95 stellingen / vragen aan een christen.(discussie)
Moderator: Moderators
Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.
Een lange monoloog. Maar Kraus is de Woody Allen van de fundamentele wetenschap. Hij doorspekt zijn betogen met humor en legt zaken goed uit. Die nogal complex zijn. Ik zet het hier maar neer. Aangezien het ging om het verhaal "big bang" etc.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
-
xounstaer14
Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.(discussie)
Hallo.
Uuhhmm ik ben stein de moor of xounstaer. Ik was terug aan het lezen.
Ben wel nieuwsgierig wie in mijn naam of ook de jouwe het hier verder op heeft gepakt.
Ik ben een beetje verbijsterd..... daar geloof ik in mijn naam verder is gegaan....
Trouwens vrijheid van denken vond ik altijd wat om Voor te vechten desnoods. Puur gedachten.
En uhh mijn situatie nu is niet 100%.
Ik wil de draad weer oppakken na 12 turbulente jaren...
Uhhm mocht ik dit delen,?
En ben ik welkom hier?
Uuhhmm ik ben stein de moor of xounstaer. Ik was terug aan het lezen.
Ben wel nieuwsgierig wie in mijn naam of ook de jouwe het hier verder op heeft gepakt.
Ik ben een beetje verbijsterd..... daar geloof ik in mijn naam verder is gegaan....
Trouwens vrijheid van denken vond ik altijd wat om Voor te vechten desnoods. Puur gedachten.
En uhh mijn situatie nu is niet 100%.
Ik wil de draad weer oppakken na 12 turbulente jaren...
Uhhm mocht ik dit delen,?
En ben ik welkom hier?
-
xounstaer14
Er zijn in ieder geval wijzigingen aangebracht. Negatieve posts verwijderd en weet verder niet??
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
xounstaer14 schreef: ↑03 sep 2024 00:26 Er zijn in ieder geval wijzigingen aangebracht. Negatieve posts verwijderd en weet verder niet??
Dit topic heeft zich bovendien in gemoedelijke sfeer afgespeeld, zonder enige noodzaak voor moderators om als moderator op te treden. Geen enkele reden om te denken dat hier posts zijn verwijderd. De beheerdersprullenbak (die bewaard wordt en teruggaat tot 2005) bevestigt dit.
Gelieve niet aan te komen met loze beschuldigingen.
Enkel een vraag indien je ooit van dit forum geband bent. En dat ben je niet. Jouw eerdere deelname aan dit forum strekte zich uit over twee dagen, 25 en 26 januari 2012, waarin je in 1 topic 16 bijdragen plaatste.xounstaer14 schreef:En ben ik welkom hier?
Born OK the first time
-
xounstaer14
Sorry voor de beschuldiging. Dat was niet m'n bedoeling.
En uh okay. Wat betreft dat ik niet geband ben. Misschien praat ik nog wel ergens mee.
En nogmaals sorry.
En uh okay. Wat betreft dat ik niet geband ben. Misschien praat ik nog wel ergens mee.
En nogmaals sorry.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Onnodig!
Het moderatorteam heeft er uitvoeriger werk van gemaakt, en we zijn nu een opmerking tegengekomen van een moderator die op 25 januari 2012 opmerkt een bijdrage van HenkM te hebben weggehaald; gedaan om jouw privéleven te beschermen.
Born OK the first time
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ga gerust verder met dit topic.
Ik lees dat je dit uitsprak 12 jaar geleden:
Indien het universum geen begin en geen eind heeft, oftewel van eeuwigheid is, dan is het idee van een schepper-God overbodig. Heb je dat inmiddels al overdacht?xounstaer14 schreef:Het universum heeft geen begin en geen eind en vanuit het niets komt niets.
Als antwoord op vraag 10 laat je weten:
Een God die geen macht heeft op aarde is geen god die die naam waardig is.xounstaer schreef:God zelf heeft geen macht op aarde als personaliteit/entiteit. Als hij hier iets aan wil doen zal die op doordachte wijze te werk moeten gaan. En dan nog kan god geen mens onthouden de hand aan zichzelf te leggen of een mens te redden van verdrinking.
Op vraag 7. Hoe kan een alwetende god teleurgesteld zijn over zijn schepping? antwoord je:
Alle vragen worden gesteld aan christengelovigen naar aanleiding van wat de bijbel de gelovigen leert. Het is volgens die bijbel letterlijk God zelf die dat stelt. God spreekt zijn teleurstelling uit over alles wat leeft in Genesis 6:5-7. Hij zegt daar dat het hem spijt dat hij mensen, vee, kruipende dieren en vogels gemaakt heeft.xounstaer14 schreef:Wie stelt dat? Misschien vindt God het wel perfect en volmaakt
Misschien kun je deze zaak nu nogmaals overdenken.
Als antwoord op vraag 8 sprak je 12 jaar geleden uit:
Je laat hier zien dat je niet zo op de hoogte bent van wat de bijbel vertelt, waarop het geloof van christenen gebaseerd is. (In wat christenen het Oude Testament noemen is God namelijk veelvuldig zelf aan het woord.) Als gevolg hiervan zijn je antwoorden vaak niet doeltreffend.xounstaer schreef:God zelf als een individu heeft nog nooit een woord gesproken tenminste niet een woord dat ik heb gehoord of gelezen.
op vraag 14. Tussen de 10 en 20% van de vrouwen krijgt een miskraam, is jouw god de grootste aborteur? geef je als antwoord.
Oftewel zo is de natuur nou eenmaal. Dat is het antwoord van een atheïst. Heb je daar wel bij stilgestaan? Ben je inmiddels ook een atheïst geworden?xounstaer schreef:Zo hoog percentage? Ik geloof zelf niet echt dat dat komt door god of door iets anders.
Misschien heb je na 12 jaar nadenken al veel betere antwoorden gevonden!
Born OK the first time
-
xounstaer14
Mijn antwoorden veranderen niet.
En ja ja ja. Hoe vaak wilt u ja horen?
Wat is zeker?
Wil je echt, dat ik hierop doorga? Zonder te spreken over stigmata of contact met het zonneoppervlak.
En hoe het lot beter niet getard kan woorden....
Ik dank u wel weet dat ik het met al je woorden eens ben, al even.
Verder ben ook ik een schepsel van de schepping...
Wat denk je van de rest van de religieen?
Het is al even geleden, verder ontken ik mijn aard niet. Of het hanteren van deze pen in mijn koker.
Voor de rest: ik ben bekend met uw ieder antwoord of reactie zover....in je post staat.
Wel hoop ik niets verkeerd te zeggen betreffende stigmata of het zonneoppervlak zien.
Ik houd niet van onzekerheden.
De sterren staan aan de lucht.... en hier' zit een muis.....
Nogmaals sinds stigmata en wat ik zag (gelijke nasa). Ben ik verder gelijk als jou ook.
Deze discussie nu?
"U bent gelukkig als u mij aanvaard zoals ik ben"
De rest van wat mensen zeggen of schrijven uit hun of ieders koker. Komt bij mij op een tweede of derde plaats. Of, eerst de ruimte en de natuur....
En echt ik ken je antwoorden al eventjes uit uw koker....of de mijne.
Ps. Ik bedoel geen kwaad en geloof in één waarheid..wel
En ja ja ja. Hoe vaak wilt u ja horen?
Wat is zeker?
Wil je echt, dat ik hierop doorga? Zonder te spreken over stigmata of contact met het zonneoppervlak.
En hoe het lot beter niet getard kan woorden....
Ik dank u wel weet dat ik het met al je woorden eens ben, al even.
Verder ben ook ik een schepsel van de schepping...
Wat denk je van de rest van de religieen?
Het is al even geleden, verder ontken ik mijn aard niet. Of het hanteren van deze pen in mijn koker.
Voor de rest: ik ben bekend met uw ieder antwoord of reactie zover....in je post staat.
Wel hoop ik niets verkeerd te zeggen betreffende stigmata of het zonneoppervlak zien.
Ik houd niet van onzekerheden.
De sterren staan aan de lucht.... en hier' zit een muis.....
Nogmaals sinds stigmata en wat ik zag (gelijke nasa). Ben ik verder gelijk als jou ook.
Deze discussie nu?
"U bent gelukkig als u mij aanvaard zoals ik ben"
De rest van wat mensen zeggen of schrijven uit hun of ieders koker. Komt bij mij op een tweede of derde plaats. Of, eerst de ruimte en de natuur....
En echt ik ken je antwoorden al eventjes uit uw koker....of de mijne.
Ps. Ik bedoel geen kwaad en geloof in één waarheid..wel
-
xounstaer14
Had niet goed gekeken. Las nu dat m'n privéleven is beschermd.
Zeg ik dankje. En nogmaals ook sorry want het is niet m'n bedoeling iemand of freethinker slecht weg te zetten of in een verkeerd licht te zien.
Zeg ik dankje. En nogmaals ook sorry want het is niet m'n bedoeling iemand of freethinker slecht weg te zetten of in een verkeerd licht te zien.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
"U bent gelukkig als u mij aanvaardt zoals ik ben"
Een prachtige uitspraak. Ik zal er mijn best voor doen!
De hele bijdrage waar dit citaat uit komt leest als een prachtig modern gedicht. Hoog gehalte dada en zen!
Een prachtige uitspraak. Ik zal er mijn best voor doen!
De hele bijdrage waar dit citaat uit komt leest als een prachtig modern gedicht. Hoog gehalte dada en zen!
Born OK the first time
-
xounstaer14
Is het concep god = ' a self that spans multiple minds' ?
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
-
xounstaer14
Sorry dat ik het niet helemaal heb geluisterd.
Wel bekend, in de oren ook........
Ik ga de rest nog luisteren, kijken..
Wel wederom wat ik hoorde tot dusver 'vergevend'.... al bekend..
Miauw.
........salut..
Wel bekend, in de oren ook........
Ik ga de rest nog luisteren, kijken..
Wel wederom wat ik hoorde tot dusver 'vergevend'.... al bekend..
Miauw.
-
xounstaer14
Hey sorry dat ik de rest niet heb gezien van dat filmpje.
Wel wil ik zeggen dat het goed is afspraken te maken. Al is het maar voor m'n eigen zelve betreffende bijvoorbeeld wat onder de klank god hoort.
Bij mij is dat bijvoorbeeld een tijd een ruimte en een inhoud.
Of de liefde. Zo niet geloof ik niet in dezelfde god.
De, natuur, ruimte de zon of god en Christus de mens het bestaan en het leven.
Zijn voor mij van waarde, desnoods ook zonder enig woord.
Zoverre mijn innerlijke discussie gaat. Liever vecht ik met m'n eigen de laatste strijd..
Fijn weekend. En ik vind dat opzich niet erg niet dat ik mezelf tot last wil zijn.
Maar het leven behoort niet persee bedoeld te zijn om te strijden onderling en zo.
Hoi hoi.
Wie weet wat, reageer ik nog wel eens ergens, ooit.
Wel wil ik zeggen dat het goed is afspraken te maken. Al is het maar voor m'n eigen zelve betreffende bijvoorbeeld wat onder de klank god hoort.
Bij mij is dat bijvoorbeeld een tijd een ruimte en een inhoud.
Of de liefde. Zo niet geloof ik niet in dezelfde god.
De, natuur, ruimte de zon of god en Christus de mens het bestaan en het leven.
Zijn voor mij van waarde, desnoods ook zonder enig woord.
Zoverre mijn innerlijke discussie gaat. Liever vecht ik met m'n eigen de laatste strijd..
Fijn weekend. En ik vind dat opzich niet erg niet dat ik mezelf tot last wil zijn.
Maar het leven behoort niet persee bedoeld te zijn om te strijden onderling en zo.
Hoi hoi.
Wie weet wat, reageer ik nog wel eens ergens, ooit.
-
xounstaer14
Ik bedoelde, mezelf tot last zijn.
Liever ook niet natuurlijk.
Salut
'Eén deel van het geheel.. bijvoorbeeld..
Liever ook niet natuurlijk.
Salut
'Eén deel van het geheel.. bijvoorbeeld..