Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 18 okt 2024 07:08
HierEnNu schreef: 18 okt 2024 00:47
dikkemick schreef: 17 okt 2024 22:05 Uitstekend dat Sinwar bij zijn 72 druiven zit, maar enig idee hoe hij zo diep is kunnen zinken? Zou Israël er wellicht een kleine rol in gespeeld hebben. Een rol die ze nu ook weer met verve voortzetten.
Zelfs nu blijf je het opnemen voor Sinwar,
want volgens jou zijn ook zijn misdaden de schuld van Israël?
Dan kun je het toch ook niet echt vreemd vinden
dat er mensen zijn die jou een Zelfcensuur vinden?
Ik lijk soms wel een advocaat hè?! Opgegroeid in een vluchtelingenkamp en in de gevangenis in Israël gezeten. Had 4 Palestijnen gedood versus Israël 40.000

Maar knap dat je zelfs mijn aversie tegen deze terroristen weet om te draaien naar 'het opnemen voor Sinwar'

Chapeau!

Overigens heeft Duitsland ook humor.

Nu het geweld in Gaza en Libanon escaleert, worden landen steeds terughoudender met het leveren van oorlogstuig aan Israël. Zo niet Duitsland, dat belooft spoedig nieuwe wapens te sturen - mits Israël belooft geen mensenrechten te schenden.
4?? Gebaseerd op?
De Telegraaf schrijft:

Sinwar wendde jarenlang bijna al het geld, onder meer van internationale donors, aan voor de gewapende strijd tegen Israël. De bevolking crepeerde, maar hij legde via tunnels en wapenvoorraden de basis voor een aanval die, zo was zijn plan althans, het einde van de Joodse staat had moeten inluiden. Met zijn terreurbroeders broedde Sinwar op tal van complotten, maar hij koos uiteindelijk voor een massale invasie. De Hamas-leider hoopte daarbij, zo blijkt uit onlangs uitgelekte documenten, op de hulp van Hezbollah en Iran.
Je blijft het, ondanks gedegen tegenargumentatie opnemen voor terroristen?? Ook nog een idee waarom Sinwar in Israël heeft vastgezeten of gaat je kennis niet zover terug? Fijne vrienden heb je!
Als je net als ik gisteren de wikipedia-pagina over Sinwar had gelezen, had je wellicht beseft dat het antwoord er in zekere zin al half staat. "Had vier Palestijnen gedood". Het is minder netjes van Dikkemick om de twee IDF-soldaten die Sinwar ook doodde te verzwijgen en om in plaats daarvan het getal te noemen van het aantal Palestijnen dat pas 35 jaar later het leven zou laten (mede als gevolg van het feit dat Sinwar na 22 jaar te hebben vastgezeten werd vrijgelaten) Foei Dikkemick!

Maar formeel neemt hij het niet op voor terroristen. En zou dat - gezien zij allergie voor advocaten die dat wel (moeten) doen, ook absoluut niet willen. Hij dacht alleen dat de Nakba (Sinwar werd geboren in een vluchtelingenkamp) een klein beetje te maken had met waarom iemand terorist wordt. Waarschijnlijk in het geval Sinwar, slechts een héél erg klein beetje, want er waren honderduizenden in zijn generatie vluchtelingenkinderen die niet op hun 27e al 6 moorden op hun geweten hadden.
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
lost and not found yet!
Superposter

Oke, het is niet mijn vriend, maar toch:

https://youtu.be/w439jzORUwk?si=-Or4eVVrPpJXOiCc
We are dancing again!
🔱
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

MaartenV schreef: 18 okt 2024 08:12 Oog om oog, tand om tand heeft in de historie van de wereld altijd voor leed en ellende gezorgd bij alle betrokken partijen. Er zijn dan alleen verliezers. De ene voelt zich vernederd door de ander, er onder geduwd, en wil persé terug 'boven' de ander staan door deze op zijn beurt te vernederen. En weer opnieuw wil de ander zich boven jou stellen omdat je hem diep hebt vernederd. Dat is een oneindige duivelscirkel waarin je gevangen zit. Je voelt verdriet, pijn en haat en veroorzaakt daarom bij de ander ook verdriet, pijn en haat dat weer voor vergelding zorgt enzovoort.

Dat blijft duren totdat iemand dat patroon doorbreekt.

Ik raad alle partijen aan het boekje 'Geweldloze communicatie' van Marschall Rosenberg te lezen (die warme oproep geldt trouwens voor elke natie en elke mens) om te leren vanuit empathie en mededogen met elkaar om te gaan in plaats van elkaar te vernederen.

Trouwens, ik geloof in Het Licht na de dood of nabij de dood. Waar men een levensterugblik zal ervaren waarbij men het aan anderen aangedane leed en de aangedane vreugde bij de ander vele malen intenser zal voelen. Daar getuigen Bijna-Dood-Ervaarders toch van. Of het nu een hallucinatie is of werkelijkheid, in de beleving ervan maakt het voor de ervaarders niet het minste een verschil uit. Men ervaart het zeer heftig en zeer intens: een soort beoordeling over het eigen leven vanuit een moreel standpunt. Welk leed en welke vreugde heeft men veroorzaakt? En men voelt dit vele malen intenser aan. Mochten beide strijdende partijen dat weten, zou men misschien voorzichtiger met elkaar omgaan. Doe een ander niet aan wat je jezelf niet wil aandoen (gulden regel), wordt dan zeer tastbaar.
Fijne post!!
Maar ja... we zitten altijd met die keiharde realiteit... Soms móeten er klappen vallen. Als het maar niet misdadig overdreven wordt hè? Dan kán het antwoord hopelijk ook meevalllen.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV »

Gerard R. schreef: 18 okt 2024 11:42
MaartenV schreef: 18 okt 2024 08:12 Oog om oog, tand om tand heeft in de historie van de wereld altijd voor leed en ellende gezorgd bij alle betrokken partijen. Er zijn dan alleen verliezers. De ene voelt zich vernederd door de ander, er onder geduwd, en wil persé terug 'boven' de ander staan door deze op zijn beurt te vernederen. En weer opnieuw wil de ander zich boven jou stellen omdat je hem diep hebt vernederd. Dat is een oneindige duivelscirkel waarin je gevangen zit. Je voelt verdriet, pijn en haat en veroorzaakt daarom bij de ander ook verdriet, pijn en haat dat weer voor vergelding zorgt enzovoort.

Ik raad alle partijen aan het boekje 'Geweldloze communicatie' van Marschall Rosenberg te lezen (die warme oproep geldt trouwens voor elke natie en elke mens) om te leren vanuit empathie en mededogen met elkaar om te gaan in plaats van elkaar te vernederen.

Trouwens, ik geloof in Het Licht na de dood of nabij de dood. Waar men een levensterugblik zal ervaren waarbij men het aan anderen aangedane leed en de aangedane vreugde bij de ander vele malen intenser zal voelen. Daar getuigen Bijna-Dood-Ervaarders toch van. Of het nu een hallucinatie is of werkelijkheid, in de beleving ervan maakt het voor de ervaarders niet het minste een verschil uit. Men ervaart het zeer heftig en zeer intens: een soort beoordeling over het eigen leven vanuit een moreel standpunt. Welk leed en welke vreugde heeft men veroorzaakt? En men voelt dit vele malen intenser aan. Mochten beide strijdende partijen dat weten, zou men misschien voorzichtiger met elkaar omgaan. Doe een ander niet aan wat je jezelf niet wil aandoen (gulden regel), wordt dan zeer tastbaar.
Fijne post!!
Maar ja... we zitten altijd met die keiharde realiteit... Soms móeten er klappen vallen. Als het maar niet misdadig overdreven wordt hè? Dan kán het antwoord hopelijk ook meevalllen.
Dank je! Ja, ben zelf ook nog mens en laat me natuurlijk vaak ook meeslepen. Maar dat boekje inspireert wel.
Hoe maak je (volgens mij) het onderscheid tussen een waarnemer mét bewustzijn en één zonder bewustzijn:
Zie hier voor mijn (kort Engelstalig) artikel erover als je meer interesse hebt:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17340466
en: Death does not exist in first-person mode.
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Inderdaad een goede post te midden van alle oorlogsretoriek, die van vanmorgen om 7.12 am, Maarten!

Dat patroon heet eenvoudigweg: Oorzaak en Gevolg.
Ik ken het boekje niet, maar het lijkt me een goed begin om het patroon van Oorzaak en de Gevolgen daarvan te doorbreken.
Ook ik ben ervan overtuigd dat er vlak voor de dood een levensschouw, zoals ik het noem, plaatsvindt.
De gevoelservaringen op basis hiervan worden meegenomen, hetzij in het geval van een Bijna Dood Ervaring in het huidige leven, dan wel in een volgende reïncarnatie.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
lost and not found yet!
Superposter

Dit is de speech van Brigitte Gabriel, een Libanees-Amerikaanse journaliste, schrijfster en activiste tegen radicale vormen van islam, 10 jaar geleden bij een bijeenkomst van de UN:

https://youtu.be/KUO00memvQs?feature=shared

Duurt 13 minuten maar nog steeds, speciaal nu, heel actueel!
We are dancing again!
🔱
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 18 okt 2024 23:09 Dit is de speech van Brigitte Gabriel, een Libanees-Amerikaanse journaliste, schrijfster en activiste tegen radicale vormen van islam, 10 jaar geleden bij een bijeenkomst van de UN:

Helaas, Brigitte Gabriel is een Trump supporter. Dus helemaal koosjer is ze niet.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

2 recente hoopvolle uitspraken van de Likud partij.

Preparing to Resettle Gaza
En
De domme slogan 'diplomatie is de beste manier': prima, maar niet nu.

Het mantra blijft: kill, kill, kill.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... -gaza.html

Het Israëlische leger heeft vrijdag aanvallen uitgevoerd op een plein in het Gazaanse vluchtelingenkamp Jabalia. Volgens lokale autoriteiten zijn daarbij minstens 33 mensen gedood. Meerdere huizen zijn getroffen.

Op naar volledige annexatie!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
lost and not found yet!
Superposter

Peter van Velzen schreef: 19 okt 2024 01:49
lost and not found yet! schreef: 18 okt 2024 23:09 Dit is de speech van Brigitte Gabriel, een Libanees-Amerikaanse journaliste, schrijfster en activiste tegen radicale vormen van islam, 10 jaar geleden bij een bijeenkomst van de UN:

Helaas, Brigitte Gabriel is een Trump supporter. Dus helemaal koosjer is ze niet.
Wat vind je van haar toespraak? Want daar gaat het uiteindelijk om.
We are dancing again!
🔱
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 19 okt 2024 01:49:scissors:
Zelf ben jij helemaal niet Koosjer, want het vlees van de diersoort Mens is nou eenmaal niet Koosjer en ook niet Halal, maar zulks doet geen ene jota af aan de inhoudelijkheid van jouw schrijfsels! Waarom zou zulks niet voor Brigitte Gabriel gelden?
Mensenvlees is nu eenmaal niet Koosjer en ook niet Halal! :idea:

Hoe kom je eigenlijk tot deze respectloze uitspraak? Vanuit je sociale onhandigheid? Of heb je zulks eerst goed doordacht voor je zulks schrijft? Dat een Vrijdenker die Religies wil bestrijden het niet zo nauw neemt met Religieuze termen is heel begrijpelijk en doe ik zelf ook als ik daar voor kies. Het gebeurt wel vaker dat Koosjer in een informele niet-religieuze context wordt gebruikt om aan te geven dat iets al dan niet 'in orde' is, zoals "Dat klinkt niet Koosjer,", maar om nou als antwoord op een artikel welk door iemand serieus ter discussie wordt gesteld met een one-liner een mens weg te zetten als 'niet Koosjer' met als argument dat ze een Trump supporter is:
  • dat klinkt bepaald niet Halal! :wink:
Koosjer verwijst naar voedsel dat voldoet aan de regels van de Kashroet, de Joodse Voedingswetten, en betekent 'geschikt' of 'rein' . Van een varken bijvoorbeeld, daar kun je van zeggen:
  • "dus helemaal koosjer is ze niet.".
Althans, als het een zeug is, maar weet je:
  • Brigitte Gabriel is geen zeug: Brigitte Gabriel is een mens!

Ik zelf heb er verder geen enkel probleem mee hoor, terminologie die tijdens informele gesprekken gebruikt wordt vertegenwoordigen wel vaker een ietwat scheve schaats, net zoals bijvoorbeeld een massamoordenaar die onder de grond in tunnels leeft wiens naam Sinwar zo ongeveer rat betekent binnen een bepaalde context ook daadwerkelijk cynisch met een rat vergelijken.

Echter, in zijn algemeenheid een mens dehumaniseren door die mens te degraderen tot een dier door die mens rat en/of niet helemaal Koosjer te noemen vind ik respectloos.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Yours schreef: 18 okt 2024 14:05:scissors:
Ook ik ben ervan overtuigd dat er vlak voor de dood een levensschouw, zoals ik het noem, plaatsvindt. De gevoelservaringen op basis hiervan worden meegenomen, hetzij in het geval van een Bijna Dood Ervaring in het huidige leven, dan wel in een volgende reïncarnatie.
Hier volkomen Off-Topic uiteraard, maar wel bere-interessant! Voor mij althans ...

Zou je daarover wat willen/kunnen uitweiden in een daartoe bedoeld topic? Met name hoe je tot die overtuiging bent gekomen, want ik heb begrepen dat je een soort van ervaringsdeskundige bent, dus ik hoop dat je vanuit dat wat je ervaren hebt daar wat meer over kwijt wilt.

Echter bij voorkeur niet in hoofdstuk 'Wetenschap' dus, eerder in
'Occultisme, Newage, Alpha-cursus en sektarisme.' in topic Bij voorbaat dank: ik vind zulks oprecht interessant! :idea:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

HierEnNu schreef: 19 okt 2024 12:32
Peter van Velzen schreef: 19 okt 2024 01:49:scissors:
Zelf ben jij helemaal niet Koosjer, want het vlees van de diersoort Mens is nou eenmaal niet Koosjer en ook niet Halal, maar zulks doet geen ene jota af aan de inhoudelijkheid van jouw schrijfsels! Waarom zou zulks niet voor Brigitte Gabriel gelden?
Mensenvlees is nu eenmaal niet Koosjer en ook niet Halal! :idea:

Hoe kom je eigenlijk tot deze respectloze uitspraak? Vanuit je sociale onhandigheid? Of heb je zulks eerst goed doordacht voor je zulks schrijft? Dat een Vrijdenker die Religies wil bestrijden het niet zo nauw neemt met Religieuze termen is heel begrijpelijk en doe ik zelf ook als ik daar voor kies. Het gebeurt wel vaker dat Koosjer in een informele niet-religieuze context wordt gebruikt om aan te geven dat iets al dan niet 'in orde' is, zoals "Dat klinkt niet Koosjer,", maar om nou als antwoord op een artikel welk door iemand serieus ter discussie wordt gesteld met een one-liner een mens weg te zetten als 'niet Koosjer' met als argument dat ze een Trump supporter is:
  • dat klinkt bepaald niet Halal! :wink:
Koosjer verwijst naar voedsel dat voldoet aan de regels van de Kashroet, de Joodse Voedingswetten, en betekent 'geschikt' of 'rein' . Van een varken bijvoorbeeld, daar kun je van zeggen:
  • "dus helemaal koosjer is ze niet.".
Althans, als het een zeug is, maar weet je:
  • Brigitte Gabriel is geen zeug: Brigitte Gabriel is een mens!

Ik zelf heb er verder geen enkel probleem mee hoor, terminologie die tijdens informele gesprekken gebruikt wordt vertegenwoordigen wel vaker een ietwat scheve schaats, net zoals bijvoorbeeld een massamoordenaar die onder de grond in tunnels leeft wiens naam Sinwar zo ongeveer rat betekent binnen een bepaalde context ook daadwerkelijk cynisch met een rat vergelijken.

Echter, in zijn algemeenheid een mens dehumaniseren door die mens te degraderen tot een dier door die mens rat en/of niet helemaal Koosjer te noemen vind ik respectloos.
Je beschuldiging van "dehumanisering" is uiterst vergezocht. De uitdrukking 'niet koosjer' wordt algemeen in overdrachtelijke zin gebruikt in de betekenis dat iemand of iets "niet pluis, niet in de haak of verdacht is". Zo algemeen dat het in de Van Dale vermeld wordt als nevenbetekenis. In een Israel-topic heeft het bovendien ook nog een humoristische funktie.
Iemand die Peter van Velzen beschuldigt "respectloos" te zijn is wel heel erg verdwaald en moet maar eens in de spiegel kijken.

Rereformed
Born OK the first time
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 19 okt 2024 07:01 ... Likud partij... De domme slogan 'diplomatie is de beste manier': prima, maar niet nu.
Helemaal mee eens. Dit is een tijd voor oorlog. Hamas ligt op z'n knieën en geeft nauwelijks tot geen weerstand meer, op wat kleine losse pockets na. Ze hebben zelfs de dood van hun hoogste leider niet kunnen wreken. Als ik Hamas was, dan zou ik de gijzelaars teruggeven en me overgeven, want Hamas heeft geen schijn van kans, Israel gaat toch wel door ondanks het continue machteloze gezanik van de VS, en Koning Winter staat voor de deur.

Ook is het nodig Hezbollah terug te drijven over de Litani rivier, zodat de inwoners van Israel (Israel evacueert en beschermt haar inwoners) weer terug kunnen naar het Noorden.

Israel is zeer effectief en doet het tevens rustig aan om burgers zoveel mogelijk te kunnen sparen. Daar neem ik m'n petje diep voor af!
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 19 okt 2024 14:28 Israel is zeer effectief en doet het tevens rustig aan om burgers zoveel mogelijk te kunnen sparen. Daar neem ik m'n petje diep voor af!
Enig idee hoeveel burgers er al vermoord zijn?
Gesloten