Persoonlijk heb ik er helemaal geen probleem mee als iemand overtuigd christen is. Als je de leer van Jezus wilt volgen (wees een goed mens, kijk om naar je naaste) kan dat tot heel mooie dingen leiden.Willempie schreef:Ik weet dat ik betweterig kan overkomen en soms moet ik mezelf weer even bijsturen. Dat is één van mijn vele karakterfouten die ik nog moet overwinnen. Er zijn inderdaad ontzettend veel zaken die ik niet weet. Sorry!
Waar ik een probleem mee is als christenen andere geloven diskwalificeren (als Paulus, al het andere dan zijn christelijk geloof is een dwaalleer).
De gedachte dat het christendom als enige de waarheid in pacht zou hebben of meer waar zou zijn dan andere geloven is waar het fout gaat.
Andere geloven als minder waardevol beschouwen of als onjuist betitelen omdat jouw geloof als enige juist is, is in mijn ogen onrechtvaardig. Daar kan IK me dan weer boos over maken.Willempie schreef:Ik kan me ontzettend kwaad maken als anderen onrecht wordt aangedaan.
Ook het opleggen van het geloofsleven aan anderen (tegen euthanasie voor niet-gelovigen en voor verbod op homohuwelijk) getuigt van weinig respect naar anderen.
Dat zou moeten ophouden (overigens niet alleen binnen het christendom).