelijk iets te ruilen heeft : een volledige persoonlijkheid.
Nogmaals: maan saturnus aspect biedt de mogelijkheid emotioneel vrij te worden, AAN DE MENS OM DEZE KANS TE BENUTTEN.
Ik ben dus uiteindelijk emotioneel vrij geworden, al was het dat ik verschillende keren bijna in de gevangenis of in de psychiatrie terecht kwam vanwege op het randje van passionele moorden! :?
Bezeten van seks en relaties was ik tot een drie jaar terug.
HierEnNu schreef: 14 apr 2023 16:02 Het heeft jou kennelijk naar zelfonderzoek of zelfs naar een door jou veronderstelde staat van 'Verlichting' gebracht, dus wat dat betreft zou je dankbaar kunnen zijn dat jij in die situatie [die toch zo was zoals die was!] hebt mogen participeren.
Zeker ben ik dankbaar!
Ik beschouw al de lilith-vrouwen, bijzonder instinctief of dominante vrouwen, inclusief mijn moeder die als eerste op mijn pad kwam, als wegwijzers die ik moest tegenkomen!
Ik ben dankzij hen al gaande uit mijn slachtoffer-rol gestapt en heb 'de tepel' losgelaten. Dat is een hele levensopdracht geweest.
De bijbelse uitspraak "Heb je vijanden lief," snap ik dus maar al te goed, in de psychologie wordt die uitspraak vertaald als 'neem je projecties terug'. :lol:
Goh, het is allemaal zo simpel eens 'verlichting' gebeurd is. Maar tot zolang dat niet het geval is tast je in de duisternis op zoek naar de knop om het licht aan te doen...(mama, mamaatje lief, waar ben je?)
HierEnNu schreef: 14 apr 2023 16:02 Rest de vraag:
  • Hoe zou jij handelen als je ontdekt dat je zonder het in de gaten te hebben
    toch weer in een soortgelijke situatie terecht bent gekomen nu je Verlicht bent?

Of, om het wat breder [en realistischer! :mrgreen: ] te schetsen:
    • Hoe zou een echt Verlichte persoon dan handelen volgens jou?
Sinds ik geestelijk volwassen ben geworden, wat een een andere uitdrukking is voor verlichting, en symbolisch 'de tepel' losgelaten heb, kom in niet meer in zulke situaties terecht. Ik zoek geen moeder meer in een vrouw vanuit mijn vroegere onbewuste kinderlijke emoties.
Ik heb een volledige persoonlijkheid ontwikkeld en ben dus geen weeskind meer in een volwassen lichaam, dan trekt men / zoekt men ook geen 'stoute' bijzonder instinctief of dominante vrouwen, noch vrouwen met dissosiatieve stoornissen meer aan / op.

Het is allemaal simpel hoor: Eens je een spiritueel bewustzijn ontwikkeld heb, als je de onlosmakelijke samenhang van alles ziet, verandert alles in je leven, vooral je kijk erop.
Een verlicht persoon handelt dus volwassen.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Leon schreef: 14 apr 2023 16:13het gaat altijd om de bedoeling.
Nee, iets anders schrijven dan wat je daadwerkelijk bedoeld en
niet reageren op wat de ander daadwerkelijk schrijft:
  • DAT zijn taalspelletjes!
Leon schreef:rot maar op met die taalspelletjes.
Dankjewel dat je hiermee helderheid biedt ten aanzien van jouw trollengedrag en
ik wens jou het dubbele toe van al hetgeenje mij toewenst!
bonifacius
Diehard

Bastiaan73 schreef: 14 apr 2023 16:19 @bonifacius,

Ik bedoel het niet onaardig maar dit is de tweede keer dat je een YouTube linkje van deze dame aan me presenteert. Ik zou niet weten waarom ik hier naar zou moeten kijken en luisteren. Dit is weer een voorbeeld van dat je andere mensen laat antwoorden. Eigenlijk is dat gemakzucht: "kijk en luister hier maar naar, dan hoef ik zelf geen antwoord te formuleren."
Let it go Bastiaan. Ik zie aan posts van jou als onderstaande Dat het werk van Byron Katie bv. (nog) niets voor jou is.
Bastiaan73 schreef: 13 apr 2023 12:03 Het wordt steeds lastiger om leuke dingen in het dagelijks leven te ontwaren aangezien bijna iedereen beïnvloed wordt door alle informatie op tv en internet.

'Als men echter de ogen opent en alles accepteert zoals het is' is men geen mens maar een videocamera, met een roze filter. Alles zien, alles registreren en alles rooskleurig zien.
Het ontgaat je volledig waar spirituele leraars als Byron Katie, een Eckhart Tolle, een Nisargadatta Maharaj, een James Swartz leraar traditionele Advaita Vedanta, aangehaald door forumlid HierEnNu het over hebben.

Je vraagt je dan ook nog af of de strekking van de 'enorme lap' tekst van James Swartz geciteerd en geplaatst door forumlid HierEnNu niet gewoon neer komt op navelstaren.
Dus je snapt er gewoonweg helemaal niets van, het gaat je allemaal boven de pet.
Niks mis mee, ga gewoon wan anders doen dan, of blijf posten in dit topic, maakt mij niet uit wat je kiest te doen.
Bastiaan73
Forum fan

Bericht door Bastiaan73 »

bonifacius schreef: 14 apr 2023 17:15
Bastiaan73 schreef: 14 apr 2023 16:19 @bonifacius,

Let it go Bastiaan. Ik zie aan posts van jou als onderstaande Dat het werk van Byron Katie bv. (nog) niets voor jou is.
Bastiaan73 schreef: 13 apr 2023 12:03 Het wordt steeds lastiger om leuke dingen in het dagelijks leven te ontwaren aangezien bijna iedereen beïnvloed wordt door alle informatie op tv en internet.

'Als men echter de ogen opent en alles accepteert zoals het is' is men geen mens maar een videocamera, met een roze filter. Alles zien, alles registreren en alles rooskleurig zien.
Het ontgaat je volledig waar spirituele leraars als Byron Katie, een Eckhart Tolle, een Nisargadatta Maharaj, een James Swartz leraar traditionele Advaita Vedanta, aangehaald door forumlid HierEnNu het over hebben.

Je vraagt je dan ook nog af of de strekking van de 'enorme lap' tekst van James Swartz geciteerd en geplaatst door forumlid HierEnNu niet gewoon neer komt op navelstaren.
Dus je snapt er gewoonweg helemaal niets van, het gaat je allemaal boven de pet.
Niks mis mee, ga gewoon wan anders doen dan.
Blijkbaar is het allemaal erg ingewikkeld voor zowel jou als HierEnNu, als er zo veel woorden aan moeten worden gespendeerd en er allerlei links naar YouTube en boeken moeten worden gedeeld, om iets uit te leggen dat m.i. erg eenvoudig zou moeten zijn. Ik vind het wel grappig dat je zelf niet doorhebt dat wat jij verlichting noemt, neerkomt op het napapegaaien van anderen. Newsflash: dat kan iedereen. De kunst is nou juist om e.e.a. in eenvoudige, eigen woorden te formuleren zodat een kind het kan begrijpen. Zoals jij het brengt moet je eerst 86 boeken hebben gelezen en 146 YouTube videos hebben gezien voordat je een fractie kunt snappen wat verlichting zogenaamd inhoudt. Ik hou het wel bij "eenvoud is het kenmerk van het ware."
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

HierEnNu schreef: 14 apr 2023 17:09
Leon schreef: 14 apr 2023 16:13het gaat altijd om de bedoeling.
Nee, iets anders schrijven dan wat je daadwerkelijk bedoeld en
niet reageren op wat de ander daadwerkelijk schrijft:
  • DAT zijn taalspelletjes!
Leon schreef:rot maar op met die taalspelletjes.
Dankjewel dat je hiermee helderheid biedt ten aanzien van jouw trollengedrag en
ik wens jou het dubbele toe van al hetgeenje mij toewenst!
ik wens u gepaste reacties
Misschien…
Plaats reactie